Dert yaşadığım birkaç nokta...

Bülent.Ö

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2009
Mesajlar
1.571
Beğeniler
621
Yer
İdealtepe / İstanbul
#1
Merhaba,

Yeni başlıyanın basit sorularına devam ediyorum :) Umarım sizi bıktırmam. Bunlar tam trafikle ilgili değil ama başı ve sonu ile ilgili :rolleyes:

Bu akşam bir arkadaşımda kalmak için başka bir eve geldim. Ev sokak arasında, yollar ciddi yokuş ve parke kaplı. Şimdi:

1) Yokuşta motorsiklet park etmenin bir yolu yok mu? Aleti yerinde durduramadım. Takoz mu taşıyacağız yanımızda? :eek:

2) En sonunda evin önündeki basamak basamak inen kaldırıma çıkartayım dedim. Kaldırım kenarları yüksek. Hem yokuş yukarı hem de kaldırım yüksekliğini aşmak üzere tam 15 dakika uğraştım, dengede durdurmak ayrı çabaydı. Sonunda bakkalın çırağı bir kenarından dengeyi sağladı da gidondan tutup çekebildim, sonra da arka tarafı çıkardım. Alet CBR 125R ve en hafiflerinden. Ya 600 ya da 1000'lik makine olsaydı? Garanti beli sakatlardım ! Var mı bunun bir kolayı? Rampa mı taşıyacağız yanımızda? :eek:

3) Hava güzel diye dün gece motorun üstünü örtmedim, sabah kedi pati izleri vardı (kedileri çok severim, tırmalamadıkları sürece motorumu onlarla paylaşabilirim) ama şu martılar yok mu? 15 dakika temizlikle uğraştım. Her gittiğim yere örtüyü ve diğer tüm ekipmanı götüremeyeceğime göre bu pisliğe alışacak mıyım? :(

4) Evde giyinmek 15 dakika, aşağıda giyinmek, motorun örtüsü (sonra onu eve çıkarmak, geri inmek), zinciri, ısıtması, kaskı, eldiveni derken bir 15 dakika daha geçiyor. Yani ha diyince 30 dakika :) Yahu ben uyandıktan 5 dakika sonra arabaya binebilen bir insanım. Alışıp hızlanabilecek miyim acaba :confused:

Yahu dört tekerler ne rahatmış :p
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#2
Merhaba,

Yeni başlıyanın basit sorularına devam ediyorum :) Umarım sizi bıktırmam. Bunlar tam trafikle ilgili değil ama başı ve sonu ile ilgili :rolleyes:

Bu akşam bir arkadaşımda kalmak için başka bir eve geldim. Ev sokak arasında, yollar ciddi yokuş ve parke kaplı. Şimdi:

1) Yokuşta motorsiklet park etmenin bir yolu yok mu? Aleti yerinde durduramadım. Takoz mu taşıyacağız yanımızda? :eek:
Yokuş yukarı veya yokuş aşağı her iki kalde de 1.Viteste motoru park edin.Aslında her halukarda Motosikleti park edeceğiniz zaman 1.Viteste olsun.Motoun yan sephası soldadır.Ve didonu sağa cevirip didok kilidini kullanaın.
2) En sonunda evin önündeki basamak basamak inen kaldırıma çıkartayım dedim. Kaldırım kenarları yüksek. Hem yokuş yukarı hem de kaldırım yüksekliğini aşmak üzere tam 15 dakika uğraştım, dengede durdurmak ayrı çabaydı. Sonunda bakkalın çırağı bir kenarından dengeyi sağladı da gidondan tutup çekebildim, sonra da arka tarafı çıkardım. Alet CBR 125R ve en hafiflerinden. Ya 600 ya da 1000'lik makine olsaydı? Garanti beli sakatlardım ! Var mı bunun bir kolayı? Rampa mı taşıyacağız yanımızda? :eek:
Kaldırıma çıkmak senin motor gibi motorlarda oldukça zordur.Hemep bir tahta yada kaldırımdan az aşagıda bir taş ile çıkabilirsin.Yada kaldırımın en alçak yerini bulup ordan çıkarıp park edeceğin yere kadar kaldırımdan gidecek ve park edeceksin.
3) Hava güzel diye dün gece motorun üstünü örtmedim, sabah kedi pati izleri vardı (kedileri çok severim, tırmalamadıkları sürece motorumu onlarla paylaşabilirim) ama şu martılar yok mu? 15 dakika temizlikle uğraştım. Her gittiğim yere örtüyü ve diğer tüm ekipmanı götüremeyeceğime göre bu pisliğe alışacak mıyım? :(
Kediler sirkeden nefret eder.Seleye azbiraz sirke sür.
4) Evde giyinmek 15 dakika, aşağıda giyinmek, motorun örtüsü (sonra onu eve çıkarmak, geri inmek), zinciri, ısıtması, kaskı, eldiveni derken bir 15 dakika daha geçiyor. Yani ha diyince 30 dakika :) Yahu ben uyandıktan 5 dakika sonra arabaya binebilen bir insanım. Alışıp hızlanabilecek miyim acaba :confused:
Evet giyinmek soyunmak Motoru ısıtmak KASK eldiven bunlar için zaman gerekli.O zaman ne yapacaksınız çıkacagınız zamandan yarın saat daha onceye zamanı alacaksınız.Sırf bu yüzden kıyafetleri kullanamktan kaçanlar var.Ama kaza olunca tüh ya keşkeler başlıyor.Sen yinede giyin kuşan öyle çık yola.
Yalnız zincir ısıtmak diye bir şey şeyi ilk senden duyuyorum.Lastik ısıtımak vardırda zincir neden ısıtılır onu anlayabilmiş değilim.Ne yapıyorsun zinciri ısıtmak için pürmüzle mı ısıtıyorsun zinciri yoksa.:D
Yahu dört tekerler ne rahatmış :p

