BMW Egzosları .....?

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#1
Dikkat ettim özellikle daha 1000 km yapmış bir bmw'nin egsoz monifoltu niçin kararıp görüntü özelliğini yitiriyor?

Dikkat edersenin özenle kullanılmış 15 yıllık bir shadow'un egzos'u pırıl,pırıl duruyor..!

Neden???
 
Kayıt
21 Şubat 2008
Mesajlar
305
Beğeniler
112
Yaş
39
#2
ikisininkide çok farklı eksozlar..shadow'un eksozunun temiz yada parlak durmasını ben nikelaj olmasına bağlıyorum..tabi bizden daha iyi bilenler mutlaka yorum yapacaktır şimdi..
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#3
Şimdi bu sorunun cevabı biraz uzun olur. kısadan anlatacak olursam;

Arkadaşım egsoz manifoltunun sıcaklığı araca motora ve yakıt tipine göre değişiklik göstersede sıcaklıkları 350 derecelere çıkan bir parçadır. bu sebeple dış kaplamasında yada boyasında deformasyon olması normaldir. Tüm araçlar ne kadar özenle korunursa korunsun özellikle manifolt gibi parçalarının dış görüntüsü değişebilir. Bu iki örneği karşılaştırırsak honda biraz daha kaliteli bir kaplama yada değişik alaşımlı bir boru kullanmıştır bmw ise daha farklı bir boru. sorun bundan kaynaklıdır. Ayrıca sana bir örnek daha verirsem şu an kullandığım cbr 125 in manifoltu paslı şekilde ve susturucunun nikelajında ufak tefek sorunlar var ancak eski meiduo motorumda ne borularda pas nede susturucuda bir atma vardı.. o zaman çin malı motosikletlerde hondadan iyi diyebilirsin içinden ancak görüntüden ziyade işlevine bakmanda fayda var... Bunada nasıl bakarsın? aynı şartlarda aynı iklimde kullanılan iki motorun hangisinin manifolt borusunun erken çürüyeceğini gözlemlersin.... kalite burada çıkar. yoksa görüntü pekte önemli değildir. 10 ytl ye egsoz boyası alıp boyayadabilirsin 30 ytl ye nikelajda kaplatabilirsin..
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#4
aslında bu tüm enduro ve cross motorlarda olan bir şey,
yani bmw de var honda da yok değil, benim suzuki dr650 nin manifoltu
logar borusu gibi olmuştu:) aslında bu görselliklede ilgili bmw nin cruiserlarındada
böyle bir görünüm yok;)

www.frsengineering.com/100_0202a

www.vtwinmama.com/images/PetraBMWh

www.adum.com/photos/pix/misc/adumsbmw
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#5
@Emrah.Saka


Evet tüm söylediklerine katılıyorum .Fakat BMW gibi kalite satan bir firmanın böyle şeylere dikkat etmemesi garip... Sonuçda aracın görünümünü oldukça etkiliyor...Neyse bakalım diğer bmw kullanıcıları ve işten anlayanlar nediyecek...
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#6
Tam Barış abi senin bi fikrin yokmu diyecektim...Bombalamışsın...Abi benim bmw ye çamur attığım yok.Sadece emsallerine göre oldukça pahalı olan bu markanın bir problemine değindim...

Özellikle 1200 GS lerde bu daha fazla var gibi geldi bana.Girin bakın Sah....com 'a :)
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#7
ama bak ne yazmışım "aslında bu tüm enduro ve cross motorlarda olan bir şey"
yani bmw'yi savunmuyorum sadece;)
fotolara dikkat edersen bu chopper ve cruiser motorlarda olmazsa olmaz bir
özellik, yani parıldayan bir egzost:)
 
Kayıt
21 Şubat 2008
Mesajlar
305
Beğeniler
112
Yaş
39
#8
valla enduro'ların hepsi'nin eksozu öyle..varadero,translap,aprilla serisi,aklıma gelmeyen birsürü marka model var dikkat et hepsini eksozu aşağı yokarı aynı..mutlaka bir bildikleri vardır diye düşünüyorum ben..
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#9
@Omer

Arkadaşım o kadar detaya bakarsan şimdi sana harleyden hondaya kadar bir çok kökleşmiş markanın BANA GÖRE bir ton eksiğini çıkarırım. Kalite satan bir firma diyorsunda sonuçta kalite=para demektir... mesela sen diyorsunki kardeşim egsoz manfoltunun görüntüsü daha iyi olsun. ben derimki kardeşim benim motorumda çakmak olmalı bir başka arkadaş derki ben kalorifer istiyorum bir diğeri derki bende navigasyon istiyorum koysun bu özelliği ne kadar tutacak sanki dersin ve fabrika herkesin görüşünü uygulasa bmw gs olur sana goldwing fiyatıda olur 60.000 ytl o zamanda sen alırmısın? hayır bu sebeple fabrikalar ne kadar kaliteli üretim yaparlarsa yapsınlar bir yerlerden kısmak zorundadırlar. mesela çakmak örneğini verelim. 20.000 ytl ye motor alıyosun hadi buna bir çakmak takıp fiyata yansıtalım. orta kalitelisi 5 ytl belki sana dokunmaz ancak birde fabrika yönünden bakalım. 100.000 motosiklete yıllık bunu takarsa 5 ytl lik çakmak ona 500.000 ytl olarak geri döner. buda bir otomobil fabrikasının neredeyse bir aylık elektrik parasıdır ülkemizde....
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#10
@baris

Tamam abi bişi dediğim yok takılıyorum tatlı tatlı :)


@ferhat_sevinc

Ok tamam Ferhatcım ben bu noktayı farketmemişim.Şöyle bir düşününce hak verdim sana...
Ama iyi kötü metalden anlayan biri olarakda düşüncelerimi aktarmama izin ver :)

Ancak şöyle düşünmüş olabilir tasarımcılar.Bun sekmenti çok gezen,km yapanlar alacak... Eee haliyle pahalıda aletler...Yani paralı adam alacak...
Her malzemenin bir ömrü vardır.Bunlara da 1000 km lik parlaklık biçilmiş.30000 km likde iş görme vasfı kazandırılmış olabilirler... :) Bir mantıklı yaklaşım :)
 
Kayıt
21 Şubat 2008
Mesajlar
305
Beğeniler
112
Yaş
39
#11
her güzelin bir kusuru olur ömer ;) malesef her şey dört dörtlük olamıyor..ama bmw'enduro'da mükemmeldir değer o'kadar kusura bence :)
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#12
@ferhat_sevinc

Valla haklısın Ferhatcım yaa.Adamlar okadar güzel yapıyolarki bukadar kusur kadı kızındada olur.

Tek dileğimiz fiyat politikalarının yada bizim ülkedeki gelir seviyesinin düzelmesi :)

Teşekkürler yorumların için.
 
Yukarı Alt