bmw f 800gs test

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#1
fotoğraflarını ilk kez nette görüp çarpıldığım
ve Türkiye'ye gelmesini beklediğim, bmw f 800gs test
sürüşünü geçtiğimiz cuma günü yapmış bulunuyorum:)

herşeyden önce söylemeliyimki bu almanlar yaptı mı en
iyisini ve en gelişmişini yapıyor, yani yeni bir şey çıkardıklarında
makyajlayıp piyasaya tekrar sürmüyorlar.
bmw f 800 de öyle, çift silindirli motoru ile eski f650 lere göre
vibrasyon sorununu yenmişler, sele boyu yüksekliği kişiye göre
3 ayrı boyda obsiyonel olarak tercih edilebiliyor, motorda hızlanma
bir endurodan çok racing gibi(abarttım):) ama gerçekten
bir enduroya göre çok iyi bir performans sergiliyor.
büyük ön tekerleği yüzünden denge problemi olabileceğini düşünmüştüm
ama bu da beni yanılttı, öyle ki trafikte kırmızı ışıkta nerdeyse ayak
koymadan bekleyebileceksiniz;).motorun son sürati 240km/h otobanda
deneme fırsatım oldu ama yine ön teker kaynaklı 180 km üzerinde çok fazla
vibrasyon oluyor tırstım desem yalan olmaz, ama ne de olsa bu motor bu
işler için yapılamamış!! motor arazi koşullarında tam bir performans canavarı,
denge ve çekiş mükemmel alt şasi yüksekliği heryerden geçiş kolaylığı sağlıyor,
lastiklerini sordum tubeless dediler tabii ki bu da ayrı bir avantaj, ktm'ler bile hala
iç lastik kullanıyor!! patlama durumunda bas köpüğü yola devam!!
motorun ön amartisör tam bir teknolji harikası tersten çalışıyor yani
yukarıdan aşağı bunu da sordum bu da arazi koşullarında çok
daha iyi güvenli performans sağlıyor,
ses sevenlere müjde, motorda öyle bir eksoz sesi varki ben buradayım diyor:)
ön göstergeler mükemmel, iki anolog bir dijital
gösterge bulunuyor ufak çaplı bir yol bilgisayarıda var:)
motorun dikkat çekici bir özelliği de zincir boyu, nerdeyse iki katı
uzunluğunda bir zincir kullanılmış, sebebi de arazi koşullarına da çekiş
performansını arttırmak. Motorun 2 rengi bulunuyor gri ve sarı siyah
ben sarısına bayıldım,:)
motorun teknik özelliklerini aşağıda yazacağım o yüzden tek tek
ayrıntıya girmiyorum.
motorda yine dikkat çeken bir ayrıntı dikiz aynalarının çok küçük olması
alışana kadar biraz rahatsızlık veriyor:(
motorun kontak anahtarı depo üzerine konulmuş bu da büyük kolaylık sağlıyor
ve güzel bir görüntü:)

şimdilik hatırladığım ve yazacaklarım bu kadar, ama hala aklımdan çıkmadı:)

238img238/2604/s6001726hh4

145img145/9467/s6001729bs5



Technical data - BMW F 800 GS
Engine
Capacity cm3 798
Bore/lift mm 82/75,6
Power kW/HP 63/85
at engine speed Rpm 7,500
Torque Nm 83
at engine speed rpm 5,750
No. of cylinders 2
Compression/fuel :1 12.0/Super unleaded (95 RON)
Valve/gas control dohc (double overhead camshaft)
Valves per cylinder 4

Diam. inlet/outlet
mm 32/27,5
Throttle valve diameter mm 46
Mixture preparation Electronic manifold injection, engine management BMS-KP
Electrical system
Generator W 400
Battery V/Ah 12/14

Headlights/rear light
W 55 (full/dipped beam) 5 parking light LED
Starter kW 0.9
Power transmission/gears
Clutch Multidisc clutch in oil bath, mechanically activated
Gears Dog-coupled six-gear transmission
Primary transmission 1:1.943
Transmission, gear stages I 1:2.462
II 1:1.750
III 1:1.381
IV 1:1.174
V 1:1.042
VI 1:0.960
Rear wheel drive Endless-O-ring chain drive with back damping in wheel hub
Transmission ratio 1:2.625 (16/42)
Chassis
Frame design Tubular frame in steel, partly carrying the engine
Wheel suspension, front wheel

