bi arkadaş akılversin... v-storm tranalp yada hangi sport turing.

M

met0704

Misafir
#1
öncelikle hepinize selamlar.
arkadaşlar ben yeniyim ve benim bi sıkıntım var. ben bi motosiklet almak istiyorum ve kısmetse şehiriçindede uzun yoldada kullanacam rakıngler yoruyormuş ne alacagımı şaşırdım tabı ekonomısıde onemlı. yanı ben hem bıraz sport goruntusude olan hemde yormayacak bıseyler arıyorum fakat tecrubesızım işte sizler ne tavsıye edersınız. suzuki v-storm, honda transalp yada sport-turing lerden tavsıye edebılecegınız bısey varmı. lütfen yardım edin ve yardımcı olun bana. yani işte istediğim şeyi az çok anlattım en fazla 650 cc cıvarında bişeyler tercıhımdır. 1,83 boyda 95 kılo cıvarındayım bunlarıda dıkkate alarak ne önerirsiniz.
bu arada 4 yıldır motor kullanmıyordum zamanında kullandıgımdada 250 cc cıvarı şeyler kullandım pek tecrubelı sayılmam ama karar verdım bundan sonra hayatımda motor olmalı.
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#2
şimdi bu iki motor da ne kadar birbirine benzese de aslında biri enduro biri değil!!

v strom neden enduro değil : elcik koruma , motor ( karter) koruma , balans topuzu gibi korumalar yoktur, jantları tel değil alaşım janttır, amortisörleri serttir, lastikleri tubeless dır, kuru akü kullanılır buda demektirki yolda kalırsan su falan ekleyemezsin bide ısınır, beygiri yüksek, torku düşüktür asfaltta işe yarayacak bir özelliktir arazi koşullarında beygir sökmez:)

yani burdan şunu çıkarıyoruz; eğer arada dağa, bayıra vururum dersen trans, yok ben
çamur, çakıl sevmem dersen v strom:)

ha bana sorarsan sen ne alırıdın diye tabiki KTM 990 ADVENTURE;)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#3
Barış beyin tespitlerine katılıyorum. v storm benimde çok sevdiğim bir motordur ancak arazi kullanımında transalp kadar randıman bekleme. Bunun dışında özellikle uzun yolda tek geçeceğim bir motordur. gerek hızlanmaları ara toplamaları yakıt sarfiyatı ve rahatlık konusunda bence en iyi uzun yol motorlarından birisi ancak arazide transalp kadar olacağını zannetmiyorum...
 
M

met0704

Misafir
#5
Arkadaşlar değerli görüşleriniz için çok çok teşekkür ederim. önemsenmek çok guzel.
dağ tepe pk çıkacağımı düşünmüyorum ama uzun yolda kullanacam kısmetse. yakıt sarfiyatı ve en önemlisi yormaması. ikiside birbirine çok benziyor tabiki inceliklerini sizin gibi ustalardan öğrenebiliyoruz. bi arkadaş bunların dışında CBF 600 ABS önermiş, ne dersiniz arkadaşlar. parça teminleri işçilik maliyetleri çok farkediyormu.
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#7
cbf 600 biliyorsun honda buda v strom gibi aslında yol motoru bence sen
v strom yada cbf 600 arasında karar ver birde maddiyat önemli tabii:)

www.bisikletmotosiklet.com/"]www.bisikletmotosiklet.com/
cbf 600
Teknik Özellikler
Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı 16 sübaplı DOHC sıralı 4 silindirli
Motor hacmi (cc) 599,9
Silindir çapı& strok (mm) 65x45.2
Sıkıştırma oranı 11.6 : 1
Yakıt sistemi 4 adet 34 mm´lik VP tipi karbüratör
Max güç (ps @ dev/dak) 77,5 / 10500
Max tork (Nm @ dev/dak) 58 / 8000
Ateşleme Elektronik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç Aktarımı O-Ring zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm) 2170x765x1230
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1480
Sele yüksekliği (mm) 785 (±15)
Yerden açıklık (mm) 130
Yakıt kapasitesi (litre) 19 (3,5lt rezerv dahil)
Tekerlekler
Ön/Arka U-profilli 6 çift kollu alüminyum döküm
Lastikler Ön 120 / 70 ZR17 M/C (58W)
Arka 160 / 60 ZR17 M/C (69W)
Süspansiyon Ön 41 mm´lik kartuş tipi teleskobik çatal,120mm esneme aralıklı
Arka 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amortisör, 125mm esneme aralıklı
Frenler Ön Çift piston kaliperli 296x4,5mm´lik çift hidrolik disk, ABS, cüruflu ************l balatalı
Arka Tek piston kaliperli 240x5mm´lik hidrolik disk, ABS, cüruflu ************l balatalı
Ağırlık 202 kg
Renk seçenekleri Gümüş, Lacivert, Siyah



