2.El Motosiklet Alım Klavuzu PÜF NOKTALAR

Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#1
Merhaba Değerli Motosiklet Kullanıcıları,

Motosiklet artık hayatımızda vazgeçilmez bir hal aldı. Motosiklet sayısının hızla artmasıyla kullanıcı sayısı da artmaya başladı. Yüzlerce marka binlerce model hayatımızın her noktasını ele geçirdi.

Trafikte saatlerce değerli zamanlarını kaybetmek istemeyenler motosiklete yönelmeye başladı. Artan talep değişken fiyatlar kullanıcıları bir yönden de ikinci el piyasasına yöneltti.

Bir çok zaman ikinci el almak daha mantıklı ve ekonomik olabiliyor.

İkinci el motosiklet almanın püf noktaları:

Kaza yapmamış olmalı: Her motosiklet mutlaka ufak tefek kazalar atlatmıştır. Mutlaka bir yerleri çizilmiştir. Bunlar değil demek istediğim. Önemli olan ön taraftan amortisörlerinin eğilecek şekilde yapılmış kazasının olmamasıdır. Bu tip kazalarda motosikletin şasisinde eğilmeler olabilir ve sizin için bir risk oluşturur.

Bazı motosikletler kaza yaptıktan sonra sigorta şirketi tarafından perte çıkartılıyor. Bu tip motosiklet almaktan kesinlikle kaçının.

En temiz motor hiç kaza yapmamış ve bakımları zamanında yapılan düşük km’li motordur.

Motosiklet alırken genelde bu lafları duyarsınız

-Piyasada bundan daha temizini bulamazsınız,
-Hiç kazası yok sadece bazı yerlerinde lokal boyalar var,
-Çok temiz sadece kafa granajı değişti, vs..vs..

Tabi bunun gibi denilecek çok şey var. Fazla kimsenin canını sıkmadan önemli bilgilerimize devam edelim.

Teknolojiyi kullanmakta fayda var. Motosikletin boyasının olup olmadığını bazı hassas aletlerle anlayabiliyorsunuz. Bunun için tanıdığınız bir servise gidebilirsiniz.

Yedek Parça Sorunu: Motosiklet almadan önce mutlaka sordurun yedek parçası bulunuyor mu bulunmuyor mu? Her yıl bir çok değişik marka geliyor. Bir de bakıyorsunuz firma ya batmış ya da ortalıkta yok. Motosikletinizde bir sorun olduğu zaman al başına bela. Bekle dur. Bundan dolayı bilindik markalar almanızda büyük bir fayda var.


Motosikletin Kazalı veya Temiz Olup Olmadığını Anlamanın Basit Yolları:

Lastiklerinin yıpranıp yıpranmadığına bakın,
Radyatöründe bir zedelenme olup olmadığına bakın,
Genel vidalarının açılıp açılmadığına bakın açılmışsa anahtar izi olur,
Yolcu Ayağında bir zedelenme olup olmadığına bakın kazalarda yolcu ayakları asfalta değer,
Zincirine bakın,
Fren ve derbyaj kollarına bakın,düşen motosikletin kolları ya eğilir yada çizilir
Aynalarının yandan çizilip çizilmediğine bakın
Granaj ve motosikletin şasi simetrisine bakın.
Marş bir defada alıyor mu ona bakın aksi taktirde aküsü zayıflamıştır


Km sayacı düşük olmalı: İyi ve temiz bir motosikletin Km’si düşük olur. Yani az kullanılmış olur. Bakımları da düzenli yapılmışsa sizin için bir artısı olacaktır. Kimi zaman bazı kullanıcılar Motosikletin Km’sini olduğundan düşük göstertebiliyor. Yani anlayacağınız bir serviste veya tamircide ufak bir ücret karşılığı bunu yaptırabiliyorlar. Buna da dikkat etmeniz gerekiyor. Bunu nasıl anlayacağınız konusuna gelince ise yapmanız gereken tanıdığınız ve güvendiğiniz bir servise götürmenizdir.



Piyasasının olmasına dikkat edilmeli: Satamayacağınız ve elinizde kalabilecek bir motosiklet almaktan kaçının. İlk başta ben bu motosikleti hep kullanırım diye başlıyorsunuz daha sonra değiştirme ihtiyacı duyuyorsunuz. O an geldiğinde ise motosikletiniz elinizde demirbaş olarak kalıyor.

Diğer bir konu ise fiyatın üzerinde satılması. Bir çok 2.el sitesi var alıcılar ve satıcılar buralara bakarak fiyat belirlerler. İşin aslı öyle değildir. Çünkü herkesin malı değerlidir. Önemli olan alıcı fiyatıdır. Bunu bilemeyeceğiniz için motosiklet almadan önce bir motosiklet firmasına danışmanızda fayda olacaktır. Kurumsal firmalar bu konuda müşteriye mutlaka bilgi verirler.

Önemli Notlar:

  • Alacağınız motosikletin üzerinde haciz var ise bir bilene danışınız
  • Alacağınız motosikletin plakasını mutlaka sordurunuz İlgili Link: www.motosikletforum.com/showthread.php?t=10"]www.motosikletforum.com/showthread.php?t=10
    [*]Alacağınız motosikleti kesinlikle hemen üzerinize alınız, satarken devrini yaptırınız,
    [*]Var ise aldığınız motosikletin evraklarını ve ödenen makbuzlarını isteyiniz.
    [*]Motorun ruhsatı üzerindeki şase numarası ve motor numarası ile motorun üzerindeki numaraların birbirini tutup tutmadığını inceleyin
    [*]Elcekler, pegler ve grenajlar motorun nereye nasıl düştüğüne dair güzel ipucu verir, bunları inceleyin
    [*]Motoru çalıştır ve dinle, çalışmasında bir aksaklık var mı
    [*]Egzozuna bak çalışırken çıkan duman renkli mi yani yağ yakıyor mu
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#2
İkinci el motosiklet alınırken yapılan işlemler:


Temiz kağıdı: Motosikletin bir borcu olup olmadığını gösterir. Genelde satan kişi vergi dairesine giderek alır. Temiz kağıdı olmadan noter satışı yapılmaz. Ayrıca Temiz kağıdını mutlaka aldığınız yere tastiklettirin yoksa noter kabul etmeyecektir. Temiz kağıdını aldığınız zaman motor ve şasi numarasını iyi kontrol edin.

