Bir Başarı öyküsü

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#1
Herşey bu topikle başladı.
http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=4446

Tabii bu topikten önce Erol Hocamla Şile de bir okulun bahçesinde ufak bir çalışmamız oldu.:)Aslında bu başarının fitili orada ateşlendi.Sonrasında yukarıdaki topikte artık fitilin ateşi söndürülmez :) hal aldı ve aldı başını yürüdü gitti.
Erol başkanım yeni şanıyla Erol Hocam o eğitimlerden sonra
Eylül 2009 da Honda CBF 600 ünü aldı.
Bir çok eğitime katıldı.
Ve eylül 2010 O M M den Gold sürücü oldu
Ve Eylül 2011 de I.A.M member oldu.
işte I.A.M yetkilisi Usta John TAYLOR'dan son eğitimini aldı ve I.A.M pini göğsüne takıldı.
Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
 

Gökhan Yasdal

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2010
Mesajlar
870
Beğeniler
485
Yer
İstanbul
#4
IAM testi ve IAM derecesi ile ilgili bilgisi olmayan arkadaşlar için bir iki link vermek isterim.Bu testin ne kadar basit konulara odaklandığı ama geçmenin ne kadar zor olduğu ile ilgili şu dökümanı indirerek okumanızı, hatta çıktı alıp arada sırada tekrar etmenizi ve kendi sürüşünüzü de bu standarda çıkarmaya çalışmanızı tavsiye ederim.

Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.


Şu ön yazıyı da OMM sitesinden alıntı yaparak yayınlıyorum.

IAM Testini Geçmek

"Sevgili Sürücüler,

OMM (One More Mile) sürücüleri için motor kullanmak kendini ve sürüş tekniğini geliştirmeye yönelik bir çalışmadır.

1997 yılında , OMM kurarken hayalimiz ileri sürüş teknikleri ile yeni yolları keşfeden ve bütün dünyada motorcuların arasında varolan arkadaşlığı pekiştirecek bir arkadaş grubu oluşturmaktı.

Bu amaç ile motor kullandığımız her kilometrede becerilerimizi, keyfimizi ve birlikteliğimizi geliştirdik.

Motor kullanmayı keyifli bir hale getirmek için daha çok bilgiye ihtiyacımız olduğunuz keşfettik ve yardım aramaya koyulduk.

Avrupa’daki muhtelif eğitim merkezlerine gittik ve bizlerle tecrübelerini paylaşmaya hazır birçok eğitmen ile tanıştık ve Türkiye’ye davet ettik. Onlarla davetimizi kabul ederek gelişmemize katkıda bulundular.

OMM eğitim programı işte böyle ustalarla beraber yola çıkarak başladı. Türkiye’de ileri motor sürüş eğitimi veren kurum olmaması sebebiyle, OMM uzun bir süre bu eğitimin tek sağlayıcısı oldu. Başarılarımızın kurbanı olarakbütün vakit ve kaynaklarımızı eğitim çalışmalarına ayırarak eğitimi “OMM Misyonu” haline getirdik.

İngiltere’den sıradışı bir eğitmen, Jon Taylor bu eğitimin arkasındaki itici güç haline geldi. Bu kitabın tercüme edildiği bugün, kendisi hala vakit ve kaynaklarını bu misyona adayarak OMM’nin haklı şöhretine katkıda bulundu.

Jon’un IAM’a (Institude of Advanced Motoring) olan bağlılığı sayesinde, bazı OMM sürücülerinin IAM sinavına girmelerini sağladı. Bu sadece yeni bir başlangıç oldu. OMM’nin IAM ile olan ilişkileri devam etti. Bir çok sürücü daha IAM sınavına katıldı ve 2004 yılında IAM ilk defa İngilizce konuşmayan ülke grubunu, OMM’yi bünyesine kabul etti.

IAM sınavı, OMM için Avrupa’daki en üst seviyedeki ileri sürüş sınavı olmaktan öteye, ileri motor sürüşün en üst mertebede derecelendirilmesidir. Sınav basit ancak acımasızdır. Katılımcı sınav sürecinde Motorsiklet Yol Sanatında (ROADCRAFT) anlatılan SİSTEM’İ sürekli olarak uygulamalıdır.

Bu kitap sınava hazırlanacaklara yardımcı olmak amacıyla OMM sürücüleri tarafından tercüme edilerek David Maden tarafından derlenmiştir.

Sınavı başarıyla geçmek için çok daha fazlası gereklidir. Sınav geçildikten sonra zorluklar başlar.

Her sürüş yeni bir sınavdır, Her sürüş yeni bir keyiftir."

Ride One More Mile
Paolo Volpara
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#7
Çok teşekkürler arkadaşlar.

Gökhan arkadaşımızın linkini verdiği IAM testini geçmek için olan klavuzu lütfen baş ucunuzdan ayırmayın. Bu kitap sadece testi geçmek için değil her zaman bize faydılı bir eserdir. Mutlaka çok iyi ve anlayarak okumak gerekir.

