arkadaşlar bu motora bakarmısınız lütfen

Kayıt
5 Haziran 2010
Mesajlar
122
Beğeniler
13
Yer
ISPARTA
#1
Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.



bu motor hakkında bana bilgi verebilecek varmı arkadaşlar. sürüsü nasıldır genel olarak bilen varsa yardım etsin k.bakmayın forumu çok kirlettim ama ilk motorum olacak:)
 
Kayıt
8 Ekim 2009
Mesajlar
2.734
Beğeniler
810
Yer
KIRKLARELİ/VİZE
#2
çağlar forumu kirletmek değil bence bilgiamaçlı soruyorsun ama hangi motor die sorduğun sorular bir başlıkta toplansa daha ii olurdu.. motorsiklete gelınce modelıne göre km normal ama kullanan var mı forumda bilmiyorum sanırım yok.. çok fazla irdelersen ınan bana almaktan bile vaz geçersin ben mondial agk 125 kullanıyorum ama bir motorum var ilk motorun olacaksa bu kadar ırdeleme derım aldığın motorda öğren bazı şeyleri..fazla bir bütçende yok anladığım kadrı ile..onun için istediğin motorla (kafana yatan) başlamanı tavsiye ederim.tşkler
 

Gökhan Yasdal

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2010
Mesajlar
870
Beğeniler
485
Yer
İstanbul
#6

Bu vesile ile özellikle motosiklete yeni başlayacak kullanıcılar için Çin motorları ile ilgili uyarıları fazla abartmamak gerektiğini söylemek isterim. Motosiklete yeni başlayacak kullanıcılar kolay kullanımlı pek güçlü olmayan basit göstergelere sahip parçası ucuz motosikletler ararlar genelde. Hatırlayalım bundan 5-10 yıl önce motosiklet piyasasında pek fazla alternatif yokken şimdinin cruiser'ları fiyatına mobilet satarlardı. Şimdi gösterişli çin motorlarını kötüleyip duruyoruz.

Yeni kullanıcı için motosiklet kullanmayı öğrenip düşük hızlarda kullanacağı tecrübesini geliştireceği bir motosiklet gereklidir. Bu motosikletin 10 sene dayanması, giderken kötü sesler çıkarmaması, uzun yolda çok titreşim yapmaması, yüksek hızlarda konforu elden bırakmaması vs. gibi durumlar da çok fazla önemli değildir. Önemli olan motosiklete başlayacak olan kullanıcının bir an önce bir motosiklete sahip olup, onun asgari bakımını yaptırıp şehir içinde makul hızlarda sürüp trafik ve sürüş kurallarını iyi öğrenip artık bir "motosiklet kullanıcısı" olmasıdır. Bu motosikletin üstünde olmak ile bir "Harley Davidson" üstünde olmanın ilk başlayan adam için pek de farkı yoktur. Ha tabi ki vardır. Tecrübesiz motosikletlinin elinin altında yüksek torklu aniden fırlayan, yüksek hızlara çıkan bir makine olması bir dezavantaj olacaktır.

Açıkçası bence bu çin motorlarının piyasaya girmesini, motosiklet kullanıcılarının artması, trafikte daha kalabalık bir motosikletli grubun gezmeye başlamasıyla diğer sürücülerin motorlara daha çok dikkat etmek ve farkında olmak zorunda kalmaları açısından çok olumlu buluyorum.