Noter satışı ( Kalkmak Üzere) : Motosiklet satıcısıyla anlaştınız, yapmanız gereken ilk işlem noterden alım-satım işleminin yapılmasıdır. Noter satışında genelde masraf alıcı tarafından ödenir. Motosikletin model ve yılına göre alım-satım masrafı değişmektedir.

Trafik sigortası yapılmalı: 20-30 Ytl arasında değişiyor ve mutlaka yaptırmanız gerekiyor aksi takdirde ruhsat alamazsınız. Bunu yaptırırken tanıdık birilerine yaptırmanızı öneririm. Bazı kişiler sigorta için sahte evrak düzenliyor.

Ruhsat değişimi yapılmalı: En son Ruhsat değişimi yaptırıyorsunuz.

Farklı şehirden motosiklet alıyorsanız Bulunduğunuz il plakası almak zorundasınız. Noter satışında bunu belirtmelisiniz.



Şimdiden Motosikletiniz Hayırlı Uğurlu Olsun

Kazasız Sürüşler Dilerim




Sevgi ve Saygılarımla,

Ulaş BAYDAR

Kaksınızı Takmayı Unutmayın

Özgürlük İki Tekerde…

www.motosikletforum.com/"]www.motosikletforum.com

Türkiye’nin En Kapsamlı Motosiklet Sitesi
 

gueldali

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2008
Mesajlar
340
Beğeniler
272
Yaş
55
Yer
Ankara
#3
Ulas Bey,lütfen bilgi vermekten bikmayiniz.Bizler unuttuklarimizi hatirlariz,bilmeyen kardeslerimizin bilgi dagarcigi genisler.Tekrar tesekkürler
 

pelin

Kıdemli Üye
Kayıt
4 Kasım 2007
Mesajlar
286
Beğeniler
248
#5
Gerçekten harika bir klavuz olmuş.. Elinize sağlık.. Eminim bu faydalı bilgilerden bir çok kişi faydalanacak..
 

Tolga

Aktif Üye
Kayıt
29 Haziran 2008
Mesajlar
111
Beğeniler
83
Yaş
37
Yer
SAMSUN
#6
ulas bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. sitede önemlı bir noksanı giderdiniz.ellerinize sağlık
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#7
Bu güzel ve yararlı bilgiler için teşekkür ederiz Ulaşcım...:)Yalnız şu düşük kilometre muhabbeti beni gıcık ediyor biraz... Günümüzde iyi motorlsikletlerin motorları 30 000km de anca açılıyor,servisler düzenli bakım yapıldığı sürece 250-300 000km garanti veriyorlar,ama nedense Türkiyede bir motorsiklet 20 000 km gelince kilometresi fazla olmuş deniyor,halbuki motoru bile tam açılmamış daha.Avrupada insanlar sevdikleri motorlara uzun süre biniyorlar,biz ise devamlı 5000km yapınca satıp yenisini almaya çalışıyoruz,bana da bu zihniyet ters geliyor...
 
Kayıt
5 Temmuz 2008
Mesajlar
3
Beğeniler
1
#8
bbu bilgiler için çok teşekkür ederim arkadasım beende daha yeni motor alıcaktım bana en azından bir yararı olacak
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
Yaş
39
#9
öncelikle ulaşbeye çokteşkkürler aydınlatıcı bilgileri için çokfaydalı konulara deginmiş
metin abi sonderece haklı ceptelefonugibi motosiklet deyişmek banada tesgeliyor bakımını çokdüzenli itinalı yaptırıp uzunyıllar binilmeli motorsikletler
forumda birkısmını paylaşıma açtıgım vespa sevdası konusunun okunmasını tavsiye ederim osman gürsoy adlı vatandaş motorunu deyişmeden aynı motosikletle 100000mil yol dünyaetrafında 5turluk yol yapmış dogru olanda bu deyilmidir
 
Kayıt
6 Haziran 2008
Mesajlar
20
Beğeniler
6
Yaş
38
#10
bir şey daha aldığınız kişiyi araştırın çok cesur birinden enduru veya cross motosiklet almayın onun ekmeği yenmiştir
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#12
ulaş bey çok teşekkür ederim bu işlerde bir bilsende iki bilene gurur yapmadan danışmaktan kaçınmayacaksınız altın kural budur yoksa herkes ben anlarım ben bilirimli konuşmaya bayılır:) yazdıklarınızı okurken bile çok şey öğreniyoruz teşekkürler..
 

Ali Aygün

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2008
Mesajlar
381
Beğeniler
382
Yer
İstanbul
#13
çok güzel bir paylaşımda bulunmuşsun ulaş abi :

Farklı şehirden motosiklet alıyorsanız Bulunduğunuz il plakası almak zorundasınız. Noter satışında bunu belirtmelisiniz. demişsin

plakayı değiştirmessek diye bir şey olabilirmi ? ya belirtmessek noter satışından ne gibi sorunlarla karşılaşabiliriz ?

bulundugumuz şehirden alırsak motoru daha iyi olur sanırım plaka değiştirme masrafından kurtuluruz en azından ...
 
Yukarı Alt