CBR 125R ve PHILIPS ?

Bülent.Ö

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2009
Mesajlar
1.571
Beğeniler
621
Yer
İdealtepe / İstanbul
#1
Arkadaşlar, malum motorsikleti Honda fabrikasında bıraktım ve ulaşamıyorum. Bu arada ne tür eklentiler yapabileceğimi araştırıyordum.

Xenon farlar gereksiz yere pahalı olacağı için Philips'in motorsikletler için ürettiği ampullere baktım. Bunlar genelde H4 ve H7 denen soket yapısındalar. CBR 125R'deki ne acaba (2007 model)?

Ne İnternette ne de kullanma kılavuzunda bir şey bulamadım.

Ya da siz ne önerirsiniz? Amaç gece ve gündüz görüşü ve görünürlüğü arttırmak.
 
Kayıt
12 Mayıs 2009
Mesajlar
211
Beğeniler
62
Yer
istanbul/esenler
#2
Arkadaşlar, malum motorsikleti Honda fabrikasında bıraktım ve ulaşamıyorum. Bu arada ne tür eklentiler yapabileceğimi araştırıyordum.

Xenon farlar gereksiz yere pahalı olacağı için Philips'in motorsikletler için ürettiği ampullere baktım. Bunlar genelde H4 ve H7 denen soket yapısındalar. CBR 125R'deki ne acaba (2007 model)?

Ne İnternette ne de kullanma kılavuzunda bir şey bulamadım.

Ya da siz ne önerirsiniz? Amaç gece ve gündüz görüşü ve görünürlüğü arttırmak.
model olarak farkediyormu bilmiyorum ama biryerde cbr 125 ler h4 kullanıyor diye biliyorum
 
Kayıt
11 Mayıs 2009
Mesajlar
408
Beğeniler
124
#4
Bence orjinal xenon kiti kullanın 200 tl ortalamasında bişey zaten ilerde motoru değiştiriceğinizde sökersinizde.Ampuller sadece göz yanıltması pek fazla işe yaramıyor hatta uzun müddette göz yoruyor.
 

Hakan Karael

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
2.947
Beğeniler
1.298
Yer
İstanbul
#10
Neden peki?Alttarafı far değiştiricek mekanik bi değişiklik yapmıyıcak ki.
elektrik sistemi hassas bir bölüm ve kafanıza göre onu bunu takamazssınız verilen değerlerde ki takacağınız her aksesuar motoru zorlamamalı sisfarı,havalı korna,vs..... o yüzden sıkıntı duymamanız için danışmakta fayda var.!!!!!
 
Kayıt
11 Mayıs 2009
Mesajlar
408
Beğeniler
124
#11
Bence okadarda büyütülecek birşey değil.Sonuçta kit halinde satılan ve en ince ayrıntısına kadar hesaplanmış cihazlardan takıcaksın yan sanayi bişey takmadıktan sonra bi sorun çıkıcağını zannetmiyorum.
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yer
Ankara
#12
Hocam cbr 125 in orjinal ampulü h4 e benzemekte. benzemekte diyorum çünkü bu motorda kullanılan ampuller eski traktör ampulleri ile aynı.. Şimdi siz buna otomobillerde kullanılan tarzda bir h4 takarsanız ne olur? Bu motorun ampulleri 35 watt gücündedir. yani iki ampul yandığında toplamda 70 wat güç çeker. Ancak otomobil için bulunan h4 lerin en düşüğü 55 watt. bunuda ikiye çarparsanız 110 watt demektir.

Kafanız karışmış olabilir belki bu bilgilerle ancak bunları neden söyledim? İlk olarak motorun elektrik aksamına fazladan yük binecektir. Ayrıca h4 55 wattlık ampuller orjinaline göre daha fazla ısınıyor buda soketlerin ve far yatağının erimesine neden olabilir. Bu sebeple bence orjinal ampulün osram markasını alın. Başka marka bu motorda çok çabuk patlıyor malesef....

Bir diğeri ise zenon veya zenon görünümlü farlar. Fabrikasyon bir zenonun görüntüsü ile sonradan yapılmanın düzeni olmaz. Özellikle merceksiz farlarda kullanacağınız zenonlar karşıdan gelen sürücülerin gözünü alacaktır ayrıca siste ve yağışta görüşünüz çok fazla düşecektir... Görüntüde güzelde olsa bana sorarsanız orjinal ampulden şaşmayın derim..
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#13
Takılacak olan elektriklle ilgili ekipmanlar,motorun elektrik üretecinin gücünü aşmaması gerekir..Aştığı zaman zaten gerekli enerjiyi sağlıyamıyacağı için verimli olmaz!..O bakımdan Emrah Bey'in söyledikleri çok doğru bir tesbit,orijinali kullanmak en verimli ve doğru olanıdır !..Üstelik elektrik üretecine (stator veya diyotlarına) zarar verir,masraf açar!..
 

Bülent.Ö

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2009
Mesajlar
1.571
Beğeniler
621
Yer
İdealtepe / İstanbul
#15
Hocam cbr 125 in orjinal ampulü h4 e benzemekte. benzemekte diyorum çünkü bu motorda kullanılan ampuller eski traktör ampulleri ile aynı.. Şimdi siz buna otomobillerde kullanılan tarzda bir h4 takarsanız ne olur? Bu motorun ampulleri 35 watt gücündedir. yani iki ampul yandığında toplamda 70 wat güç çeker. Ancak otomobil için bulunan h4 lerin en düşüğü 55 watt. bunuda ikiye çarparsanız 110 watt demektir.

Kafanız karışmış olabilir belki bu bilgilerle ancak bunları neden söyledim? İlk olarak motorun elektrik aksamına fazladan yük binecektir. Ayrıca h4 55 wattlık ampuller orjinaline göre daha fazla ısınıyor buda soketlerin ve far yatağının erimesine neden olabilir. Bu sebeple bence orjinal ampulün osram markasını alın. Başka marka bu motorda çok çabuk patlıyor malesef....

Bir diğeri ise zenon veya zenon görünümlü farlar. Fabrikasyon bir zenonun görüntüsü ile sonradan yapılmanın düzeni olmaz. Özellikle merceksiz farlarda kullanacağınız zenonlar karşıdan gelen sürücülerin gözünü alacaktır ayrıca siste ve yağışta görüşünüz çok fazla düşecektir... Görüntüde güzelde olsa bana sorarsanız orjinal ampulden şaşmayın derim..
Teşekkür ederim. Araştırma yaparken ısınma konusu ile karşılaşmıştım. O yüzden de kafam karışıktı.

Öte yandan Honda eğitiminde hocalar Xenon'u gösterdiler ve benim CBR'a da onu önerdiler. Öncelikle gündüz güvenliğim için.

Ben Xenon'u sevmem aslında, yıllardır karşımdan gelen ve gözmü kör eden sürücülere küfrediyorum. Hem de Xenon görece pahalı gelmişti, o yüzden motorsiklet için üretilmiş olan ve %40 daha fazla ışık veren Philips Motovision far ampüllerini düşünmüştüm (H4 ve H7 var). Burada da Metin hoca takmış, iyi sonuç aldım demiş.

Ama anlaşılan tasarruf ettik :)
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#16
arkadaşlar benim taktırdığım oto elektrikçim işinin uzmanı sistemi o kadar abartmayın ustanız iyiyse sorun olmaz sadece akünüz zayıfsa sıkıntı olur ben taktırdım ve çok memnunum sadece bunu paylaşmak istedim ;)
 
Yukarı