3000km Bakımı

Kayıt
29 Haziran 2008
Mesajlar
228
Beğeniler
87
Yaş
42
Yer
İstanbul / Erenköy
#1
Motosikletimi bir arkadaşımdan aldım. Bana sadece zinciri yağlatmam gerektiğini söyledi ama insanın içi rahat etmiyor. O' da bana gülüyor " Yaptırman gereken birşey olsa söylerim " diye...

Motosikletten hiç anlamadığım için yolculuk anında herhangi bir sorunla karşılaşmaktan korkuyorum. Bunun için de bakım konusunda yapmam gereken ne var ne yok sizden öğrenmek istiyorum.

Vites değişiminde bir şıngırtı geliyor mesela... Ders aldığım hoca normal olduğunu söyledi. 20 yıllık hoca motosikletimi kullandı ve herhangi bir sorunu olmadığını söyledi ama yine de ne yapsam diye kaşınıyorum.

Benim tek sorunum, vitesi boşa almakta zorlanmak. Yolda stop ettirdiğimde 15-20dk uğraşıyorum ileri geri... Bunun bir püf noktası var sanırım. Park halindeyken boşa almak istediğimde de ya 1.vitese ya 2.vitese geçiyor. Boşa almak için epey uğraşıyorum. Bunun bir ayarı var mıdır?

Hareket etmeden önce motoru ne kadar rolantide ısıtmak gerekir?

Son olarak kısa tip sisybar nereden bulabilirim?
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#2
Vitesi rahat geçirmenin tek yolu ayak alışkanlığıdır.

Hareket etmeden önce motor bir kaç dakika ısınırsa yeterli olur..

Çok fazla da titiz olmamak lazım :)

Bakımlar ilk 1000 km de sonra 6000 km de sonra 12.000 km olur..

Vites geçişlerinde ses gelmesi gayet normaldir
 

gueldali

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2008
Mesajlar
340
Beğeniler
272
Yaş
56
Yer
Ankara
#4
Bence de "Ulas"in dedigi gibi cok fazla titiz olmamak lazim.Siz en iyisi Tüccarbasi'ndan cikip, Etemefendi'den asagiya inin.Bagdat Caddesindeki isiklarda beklerken,kaskinizi hafifce aralayip,o hemen yani basinizdaki canim ihlamurlarin kokusunu icinize cekin.Isiklardan direkt asagiya sahile inin,biraz da iyot ve yosun karisimini soluyun.Motosikletinizle kücük bir keyif turu yapin, herseyine zamanla nasil olsa alisirsiniz:
 

Utku.Sahin

Kıdemli Üye
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
162
Beğeniler
126
Yer
tokat/niksarlıyım. sırasıyla istanbul bingöl deniz
#6
hocam motorun resmini görmedik ya.motor alındımı resmini koymak adettendir.boşa almaya zamanla alışırsınız.bakım işine gelirsen ben zevki bakım yapıyorum.mesele yağını en geç 1.500 km değiştiriyorum.zinciri haftada bi silip yağlıyorum çünki çok hoşuma gidiyo.sende bence yağını değiştir.zincirden ses gelmesi normal ama aşırı derecede şakırtı varsa zincir bol olabilir.bi servise götür baksın bol ise biraz gerdirir.arada bide aklına geldimi hava filtresini temizlet sonrada bas gaza sesmiş tıngırtıymış boşver.
 
Kayıt
29 Haziran 2008
Mesajlar
228
Beğeniler
87
Yaş
42
Yer
İstanbul / Erenköy
#7
Motorun fotoğrafını koydum ustadım.

www.motosikletforum.com/showthread.php?t=192&page=3

Zinciri yağlattım ve gerdirdim, ses kesildi. Başka da bir sorun yok şu an...
 

Utku.Sahin

Kıdemli Üye
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
162
Beğeniler
126
Yer
tokat/niksarlıyım. sırasıyla istanbul bingöl deniz
#8
hımm görmemişim şimdi baktım.güle güle bin.ön camıda sök bana yolla.çok çirkin duruyo :)
 

Utku.Sahin

Kıdemli Üye
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
162
Beğeniler
126
Yer
tokat/niksarlıyım. sırasıyla istanbul bingöl deniz
#10
yok hocam şaka yaptım.sök bana yolla dedim.bende senin camdan aruyodum ama vanda bulamadım.bulursam senin camdan alcam inşallah.
 

Turgay

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
1.499
Beğeniler
843
Yaş
35
Yer
İstanbul
#11
Selam Dostum! Vitesi boşa alırken zorluk çekiyorum demişsin. Tahminim motor durur pozisyondayken bu zorluğu çekiyorsun. Debriyaj ayarına bir baktır istersen, debriyaj balatası tam ayırmıyor olabilir. Ama bazı motorlarında huyudur mesela 1 ve 2. vites geçişleri serttir (örnek benim MZ:) ) Rahat bişekilde boşa almak için motora çok az gaz ver debriyajı çok az çekerken boşa çek vitesi, böylelikle rahatça boşa geçebiliceğini düşünüyorum :) Motorun hayırlı olsun bu arada kazasız belasız sürüşler inşallah :)
 

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#12
Keeway tek silindirli olmasından kaynaklanan özelliklede yüksek devirlerde ciddi vibrasyon yaratan bir motor.Bu sebeple vakit buldukça yada uzun gezilerden sonra vidaların sıkılığını kontrol etmeyi adet haline getirmekte fayda var.Bu gevşeyen parçalar rahatsız edici sesler çıkartıyor.

Benzin filitreside rutin bakım aralıklarından önce kontrol edilmeli.Kirli benzinler tıkanmaya ve zor çalışma-kesiklik-stop etme-sarsıntılı çalışma gibi sorunlara yol açabiliyor.

Bunların yanında kullanımı çok kolay ekonomik ve "yakışıklı" bir motordur.
Güle güle kullanın.

altan
 
Yukarı Alt