Şimdi bir çok arkadaş belki fiyatların bu kadar düşmesi sonucu insanların bilinçli bilinçsiz, güvenlik ekipmanı, ehliyet, sürüş bilgisi ve sorumluluğu olmadan trafiğe çıkmasına vesile oluğunu söylecek fakat ben bu durumun satın alım gücünün artık daha ulaşılabilir olmasına bağlanmaması gerektiği kanatindeyim. Güvenli sürüş ve bu tip kullanıcıların denetimi tamamıyle bir devlet zaafından kaynaklıdır. Lütfen yolda giderken dikkat edin etrafınızda ne çok kasksız, 15-16 yaşlarında, tehlikeli araç kullanan sürücü var değil mi? Ne çok otomobil kullanırken emniyet kemerini takmayan, arabasında sigara içen, ne çok emniyet şeridinden giden var. Bu işlerin hiç biri araç sayısının artmasına bağlanamayacağı gibi motosiklet güvenliği de bununla açıklanamaz. Bunun adı "devlet zaafı" dır. Polis müsamaha gösteriyor. Türkiye'de yaşamakla alakalı bir durum. Gelişmiş ülkelerde yaşayan arkadaşlarımla arada bir sohbet imkanım oluyor. İnanın Amerika'da, Almanya'da emniyet kemersiz araba kullanmak kullanıcının aklından bile geçmiyor. Hız sınırını 5 km bile geçseniz polisten ceza yiyeceğinizi biliyorsunuz. Her hangi bir suç işlerseniz ceza alacağınız kesindir çünkü. Yazık ki ülkemde kasksız motorcuyu, kemersiz sürücüyü, emniyet şeridi ayılarını gören polis ve halk duyarsız kalıyor, suçlular da bu durumu hafife alıp suça devam ediyorlar.

Çin motosikletleri çok fazla dert açıp yeni başlayacak kullanıcıyı bıktırabilir, bu bir ihtimaldir fakat bu durumda da biraz araştırtıp iyi durumda bir motosiklet almayı salık vermeliyiz. Ben 2-3 ay kadar önce bir Jinlun 150-5 satın aldım. Başka bir başlıkta da bahsetmiştim. Motosikletimi iyi bir ustanın tavsiyesiyle aldım. Sıfır ayarında, bakımlı bir motordu. Kullanımı, sürüşü çok rahat. Güçlü olmadığından ani galzamalarda kontrolünüzü kaybettirmiyor. Alır almaz bende yağını, bujilerini, frenleri, aküsünü kontrol ettirip bakımlarını yaptırdım. Şu anda da çok memnun olarak biniyorum. Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşım için Drag Star alma amaçlı teste gittik. Motosiklete binip hayran kaldım fakat şu anda bu bilinç seviyesinde o motosikleti kontrol edip güvenle seyah etmem inanın mümkün değil. En az 1 sezon bu motosiklette deneyim kazanıp bu arada eğitimler ve deneyimli motosikletçilerden aldığım taktiklerle becerimi geliştirmeliyim.

Motosiklete başlamak çok maraflı bir işti eskiden bu yüzden bir çok kullanıcı bu işe hiç başlamadı ve bu zevki tatmak, bu hayat tarzını öğrenmek şansından mahrum kaldı. Şimdi biraz daha kolay ulaşılabilir bir yerde motosiklet dünyası. Başlamak isteyen kuıllanıcı 1.000 - 2.000 TL para harcayıp motosikletini ve güvenlik ekipmanlarını alıp başlayabiliyor. İlerde eğer devam etmek isterse, bu iş için yatırım, masraf, yapmak isterse tabi ki daha kaliteli uzun yıllar sorunsuz binebileceği, üzerine titreyeceği pahalı motosikletini alıp keyfine bakabilir.

Ben motosikletimi almadan önce forumları çok kurcaladım ve inanın "Sakın alma" - " Aman çinden uzak dur" - "hayatının hatası olur" gibi mesajlardan çok fazla görüp çekindim. İlk motosikletim için pek para harcamak istemiyordum. Hatta motosiklete devam edip etmeyeceğimi bile bilmiyordum. Belki de aldıktan sonra sıkılacak veya korkacak ve vaz geçecektim. İnsanlar 1-2 yaşlarında Çinli motorları almaktansa 10-15 yaşında japonları almayı tavsiye ediyordu devamlı. Bu işe yeni başlayacak deneyimsiz bir kullanıcı 15 yıllık makinenin dertleriyle uğraşabilir mi sanıyorlar anlamıyorum. BMW motor alıp muhteml bir şanzıman probleminde 1000-2000 TL para harcamak nasıl daha makul gelebilir anlamış değilim.

Kıssadan Hisse ; Bence bırakın daha çok insan motosiklete başlasın, bırakın bu uğraş daha çok yaygınlaşsın. Bu fiyatlara bu zevk yaşanabilecekse kimseyi ondan mahrum bırakmayın.

Tek önerim. Fiyat aralığının alt sınırına yakın motosikletlere pek yanaşmayın ve alırken iyi ve güvendiğiniz bir ustaya gösterin. Ustaya 1 sene idare edip, motosikleti öğrenip satacağım, ona göre değerlendir demeyi de unutmayın.
 
