Ducati monster 696

hangi naked ?

  • ducati monster 696

    Oylar: 8 72,7%
  • kawasaki er6n

    Oylar: 3 27,3%

  • Seçmen sayısı
    11
  • Poll closed .

mehmetpolat

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2008
Mesajlar
629
Beğeniler
275
Yer
atasehir,Istanbul
#1
http://www.dieselstation.com/pics/Ducati-Monster-696-bike-wallpaper.jpg



Ducati monster dunyada cok fazla rabet goren fakat ulkemizde pek fazla tutulmayan italyan marka.monsterin racing ve enduro modellerine oranla fiyati daha uygun sanirim italyan firma teknolojisini gelistirmek ve yarislara olan para ihtiyacini karsilamak adina monster modelinden oldukca ekmek yemistir.
Bende Temmuz ayinda bir monster sahibi olmayi planliyorum motor teknilojisi yururu hakkinda suphem yok o konuda markaya guveniyorum,servis sikintisi cekmeyecegimi dusunmuyorum istanbulda 3 ila 4 yerde yetkili servisi var fakat parca fiyatlari(japona oranla orn.er6n) servis ucreti vs bizi sikintiya sokarmi? kullanan veya bilen arkadaslar cevaplarsa simdiden tesekkur ederim.

  • Sele yuksekliginin 77cm olmasi ve sadece 161 km gibi hafif bir motor olmasi kullanabilirligi kolaylastiriyor sanirim.

  • Tip : L-Twin , Hava Soğutmalı , silindir başına 2 valf Desmodromic
  • Hacim : 696 cc
  • Çap X Strok : 88x57.2mm
  • Sıkıştırma Oranı : 10.7:1
  • Maximum Güç : 80hp @9000d/d
  • Maximum Tork : 69nm @7750d/d
  • Yakıt Enjeksiyon : 45mm, Elektronik enjeksiyon
  • Egzos : 2 aluminyum susturucu
  • Vites : 6 ileri
  • Dingil mesafesi : 1450 mm
  • Ön/Arka Süspansiyon : 43mm Showa ters çatal, ön yükleme ve geri sekme ayarlı tek Sachs amortisör
  • Ön/Arka Lastik : 120/60-17 & 160/60-17
  • Ön/Arka Fren : 2 x 320mm Disk , 4pistonlu / 245mm Disk , 2 pistonlu
  • Yakıt Kapasitesi : 15litre
  • Sele Yüksekliği : 770mm
  • Kuru Ağırlık : 161 kg
 
Kayıt
10 Haziran 2010
Mesajlar
120
Beğeniler
50
Yer
izmir
#2
1000 km ve 12000 km servisleri var.
onun dışında 6000 km servisi de var ancak bu konu net değil.
6000 km servis ücreti kdv dahil 250 tl.yapılan işlemler filtreler ve yağ değişimi, bazı ayarlar.
er6n için de bu rakamlar benzerdir.anlamlı bir fark yoktur.
gövde veya diğer bakım malzemeleri fiyatlarından bildiklerim:
yağ (her marka için aynıdır, ducati shell tavsiye eder ve litresi 25 tl gibidir.)
yağ filtresi (k&n 30 tl)
hava filtresi (70-80 tl)
buji (tanesi20-25 tl)
yan sinyal (80 tl)
İstanbulda zaten servis sorunu çekmezsin.bakım maliyetleri diğer markalardan fazla değildir.bakım malzemelerinin fiyatları da fazla değildir.
İtalyan olması nedeniyle gövde parçaları pahalıdır.Koruma takozuyla kullanmanı öneririm ki küçük yan yatmalarda gövde hasarın olmaz.
İşçilik ve malzeme o kadar üst seviyededir ki kolay kolay arıza yapmaz ve maliyet çıkarmaz.
ABS li model almanı öneririm, böylece bazı sürüş ve frenleme hatalarını tolere eder.
Kullanırken, ivmelenirken, frenleme yaparken son derece dengeli ve uysaldır.Gaz kolunu üst seviyelere çıkardığın da 80 hp yi sana hissettirir.
Arkadaş ortamında veya bir yere gidip park ettiğinde göreceğin ilgi için şimdiden hazır olmalısın:)
 

mehmetpolat

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2008
Mesajlar
629
Beğeniler
275
Yer
atasehir,Istanbul
#5
Erhan bey daha once cıft sılındırlı naked modellerde gıdıp geldım dedıgım gıbı 4 sılındırın hırcınlıgından uzak daha rahat bır kullanım amaclıyorum forumlarda arastırdım genel olarak yanlız pek tatmın edıcı cvp bulamadım korlas motor vs. gıdıp ogrenmeyı dusunuyordum servıs vs durumlarını yurtdısında oldugumdan ımkanım olmadı sımdı OKTAY beyın yorumuyla fıkrım sabıtlestı dıyebılırım. tesekkur ederım
 
Kayıt
10 Haziran 2010
Mesajlar
120
Beğeniler
50
Yer
izmir
#6
gerekirse elimde monster 696 ya ait service manual, part catalog ve owner manual dosyaları mevcut.
isteyen arkadaşlarla paylaşabilirim.

bu arada monster 696 şehirdışunda 4,5 litre kadar yakıt tüketir.
şehiriçinde bu rakam 5,5 litre gibi olur.
şehirdışı agresif sürüşlerde rakam 6 litreyi geçer.bu sürüş tarzı asla tavsiye edilmez:)

sorusu olan arkadaşlara bilgilerim dahilinde yardımcı olurum.
 
