600cc kullanmak için aranan kriterler..

azigun

Kıdemli Üye
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
172
Beğeniler
102
Yaş
33
Yer
Istanblue
#1
öncelikle slmlar..
yaklasık 6 aydır sahibinden.com da
suzuki gsr600
honda cbr600f
yamaha fz6
ilanlarını dolasmaktayım artık o kadar arastırma sonucu adeta bütün piyasayı ezberledim..:D
3 yıldır motor kullanmama rağmen bu zamana kadar 150 cc üzeri hiç kullanmamıstım ama geçen hafta yurtdısı tatilimde cbr600rr la tanısma fırsatım oldu..2 günlüğüne kiraladığım rr dan inanılmaz keyif aldım tabi bu işlerin keyfi olmadığının farkındayım kesinlikle ustalık gerektiriyor ama öte yandan kiraladığım motorun üstünde gerçekten kendimi rahat hissettim sadece dönüşlerde problem yaşadım virajlarda utanamsam durup ayağımla iterek döncektim:D:D..
ilk sorum bu sorunu kendi çabalarımla sürekli deneyerek çözebilirmiyim çünkü gerçekten geçiş moturu fikri bana hiç cazip gelmiyor..
bir diğer sorum ise cbr600f ilanlarında sürekli belirtilen bir özellik en rahat 600 lük şeklinde..yukarıda belirttiğim 3 model arasında kaldım açıkçası..600cc
ilk baslarda biraz hayaldi bnm için ama son 1 aydır ciddi bir şekilde satın almayı düşünüyorum..
yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden çok tşkler..:rolleyes:


bu arada foruma yeni üye oldum gerçekten tüm emeği geçen arkadasların ellerine sağlık çok kapsamlı bir bilgi platformu olusmus..
 

ANIL

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2008
Mesajlar
1.390
Beğeniler
389
Yaş
29
Yer
İstanbul
#2
Aramıza Hoş Geldiniz..Ben ChopperCıyım :) Racing'lerden Anlamam Ama Honda iyidir Sanırım..Ama Yinede Gerçekten Tecrübeli Ve Doğru Yönlendirebilecek Üyelerimizin(abilerimin)olduğuna Eminim...Şimdiden Hayırlı Olsun Allah Kaza Bela Vermesin..
 

azigun

Kıdemli Üye
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
172
Beğeniler
102
Yaş
33
Yer
Istanblue
#3
çok tşk ederm dostum..
bnde bilgi alabileceğimi umut ediorm.. =)
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#4
Öncelikle MF ailesine hoşgeldin azigun...Üç senelik motorsiklet ve trafik tecruben var,bence 600rr'ı biraz tecrube edip,tepkilerine alışıp kullanabilirsin tabii ki...:);) Keyifli forumlar...:)
 

azigun

Kıdemli Üye
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
172
Beğeniler
102
Yaş
33
Yer
Istanblue
#5
hosbulduk cok tsk ediorm hocam..
yalnz bu arada 600rr dsündüüm modeller arasnda deil ona cesaret edemiyorum test etme imkanı buldum dönüşlerde problem yaşıyorum..
ama gsr600 fz6 veya cbr600f modelleri hakkında bilginizi paylasırsanız çok sevinirim..
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#6
suzuki gsr600 naked, honda cbr600f racing, yamaha fz6 naked
elimizde iki naked bir racing motor var ve 3 yıldır motor kullanan yeni arkadaşımız
bu arada aramıza hoş geldin:)
3 yıl demişsin ama kaç km olduğunu bilmiyoruz ama 3 yıl az zaman değil
ve ben 600 cc ye geçiş için yeterli olduğunu düşünüyorum.

yukardaki modellerden motor olarak hemen hemen hepsi birbirine yakın
ama tarzını sen belirlemelisin.
 
