Bmw G 650 X Country

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#1
BMW G 650 Xcountry ile avangard sürüş tarzı.
http://www.9sn.net/resim/2009-BMW-G650X-Country.jpg
Pistte fazlasıyla yakışıklı. Şehirde park etmek için son derece şık. Kısa mesafelerde kullanmaya doyamayacaksınız. Şık görünümü ve güçlü özellikleriyle bu motosiklet elde etmek isteyeceğiniz her şeye sahip. Yüksek performanslı tek silindirli motorunu, zarif ve ferah şasi aksamları çevreliyor. EU-3 katalitik konvertörü ile en son teknolojiye sahip motor işletimi sayesinde son derece düşük yakıt tüketimi ve egzoz emisyon seviyesine sahip olan bu dayanıklı ve güçlü motor, rakipleriyle arasında büyük bir fark kaydedecek. Ve bu fark hem yolda, hem de arazide oldukça güçlü bir şekilde hissedilecek. BMW G 650 Xcountry, gerçek bir mücadeleci. Yüksek kalitesi, dayanıklılığı, gündelik kullanıma uygunluğu, uzun bakım aralıkları ve güvenilirliği ile BMW markasının karakteristik bütün özelliklerini barındırıyor. Tüm bu özellikler BMW G 650 Xcountry'yi benzersiz bir motosiklet hâline getiriyor.

Su soğutmalı, tek silindirli 4 zamanlı, dört supap, üstten çift eksantrik, kuru karter tipi yağlama

Çap x Strok 100 mm x 83 mm

Silindir Hacmi 652 cc

Motor Gücü 7.000 dev/dak'da 39 kW (53 bg)

Azami Tork 5.250 dev/dak'da 60 Nm

Kompresyon oranı 11.5 : 1

Karışım kontrolü / motor yönetimi Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon / BMW motor yönetimi sistemi, çift ateşleme

Emisyon kontrolü Kapalı çevrim 3 yollu katalitik konvertör, EU-3 emisyon standardı

Performans / Yakıt tüketimi

Azami hız yaklaşık 170 km/sa

90 km/sa sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 3,4 lt

120 km/s sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 4,8 lt

Yakıt tipi Kurşunsuz süper, 95 (RON) minimum oktan oranı

Elektrik sistemi

Alternatör Üç fazlı alternatör 280 W

Akü 12 V / 10 Ah

Güç aktarımı

Debriyaj Yağ banyolu ve mekanik olarak kontrol edilen çok diskli debriyaj

Şanzıman Motor bloğuna entegre edilmiş daimi senkromeçli 5 ileri vitesli şanzıman

Tahrik Arka tekerlek poryasında atlama sönümleyicili sonsuz O-ring zincir


Şasi / frenler

Şasi Dökme alüminyumun yan elementlerine ve alüminyum arka bölüme sabitlenmiş köprü tipi çelik şasi

Ön çatal / süspansiyon Ters çatal, Ø 45 mm

Arka çatal / süspansiyon Dökme alüminyumdan çift taraflı salıncak, merkezi yaylı amortisör, manüel ayarlı yay sertliği ve amortisör açılması

Hareket mesafesi ön/arka 240 mm / 210 mm

Tekerlekler arası mesafe (normal konumda) 1.498 mm

Kaster (normal konumda) 116 mm

Gidon açısı (normal konumda) 61.5°

Jantlar Telli jant

Ön jant 2.50 x 19"

Arka jant 3.00 x 17"

Ön lastik 100/90 S 19

Arka lastik 130/80 S 17

Ön fren Tek disk, 300 mm çap, çift pistonlu yüzer kaliper

Arka fren Tek disk, çap 240 mm, tek pistonlu yüzer kaliper

ABS Opsiyonel ekstra: BMW Motorrad ABS (kapatılabilir)


Ebatlar / ağırlıklar

Uzunluk 2.185 mm

Genişlik (aynalar dahil) 907 mm

Yükseklik (aynalar hariç) 1.205 mm

Sele yüksekliği, yüksüz durumda 870 mm

Bacak içi bombesi, yüksüz durumda 1.940 mm

Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1 160 kg

Kuru ağırlık 2 148 kg

İzin verilen toplam ağırlık 335 kg

Yük kapasitesi (standart donanımla) 175 kg

Kullanılabilen depo kapasitesi 9,5 lt

Yedek depo yaklaşık 2,0 lt
http://www.canim.net/motors/resimler/BMW_G_650_Xcountry_2007_11_1024x768.jpg
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.271
Yer
Kadıköy/İstanbul
#2
Patika yollar için çok iyi bir motosiklet. Torku oldukça yüksek..

