akü yardım lütfen

Kayıt
20 Şubat 2009
Mesajlar
22
Beğeniler
15
Yaş
37
Yer
burhaniye
#1
selam arkadaşlar 3 haftadır soguk ve kar yuzunden eve soktugum honda cbr'ım pazar gunu marsa bastıgımda mars basmadı hıc ses cıkmadı bıle ne yapmalıyım yani motor ve aku bakımından yapılması gereken en dogru hareket nedır ....:confused:
 

SERVET

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2008
Mesajlar
1.786
Beğeniler
604
Yer
İstanbul
#2
akunuzu baska akuden destek alarak calıstırınız ve motoru kullanmadıgınız sure ıcerısınde haftada bır kerede olsa mutlaka kontagına basıp en az on dakıka calıstırınız ben aynen bu sekılde yapıyorum motorum dısarda olmasına ragmen tek marsta alıyor
 

Hakan Karael

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
2.946
Beğeniler
1.297
Yaş
47
Yer
İstanbul
#3
akü değerleri çok önemli hiç kullanmıyor isen en azından düzenli şarj etmeni veya arada servet hocamın dediği gibi çalıştırmanı tavsiye ederim
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#4
Arkadaşım düşülen en büyük hatalardan birisi budur. yatan motorda her defasında aküyü sökün diye söylüyorum ancak pek uyulmuyor. Neyse şimdi sorunun cevabına bakalım. İlk olarak cbr 125 in aküsü ön koltuğun altında. buna ulaşmak için ilk olarak arka koltuğu aç. ön koltuğun arkasında bir alyanlı civata var bunu sök ve sonra ön koltuğu arkaya çekerek yukarı kaldır ve çıkar. sonrasında akünün kapağını göreceksin. Bu kapağıda açmak için eğer orjinali bozulmamışsa bir plastik pim var. bunuda arka çamurluktan bir tornavida ile iterek çıkar. sonra bu pimin etrafındaki plastik parçayı çıkar ve kapağı aç... Aküye ulaştıktan sonra artı kutup başındaki lastik korumayı çıkar. bir otomobilden kablolar ile artıyı artıya eksiyi eksiye bağla ve marça bas motor çalıştıktan 20 30 saniye sonra kabloları birbirine ve gövdeye değidirmeden ayır ve ters şekilde geri topla...


Bu zor gelirse mecburen vurdurucaksın. Bunun içinde bir yokuş bul motoruna bin 3. vitese al ve motor hızlanında debriyajı bırak çalıştır ancak bunu yaparken arka tekerin bir an kızaklayacını unutmayarak yap derim aksi taktirde dengen bozulur. vurdurma ile motoru çalıştırdıysan en az 15 dakika dolaş derim...
 

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#5
alarm takılıysa o da durduğu yerde aküyü yiyor.
Ayrıca varsa immobilizer yada motorunuz Honda olduğuna göre yanıp sönen HISS göstergesi (bu gösterge kapatılabiliyor) akü de biraz zayıfsa bunlara yol açabiliyor.

Buna benzer bir durum V-Strom'da başımıza geliyor.Kontak kapalı olsa dahi gösterge ekranında sürekli açık kalan led gösterge takımı 1-1,5 ayda aküyü marş basmaz hale getiriyor.

Sonuçta motosiklet aküleri çok küçük ve zayıf.Özellikle sıvı olanlar.Sanıyorum ki jel olanlar biraz daha dayanıklı.

altan
 

Erol Ceyhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesajlar
865
Beğeniler
350
Yaş
42
Yer
istanbul/Bayrampaşa
#6
Diğer arkadaşlarında dediği gibi eklemek istediğim tek şey en fazla 2 günde bir motoru çalıştırmanız aksi takdirde böyle problemle karşılaşmanız normal...
 
Kayıt
20 Şubat 2009
Mesajlar
22
Beğeniler
15
Yaş
37
Yer
burhaniye
#7
teşekkürler arkadaşlar
sanırım akuyu cıkarıp sarza goturecegım yada motoru vurdurup calıstırıp bıraz bınecegım hepınıze teskkurler
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#8
@selcukkoray

Hocam eğer akü orjinal yuasa ise şarşla pek uğraşmayın. takviye ile çalıştırıp bir müddet gezerek akünün şarj olmasını bekleyin eğer bundan sonra şarj tutmuyorsa sakın şarjla uğraşmayın ben çok uğraştım yinede baş edemedim ve en son orjinal aküsü pahalı olduğu için malesef çin malı akü alıp taktım ve öyle kullanıyorum. orjinalinin eski halinden çok çok iyi...
 
