Arkada adam tasimak icin nelere dikkat etmek lazim ??

Kayıt
7 Temmuz 2008
Mesajlar
44
Beğeniler
18
Yaş
33
Yer
İstanbul
#1
yakin zmnda ehliyetimi ve motorumu alıcam almadan evel ogrenım bılgılenim diye bu konuyu actim
Motorda arkanıza arkadasınızı aldıgınızda nelere dıkkat etmelısınız onu neler yapmaya yonlendırmelısınız bıraz bilgi alabılırsem bu saatte uyanık arkadaslarımız warsa sevınırım
hepinize bol motorlu gunler banada insallah gelecekte bol motorlu gunler :D
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#2
Dikkat etmeniz gereken en önemli olay

motosikletinizin arka kısmında bir kişilik yer olması
Motosiklet kullanmayı biliyor olmak
Hız yapmamak
Yolcuda kask olması
Virajlarda arkadaki yolcunun sizinle kordineli olarak yatması ( Virajlarda ters istikamete yatarsa yolcu risk yaşarsınız )
Ani gaz vererek kalkmamak
Ani fren yapmamak
 
Kayıt
12 Ağustos 2008
Mesajlar
175
Beğeniler
176
Yaş
120
#3
Eğerki beny kardeşim motorun bir scootersa arkada insan taşımaktan uzak dur.Çünkü diğer motorlardan daha zordur.
Sorunun cevabına gelirse scooter olsun olmasın tüm motorlarda dikkat edilmesi gereken en önemli şey:
Yukarıda ulas arkadaşımızın belirttiği gibi yolcuda kask olması,2. ise yolcunun elleri senin bel kısmında yahutta varsa motorda yolcu tutacağında olması gerekmekte.Ellerini sağa sola savuran,arkaya koyan yolcu dengede %75'e kadar varan kayıplar yaşatır.
Diğer hususlarıda ulas kardeşimiz zaten belirtmiş.
 

Turgay

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
1.499
Beğeniler
843
Yaş
35
Yer
İstanbul
#4
Motor dur kalk yaparken trafik içinde, sen tamamen durmadan ayağını yere koymamalı. Riskli bir hareket olur. Ulaş abinin de dediğii gibi virajlarda kordineli olarak seninle motoru yatırması çok önemli eğer sen motoru yatırırken o toparlamaya çalışırsa, tehlike oluşturur.
 
Kayıt
19 Temmuz 2008
Mesajlar
5
Beğeniler
2
Yaş
47
#5
Gerçektende scooterde artçı taşımak zor.
Motora gaz verince, özellikle kalkışlarda artçı, motorun almaya başladığı ivmeden dolayı arkaya doğru savruluyor.

Bunu nedeni; scooterlerin otomatik vites olması.
Ayaktan vitesli motorlarda, sürücü, gazı yavaş yavaş vererek bu sorunu ortadan kaldırabilir.

Artçının kendisini sıkmaması lazım, kendini kasan bir artçı hemen farkedilir.
Artçıda mutlaka kask olması lazım.
Bir de en önemlisi duraklama yapıldığında, sadece sürücü ayaklarını yere koymalı, artçı da ayaklarını yere koyarsa dengeyi korumak çok zor olur.
 

erenkocer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2008
Mesajlar
356
Beğeniler
257
Yaş
52
Yer
kuşadası
#6
beny kardeşim bana söyleyecek söz kalmadı ulaş kardeşim gerekenleri söylemiş zaten sana kendine iyi bak
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#7
Bence önce motora iyice alışana kadar,arkana kimseyi alma...
Artçıya gelince...
1)Artçı herzaman motorun sol tarafından binip inmesi lazım..
2)Sen dediğin zaman binmesi ve inmesi lazım...Asla sen söylemeden bunu yapmaması lazım...
3)Motoru süren sen olduğun ve kontrol tamamen sende olması gerektiğini bilmesi lazım...Ve tabiri caiz ise arkada "patates çuvalı" gibi oturması gerekiyor(özellikle virajlarda)...
4)Sen eğildiğinde onun da eğilmesi,virajlarda senin baktığın yere bakması lazım...
5)Giyim kuşamdan zaten söz etmeye gerek yok...En azından kask olmaz ise olmaz...
6)Motorda tutnması gereken yerler sadece kendi dizleri olmalı,çünki belinize,omuzlarınıza veye motora tutunur ise gayri ihtiyari sürüşü kontrol etmeye çalışabilir,artçılar için ideal oturuş pozisyonu diye birşey vardır,ama anlatmak bir dert,uygulatmak başka bir dert...Birtek Race motorlarda artçılar benzin deposuna tutunmaları gerekiyor...
En basit kurallar şimdilik bunlar...Ama söylediğim gibi motora iyice alışana kadar arkana artçı sakın alma...
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#8
herkes çok güzel ve öz şeyleri yazmış ellerinize sağlık.

bende son birşey eklemek istiyorum, artçının kesinlikle motordan korkmaması lazım
artçı olmak gerçekten farklı bir duygu, eğer motordan korkan bir kişiyi arkanıza alırsanız
onun değil refleks hareketleri kasılmaları bile büyük tehlike yaratabilir;)
 

Hakan Karael

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
2.946
Beğeniler
1.297
Yaş
47
Yer
İstanbul
#9
Bütün arkadaşlarımın anlattığı hususlar hakikaten önemli bunların hepsine dikkat etmeliyiz!
 
Kayıt
5 Haziran 2008
Mesajlar
219
Beğeniler
168
Yer
istanbul/bahçelievler
#10
metin.ulucan demiş ki:
Bence önce motora iyice alışana kadar,arkana kimseyi alma...
Artçıya gelince...
1)Artçı herzaman motorun sol tarafından binip inmesi lazım..
2)Sen dediğin zaman binmesi ve inmesi lazım...Asla sen söylemeden bunu yapmaması lazım...
3)Motoru süren sen olduğun ve kontrol tamamen sende olması gerektiğini bilmesi lazım...Ve tabiri caiz ise arkada "patates çuvalı" gibi oturması gerekiyor(özellikle virajlarda)...
4)Sen eğildiğinde onun da eğilmesi,virajlarda senin baktığın yere bakması lazım...
5)Giyim kuşamdan zaten söz etmeye gerek yok...En azından kask olmaz ise olmaz...
6)Motorda tutnması gereken yerler sadece kendi dizleri olmalı,çünki belinize,omuzlarınıza veye motora tutunur ise gayri ihtiyari sürüşü kontrol etmeye çalışabilir,artçılar için ideal oturuş pozisyonu diye birşey vardır,ama anlatmak bir dert,uygulatmak başka bir dert...Birtek Race motorlarda artçılar benzin deposuna tutunmaları gerekiyor...
En basit kurallar şimdilik bunlar...Ama söylediğim gibi motora iyice alışana kadar arkana artçı sakın alma...[/QUOmetin abiye katılıyorum.bir tek race motorlarda artçılar benzin deposunu tutması gerekir.abi ben bazen benzin deposunun kapağını da açıyordum.:D:D:D:D
 
Yukarı Alt