125 CC Super Sportların hepsi burda (karşılaştırma)

Bülent.Ö

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2009
Mesajlar
1.571
Beğeniler
621
Yer
İdealtepe / İstanbul
#5
(Teknik özelliklerde "N zamanlı" ve "X silindirli" kavramları biraz karışmış galiba...)
Hayır karışmamış, gerçekten tek silindir iki zamanda 29 HP var !

İlginç olan, 125cc, 4 zamanlı, 2 silindirli cihazların "neredeyse" 250cc'lik 2 silindirli abilerinin güçlerinde olmaları.

İlginç olan, 125cc, 2 zamanlı, 1 silindirli cihazların "neredeyse" 250cc'lik 2 silindirli abilerinin güçlerinde olmaları.

Öte yandan fiyatları da neredeyse onlarla aynı.
 
Kayıt
11 Mayıs 2009
Mesajlar
408
Beğeniler
124
#8
Teknik özelliklerde "N zamanlı" ve "X silindirli" kavramları biraz karışmış galiba...

İlginç olan, 125cc, 4 zamanlı, 2 silindirli cihazların "neredeyse" 250cc'lik 2 silindirli abilerinin güçlerinde olmaları. Öte yandan fiyatları da neredeyse onlarla aynı.
Bunun nedeni tecrübe adamlar resmen motor değil tecrübe satıyolar Aprilia nın pistlerdeki başarısı gün geçtikçe artıyor bunu cadde motorlarınada yansıtıp para kazanıyolar ben Aprilia firmasına sonuan kadar güveniyorum verilen paranında karşılığını eminim fazlasıyla verebilecek bir motordur.
 

serkan thundercat

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
610
Beğeniler
259
#12
Silindir mi demek istedin? Dedigin dogru da, cogu motorsiklet dort zamanli zaten.
abi umarım yardımcı olur... alıntıdır..

iki zamanlı...

İki zamanlı motor, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, pistonun lineer hareketlerinde 4 yerine 2 stroka sahip olmasıdır. Fakat bu iki strokta, 4 zamanlı motorda oluşan 4 işlemde (emme, sıkıştırma, yanma, egsoz) meydana gelmektedir. Yani emme ve sıkıştırma 1 strokta , yanma ve egsoz 1 strokta yapılır.

Emme ve sıkıştırma [değiştir]

Bu motor tipinde emme ve egsoz sübapları yoktur. Emme ve egsoz işlemleri silindir içinde oluşan basınç farkları vasıtası ile yapılır. Piston yukarı hareket ederken, üst kısımdaki karışımı silindir içinde sıkıştırmaya başlar. Bu esnada pistonun yukarı hareketi ile krank bölümünde bir vakum oluşur ve karışım krank bölümüne dolar. Bu karışım yakıt, yağ ve hava karışımıdır. Sıkışan karışım buji ile ateşlenir ve patlama oluşur. Çıkan enerji pistonu aşağı iter.

Yanma ve egsoz [değiştir]

Pistonun aşağı itilmesi ile egsoz çıkışı açılıp, emiş ağzı kapanır. Yanma sonucu ortaya çıkan atık gaz, egsoz borusundan atılır. Pistonun hareketi ile aşağıda sıkışan karışım, taşıma cebinin açılması ile pistonun üst kısmına dolar. Üst kısıma yeni karışım dolması ve egsoz gazının tamamen atılması ile çevrim tamamlanır ve diğer çevrim başlar.

Avantaj ve Dezavantajları [değiştir]

* İki zamanlı motor, dört zamanlı motora göre daha basit ve az maliyetlidir.
* Soğuk havalarda çalıştırılması daha kolaydır.
* Yakıt karışımının bir kısmı yanmadan egsoz gazı ile atıldığı için çevre ve yakıt ekonomisi konularında başarılı değildir.
* Yakıt karışımının pistonun üst kısma ulaşması krank bölümü ile sağlandığından, krank bölümü devamlı yağlamaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içine karıştırılan yağ ile olur. Bu yağın yakılması çevre açısından zararlıdır.
* İki strokta çalıştığı için pistonun her yukarı çıkışında yanma olur ve aşırı ısınma meydana gelir.
* iki zamanlı motorlar dört zamanlı motosikletlere göre daha atiktir ve daha büyük bir şürüş keyfi verir

Kullanıldıkları yerler [değiştir]

Genelde küçük yapıdaki benzin motorları iki zamanlı olarak kullanılırlar. Motosiklet,bazı küçük teknelerde, scooter, kar motosikletleri ve model uçaklarda kullanılır. Ayrıca motorlu bahçe araçlarında da (çim biçme makinası vb.) kullanılırlar.Büyük yapıdaki iki zamanlı dizel motorlar başta gemilerin ana makinası olmak üzere 2000 hp gücün üzerindeki güçlere ihtiyaç duyduğumuzda iki zamanlı dizeller kullanılmaktadır

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/2zamanl%C4%B1motor%C5%9Fema.gif

dört zamanlı...

Dört zamanlı motorlar (Dört Fazlı), pistonun bir çevriminin (cycle) 4 aşamada (4-stroke cycle) tamamlandığı motor tipleridir. İçten yanmalı motorlar (internal combustion engines) sınıfında yer alırlar

Çalışma prensibi [değiştir]

Motorlarda güç üretimi önce yakıtın içindeki kimyasal enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi, sonra da bu ısı enerjisinin pistonu harekete geçirmesiyle gerçekleşir. Bir dört zamanlı motorda bu işlem şu aşamaları izler:

1. Yakıt ve hava karışımı pistonun dışarı hareketiyle dolar.

2. Karışım pistonun içeri hareket etmesiyle sıkıştırılır.

3. Sıkışmış karışım benzinli motorlarda bir kıvılcım ile tutuşturulur, dizel motorlarda ise yüksek basınç ve sıcaklık altında kendiliğinden tutuşur ve yanma gerçekleşir. Yanma sonucu açığa çıkan enerji ile piston dışarı doğru itilir. Bu sayede krank şaftı döndürülür ve kinetik enerji elde edilmiş olur.

4. Pistonun geri dönüşü sırasında egzoz valfı açıktır ve egzoz gazları pistondan atılır. Döngü böylece başlangıç konumuna gelir ve 1. aşamadan itibaren işlemler yinelenir.

Motorun bir döngüsünü yukarıda anlatılan 4 aşamada tamamlamasından dolayı bu tip motorlara 4 zamanlı motorlar ismi verilir. Hareket halindeki benzinli bir araçta bu döngü dakikada ortalama 3.000-3.500 defa tekrarlanır.

İki zamanlı motorlara göre daha verimli olan 4 zamanlı motorlar günümüzde en çok kullanılan içten yanmalı motor tipidir.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/4-Stroke-Engine.gif
 
Kayıt
30 Mart 2009
Mesajlar
271
Beğeniler
54
#15
arkadaslar bu motorların içinde en karizması yamaha bence .. 125 cc motor alacagım diyenler mutlaka gidip görmeli su anda kampanya dahilinde 0 km fiyatı 8150 lıra ..

Aprilia motorun 12000 lıra sevıyelerınde oldugunu bılıyorum ama kesin degil soyledıgım son 1 aydır ıncelemedım ..

şahsen yamaha derim ve oldukca güzel görüntüsü var
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#17
evet salcano listede olmalıydı haklısınız ;)

http://www.salcano.com/userfiles/product/43.jpg

motosikletimi çekemeyen arkadaşlar kendi başını yesin :D şaka bir tarafa bende sizi seviyorum :)
 
Yukarı