Evet 4 teker çok rahattır.Bu rahatlık yüzünden çok sık sorunlar olumsuzluklar yaşarlar.Ve trafikte çok çile çekerler.15 dk lık yere 1,5 saatte giderler.Oysa iki tekerler 15 dakikalık yere zamanında varırlar.Tercih senin.Zamanında varmak yada stresli ve geç varmak
 

serkan thundercat

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
610
Beğeniler
259
#8
peki motoru viteste bırakıp rampada bıraktıgından şanzımana zarar vermiyormu dişlilere falan?
elbette veriyordur. ancak motorun ağırlığını dişlinin üstüne bırakırken fren takviyesi ile yavaşca bırakırsak sanırım zararı azalır.. vitesi 1 e atıp debriyajı hızla bırakıp ağırlığı bir anda bindirirsek artar..
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yer
Ankara
#9
Merhaba,

Yeni başlıyanın basit sorularına devam ediyorum :) Umarım sizi bıktırmam. Bunlar tam trafikle ilgili değil ama başı ve sonu ile ilgili :rolleyes:

Bu akşam bir arkadaşımda kalmak için başka bir eve geldim. Ev sokak arasında, yollar ciddi yokuş ve parke kaplı. Şimdi:

1) Yokuşta motorsiklet park etmenin bir yolu yok mu? Aleti yerinde durduramadım. Takoz mu taşıyacağız yanımızda? :eek:

2) En sonunda evin önündeki basamak basamak inen kaldırıma çıkartayım dedim. Kaldırım kenarları yüksek. Hem yokuş yukarı hem de kaldırım yüksekliğini aşmak üzere tam 15 dakika uğraştım, dengede durdurmak ayrı çabaydı. Sonunda bakkalın çırağı bir kenarından dengeyi sağladı da gidondan tutup çekebildim, sonra da arka tarafı çıkardım. Alet CBR 125R ve en hafiflerinden. Ya 600 ya da 1000'lik makine olsaydı? Garanti beli sakatlardım ! Var mı bunun bir kolayı? Rampa mı taşıyacağız yanımızda? :eek:

3) Hava güzel diye dün gece motorun üstünü örtmedim, sabah kedi pati izleri vardı (kedileri çok severim, tırmalamadıkları sürece motorumu onlarla paylaşabilirim) ama şu martılar yok mu? 15 dakika temizlikle uğraştım. Her gittiğim yere örtüyü ve diğer tüm ekipmanı götüremeyeceğime göre bu pisliğe alışacak mıyım? :(

4) Evde giyinmek 15 dakika, aşağıda giyinmek, motorun örtüsü (sonra onu eve çıkarmak, geri inmek), zinciri, ısıtması, kaskı, eldiveni derken bir 15 dakika daha geçiyor. Yani ha diyince 30 dakika :) Yahu ben uyandıktan 5 dakika sonra arabaya binebilen bir insanım. Alışıp hızlanabilecek miyim acaba :confused:

Yahu dört tekerler ne rahatmış :p


Hocam anlaşılan baya dertlisiniz...

Sorularınızdan başlayalım isterseniz.


1-) Yokuşta motoru park etmeniz gereken 2 altın kural vardır. Birincisi motoru birinci viteste alın ikincisi ise Motorun önünü rampa yukarı şekilde bırakın. daha sonra normal olarak direksiyonunuzu kilitlersiniz.