Suzuki DL 650A VSTROM (ABS) Teknik Özellikleri

Renkler Mavi, gri, opak siyah, kırmızı
Garanti 2 yıl veya 30.000km
Motor
Tipi 4-zamanlı, DOHC, 90° V-twin, çift buji, elektronik yakıt enjeksiyonu, SDTV
Sübaplar 4, silindir başına
Soğutma sistemi Sıvı soğutmalı
Silindir hacmi 645 cm3
Çap 81,0 mm
Strok 62,6 mm
Sıkıştırma oranı 11,5 : 1
Maksimum güç 67 hp / 8800 dd
Maksimum tork 60 Nm / 6400 dd Aktarma
Tipi Zincirli
Şanzıman sıralaması 6-vites
Elektrik
Ateşleme tipi Elektronik ateşleme (Transistörlü)
Çalıştırma sistemi Elektrikli marş
Ölçüler ve kuru ağırlık
Toplam uzunluk 2290 mm
Toplam genişlik 840 mm
Toplam yükseklik 1390 - 1420 - 1450 mm (ön cam yüksekliği ayarlanabilir)
Aks arası mesafe 1555 mm
Zeminden yükseklik 165 mm
Sele yüksekliği 820 mm
Kuru ağırlık 194 kg (197 kg ABS'li)
Yakıt depo kapasitesi 22 Litre
Şasi
Ön süspansiyon Yay ön yükleme ayarlı teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
Arka süspansiyon Eklem tip, sekme ve yay ön yükleme ayarlı, mono amortisör, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
Ön fren Çift disk, (ABS versiyonu da mevcut)
Arka fren Disk (ABS versiyonu da mevcut)
Ön lastik ölçüsü 110/80-R19 M/C (59H) Tubeless
Arka lastik ölçüsü 150/70-R17 M/C (69H) Tubeless
 
M

met0704

Misafir
#8
teşekkürler barış. sıfır alamam ikinci el düşünüyorum. etrafta temiz bişeylr düşerse alıcam sanırım v-strom yada cbf 600 hangisi uygun denk gelirse onu alacam ıkısıde guzelmış.
 
Kayıt
23 Aralık 2008
Mesajlar
407
Beğeniler
89
#9
ben kross kullandığım için rasinglerden falan fazla anlamam ama türkiye şartlarında az yakanla yokuşu çabuk çıkandan vazgeçmemeklazım
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.996
Beğeniler
3.100
Yaş
51
Yer
İstanbul-Çamlıca
#10
Cbf 600s Abs al rahat et kardeşim. Ne demişler Honda Hayat Onda.
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#11
transalp almanı öneririrm hem herzaman ikinci el değeri olan bir motosiklet hemde hem arazide hemde uzun yolda keyif verir sende satacaksın birgün nasılsa o yüzden honda al bence ;)
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#12
bir önceki sayfayada ekledim ama burayada yazayım.
www.bisikletmotosiklet.com/"]www.bisikletmotosiklet.com/ dan ikinciel her türlü 2 teker ilanını takip edebilirsin:)
 

Turgay

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
1.499
Beğeniler
843
Yaş
35
Yer
İstanbul
#13
Honda Transalp 10 numara motor bence ;) Onu alma gücüm varsa alırım, kaçırmam..
 
M

met0704

Misafir
#14
teşekkurler arkadaşlar bendede yavaş yavaş transalp a doğru bı meyıl başladı ve dedıgınız gıbı bende ılerde satacam. sanırım ustasını bulmakda pek zor olmaz ıkıncı el 2005-2006 model denk gelırse anlaşabılırsem alacam araştırıyorum. hayırlısı artık.
 

Tamer Atay

Kıdemli Üye
Kayıt
31 Ağustos 2008
Mesajlar
133
Beğeniler
221
Yaş
54
Yer
Mardin
#16
Ben Honda transalp kullanıyorum... Uzun yolda hiç sıkıntı yaşamıyorum. Biraz fazla yakıyor...bence tek dezavantajı bu.. Bakarsın birgün dağ taş tepe dolaşmak isteği doğar içinde. İşte o zaman v-stroım ile sıkıntı yaşayabilirsin..Birlikte gezdiğimiz v-stromu olan arkadaşım onu satıp transalp almayı düşünüyor..Dag tepe gezmek için...
 
M

met0704

Misafir
#17
hakan aprıllada cok muhteşem duruyor yanlız ben şuan egede yasıyorum fakat bı yıl gıbı bı zaman sonra sonra kısmetse memkleketım mardın e gıdecegım oralarda aprılladan anlayan kımseyı bulabılecegımı sanmıyorum.
 
M

met0704

Misafir
#18
arkadaşlar aprilla pegaso 650 hakkında bılgısı olan varsa bıraz benı bılgılendırebılırmı?? yakıt sarfıyatı uzun yoldakı durumu ve sefrvıs parca temını nasıl acaba??? bılgısı olan kullanan varsa lutfn bıraz benı bılgılendırsın? mesela transalpten v-stromdan aşagı kalır yanı neler?
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#19
bu konu daha öncede konuşulmuş belki size bunlarda yardımcı olur;)

www.motosikletforum.com/showthread.php?t=815&highlight=suzuki+nuda"]www.motosikletforum.com/showthread.php?t=815&highlight=suzuki+nuda
 
M

met0704

Misafir
#20
hakan kardeş aprilla pegasu 650 hakında bıraz bılgılndırebılırmısın? ikinci el olanları transalp ve v-stroma gore daha makul, eksik kalan yanı ne yakıt dayanıklılık ve bılhassa uzun yoldakı performansı nasıl.
 
Yukarı Alt