Anlamadığım şu hem ABS koyuyorsun hem de arazi motoru yapıyorsun. Her ne kadar opsiyonel olsada BMW şu abs olayında vazgeçmeli bence.. Yakında racinglere de koyarlar
 

Haluk

Kıdemli Üye
Kayıt
14 Ağustos 2008
Mesajlar
136
Beğeniler
202
#6
Son zamanlarda BMW süper çirkin motorlar tasarlamaya başladı. En çirkinlerinden biri bu olsa gerek. Bu motor olsa olsa uzun yolda MT3'ün refakatçi malzemecisi olur. MT3'e çanta yakışmayacağından semer buna vurulur. Geçen temmuz gittiğim eşek adasında bundan daha yakışıklı silüetler vardı.

http://www.motorcyclenews.com/upload/190779/images/02070206JW0763-01.jpg
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#7
abartmayın arkadaşlaar sonuçta bmw bu yamahadan çok daha fazla uzun ömürlü ve dayanıklı olacağına eminim zaten bmw.nin en büyük özelliği bu değilmidir? yamaha piyasası olan motosiklet ama sağlamlık ve uzun ömürlülükse kesinlikle mukayese kabul etmez artı ben o kadar çirkin olduğunuda düşünmüyorum
 

Haluk

Kıdemli Üye
Kayıt
14 Ağustos 2008
Mesajlar
136
Beğeniler
202
#8
Takılıyorum be Recebim :). BMW'nin kalte ve dayanıklılığı piyasada sadece bir iki markayla kıyas kabul eder tabiki. Tartışılmaz. Ama tasarım konusunda tarihi Alman kabalığından bir türlü kurtulamadıklarını düşünüyorum. Göze hoş gelmiyor bence. Tasarımcılar tabiki dünyanın dört bir yanından gelen insanlar ama onaylayanlar gene şişko sakallı Bavyeralılar olunca sonuç da bu.
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yer
SAKARYA
#12
bak o kunuda haklısın ben bi ara benim klr 250 ile bmw takaslıyacaktım sırf üstünde kocaman gs yazıyor diye istememiştim:):)
Alem adamsın abicim yaa...Ben BMW 'ye sempati duyan bir Beşiktaşlı olarak bu söylediğini hiç akıl edememiştim :) Baya bi fanatiklik seninki...

Abi bu muhabbetde geçen çirkin tasarım yorumlarınıza da 2-3 yıl öncesine kadar olan modeller için sonuna kadar katılıyorum...Tasarım konusunda çok berbattılar...Ancak şu son 3-4 yıl içerisinde BMW'de olanüstü bir tasarım var bence.Özellikle F800GS'le bence olayı bitirdiler...Gerçekden dört dört'lük bir alet çıkmış piyasaya...Ben Almanların böyle bir alet yapacaklarını hayal bile edemezdim.Daha da odun gibi modellerle devam edecekler diye düşünüyordum.:)Ama şaşırtılar valla...Ama aynı BMW'nin Racing tasarımında Japonlardan öğrenecek çok şeyi olduğunu düşünüyorum...:)

Bu başlık altında söz konusu olan G 650 X Country ise benim gerçekden hoşlandığım bir motorsiklet.Gerek görünüşü gerekse cadde ve off-road kabiliyeti dolayısı ile benim için çok ideal bir alet.Ben az nüfüzlu bolca güzel dağları olan bir bölgede oturduğum için bu alet tam bana göre.Ancak uzun yol kabiliyetinden şüpeliyim.Gerçi BMW de sitesinde bunu vurgulamış.Bu alet şehir içi,doğa gezileri ve yakın yerler için ideal.Parası olanlar hiç durmasın bu krizde :)
 

Dosyalar

Yukarı