Bunların sebebi nedir? 1. vites Motosikletlerde en güçlü ancak en az hız yapan vitestir. Bu sebeple motor 1. viteste bırakılırsa Tekerleğin motoru çevirmesi çok zordur. Ayrıca motorun önünün yukarı konulmasının sebebi ise iki şekilde açıklanır. ilk olarak yan ayaklık motor öne doğru hareket ederse kapanabilir buda motorun yatmasına neden olur. İkincisi ise bir işgüzar gelipte motorunuzun debriyajına basarsa ön tarafı aşağıda olan motor yine yürümeye başlar ve ayaklık kapanır...

2-)Hocam cbr 125 alt grenajı yere değmediği sürece basamak çıkmakta. Bunun için en önemlisi basamaklara dik açıdan girmenizdir. yani basamakları tam olarak karşınıza alın yaklaşın ve ilk olarak ön tekeri bir basamak çıkarın ve daha sonra biraz hızlı olarak gaz verip kalkın ayaklarınız her an yatacakmışsınız gibi boşta veya basamaklara basıyor olursa daha iyi olur. hızınızı aldıktan sonra istediğiniz kadar basamak çıkabilirsiniz ancak bu zamanla tecrübe kazanıldıkça yapılabilecek bir yöntemdir. Ayrıca basamaklarınarasına taş koyarak destekte alabilirsiniz.

3-) Açıkçası ben motorumu sürekli kapalı mekanlarda tutmaya özen gösteriyorum. Geceleri apartmanda gündüzleri ise gittiğim yerlerde binaların saçak altları gibi yerler daha müsait oluyor. özellikle kuş pisliklerinden kurtulmak için birebir ideal. tabi bir ağacın yakınına park ederseniz durum daha kötü oluyor. Bu sebeple branda en ideali... Eğer arka koltuğun altında yeriniz varsa bir terzide ince bir kumaştan bir branda diktirin derim ve bunu arkja selenin altında taşıyın derim..


4-)Araba ile motoru karıştırmamak gerekir. bir otomobilde güvenlik için alacağınız tek önlem emniyet kemeri takmaktır buda saniyeler alır. ancak bir kaza anında sizi koruyan camlar, kaporta parçaları şasi profilleri, güvenlik kafesleri, hava yastıkları gibi ekipmanlar vardır. ayrıca denge probleminiz yoktur. Ancak motorda kaza anında şasi motorun kendisi olsada kaporta sizsiniz.. Ve aracın şasesi gibi motorunuz sizi üstünde tutmaz kaza anında fırlatır.. bu sebeple güvenlik ekipmanı tam olmalıdır. sadece zaman uzatmak için bir kaç önerim olabilir.bir korumalı mont ve pantolon dizlik dirseklik gibi ekipmanlardan daha kısa sürede giyilir.Aşağıya indiğinizde brandanızı aracınız varsa onun bagajına yoksa çevrede uygun olan bir çalı altı gibi yerlere koyabilirsiniz... Sonrasında kilitleri açıp motorunuzu çalıştırıp ısınırken de kask ve eldiveninizi giymeniz size zaman kazandıracaktır ancak araba gibi kısa sürede hazırlanmanız çok zor..


Umarım Bir Yardımı olur..
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yer
Ankara
#10
peki motoru viteste bırakıp rampada bıraktıgından şanzımana zarar vermiyormu dişlilere falan?
Hocam herhengi bir zararı olmuyor. Şanzıman dişlileri direk döküldükten sonra kullanılmaz. çeşitli ısıl işlemlerden geçirilerek torna tezgahlarında işlenerek mukavemeti artırılan dişlilerdir. Bu sebeple bu gibi park durumunda zarar görmezler. Bu sebeple bu tarz bir park etmenin şanzımana bir zararı olmayacaktır. önemli olan motor çalışırken birinci vitese alıp stop etmek ve motor durduktan sonra debriyajı bırakıp motoru yokuş aşşağı doğru hafifçe bırakarak aradaki zincir boşluğunun alınıp motosiklet yükünün motora binmesini sağlamaktır...
 

Baris Coskun

Kıdemli Üye
Kayıt
2 Mart 2009
Mesajlar
284
Beğeniler
133
Yer
Londra
#11
Hizli giyinme konusunda Emrah arkadasimiza katiliyorum. Ben montumu giydigim zaman dirseklik, omuzluk ve bel korumasini da otomatik giymis oluyorum. Pantolon da keza ayni zamanda dirsek, kaval, kalca korumasi olmus oluyor. Yani hazirlanmam en fazla 5 dakika.
ise gittigimde 3 dakikada superman gibi takim elbise moduna giriyorum.