Kayıt
28 Ekim 2008
Mesajlar
2
Beğeniler
1
Yaş
52
Yer
safranbolu
#7
bu yazmış olduğun makinaların birbirinden aşırı bir farkları yok.bu makinalarda oturma stilleri farklı olup denge sorunununu yavaş dönüşlerde yaşayabilirsin.Önemli olan makinaya hakim olabilmektir 3 senedir vitesli bir motosiklet kullanıyorsan elbetteki kısa zamanda adapte olabilirsin f serisi ile rr serisi arasında sürücü eğimi farklıdır f birazdaha az yorar.
 

azigun

Kıdemli Üye
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
172
Beğeniler
102
Yaş
33
Yer
Istanblue
#8
evt bnde öyle dsünüorm açıkçası..600rr kullandıktan sonra bi kaç gün bileklerim ağrıdı açıkçası..:D gsr600 ve fz6 iki seçenek arasndaym açıkçası su an..
çok tşk ediorm bilgiler için.. =)
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#9
@azigun

Şimdiye kadar kullandığın motordan daha ağır ve değişik tarz bir motor olduğu için dönüşlerde problem yaşaman gayet doğal,motorun ağırlığına alıştıkça problem olmaktan çıkar...;) Barış'a katılıyorum,tarz olarak ne istediğine karar vermelisin önce...Bence diğer motorları da bir test edip,kesin kararını ondan sonra ver...;)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#10
@azigun

İlk olarak aramıza hoş geldiniz. İlk olarak 600 rr ile 600 f arasındaki dönüş dengesinde öyle aşırı bir fark yok. hatta hemen hemen aynı diyebilirim. Anladığım kadarı ile sizin sorununuz ebat büyüklüğü, ağırlık ve ss tarzı olmuş söylediğiniz şikayette. 125-150 cc lik makinalar genelde 150 kg altıdırlar kasalarıda bir racing e göre daha dardır. ve eğer ss tarzı bir makina kullanmadıysanız (cbr 125 r 125 gibi) söylediğiniz motorların yani ss in kullanımının farkı çoktur ve hemen hissedersiniz. hatta şöyle bir şey desem pekte abartmış olmam heralde durmuş trafikte bir ybr 125 600r dan daha kıvrak olmakta. neyse konumuza dönersek 3 yıllık tecrübeniz varsa zaten motorun nerede nasıl davranacağını öğrenmişsinizdir. aslında en ideali geçiş motoru ile binmektir ancak mademki alacaksınız ne olursa olsun 600 lük bir makinada dikkat etmeniz gereken husus altınızdakinin 100 hp ler üstü güç üreten ve bir çok spor otomobilden dahi seri bir makina olduğudur. mesela söylediğiniz virajlarda gaz verememe sorununuz aslında çok önemlidir. bu sebeple en azından 7-8 ay motorunuzu iyice tanıyana kadar gaza basmayın dokunun.... denge probleminide zamanla motorunuzu tanıdıkça çözersiniz ama dediğim gibi bu makinada gaza basmayın alışana kadar dokunun. yoksa altınızda tabuta dönüşür.


Motor seçimine gelince. 600 f lerin sıfırı ülkemizde satılmamakta. bildiğim kadarı ile üretimide durdu deniliyor. bu sebeple 600 rr daha mantıklı geliyor. Ülkemizde de gerek servis gerek yedek parça gereksede ikinci el değeri nedeniyle honda üst sıralarda olan bir marka.. yamahaya da bakacaksınız orta kasa yani 2003 üzeri r6 ları tek geçerim...
 

azigun

Kıdemli Üye
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
172
Beğeniler
102
Yaş
33
Yer
Istanblue
#11
öncelikle hoş bulduk
çok tşk ederim verdiinz bilgilerden dolayı..racinge cesaret edersem tercihim tavsiyeniz doğrultusunda olcak..
öte yandan gsr600 açıkçası gerek duruşu gerekse performans özellikleri ve fiyat olarak çok cazip görünüyor..eğer nakedta karar kılarsam sanırım sahip olacağım motor gsr600 olacak..
:):)
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.996
Beğeniler
3.100
Yaş
51
Yer
İstanbul-Çamlıca
#12
MF ailesine hoş geldin Azigün. üç yıl 150 cc kullanan birisi çok rahat olmasada 600 cc bir motosiklet kullanabilir. Ama en fazla bir iki ay içinde acemiliği üzerinden atarsın. Motosiklet seçimine gelince Fz6 bence on numara bir motor, kesinlikle pişman olmazsın.
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.996
Beğeniler
3.100
Yaş
51
Yer
İstanbul-Çamlıca
#13
@hamityavuz