IAM Testinden biraz bahsetmek istiyorum. Bu teste sadece OMM Ridchek Sürüş sınavından 20-24 (Gold) puan alabilen sürücüler katılabiliyor. IAM İleri Sürüş Testi bir IAM Examiner kontrolü altında gerçekleştirilir. Bu testi şuan Türkiye'de sadece Jon Taylar yapıyor ve yılda iki kere İstanbul ve İzmir şehirlerinde gerçekleşiyor.

IAM Sınavı, OMM için Avrupa'daki en üst seviyedeki ileri sürüş sınavı olmaktan öteye, ileri motor sürüşün en üst mertebede derecelendirilmesidir.

IAM sınavı evet basittir. Eğer Roadcraft sistemini biliyorsanız tabi. Hoca arkadan gelir, yaklaşık 1 saat boyunca 55- 100 km arasında yol yaparsın ve üç sağa, üç sola yavaş manevrayla birlikte sınav biter. Hepsi bu. Ne kadar basit görünüyor dimi.:)

Aslında arkadaşlar, sınav gerçekten çok ama çok zordur. Birinci nedeni bir metre gerinizden Dünyanın en iyi eğitmeni Jon Taylar geliyor. İnanın adamın nefesini ensenizde hissediyorsunuz. 100 km boyunca yapacağınız bir tek güvenlik hatasıyla sınav biter. Dur işaretinde durmamak, sinyali açık unutmak, konrolsüz sollama yapmak, yerleşim yerlerinden hızlı geçmek, virajları kaçırmak, viraj içinde erken kapatmak, vites, debriyaz kontrolü, gaz kontrolünü gerektiği gibi kullanmamak ve daha nice kriterler kalma sebebidir. En zoruda inanın yavaş manevrada üç sağa üç sola dönmek :) bu kolay gibi görünebilir, ama gaz açık motor bağıracak, debriyaj yarım sıkılacak, hız arka frenle ayarlanacak, ve başınız motorun kuyruğuna dönecek şekilde yüreme hızında döneceksiniz. İşte bütün bunları bu bir saat ve yaklaşık 100 km lik değişik yol şartlarında eksiksiz olarak uygulamak zorundasınız.

Bu sınav günde 4 sürücü olmak kaydıyla 3 günde yapılıyor. Yani toplam 12 sürücü bu sınava girmeye hak kazanıyor arkadaşlar. Ben üç gün boyunca sınav alanındaydım. İlk gün giren 4 sürücüde gerçekten üst düzey hatta ve hatta benden çok daha iyi sürücülerdi. Ancak sadece 1 sürücü testi geçebildi. İkinci günde yine 4 sürücüden 1 tanesi testi geçebildi. Son gün 4 sürücü içinde bende vardım. Sabah dokuzda sınavım başlayacaktı. Perşembe günü sınava girdim. Ancak çarşambadan başlayan yağmur beni çok olumsuz etkiledi. Şile teke virajlarını bilen arkadaşlarım, o virajların yağmurda nasıl sabun gibi kaydığını çok iyi bilirler. Kendi kendime şunu dedim, boşver koçum IAM ı felan bu havada hiçbirşey yapamazsın. Ve ben bu psikoloji ile sadece Jondan en azından bir saat ders almış olurum diye sınava girdim. Üç gün boyunca heyecandan ve stresten karnıma kraplar giriyor, geceleri uyku uyamıyordum. Ama sınavdan vazgeçip sadece sürüş yapmak için teste gireceğim diye, test saatinde ne heyacan kaldı ne bişey. Kesinlikle kazanmak için girmiyordum, sadece kendi sürüşümü yapıp o virajlarda kaymadan düşmeden parkuru bitirmeyi hedeflemiştim. Sınava başladık ve ben sadece sürüşümü yaptım, arkamda Jon'u hiç düşünmedim sadece sürdüm. Ancak test sonucunda Jon beni tebrik etti ve muhteşem bir sürüşdü, arkanda sürmekten gerçekten zevk aldım dedi. İnanamadım testi geçtiğime.

Testte kalan arkadaşlarımın hepsi gerçekten çok kaliteli ve usta sürücülerdi. Ama malesef heyecanlarına yenildiler. Kimi heyecandan sinyali açık unuttu, kimi virajda erken kapattı, kimide hatalı sollama yaptı. Ve ben sınavdan sonra şunu öğrendim. Kesinlikle heyacan yapmayacaksın, arkandan Jon'un geldiğini unutacaksın. Sadece sürüşüne odaklanıp parkuru bitirmeye çalışacaksın.

Eğitimime katkıda bulanan, tüm hocalarıma (bu arada ilk hocam Şenol Hocadır) ne kadar teşekkür etsem azdır. Tüm arkadaşlarımın IAM mertebesinde bir sürücü olmasını isterim.

Arkadaşlar ne zaman isterseniz bilgilerimi sizlerle paylaşıp, yol yapabiliriz.

Saygılarımla,
Erol Demirtaş
IAM Member
 
Yukarı