Kayıt
5 Haziran 2010
Mesajlar
122
Beğeniler
13
Yer
ISPARTA
#7
duygularıma tercuman olduğunuz için teşekkürler hocam. aynen sizin gibi düşünüyorum bende o yüzden temiz bir çin bulup alacağım elimde kalırsada hiç üzülmem bin lira için cebimizdeki telefonlar zaten bin lira. o yüzden bir çin alıp başlanmalı dediğiniz gibi. keşke durum müsait olsa da en iyilerini alsak ama elde bu kadar var .
 
Kayıt
12 Mayıs 2010
Mesajlar
85
Beğeniler
12
Yer
zonguldak
#8

Bu vesile ile özellikle motosiklete yeni başlayacak kullanıcılar için Çin motorları ile ilgili uyarıları fazla abartmamak gerektiğini söylemek isterim. Motosiklete yeni başlayacak kullanıcılar kolay kullanımlı pek güçlü olmayan basit göstergelere sahip parçası ucuz motosikletler ararlar genelde. Hatırlayalım bundan 5-10 yıl önce motosiklet piyasasında pek fazla alternatif yokken şimdinin cruiser'ları fiyatına mobilet satarlardı. Şimdi gösterişli çin motorlarını kötüleyip duruyoruz.

Yeni kullanıcı için motosiklet kullanmayı öğrenip düşük hızlarda kullanacağı tecrübesini geliştireceği bir motosiklet gereklidir. Bu motosikletin 10 sene dayanması, giderken kötü sesler çıkarmaması, uzun yolda çok titreşim yapmaması, yüksek hızlarda konforu elden bırakmaması vs. gibi durumlar da çok fazla önemli değildir. Önemli olan motosiklete başlayacak olan kullanıcının bir an önce bir motosiklete sahip olup, onun asgari bakımını yaptırıp şehir içinde makul hızlarda sürüp trafik ve sürüş kurallarını iyi öğrenip artık bir "motosiklet kullanıcısı" olmasıdır. Bu motosikletin üstünde olmak ile bir "Harley Davidson" üstünde olmanın ilk başlayan adam için pek de farkı yoktur. Ha tabi ki vardır. Tecrübesiz motosikletlinin elinin altında yüksek torklu aniden fırlayan, yüksek hızlara çıkan bir makine olması bir dezavantaj olacaktır.

Açıkçası bence bu çin motorlarının piyasaya girmesini, motosiklet kullanıcılarının artması, trafikte daha kalabalık bir motosikletli grubun gezmeye başlamasıyla diğer sürücülerin motorlara daha çok dikkat etmek ve farkında olmak zorunda kalmaları açısından çok olumlu buluyorum.

Şimdi bir çok arkadaş belki fiyatların bu kadar düşmesi sonucu insanların bilinçli bilinçsiz, güvenlik ekipmanı, ehliyet, sürüş bilgisi ve sorumluluğu olmadan trafiğe çıkmasına vesile oluğunu söylecek fakat ben bu durumun satın alım gücünün artık daha ulaşılabilir olmasına bağlanmaması gerektiği kanatindeyim. Güvenli sürüş ve bu tip kullanıcıların denetimi tamamıyle bir devlet zaafından kaynaklıdır. Lütfen yolda giderken dikkat edin etrafınızda ne çok kasksız, 15-16 yaşlarında, tehlikeli araç kullanan sürücü var değil mi? Ne çok otomobil kullanırken emniyet kemerini takmayan, arabasında sigara içen, ne çok emniyet şeridinden giden var. Bu işlerin hiç biri araç sayısının artmasına bağlanamayacağı gibi motosiklet güvenliği de bununla açıklanamaz. Bunun adı "devlet zaafı" dır. Polis müsamaha gösteriyor. Türkiye'de yaşamakla alakalı bir durum. Gelişmiş ülkelerde yaşayan arkadaşlarımla arada bir sohbet imkanım oluyor. İnanın Amerika'da, Almanya'da emniyet kemersiz araba kullanmak kullanıcının aklından bile geçmiyor. Hız sınırını 5 km bile geçseniz polisten ceza yiyeceğinizi biliyorsunuz. Her hangi bir suç işlerseniz ceza alacağınız kesindir çünkü. Yazık ki ülkemde kasksız motorcuyu, kemersiz sürücüyü, emniyet şeridi ayılarını gören polis ve halk duyarsız kalıyor, suçlular da bu durumu hafife alıp suça devam ediyorlar.

