Bakım Sonrası Vibrasyon ve Takırtı Artması Yardım Lütfen.

Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#1
Arkadaşlar merhaba,

Bundan iki hafta önce daha önce konuştuğum bir yere motoru bakıma götürdüm,
Yapılanlar
1 Karbiratör temizliği ve senkron ayarı yapıldı. (yaklaşık 6 saatte ancak sökülüp takılabildi)

2 Şanzumandan gelen takırtıdan dolayı debriyaj kapağı söküldü, balatalar çıkartıldı ordada bulunan büyük vida sökülerek debriyaj tasına bakıldı.

3 Motorun yağı (minarel) değiştirildi.

Sorunlar.

1 Motoru aldığımdan beri motor soğukken şanzumandan bir takırtı geliyordu rahatsız edecek biçimde ancak ısındıktan sonra ciddi miktarda azalıyor ve debriyaja basınca iyice kesiliyordu Bakım sırasında debriyazdaki yayların altına pul koydu usta (6 yerine 4 tanesine koymuş) sesin azalacağını söyledi ama motor toplanıp çalıştırdıktan sonra ses iyice arttı ve usta ısrarla bu normal abi ben birşey yapmadım diyor. Ustaya tekrar gidip sordum gene normal dedi bende sinirlenip başka ustaya gittim ve o pulları aldırdım ve takırdı az olsa azaldı.

Bakından sonra koydukları yağ içime sinmediği ve ustalara güvenim sıfıra indiği için gidip tam sentetik yağ alıp motor yağını tekrar kendim değiştirdim ve ses biraz daha azaldı, ama halen eskisinden fazla ses geliyor.

2 Bakımdan önce hiç yaşamadığım vibrasyon olayıda başıla bela oldu ve git gide artıyor gibi, 2000 devire kadar herhangi bir titreme yok ama sonrasında ayak pedinde titreşim hissediyorum özellikle sol tarafta (motoru tutan dışı lastikli vidanın yerinden oynamış olduğunu söyleyip açmaya çalıştılardı ancak başarılı olamamışlardı)

Arkadaşlar lütfen yol gösterin vibrasyonun sebebi ne olabilir.

Şanzumandan gelen takırtı hakkında fikri olan varsa da lütfen yazsın. bu arada motoru ilk aldığımda servis gelen takırtıya normal demişti.

teşekkürler
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#5
Umut Bey Şanzımandan gelen sesin debriyaj yaylarıyla ilgisi yok..Ancak kavrama yüksek devirlerde kaçırma yapıyorsa yayların altına (sertleştirmek amacıyla) pul konabilir..Ses şu ihtimallerden olabilir: 1-Kavramanın devamında olan kamalı mil ana rulmanı boşluk yapmış (aşınmış) olabilir.. 2-Krank şafttan gücü kavrama volantına aktaran dişli aşınmış boşluk yapmış olabilir..3-Şanzımandaki diğer 3 rulmanda aşınma ve boşluk oluşmuş olabilir..(Bilhassa çıkışta zincir dişlisini çeviren şaft rulmanı) Ama önce kavrama kapağını açıp bu ana rulman ve dişliyi kontrol etmek gerekir...Benim tahminim rulman ve doğru yağ kullanmak..
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#6
Vibrasyonu unutmuşum..Motor takozlarını bozmadılarsa araya pul gibi şeyler koyup,takoz lastiğinin ortasında bulunan metal silindiri şasiyle irtibatlandırmışlardır...Bu vibrasyonu çok arttırır..
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#7
Umut Bey Şanzımandan gelen sesin debriyaj yaylarıyla ilgisi yok..Ancak kavrama yüksek devirlerde kaçırma yapıyorsa yayların altına (sertleştirmek amacıyla) pul konabilir..Ses şu ihtimallerden olabilir: 1-Kavramanın devamında olan kamalı mil ana rulmanı boşluk yapmış (aşınmış) olabilir.. 2-Krank şafttan gücü kavrama volantına aktaran dişli aşınmış boşluk yapmış olabilir..3-Şanzımandaki diğer 3 rulmanda aşınma ve boşluk oluşmuş olabilir..(Bilhassa çıkışta zincir dişlisini çeviren şaft rulmanı) Ama önce kavrama kapağını açıp bu ana rulman ve dişliyi kontrol etmek gerekir...Benim tahminim rulman ve doğru yağ kullanmak..
Çok teşekkür ederim değerli yorumlarınız için...

