350 Jawa Style ve Mondial 150 rf 4 teker sistemi :)

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#1
Selamlar uzun süredir el yapımı şeyler paylaşmak istiyordum ve kendime uğraşacak iki tane motosiklet buldum.Bi tanesi geçen yıl binme fırsatını bulduğum jawa 350 style di aslında hazır çalışır durumda almayı düşünürken yeni çalışmaya başladığım yerin arka bahçesindeki stili toplamaya karar verdim.Daha önce restore edilmeye niyet edilmiş boyası yapılmış motor rektefesi yapılmış ve şaseye tutrulmuştu.İlk durumu böyle idi yanındada 4 teker olacak rf yatıyor.
http://img714.imageshack.us/img714/1975/fotoraf0048ny.jpg
Motosikleti yerinden çıkarıp tamirhaneye getirdiğimde durumun çok daha ciddi olduğunu anladım stilin ayak basamakları arka fren kolu koltuğu yoktu.Ön fren merkezide tamir olmayacak kadar deforme olmuştu biraz canım sıkıldı ama devam..
İlk olarak karbüratör temizliği ile başladım.
http://img535.imageshack.us/img535/8776/fotoraf0051t.jpg
Karbüratörü temizlerken içinden ort 100 gr a yakın su ve çamur kıvamında bir sıvı çıktı şarşırmadım çünkü motosiklet 3 yıldır yerinden bile oynamamıştı :)Ufak bir şey beni hayretlerle bıraktı karbüratördeki gaz fişeği aşağı yukarı mobilet pistonu kadardı.Bi an bu makinenin benzin canavarı olduğu aklıma geldi:)
http://img820.imageshack.us/img820/276/fotoraf0008001s.jpg
Karbüratörü temizleyip yerine taktıktan sonra ekzozları takmak için depodan çkardım üzerinde plastik yanıkları vardı iyice temzledikten sonra yerine takacaktım ki eksoz contaları aklıma geldi silindire eğilip baktımda baya geniş bi delik gördüm lomayla ölçünce 32 lokma rahatlıkla giriyordu.Eve gidip conta kestim.http://img64.imageshack.us/img64/1187/fotoraf0022y.jpg
3-4-5-6-8 Artık yoruldum kesmekten vazgeçtim basar sıvıcontayı geçer giderim diye düşündüm.Sonra hallederiz deyip atlıyoruz...
http://img683.imageshack.us/img683/5206/fotoraf0024b.jpg
Bi bakarımki motorun ön askı demiride yok şimdi yan bastık desene demir çekiç işimiz var hey gidi heyy Sonra hallederiz deyip atlıyoruz...
Es kaza şu platin kapağınıda açayım debriyaj telini yerine takayım dedim.Kapağı açtığımda hayatımda gördüğüm en ilkel bir o kadarda karışık bir sistem karşıma çıktı.
http://img694.imageshack.us/img694/8206/fotoraf0006001.jpg
Yok çakmak taşları kelebekler ,platin, meksefe benim daha hiç görmediğim sitemler sağlam bi küfür edesim geldi :)Ustama sistemi gösterdiğimde oda aynı tepkiyi gösterdi mecburen ilk ustam ahmet ustayı aradım.Tüm kabloları 5 cm daha renkleri tuturarak uzatıp izole et hepsinin uçlarına geçme fiş tak ben akşam uğracağım yanına dedi.Tamam dedik :) Akşam bekle bekle gelmez dükyanı kapattım gidiyorum derken geldi tüm uçları yerleştirdi motosiklete elektrik verdik ateşleme bobinlerine kıvılcımlar gelmeye başladı platin ayarını yaptı eksoz contaları mevzusunu sorduğumda jawada eksoz contası yokmuş oksozu direk geçiriyormuşuz.burdan sonrasını halledersin koçum deyip gitti :)Gelip ve gitmesi yaklaşık7-8 dk sürdü bumuydu dert derken bugünlük jawayı kenara aldım ve biraz parça ihtiyacı var.Listesi burada fiyatlarını bilen arkadaş varsa yardımcı olabirmi ?
Ön fren balatası
Üst fren merkezi
Sağ sol sinyal far kütükleri
Arka fren pedalı :)
fren teli arka
KM-Devir teli
Ön far
Sperlik
Sperlik camı
Motor ön askı demiri
Bobinler
Benzindeposu takozları
Koltuk
Eksoz son susturu kapakları
Jawanın Devamını buradan paylaşmaya devam edeceğim...
125 MT(İsmi:Ahlaksız) yide bakıma aldım 1 haftadan beri babam defransiyel bilyalarını alacaktı bu sabah bi süpriz almış ondanda bi kaç görüntü.
http://img148.imageshack.us/img148/5660/fotoraf0015g.jpg
Bilyanın birini bloğa çakarken ezdirdim deforme oldu bidaha kaynak yapıp yerinden çıkardım :(:(
http://img217.imageshack.us/img217/7/fotoraf0016s.jpg
Neyse sıvı contayla yaptğım contasıda güzel oldu eksoz çok daha sessizleşti.0 kaçırma ile beni mutlu eden motor oldu.Ne kadar ahlaksız olsada Vefakar 16.000 km ye ulaştı.Nice kmlere ahlaksız.