Çin motosikletleri çok fazla dert açıp yeni başlayacak kullanıcıyı bıktırabilir, bu bir ihtimaldir fakat bu durumda da biraz araştırtıp iyi durumda bir motosiklet almayı salık vermeliyiz. Ben 2-3 ay kadar önce bir Jinlun 150-5 satın aldım. Başka bir başlıkta da bahsetmiştim. Motosikletimi iyi bir ustanın tavsiyesiyle aldım. Sıfır ayarında, bakımlı bir motordu. Kullanımı, sürüşü çok rahat. Güçlü olmadığından ani galzamalarda kontrolünüzü kaybettirmiyor. Alır almaz bende yağını, bujilerini, frenleri, aküsünü kontrol ettirip bakımlarını yaptırdım. Şu anda da çok memnun olarak biniyorum. Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşım için Drag Star alma amaçlı teste gittik. Motosiklete binip hayran kaldım fakat şu anda bu bilinç seviyesinde o motosikleti kontrol edip güvenle seyah etmem inanın mümkün değil. En az 1 sezon bu motosiklette deneyim kazanıp bu arada eğitimler ve deneyimli motosikletçilerden aldığım taktiklerle becerimi geliştirmeliyim.

Motosiklete başlamak çok maraflı bir işti eskiden bu yüzden bir çok kullanıcı bu işe hiç başlamadı ve bu zevki tatmak, bu hayat tarzını öğrenmek şansından mahrum kaldı. Şimdi biraz daha kolay ulaşılabilir bir yerde motosiklet dünyası. Başlamak isteyen kuıllanıcı 1.000 - 2.000 TL para harcayıp motosikletini ve güvenlik ekipmanlarını alıp başlayabiliyor. İlerde eğer devam etmek isterse, bu iş için yatırım, masraf, yapmak isterse tabi ki daha kaliteli uzun yıllar sorunsuz binebileceği, üzerine titreyeceği pahalı motosikletini alıp keyfine bakabilir.

Ben motosikletimi almadan önce forumları çok kurcaladım ve inanın "Sakın alma" - " Aman çinden uzak dur" - "hayatının hatası olur" gibi mesajlardan çok fazla görüp çekindim. İlk motosikletim için pek para harcamak istemiyordum. Hatta motosiklete devam edip etmeyeceğimi bile bilmiyordum. Belki de aldıktan sonra sıkılacak veya korkacak ve vaz geçecektim. İnsanlar 1-2 yaşlarında Çinli motorları almaktansa 10-15 yaşında japonları almayı tavsiye ediyordu devamlı. Bu işe yeni başlayacak deneyimsiz bir kullanıcı 15 yıllık makinenin dertleriyle uğraşabilir mi sanıyorlar anlamıyorum. BMW motor alıp muhteml bir şanzıman probleminde 1000-2000 TL para harcamak nasıl daha makul gelebilir anlamış değilim.

Kıssadan Hisse ; Bence bırakın daha çok insan motosiklete başlasın, bırakın bu uğraş daha çok yaygınlaşsın. Bu fiyatlara bu zevk yaşanabilecekse kimseyi ondan mahrum bırakmayın.

Tek önerim. Fiyat aralığının alt sınırına yakın motosikletlere pek yanaşmayın ve alırken iyi ve güvendiğiniz bir ustaya gösterin. Ustaya 1 sene idare edip, motosikleti öğrenip satacağım, ona göre değerlendir demeyi de unutmayın.

ilana baktıysan 1100 lira ve 200 lira civarı marafı var diyo buda ediyo 1300 lira ... bu fiyata veya yakın fiyatlara 1500 tl gibi 3-5 veya 10 yıllık japon motorları alına biliyo scoter veya cg tarzı.................. şunu söyliyelim bu çin mallarının bence ortalama ömrü 20.000 km iken japonların ömrü 100.000 km yi geçiyo ...


en önemliside çin motorları bozulup yedek parçasıda gelmeyince 1-2 ay serviste motorun yatıyo (bir anımı anlatayım arkadaşımım motorunun 8 tl lik parçası gelmediği için 50 gün motor tamircide yattı)

ve bunlarda insanları bezdiriyo ..hatta motorunu sinirlenip kıran yerden yere vuranlar gördüm.....


