Acemi crosscudan arazi tecrübeleri

Umut Karkın

Organizatör
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#1
Acemi crossçudan arazi tecrübeleri :D

Motor: Mondial 150 ut

Motor hakkındaki düşüncelerim;
1 çok az yakıyor
2 bence yeni başlayanlar için yeterli bir motor
3 oldukça sağlam duruyor, hiç motor kullanmaya bilmeyen arkadaşlarım tarafından baya zorlanıyor ve halen bir sorun yok (motorun plastik aksamlarının parçalanması dışında )
4 çok ucuz bir motor, parçalarıda çok ucuz, motor 2006 model ve 950 liraya satın aldık.

Yol dışında motosiklet kullanmak;

Açıkcası bu kadar zevkli olabileceğini hiç düşünmüyordum, insanın yürüyerek çıkmaya zorlanacağa yerlere çıkıyorsunuz müthiş bir duygu.

Başımıza gelenler

Motoru denemek için ilk kez Ankaranın Güdül ilçesi, Sorgun kasabasının yaylası ve göletine gittik harika bir yerdir. Mesire yerinde bir tane taş bulamazsınız toprak yağmurdan dolayı çok yumuşak, engebeli ağaçlıklı bir arazi ve motorun girip çıkmadığı yer yok denecek kadar az.

Bahsi geçen yere gece vardık, hevesli arkadaşlarımdan bir tanesi ilk kez motora biniyor tabi hep 1. vites ve kamp alanının etrafında dolaşmaya başlıyor motorla. az sonra taaakkk diye bir ses geliyor ve motor sesi kesiliyor tabi biz koşarak olay yerine gidiyoruz, arkadaş ayakta motor çam ağacının dibinde yatıyor. Hemen ne oldu birşey varmı diye soruyoruz Allaha şükür birşey yok arkadaşta, motor zaten önemli değil.
Ağaçlık alanda arkadaş ağaçların yer değiştirdiğinden ve bir çam ağacının aniden önüne çıktığını iddaa ediyor bu arada biz gülmekten yerlerdeyiz... neyse diyoruz cana gelmesin boşver...

Arkadaşımın ağzından: yavv ben ne güzel gidiyordum ağaç önüme fırladı bende frene basayım derken gaza bastım motor hızlandı ve ağaçla çarpıştık davacıyım ağaçtan ....

arkadaş ağacı görünce panik yapmış ve gaza basmış, motor ağaca 2,5 metre kala patinaj çekerek tam ortadan vurmuş, iyiki tam ortasından vurmuş ağacın yoksa arkadaş zarar görebilirdi.

Neyse sabah oldu kalktık hadi biraz gezelim motorla dedik, ağaçların yer değiştirdiğini iddia eden arkadaşla gezintiye çıktık ancak bizim ön jant baya yamulmuş 8 çizerek yol alıyor önemli değil dedik ve uzunca bir tur attık arkadaşla..

sonrasında arkadaşlar biraz motora alıştıktan sonra güzel bir tümsek bulduk, yüksekliği yaklaşık 120 cm civarından oldukça dik ama çıktıktan sonra eğim yok ağaçlar haricinde bir engelde yok..

Ben o tümsekten çıkmaya ve inmeye başladım, çok hoşuma gittiği için her seferinde hızımı artırarak çıkmaya başladım ve motor her seferinde daha çok yerden kesilmeye başladı müthiş bir duygu.. sonra arkadaşlar denemeye başladılar tabi onlar motor yerden kesilecek kadar hızlı gelmiyorlar..

Gece ağaca çarpan arkadaş biraz hızlı gelince olan oldu motor yerden 15 cm kadar yükseldi, sonrası malum arkadaş motoru topluyamadı ve küçük çam fidanlarının arasına dalarak düştü Allaha şükür gene birşey olmadı... motor zaten önemli değil

Ben bu denemelerimde motoru yaklaşık 60 cm kadar yükseltmeyi başardım, aslında daha çok yükselebilirdi ancak alan biraz dar ve hızlanma imkanı yoktu..