Upside-down telescopic fork,fixed tube Ø 45 mm
Wheel suspension, rear wheel Double-strut swing arm, aluminium cast in one piece
Spring travel front/rear mm 230/215
Castor mm 117 97
Wheel spacing mm 1578
Steering head angle ° 64.0
Brakes front Double-disc brake Ø 300 mm
rear Single-disc brake Ø 265 mm
on request: BMW Motorrad ABS, disconnectable
Wheels Spoked wheels with aluminium rims
front 2.15x21
rear 4.25x17
Tyres front 90/90-21 54 V
rear 150/70-R17 69 V
Dimensions and weights
Total length mm 2 320
Total width with mirrors mm 945
Total width without mirrors mm 870
Seat height mm 880 (SA 850)
Dry weight kg 178
DIN tare, ready to drive kg 207
Perm. total weight kg 443
Tank capacity l 16
Travel data
Fuel consumption 90 km/h l/100 km 3,8
120 km/h l/100 km 5,2
Acceleration 0–100 km/h sec 4,1
Maximum speed km/h over 200
 

Ozgur Baglama

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ocak 2008
Mesajlar
1.380
Beğeniler
727
Yaş
37
Yer
Bakırköy, İstanbul
#3
ya barış abi iyi güzel yazmışsın da kıskandık şimdi ne olacak.bide fiyat hakkında bizi aydınlarırsan çok seviniriz..;)
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
Yaş
39
#5
manyakötesibişey yakışmışta buarada barışabi enkısa zamanda almanı ümitederim
evet bende buceylanın fiyatını merekettim çok şahane bişey unutamamakta haklısın abi
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#6

arkadaşlar borusan satış fiyatı 15.000 avro:)
yani yaklaşık 30.000.ytl.
her zamanki gibi borusan fiyatları, malumunuz biraz yüksek!!
bende dakarı aldığım da 13.000 avro civarı idi ama insan bir kez
beğendimi ne yapıp edip alıyor;)yani biraz kassam alabilirmiyimki acaba;)
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#8
Yakışır Barış arkadasım...:) İstemek yolun yarısıdır derler o yüzden ben şimdiden hayırlı olsun diyorum...:)
 
Kayıt
15 Haziran 2008
Mesajlar
22
Beğeniler
19
Yaş
28
Yer
Ankara
#10
off çok güzel motor :) ama bensiz gelmişsin olmamış.çok güzel anlatmışsın yaşamış gibi oldum motorda felaket zaten ya ...başka diyecek birşey yok
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#15
Ewett abi şimdi hatırladımm ya ben bunu aylar önce okumuştum forumda.ama bak cidden son aratmamda bulamamıştım... :) Yav abi vay be dediğim gibi ben bunu aylar önce okudum bide ah geçirdim... Kıskandım...:) Demek o testi yapan sendin ha? :D Valla abi süper bir motor..Bence imkanın varsa hiç durma sat dakarı geç buna...Aralık 2008 de borsan 13.500 e verdi bunlarııı.Ah alcaktın euroyu 1600 lerdeyken var yaa ... Birde şuan ankarada var 2. el 25 binlira.toplam 3 tane gördüm nette 25-24 bin lira... İyi de bir insan şuan 32 bin tl verip böyle bişey alıpda sonra 1000 km yapıp niye 24 e satar? Acaba test motorumuydu ki onlar ? abi ne yapıp edip almak lazım bundan :)
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#16
Barış abi birde senin test ettiğin modelde cadde tipi lastik var galba,ona rağmen yüksek hızlarda ürküt'dü demişsin.Bu motorla asfalt üzerinde 2000 km .lık bir Türkiye turu yapılabilir mi sence?

Birde çok kısa anlatmışsın abi..!Daha fazlasını duymak isterdim.En ince detayına kadar yazsaydın keşke... :)
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#17
valla insanlar jawalarla dünya turu atıyor bununla marsa bile gidersin;)
aslında kısa ve öz anlattım, bununda sebebi benim gerçek bir
test sürücüsü olmamamdır, naçizane elimden geldiği kadar kısıtlı bilgi
ve deneyimlerimle yazabildiklerimi yazdım:)
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#18
@baris


Abi hiç böyle bir cevap beklemiyordum... :) Demek mars'a bile gidilir :) Valla hala gülüyorum...Abicim sağolasın tüm bunlar için Allahda seni güldürsün.En yakın zamanda bir F800GS nasip etsin... :)
 
Kayıt
25 Mart 2010
Mesajlar
6
Beğeniler
10
#19
@Omer

Buyrun F800 GS ve F800 R karşılaştırmalı testi
www.forstv.com/bolum_detay.asp?bolum_adi=BMW_F800GS_ve_F800R&bolum_id=17"]www.forstv.com/bolum_detay.asp?bolum_adi=BMW_F800GS_ve_F800R&bolum_id=17
 

Goktug Uguz

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2009
Mesajlar
1.564
Beğeniler
747
Yaş
36
Yer
İstanbul - Bahçeşehir
#20
Teşekkürler güzel bi video ama daha iyi anlatabilirlerdi. Motorumu cok sönük anlattılar kızdım :)
 
Yukarı Alt