şu da bir gerçek ki çin motorlarının bazı markalarını usta kişiler motoru yıpratmadan örneğin 100 km hızı geçmeden (çünkü bunlar hız motoru hiç değiller) sakin ve güzel bir şekilde kullanırsa bakkımıı yaparlarsa motorların ömrü bir kaç kat artıyo

kısacası çin mallarının ömrünün biraz kısa olmasının en önemli nedenide genellikle bu motorları acemi kişilerin alıp motoru öğrenene kadar haşat edip ömürlerini kısaltması
 
Kayıt
12 Mayıs 2010
Mesajlar
85
Beğeniler
12
Yer
zonguldak
#9
şunu da ekliyeyim ikinci el çin motoru alırsanız ve km si 10.000 üzerindeyse (büyük ihtimalle acemi olan ilk sahibi ve onun acemi arkadaş çevresinin haşat ettiği motorunu ) sizde acemi iseniz genel olarak 15.000 km de motorunu yaptırmak zorunda kalacaksınız diye düşünüyorum ........

yinede çin motoru alıncaksa ilk iki tercih kanuni veya mondial olmalı diye düşünüyorum... hiç değilse disbütörleri sağlam ve yedek parça sıkıntısı daha az

çağlar kara arkadaşım da bu zealsunu alsın ve sonuçlarını bizle paylaşsın istiyorum tabi 5-6 ay sonraki görüşlerini duymak isterim..... ayrıca 150 cc olan bu zealsun choper a bu kasa ağır geliyor bu motorun 250 olması gerek... zaten ben çinlilerin haricinde 150cc choper görmedim duymadım
 
Kayıt
8 Ekim 2009
Mesajlar
2.734
Beğeniler
810
Yer
KIRKLARELİ/VİZE
#11
çağlar bu kadar yoruma kulak verırsın umarım..yada al kulla n bakalım bızde görelim sonuçlarını..syn mehmet sert arkadaşım çin malları dediğin gibi fazla süratyapmaya uygun makinalar değil fazla sıkıştırmaya gelmez ( kullanıcısı olarak tecrübe ilesöylenmektedir) umarım çağlar arkadaşımızda kendısıne göre en uygun olanı alıcaktır..saygı duyarız önemliolan motor tutkusu motorsiklet kardeşliğidir !!
 

Gökhan Yasdal

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2010
Mesajlar
870
Beğeniler
485
Yer
İstanbul
#12
Amman yanlış anlaşılmasın ben bu motoru alması yanlısı değilim. Dediğim gibi Çin malı alacaksanız temiz, iyi kullanılmış, fiyat aralığının alt sınırına yakın olmayan bir Çin malı alın. İşi bilen bir ustanın da yorumunu almayı ihmal etmeyin derim. Görüyorum ki aynı motosikletin diğer ilanları 1700 - 2700 aralığında bu da satan arkadaşın umudunun pek kalmadığını, sattığı motorun "Enkaz" olduğunu gösterir. Ben olsam yaklaşmazdım.
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#15
ben olsam bu fiyata bunu almam :D keeway tercih et ilk motorun olcaksa keeway superlıght 150 gercekten guzel motor macar malı

Sevgili kardeşim
Kaç yıllık motorcusun
Hiç internette araştırma yaptın mı
Bir foruma girilince ne yapılır konsunda.
Ve macar malı var mı yeryüzünde motosiklet keeway adında diye.


Şimdi gelelelim bu forumda ki haline pür mealine.
Foruma üye oldun balıklama atladın tüm konulara.
Ne selam ne kendini tanıtma.Yıllardır içinde biriktirdin ve girdin yol geçen hanı forumlara başladın klavye motorculuğuna.
Ama burada nöbetçiler var benim gibi.
Bende sana destuuur diyorum.Yavaş olda molla desinler diyorum.
Anladın mı

Önce forum kurallarını oku sonra kendini tanıt sonra dinleriz senin ustalıklarını
 
Yukarı