Gün boyunca motora bindik ve ilk cros deneyimini sona erdirerek Ankaraya geri döndük.

Geçtiğimiz cumartesi mahalledeki bisikletçiye giderek ön janta akord ayarı yaptırmak istediğimi söyledim yapamıyacağını bisikletlerle ilgilendiğini o işin biraz zor olduğunu, kendisinin belinin ağrıdığını ve motosikletin ön tekerini sökemiyeceğini söyledi... bende ben sökerim sen biraz düzelt yeter dedim kabul etti.. ben ön tekeri söktüm ve usta akord işini çok güzel bir şekilde yaptı.. bu arada jant çemberi baya yamulmuş usta kurbağacıkla onuda düzeltti.. borcumuz usta 10 lira ver yeter seviyorum ben böyle ustaları.

2. Deneme: Kırıkkale Irmak kasabası, eski kalecik yolu üzeri kızılırmak kenarı

Eşlerimizide yanımıza alarak güzel bir piknik organize ettik, pikniğimiz sabah kahvaltısıyla başladı sonrasında hep motor

bulunduğumuz yer çok düz ve motordan hiç bir zevk alınmıyor, tabi arkadaşlar acemi olduğundan onlar için gayet iyi bir mekan...

Sonrasında ben arkadaşlarla beraber kum ocaklarına doğru gittim ve oradaki devasa kum yığıntılarına çıkmaya çalıştım başarılıda oldum gayet zevkli (bir defa motoru devirdim bende bir iki yuvarlandım ancak gayet sağlıklı bir yuvarlanma oldu)

Vakit biraz ilerledikten sonra, bu işin böyle olmuyacğını söylüyerek, ırmağın yakınından geçen tren yolunun diğer tarafına yani dağlık alana gitmeyi önerdim kabul gördü; ve motoru tren yolundan geçirerek dere yatağına indirdim, acemi arkadaşlar bir iki düz şürüş denemesi yaptılar gayet güzel çok yavaşlar ve tehlikesiz kullanıyorlar

Sonra motoru alarak hemen yakındaki tepeye çıkacağımı iddaa ettim ve çıktım, oldukça dik bir tepeydi ve taşlı bir yapısı vardı. İnmeden önce biraz tedirgin oldum ancak sonunda dere yatağına düşmeden inmeyi başardım.

Sonrasımı ?

dere yatağına indikten sonra arkadaşlara doğru ilerlerken gazı biraz açtım, arkadaşlara yaklaştıkça gazı daha da açtım (biz ustayız onlar çırak yaaaa) onların yanından hızla geçtim, yer yer taşlar ve çukurlar var motoru kontrol etmek oldukça zor (arazi tecrübemizde yok malum) .. neyse arkadaşların yanından geçtikten sonra durmam gerekiyordu çünkü tren yoluna yaklaşıyordum, tam frenlemeye geçecekken motor biraz zıpladı ve ben ne olduğunu anlayamadan feci bir şekilde yere yığıldım üstümede motor

Sonuç; düştükten sonra nefes almakta zorlandım sağ bacağımın dizimin altını hissetmiyorum, vücudumun sağ tarafında ciddi anlamda ağrı var

Arkadaşlar hemen müdahale ettiler, arkadaşımın hemşire olan eşide yanımızda allahtan

bana baktılar ettiler kırık yok

Ben tepeden iniş yaparken hayırlı arkadaşım elinde cep telefonu ve kamerası açık aynen şöyle diyor:

Dur lan çekim yapalım belki düşerde yakalarız,............(ben iniyorum tepeden ve hızlanmaya başlıyorum) aha ahaaaaaa duramayacak ooooopppppppp...

ve kamera çekimini bırakıp yanıma koşuyorlar

Hasar Tespit: Alnımın sağ tarafında çizikler, sağ omzumun arka tarafında yoğun ağrı ve şişlik, sağ dizimin iç tarafında yoğun ağrı ve şişlik, kaval kemiği üzerinde şişlik ve ağrı, biraz sekerek yürüme

Lütfen kask, çizme, mont, pantalonu sormayın

Motorun durumu berbat bütün plastik aksamlar kırılmış, gösterge paneli dağılmış ama motor mekanik olarak halen sapa sağlam