MF ailesine hoş geldin hamityavuz. İyi forumlar.
 

azigun

Kıdemli Üye
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
172
Beğeniler
102
Yaş
33
Yer
Istanblue
#14
hmm..öncelikle tşkler..
gsr600 için düsüncelerinz nelerdir..
bas ağrıttım gbi ama :D ..
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.996
Beğeniler
3.100
Yaş
51
Yer
İstanbul-Çamlıca
#15
@azigun

Her ikiside güzel motor. Hangisini alırsan al pişman olmazsın. Zevkler ve renkler tartışılmaz. Ben yamaha derim sen suziki dersin, Metin hocam gelir Honda dan başka motora binmem der, yani herkezin zevki farklıdır. Ama sen sen ol gönlündeki motoru beğendiğin motoru al. Eğer gsr 600 ü beğeniryorsan hiç durma al güzel kullanışlı ve sağlam bir motor.
 

azigun

Kıdemli Üye
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
172
Beğeniler
102
Yaş
33
Yer
Istanblue
#16
hocam çok tşk ediorm tavsiyelernzden dolayı..
:)
 

mehmetpolat

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2008
Mesajlar
629
Beğeniler
275
Yaş
34
Yer
atasehir,Istanbul
#17
3 yıldan sonra istenirse büyük hacime geçilebilinir bence bu saydığın makinalar hepsi 4 silindirli birbirlerinden aşağı kalır tarafları yok(güç bakımından) fz6 fazer kullandım 98hp güç üretiyor vede çok eğlenceli gücü altında hissettiren deli bir makina ,cbr 600f supersport oda biraz yumuşakbaşlı ama 600rr birazdaha kızgın makinadır hepside harika motorlar :)
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#18
@azigun


Kawasaki Er-6 ve Yamaha Fz-6 nın rakibi olarak piyasaya sürüldü.

TEKNIK OZELLIKLER

Motor: Sıralı 4 silindirli DOHC 16 supaplı, sıvı soğutmalı.
Yakıt sistemi: 38 mm elektronik enjeksiyon
Çap: 67.0 mm
Strok: 42.5 mm
Max Güç: 98 HP @ 12.000 RPM
Max Tork: 68 NM @ 9600 RPM
Silindir hacmi: 599.4 cc
Kompresyon Oranı: 12,5 : 1
Çalıştırma: Elektrikli marş
Kavrama sistemi: Islak, çoklu disk.
Aktarma sistemi: Zincir
Vites kutusu: 6 ileri vites
Ön çatal açısı: 25,5 derece
Akü: 12V 12 Ah
Ön lastik: 120/70 ZR 17
Arka lastik: 180/55 ZR 17
Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 310 mm çapında çift disk.
Arka fren: Çift piston kaliperle donatılmış 240 mm çapında tek disk.
Uzunluk: 2,090 mm
Genişlik: 775 mm
Yükseklik: 1,075mm
Aks aralığı: 1,400 mm
Yerden yükseklik: 130 mm
Sele yüksekliği: 785 mm
Kuru ağırlık: 183 Kg
Yakıt deposu: 16,5 litre
 
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
29
Beğeniler
28
Yaş
46
#19
bende senin gibi yeni bir uyeyim forumda hos geldin sende... ilk once
yazdigin 3 motor da farkli. gsr 600 yaklasik 2 aya yakin kullandim hos bir makine ama gsr ile er-6n kiyaslamani tavsiye ederim bana kalsa er-6n i tercih ederim tam bir tork canavari. racing dusunursen 600f ideal ve kullanimi son derece zevkli. yok naked da karar kilacam diyorsan cbf 600 de dusune bilrsin. oturus pozisyonu olsun (nakedlarda ve racing de bilege binen yuk bunda yok)verdigi guven olsun cok yuksek puan verecegim bir makine ustunde ise 600f in makinesi vardir. son derece guzel bir makine bence bir arastir.
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#20
Aramıza hoşgeldin Hamit kardeşim...Keyifli forumlar...:);)
 
Yukarı Alt