Açık söylemek gerekirse yazdıklarınızdan bu konudaki teknik bilgim yetersiz olduğundan dolayı pek birşey anlamayamadım ama baskı balataların olduğu yerdeki bilyada sorun olmamasına rağmen değiştirdiler, değişen rulmanı en başa yazmayı unutmuşum.. amerikadan bir şanzuman siparişi verdim eğer düzgün birşey gelirse şanzumandan gelen sesleri tamemen kesip motorumu uzun yıllar binmeyi planlamaktayım (gerçi şuan satılık enduro düşünüyordum o fikrimdende soğumaya başladım)
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#8
Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum, lütfen beyin fırtınası yapalım....bugün motorun bağlantı vidalarını kontrol ettim hepsi tam sıkılı...

VİBRASYON

karbiratör ayarlarıyla alakalı olabilirmi?

debriyaj balatalarının azalması vibrasyona sebeb olabilirmi?

neden sol tarafta daha çok hissediyorum vibrasyonu?

lütfen herkez aklına ne geliyorsa yazsın illaki birşey çıkar fikirlerinizden...
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#9
Umut Bey ; motor bağlantı takozları bozuk değilse,bakım yaparken ateşleme avansının ayarını elledilerse ve avansı arttırmış iseler,vibrasyon artar!. Debriyaj balatasının aşınması vibrasyona neden olmaz,ancak yüksek viteslerde ve yüksek devirde kaçırma yapabilir.(Yani devire bağlı hızlanmayı engeller) Sol taraftan hissetmeniz yine motor takozlarını işaret ediyor..Takozlar solda ve sağdaysa soldakinin esneyen lastikli kısmı bozuk olabilir,bir başka tamirciye daha baktırabilirsiniz takozlara.. Önceki yazdığımda bahsettiğim rulman komple debriyaj disklerinin bulunduğu bölümün altında bulunur ve 60-80mm çapında (tahminen) büyükçe bir rulmandır..Sizin değiştiğini söylediğiniz sanırım baskı bilyası olmalı.. Debriyaj ın en önünde ve küçüktür.
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#10
Umut Bey ; motor bağlantı takozları bozuk değilse,bakım yaparken ateşleme avansının ayarını elledilerse ve avansı arttırmış iseler,vibrasyon artar!. Debriyaj balatasının aşınması vibrasyona neden olmaz,ancak yüksek viteslerde ve yüksek devirde kaçırma yapabilir.(Yani devire bağlı hızlanmayı engeller) Sol taraftan hissetmeniz yine motor takozlarını işaret ediyor..Takozlar solda ve sağdaysa soldakinin esneyen lastikli kısmı bozuk olabilir,bir başka tamirciye daha baktırabilirsiniz takozlara.. Önceki yazdığımda bahsettiğim rulman komple debriyaj disklerinin bulunduğu bölümün altında bulunur ve 60-80mm çapında (tahminen) büyükçe bir rulmandır..Sizin değiştiğini söylediğiniz sanırım baskı bilyası olmalı.. Debriyaj ın en önünde ve küçüktür.
Abi öncelikle ilginden dolayı çok teşekkür ederim, bizim forumun en eksik kaldığı nokta teknik konulara olan duyarsızlık yada yetersizlik bence....

Sizin bahsettiğiniz rulmanı değiştirmediler, açıkçası bende o rulmanı farketmedim.

Şimdi benim sol taraftaki motor takazu bir şekilde eğilmiş ama aldığımdada aynıydı, bu arkadaş motor aşağıya düşmüş diye levyeyle motorun altından destek vererek bu takazu sökmeye çalıştı ancak başarılı olamadı. Bu işlemleri yapmaya çalışırken hafifte olsa takozun yerinden oynaması sonucu vibrasyon olabilir diyorsunuz anladığım kadarıyla.

Ayrıca ateşleme avansıyla oynanmadı (gerçi o parçanın hangisi olduğunu bilmiyorum ama sadece karbiratör sökülüp temizlendi ve güya senkron ayarı yapıldı makinesiz.)

Abi benim bu takozla biraz daha uğraşmamda fayda var galiba...
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#11
Vibrasyonun sebebi bulundu...


Bugün çok detaylı motoru inceledim, vibrasyon genellikle sol taraftan yapmaktaydı.

Derin incelemeler ve motorun bazı parçalarını elle vurmam ve sarsmam sonucu sol EKSOZun vurunca titrediğini farkettim.

Yarın iyice bütün bağlantılarını sakıacağım ve vibrasyon kesilecek...



BU KONUYLA İLGİLİNENEN NADİR ARKADAŞLARA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
 
Yukarı