Neyse baya uzattım, topallaya topallaya kamp alanına geri döndüm, biraz dinlendikten sonra başka arkadaşlardan biriyle gezmeye karar verdik hadi dedik hard arazi yapalım

Kötü bir dağ yoluna girdik ve yol bitti, bu arada derelerden falan geçiyoruz iki kişi...yol bittikten sonra sol tarafa doğru gitmeye karar verdik ve büyük bir tepede zirve yaptık... sıkıntı sonrasında başladı... sol tarafdan yola inmeye karar verdik ancak çok dik ve her yer taşlı iki kişi olmadı binemedik... arkadaş indi bir süre sonra bende motora binemez hale geldim

çıkışı güzel bir olan bir tepeden malesef motoru elimizde indirmek zorunda kaldıkkk...

Anlattıklarımla ilgili viedolar ve fotoğraflarda mevcut ancak paylaşmayı düşünmüyorum kuralsızlık diz boyu motora binerken...
Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
 

İlhan.Aydınlıoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Kasım 2007
Mesajlar
531
Beğeniler
320
Yer
Zonguldak
#2
Umut çok geçmiş olsun.
Bu arada bizden habersiz gezilere kaçıveriyorsun bakıyorum.
Birkaç foto koysaydın daha iyi olurdu.
En azından motosikletlerin veya sizlerin bulunmadığı manzara fotoğrafı hiç yokmu.
 

Umut Karkın

Organizatör
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#12
umut hocam süpersin valla ya bu arada hala sag salim olmana sevindim :D:D:D
Teşekkür ederim Murat hocam...

Şimdi benim bu yazıyı okuyan herkes hayıflanıyordur adama bak korumalı kıyafetler olmadan motora binmiş düşmüş birde anlatıyor diye..

Evet ayağımda asker botu vardı, başımda kask yoktu, üzerimde motosiklet montu vardı ancak korumaları evde kalmıştı :)

Öncelikle şunu söyleyim ben asıl motorum olan transalpe binerken kesinlikle tam giyiniyorum çünkü başıma bir iş gelecek diye çok korkuyorum ve herşeyim tas tamam..Hatta bugün, yarın ve yarından sonra eğitime bile katılacağım.

Arazide olduğumuzdan dolayı çok düşük hızlarda ilerliyoruz zaten hızlı gitmeninde imkanı yok, ben düştüğümdeki hızım çok değildi ancak hızınız ne olursa olsun insan zarar görüyor.

Yavv ne olacak şuralarda birinci ikinci vites dolanıyoruz toprak yumuşak diye düşünüyordum ancak durumun öyle olmadığını anladım.

Sonuç olarak şu çıkıyor ortaya:

Motosiklet botu olsaydı; topuğum ve kaval kemiğim zarar görmeyecekti.

Motosiklet pantalonu olsaydı; dizimin iç tarafı daha az zarar görecekti yada hiç zarar görmeyecekti.

Motosiklet montunun korumaları olsaydı; Omuzum kesinlikle zarar görmeyecekti.

Motosiklet kaskı olsaydı; alnım hiç zarar görmeyecekti.

Yukarıda da söylediğim gibi ben asvaltta ve trafikte kendi motoruma binerken hiç üşenmeden ve sıkılmadan herşeyimi giyer öyle yola çıkarım.

bu cross macerasından sonra şunu düşündüm...

Ben eğer toprağa değilde asvaltta aynı hızda düşseydim kesinlikle bacağım kırılacaktı, hele hele yüksek hızlarda örneğin 90 km ile giderken böyle bir düşüş gerçekleşse ve üzerimde korumalı kıyafetler olmasa ölümle sonuçlanması muhtemel olacaktı.

Ben bu basit kazadan birçok faydalı tecrübe edindim, bundan sonra dağda bayırda olsamda kıyafetlerim tam olacak :)
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#13
Teşekkür ederim Murat hocam...

Şimdi benim bu yazıyı okuyan herkes hayıflanıyordur adama bak korumalı kıyafetler olmadan motora binmiş düşmüş birde anlatıyor diye..

