Zincir dişlisi

Konu, 'Chopper - Cruiser Kullanıcıları' kısmında EBaşaran tarafından paylaşıldı.

  1. EBaşaran

    EBaşaran Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Karşıyaka/İzmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Yaklaşık 1 haftadır internette araştırdığım ürünler ve konular dahilinde zincirimi değiştirirken zincir dişlilerimi de değiştirmeye karar verdim. Takım olarak orjinal fiyatı 40 lira olan dişlilerimde ufak bir değişiklik yapmaya karar verdim. Tabi bu kararım yine internet üzerindeki araştırmalarımdan kaynaklanıyor fakat sizlere de danışmak istedim. Mevcut dişlilerimi değiştirirken ön dişlimi normalden daha büyük boyutta alsam yani ön dişlimi büyütsem (mümkün mü bilmiyorum, yaptım oldu diyenlerin yalancısıyım) belli bir düzeyde titreşim ve devirde düşüş bunlara nazaran çekiştede düşüş olacağının yazıldığını gördüm. Titreşim büyük sorunlarımdan bir tanesi 30-40 ta 3.-4. viteste gitmek istemiyorum. Çözüm önerileriniz nelerdir? Fikirlerinize ihtiyacım var.
     
  2. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Fizik ile aram fena sayılmaz,şimdi düşünürsek ön dişli çapını %10 artırırsan bu senin hızının kabaca %10 artacağı yönde ama bu sadece diğer koşullar sabitken olur.Diğer koşullar dediğimiz motorun gücünden bahsediyorum,kanımca motor gücü sabitken ön dişli çapını artırman motorun torkunu senin de dediğin gibi düşürecektir ama hızını artıracaktır.Tam tersi uygulama ise torkunu artıracak ama hızını düşürecektir.Ama bunların vibrasyonla bence bir ilgisi yok,bu sadece tork ve hızı etkiler.Senin dediğin vibrasyon motorun kendisi ile alakalı dişli ile değil.Topcase bile vibrazyonu artımaya neden oluyor ki bence bunun nedenini farklı yollarda çözmen daha akıllıca olacaktır.Bence motorunuzun kronik olarak böyle bir sorunu varmı bir araştırın.Eğer yoksa işiniz kolay bence servis kısa zamanda halledecektir.Ama kronik ise ve sizi çok rahatsız ediyorsa vibrasyon sorunu olmayan bir motor, sizi daha az rahatsız edeceğinden ve konsantrasyonunuzu bozmayacağından ve artı olarak sizi daha fazla güvenli gideceğiniz yere götüreceğinden motorunuzu değiştirmenizi öneririm.
    Saygılar kardeşim,umarım yardımcı olabilmişimdir :)
     
  3. EBaşaran

    EBaşaran Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Karşıyaka/İzmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Doğan abi açıklaman için çok teşekkür ederim. Ön dişliyi yükselterek son hızında artış olduğunu söyleyenler var yani sizin dediğiniz gibi hıza direk bir etkisi oluyor sanırım bu modifikasyonun. Fakat benim amacım hız değil tam tersine yine internette okuduğum "ön dişliyi büyüterek motorun daha geç hızlanmasını sağlayıp vites aralıklarını uzatmak aynı zamanda devir de düşeceği için normalde 80 km de başlayan vibrasyonu 90 km ye itelemek" böyle bir şey hurafe ise zincirimi alırken direk orjinal dişlilerimi alıcam ama eğer mümkünse kafa yormaya devam :)
     
  4. Fahrettin

    Fahrettin Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2012
    Mesajlar:
    114
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    samsun
    Motosiklet:
    Yamaha
    Merhabalar.. Motorumuzun mekaniğini 18 vitesli bir bisiklet olarak ve bacaklarımızı da motorun yani gücün kendisi olarak düşünürsek ön dişlinin büyümesi ya da arka dişlinin küçülmesi durumunda istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz fakat tabiki bu durumda motora daha fazla güç binecektir ve çekiş gücü önemli derecede azalacaktır.. Yani ön dişliyi büyütemeseniz arka dişliyi küçültme arayışına da gidebilirsiniz.. Saygılar..
     
  5. EBaşaran

    EBaşaran Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Karşıyaka/İzmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Merhaba, cevabınız için teşekkür ederim. Dışarıda kendi ön yada arka dişlimden bir boy büyük yada küçük olanı aldığımda sorunsuz bir şekilde montajı gerçekleşir mi. Vida yuvaları v.s standartmı dişlilerde? Arka dişliyi küçültmekle ön dişliyi büyütmek aynı hesaba geliyor sanırım, hangisi daha pratik diye sorucaktım.
     
  6. Fahrettin

    Fahrettin Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2012
    Mesajlar:
    114
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    samsun
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motorun azami hızını artırmak için arka dişliyi küçülttüklerini biliyorum.. Ayrıca ön dişliyi 1 oranda büyütmek arka dişliyi 3 oranında küçültmeye eşdeğer bu nedenle arka dişliyi küçültmek bana daha ince ayarlı bir olay gibi gelmekte.. Bana göre arka dişliyi 1 birim küçültmeniz aşırıya kaçmamak adına daha etkili olacaktır.. Bu arada yazdıklarımın doğruluğu tamamen kendi mantık ve hayal ürünümdür.. Hiçbir bilgi ve deneyime dayanmamaktadır.. :)
    Ancak dişli montajı konusunda üzgünüm ki teknik bilgiye sahip değilimo_O
     
  7. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    motorların titreşim rahatsızlıkları tamamen fabrikayson bir oluşumdur bunun düzelme ihtimalide ancak ve ancak motorsikletin motor kısmı ile şasi bağlantısındadır...şasi ve motorun birleşenlerindeki malzemenin kalitesinden kaynaklanır yani dostum boşuna dişlilerini değiştirme hee aynı çapta olanla değiştir ama farklı olanla değiştirme...motorun dişlilerinin değişmesi motorun hızını artıracaktır bunu eskilerden kuruçeşmede daytona motorda bülent abi var dişli değiştirip motorların azami hızlrının çok üstüne çıkıyorlardı ama bunu asla tavsiye etmem!!! üreticiler motorun kullanım koşullarını ona göre ayarlıyorlar bu durum tehlikeli işler doğuracaktır...bugün sattığım motorum bmw nin en kral modellerinden biri k1200r dı. O motorda bile saatte 150 km hızı geçince aynalarda titreşimden birşey görmen mümkün değildi..yani bunu bmw bile tam olarak sonuçlayamamış...
     
  8. EBaşaran

    EBaşaran Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Karşıyaka/İzmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Sanırım orjinal dişlileri sipariş edip o-ringli bir zincirle yola devam edicem. Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  9. EBaşaran

    EBaşaran Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Karşıyaka/İzmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Yarın orjinal dişlilerimle birlikte o-ringli zinciri taktıracağım. Fakat bir sıkıntı çıktı nedenini henüz bulamadık. 1. viteste 1-20 2 de anca 30 3. viteste 40-45 4. vites 45-55 5. vites 60 + bu arada motor çıldırıyor. Bunu anlattım ustaya debriyaj balatalarını kontrol etmem lazım dedi. Bir tur atmasını söyledim pek farkedemeğini açıp bakması gerektiğini söyledi. Sizce bu sıkıntının nedeni nedir? Henüz yeni olduğum için ve motora da yeni yeni binmeye başladığım için yeni farkettim. Her türlü kontrol edicez fakat naçizane fikirlerinizi almak isterim. Herkese keyifli forumlar, tekeriniz her daim düz bassın.