Kayıt
11 Mart 2008
Mesajlar
110
Beğeniler
42
Yaş
46
Yer
izmir
#9
bence akünü yerinden sök şarz,a ver ve elektirikçine bomelerini ölçtür akünün bomeleri 28 derece olacak eger degilse yani düşükse tam bir dolum yaptır28,in altına düşen akü hep sorun çıkarır
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#10
@Hüseyin Çankaya

Hüseyin bey bizimde hataya düştüğümüz yer burası oldu zaten. elektrlit yok diye bastık saf suyu verdik şarjı sonrasında yumurta kaynatır gibi elektrolit kaynattık... bu motorun orjinal aküsünün üst kapağı zaten açarken belli ediyor. BU tarz işlemlere giremiyorsunuz bu sebeplede sağlıklı olmuyor. Zaten arkadaşımızın sorunu anladığım kadarı ile yatmaktan kaynaklanan bir sorun. akü kendisini doldurduktan sonra bu sorunu gündelik kullanımda yapmazsa sorun yok ancak tekrar yaparsa yani akü şarj tutmazsa değişilmesi en mantıklısı diye düşünüyorum.
 

Okay Okyay

Kıdemli Üye
Kayıt
27 Ağustos 2008
Mesajlar
265
Beğeniler
136
Yaş
44
Yer
İstanbul
#12
Sevgili Arkadaşım Hemen Kadıköy Motomax git yeni bir cihaz gelmiş 15-19 ytl arası süper bir alet aküne takıyorsun şarjı unutuyorsun ilk günkü gibi süper bişi
denemelisin.
Motorunu çalıştırmana bile gerek yok
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#13
arkadaşlar lütfen konu başlığı altında yazılan cevapları okuyup cevap yazalım!!

burada Emrah.Saka arkadaşımız konuya geniş bir şekilde açıklık getirmiş.
ama görülüyorki kimse o yazıyı okuma gereği duymamış!! şimdi bende bu yazı
yerine vurdur, yardır:), su koy, şarja tak, motoru ters çevir, etrafında 3 kere dön.... gibi
cevaplar yazabilirdim, ama bu soruya yardımdan çok konuyu karıştırmak olurdu.

aslınsa bu yazıda konuyu dağıtıyor ama böyle durumlar çok sıklıkta olduğu için
burada yazmayı gerek gördüm;)
 
Kayıt
20 Şubat 2009
Mesajlar
22
Beğeniler
15
Yaş
37
Yer
burhaniye
#14
evet dün akşam sonunda motoru gün yüzüne çıkardım motoru vurdurarak calıstırdım 15 20 dakıka gezdıkten sonra kapattım ama sonra yıne bastım motor çalısmadı akü olmusmudur yada ne yapmalıyım
 

serkan thundercat

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
610
Beğeniler
259
Yaş
43
#15
vurdurarak çalıştır dostum. biyere gidip geleceksen biraz yol yap akü şarj etsin. bence tüm problemlerin bitecek. eğer 20 dk gezintiye hala marş basmıyorsa o akü bitik.. yenisini al derim. tabi 20 dk çalışma sonrası şarj da fazla tutmaz.. en az haftada 1 5dk falan çalışmalı makina..
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#16
Dostum kendisi şarj etmemiş anladığım kadarıyla tekrar akü almana gerek kalmadan istersen bi kez şarj ettir aküyü daha sonra tekrar dene muhtemelen yeni akü almana gerek kalmayacaktır devir hesap devri...
 
Kayıt
20 Şubat 2009
Mesajlar
22
Beğeniler
15
Yaş
37
Yer
burhaniye
#17
arkadaşlar açtığım konuyu kapatıyorum ve tabi motorumdaki sorun çözüldü hemen anlatayım aküyü söktüm ve 2 saat şarza bağladıktan sonra motorumda hiç sorun kalmadı tüm forum arkadaşlara yardımlarından dolayı teşekkür ederim sizinde başınıza böyle bir olay gelirse aküyü şarz ettirin yerinden çıkarmak çok kolay......selamlar
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#18
@selcukkoray

Arkadaşım umarım bir daha sorun yaşamazsın ancak sen yinede yeni bir akü almaya hazırlıklı ol derim.
 

Baris Coskun

Kıdemli Üye
Kayıt
2 Mart 2009
Mesajlar
284
Beğeniler
133
Yer
Londra
#19
Ben vurdurarak calistirmistim. Sonra 1 saat gezdim ve bir daha boyle bir sorun olmadi.
Aku rolantide daha yavas sarj oluyor.
Net degerleri hatirlamiyorum ama kabaca 12.4 volt bir aku rolantide 13.2 volt gibi calisip arta kalanla sarj oluyor. Giderken 14 volt guc verip geri kalan 2 voltla sarj oluyor.
 
Kayıt
19 Ekim 2008
Mesajlar
4
Beğeniler
1
#20
Merhaba arkadaşım. Aranıza yeni katılıyorum. Bu akü boşalma olayını bende sık yaşadığım için epeyi bir tecrübe edindim. Motosikletinizi arkadaşların izah ettiği şekillerde çalıştırsanız bile şarj cıhazına bağlanıp sağlam bir şekilde şarj edilmesi en doğrusu. Motosikletin aküyü şarj etmesi çok uzun zaman alacağı için kısa süre turlamalar pek fayda vermez.
 
Yukarı Alt