Yalniz montun sirtligina cok guvenmemek lazim, kaza aninda ilk darbeyi emer ama suruklenirken mont belimizden yukari siyrilacagi icin pek isimize yaramaz.
Ayri sirt korumasi takmiyorum ama hata yapiyorum.
 

Bülent.Ö

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2009
Mesajlar
1.571
Beğeniler
621
Yer
İdealtepe / İstanbul
#12
Hepinize teşekkürler, sanırım bunlar tüm sorunları çözer.

Otomobilden gelen bilgiyle birinci viteste AMA yokuş aşağı park etmeye çalışmıştım, olmadı tabii. Bir de tam kaldırımın kenarında su aksın diye ark vardı, soldaki yan sehpa da boşluğa geliyordu.

Yukarı çıkmak için bir taş bulmak en mantıklısı anlaşılan. Kaldırıma dik çıkmak en azından bu durumda geçerli değil çünkü kaldırım genişliği çok dar, doğrudan duvara girerim.

Kediler için sirke olayı çok dahice. Maalesef kapalı garajım yok, saçak altları da elalemin penceresinin önü. Motoru sokak üzerinde parkedip elektrik direğine zincirliyorum. Örtüm var, üstünü tamamen kapatıyorum. Ama ne zinciri, ne de örtüyü taşımak mümkün değil, arka sele altındaki "bagaj" ancak eldivenleri alıyor.

Dün Ulaş'dan disk kilidi aldım bir tane. Evdeki zincir 1.5 metre ve hayvani birşey, kıvrılmıyor bile. Birşeyleri taşımak için en güzel yöntem arkaya bir kutu almak ama CBR 125 için berbat birşey olur herhalde...

Korumalı mont ve pantalon kullanıyorum, dün botları da aldım sonunda. Gene de evde giyilen giysilerden kurtulup bu havalarda gerekli olan termal içlikleri, üzerine bir kazak, üzerine mont ve pantalon giymek zaman alıyor. Ama alışacağız artık :)

Yalnız zincir ısıtmak diye bir şey şeyi ilk senden duyuyorum.Lastik ısıtımak vardırda zincir neden ısıtılır onu anlayabilmiş değilim.Ne yapıyorsun zinciri ısıtmak için pürmüzle mı ısıtıyorsun zinciri yoksa.:D


Şenol hocam, çok güldüm buna. Ben motoru elektrik direğine bağlamak için kullandığım güvenlik zincirinden bahsediyordum :)

Yeniden teşekkürler. Ben yarın sabah için taş aramaya gidiyorum :p
 
Kayıt
21 Mart 2009
Mesajlar
40
Beğeniler
20
Yer
izmir
#13
Yokuşta viteste bırakmak dişliye zarar verirmi deniyor :) hayır arkadaşım kesinlikle zarar vermez , eğer yokuştaki motorun vites dişlisi o kadarcık ağırlığı taşıyamazssa üzerinde sen varken gazladığında hiiiiç taşımaz :) 170 hp bir makinenin 3 küsür saniye gibi kısa sürelerde 100 kmh hıza çıktığını hayal et, sence o vites dişlisine kaç kg yük biniyor ? için rahat olsun..diğer konularda arkadaşlara katılıyorum.. giyim kuşam konusunda ise malesef seninde dediğin gibi biraz zahmeti var,bilhassa gezmeye değilde işe giderken :) ama ne edek kardeşim mecburuz giyeceğiz ekipmanları...bilhassa kask...Kask silah gibidir, belki hayatında sadece bir kez ihtiyaç hissedersin, ama olmassa ölürsün..Kedi konusunda ise gel sen bana sor neler çektiğimi:)Bende bir maxi scooter var,üzerine çekince brandayı oturduğum yer ve ayak koyduğum yer kedilere salon salomanje bir toplu konut oluveriyor:)Sirke hikayesini önceden duymuştum ama kediden koruyum derken sirkenin selene veya grenaja vereceği zarardan tırstım ve uygulamadım nede olsa agressif bir sıvı sirke...en güzeli kapalı alan tabi ama yeri olmayanlara sorun teşgil ediyor...( bu arada nette dolaşırken çok hoş portatif motorsiklet garajları gördüm 250 ytl civarı fiyatları ve katlanıp plaj sandalyesi gibi kapanıyor,yerde tutmuyor biraz araştır) ....sevgiler saygılar...
 
Yukarı