Ve yine topickten 150 rf den 4 terkerlekli sakat aracı yapma maceramızı paylaşacağım.Malum tamirhane şartlarından dolayı telefon elimizde sürekli fotoğraf çekemiyorum kusura bakmayın hayırlı akşamlar.
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#3
Güvendiğim dağlara karlar yağdı istediğim parçaların hiçbirini il sınırları içerisinde bulamadım.Çıkmacı ile aram olmadğından orayada gidemedim.Yürüsünde herşey yavaş yavaş olur zihniyeti ile ön balatalarımı çaktırmaya gönderdim.
Bir takım buji bir de arka motor saplaması ile bu işi halleriz diye düşünüyordum.
2-3 günden beri motoru tam verimli olarak çalıştıramadığım için canım sıkkındı ayak marşına vurmaktan bacaklarıma ağrılar girdi.Uğraşıp dururken internetden karbüratör hava ayarına baktım çeyrek turmuş:eek: işe bak be ben iki günden beri boşa motor tepiyomuşum.Neyse karbüratörü çeyrek tura ayarladım motor çalıştı fakat sol silindirde sürekli bir verimsizlik vardı agresif çalışıyor yada hiç çalışmıyodu sağ eksoz tabanca gibi atarken sol soğuk soğuk üflüyodu.Bujileri çıkartıp temizledim icraat yok.Bujilerin yerini değiştirdim motor tam tersi tepki verdi sol çalışıyor sağ ölüydü anladımki bi takım buji şart :)
Fren basamağıda bulamadığım parçalar arasındaydı konyadan sipariş ettim gelene kadar scooter marş kolundan kendime fren kolu yaptım:)
http://img823.imageshack.us/img823/1188/13607142.jpg
Ön balatalar gelene kadar bari fren merkezinin yağını doldurayım hazır olsun dedim yağı bir koydum 1 saate fren merkezi kendini saldı camdan kolun dibinden heryerden siydirdi adeta :DScooter ön fren merkezi ile yola devam :)
Eski merkezi sökerken.
http://img821.imageshack.us/img821/257/37522428.jpg
Yeni merkez güzelce benzinle yıkanıp deliklerine tek tek hava basıldı.
http://img821.imageshack.us/img821/2103/15148715.jpg
Amayinede içime sinen bi temizliğe ulaşmadı .
http://img528.imageshack.us/img528/3885/48810387.jpg
Ön balatalar gelene kadar merkez kapağı açık kalsın.
Öğle bakti can sıkıntısından benzin deposunu siliyordum.Kapağın etrafını silmek için kapağı açtığımda içinden dehşet pis bir koku geldi.Benzin musluğu çıkarıp depoyu temizledim.Çok az bi şey çamur çıktı okadar :)Musluğu temizlemek için döndürme valfinin vidasını sakın sökmeyin takarken insanın kulaklarından ateş çıkıyo valla :)
http://img193.imageshack.us/img193/6636/fotoraf0056j.jpg
Bu işe başladığımdan beri canımı sıkan bir mevzu vardı.Motorun askıda durabilmesi için motor kulaklarının önden şaseye bağlayan ufak bir 10-12 cm uzunlığunda bir yardımcı demir olması gerekiyordu.Bunu kendim yapabilirdim fakat içime bi güvensizlik çöktü.Motor ani tepkilere açık bi motordu eğer sağlam yapamassam motor arkadan şase kulaklarını kırabilirdi.En iyisi demir doğramacı yapsın dedim görgüsüz 100 lira fiyat biçti üstüne üstün kaynakla tutracakmış.Bi sinirle arka bahçede üçgen delikli profili alp kesim biçtim ortaya şöyle bi şey çıktı görsel anlamda kötü ama işlevsel olarak iyi bi şey çıktı.
http://img404.imageshack.us/img404/6845/fotoraf0061p.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/7359/fotoraf0060l.jpg
En son bu hale geldi.
http://img834.imageshack.us/img834/6223/fotoraf0062.jpg
Motosikletin yürür vaziyete gelmesi için ön balataları ve arka motor saplmasının olması gerekiyor.Bugün kocaeli balatada ön balatlarım çakıldı.NGK bujileride aldım.Sabah saplamayıda aldım mı allah izin verirse motosikletime binmek nasip olacak.
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#5
Ehliyetim olduğu zaman inşallah karadeniz sahil turuna çıkmayı planlıyorum.Tamirhaneyi kapatıp parça aramaya çıkamadğım için işler yavaş yürüyor.Jawa ile beraber bi tanede hurdayı 4 tekere çeviriyoruz o bitti resimleri oparlamaya çalışıyorum :)
 
Yukarı