Evet ayağımda asker botu vardı, başımda kask yoktu, üzerimde motosiklet montu vardı ancak korumaları evde kalmıştı :)

Öncelikle şunu söyleyim ben asıl motorum olan transalpe binerken kesinlikle tam giyiniyorum çünkü başıma bir iş gelecek diye çok korkuyorum ve herşeyim tas tamam..Hatta bugün, yarın ve yarından sonra eğitime bile katılacağım.

Arazide olduğumuzdan dolayı çok düşük hızlarda ilerliyoruz zaten hızlı gitmeninde imkanı yok, ben düştüğümdeki hızım çok değildi ancak hızınız ne olursa olsun insan zarar görüyor.

Yavv ne olacak şuralarda birinci ikinci vites dolanıyoruz toprak yumuşak diye düşünüyordum ancak durumun öyle olmadığını anladım.

Sonuç olarak şu çıkıyor ortaya:

Motosiklet botu olsaydı; topuğum ve kaval kemiğim zarar görmeyecekti.

Motosiklet pantalonu olsaydı; dizimin iç tarafı daha az zarar görecekti yada hiç zarar görmeyecekti.

Motosiklet montunun korumaları olsaydı; Omuzum kesinlikle zarar görmeyecekti.

Motosiklet kaskı olsaydı; alnım hiç zarar görmeyecekti.

Yukarıda da söylediğim gibi ben asvaltta ve trafikte kendi motoruma binerken hiç üşenmeden ve sıkılmadan herşeyimi giyer öyle yola çıkarım.

bu cross macerasından sonra şunu düşündüm...

Ben eğer toprağa değilde asvaltta aynı hızda düşseydim kesinlikle bacağım kırılacaktı, hele hele yüksek hızlarda örneğin 90 km ile giderken böyle bir düşüş gerçekleşse ve üzerimde korumalı kıyafetler olmasa ölümle sonuçlanması muhtemel olacaktı.

Ben bu basit kazadan birçok faydalı tecrübe edindim, bundan sonra dağda bayırda olsamda kıyafetlerim tam olacak :)
Benim diyecekleri sen itiraf etmişsin zaten.
Bana da
ALLAH beterlerinden saklasın.Ufak tefek nahoşluklar olmuş geçmiş olsun.Bir musibet bin nasihatten evladır
demek kalıyor.
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#18
:) Var var herşeyi tastamam ama artık plaka üzerinde değil :)

Arkadaş düştü plakalık çamurluktan ayrıldı :D
Bunlardan birtane almayı ciddi ciddi düşünmeye başladım :D Burada heryer dağ taş, fazer ile asfalttan çıkma şansı yok. Bunlardan olsa hoplaya zıplaya gez dağlarda.
 

Umut Karkın

Organizatör
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#19
Bunlardan birtane almayı ciddi ciddi düşünmeye başladım :D Burada heryer dağ taş, fazer ile asfalttan çıkma şansı yok. Bunlardan olsa hoplaya zıplaya gez dağlarda.
Valla Özgür anlatmak basit bu cross motor işini ama yaşamak başka birşey.. ben böyle bir zevk alabileceğimi düşünmemiştim, müthiş zevkli birşey yolları kesinlikle kullanmıyorsun :)

Sadece ihtiyacın olduğunda motoru kenara parkedip yola çıkıyor ve yolu bir süreliğine kullanıyorsun :D:D:D
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#20
Valla Özgür anlatmak basit bu cross motor işini ama yaşamak başka birşey.. ben böyle bir zevk alabileceğimi düşünmemiştim, müthiş zevkli birşey yolları kesinlikle kullanmıyorsun :)

Sadece ihtiyacın olduğunda motoru kenara parkedip yola çıkıyor ve yolu bir süreliğine kullanıyorsun :D:D:D
Yani yakında eşim ya ben ya da motosiklet diyecek hakikaten, bir tane daha alırsam bu sefer hiç şansım yok :D:D:D
Ama fazerın borçları bitirmek gerek :D
 
Yukarı