Kayıt
10 Şubat 2013
Mesajlar
184
Beğeniler
35
#11
Bir otomobil firmasının bir motosiklet firmasını satın alması beni üzdü.Keşke Ducati Audi'yi satın alsaydı... :)
 
Kayıt
4 Ocak 2012
Mesajlar
53
Beğeniler
15
Yer
bkk,thailand
#14
Ducati nin motoru L motor ve 2 silindir, 4 silindire gore cok daha agresif oluyor....
Kesinlikle kullanim kolayligi yok, ozellikle trafikte 4 silindire gore daha zor... 2 silindirden de 4 silindirden de daha iyisi 3 silindir....Hatta ducati bu sorunu hafiletmek icin farkli bir devriyaj teknolojisi kullaniyor, vites dusurunce motorun yavaslamaya etkisini en aza cekmisler, cunku cok devriyaj kullanma gereksinimi oluyor ve yogun trafikte aci verici....
Motor sicagini surucu oldukca hissdiyor, soguk havalarda avantaj sayilabilir...

Ama ben genede dukati diyorum, cunku cok keyifli bir makine, kawasaki ile kiyaslanacak bisey deyil.....
 

Doğan PARILTI

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2011
Mesajlar
1.070
Beğeniler
519
Yer
İSTANBUL
#16
Valla bende oyumu Ducati den yana kullandım ama bildiğim bir kalite olduğundan işin Teknik detaylarından anlamam.Şu da bilinen bir gerçek ki açıkca görülüyor arada2. elde 5-6 bin gibi bir rakam oynuyor.Eğer bu miktarda fiyatın önemi yok dersen herşekil ducati ama Fiyat/Performans dersen işin boyutu değişir gibime geliyor.Sonuçta motoru almak ile iş bitmiyor servise gittiğinde ne ile karşılaşılacağını iyi bilmek gerek,gerçi istanbulda oturduğundan pek sorun olacağını da sanmıyorum. :)
 

Erhan Başımoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ocak 2013
Mesajlar
763
Beğeniler
379
Yer
istanbul/beşiktaş
#17
Ducati nin motoru L motor ve 2 silindir, 4 silindire gore cok daha agresif oluyor....
Kesinlikle kullanim kolayligi yok, ozellikle trafikte 4 silindire gore daha zor... 2 silindirden de 4 silindirden de daha iyisi 3 silindir....Hatta ducati bu sorunu hafiletmek icin farkli bir devriyaj teknolojisi kullaniyor, vites dusurunce motorun yavaslamaya etkisini en aza cekmisler, cunku cok devriyaj kullanma gereksinimi oluyor ve yogun trafikte aci verici....
Motor sicagini surucu oldukca hissdiyor, soguk havalarda avantaj sayilabilir...

Ama ben genede dukati diyorum, cunku cok keyifli bir makine, kawasaki ile kiyaslanacak bisey deyil.....
dostum iyi güzel yazmışsında yanlış anlama ben kawasaki demiyorum ama 2 silindirli bir motor 4 silindire göre asla ve ASLA daha agrasif olamaz +sen birde olayı iyice aşmışsın çok daha agrasif demişsin... bnm motorum 4 silindir... istediğin 2 silindirli motoru getire bilirsin kıyaslarım..dyno test değerlerini bile karşılaştıra biliriz...
 

mehmetpolat

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2008
Mesajlar
629
Beğeniler
275
Yer
atasehir,Istanbul
#18
Valla bende oyumu Ducati den yana kullandım ama bildiğim bir kalite olduğundan işin Teknik detaylarından anlamam.Şu da bilinen bir gerçek ki açıkca görülüyor arada2. elde 5-6 bin gibi bir rakam oynuyor.Eğer bu miktarda fiyatın önemi yok dersen herşekil ducati ama Fiyat/Performans dersen işin boyutu değişir gibime geliyor.Sonuçta motoru almak ile iş bitmiyor servise gittiğinde ne ile karşılaşılacağını iyi bilmek gerek,gerçi istanbulda oturduğundan pek sorun olacağını da sanmıyorum. :)
mesaj alınmıstır dogan bey :D
 

Doğan PARILTI

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2011
Mesajlar
1.070
Beğeniler
519
Yer
İSTANBUL
#19
içimden bir his şu fuardaki ducati bana çıkacak diyor ya hayırlısı,çekiliş bileti cebimde bir umut dur taşıyoruz yanımızda :D
 
Kayıt
4 Ocak 2012
Mesajlar
53
Beğeniler
15
Yer
bkk,thailand
#20
dostum iyi güzel yazmışsında yanlış anlama ben kawasaki demiyorum ama 2 silindirli bir motor 4 silindire göre asla ve ASLA daha agrasif olamaz +sen birde olayı iyice aşmışsın çok daha agrasif demişsin... bnm motorum 4 silindir... istediğin 2 silindirli motoru getire bilirsin kıyaslarım..dyno test değerlerini bile karşılaştıra biliriz...

Cok isterdim ama malesef Turkiyede yasamiyorum ama Tahiland a yolunuz duserse, 2 hafta da 1 piste gidiyoruz, her model motor var, sahipleri arkadasim deneyebiliriz....

Konuyu soyle aciklayim, tork ve horsepower diye 2 temimiz var bildiniz gibi... 2 sinin farkini biliyorsunuzdur.... 2 silindirde tork yukselir ve hp duser, 4 silindirde hp yukselir tork duser.... Benim tercihim 3 silindir, o da tam ortasi olur...

hp nekatar yuksekse motorun son hizi okadar yuksek olur, tork nekadar yukselirse okadar agresif olur...
Agresifligi biraz acayim... turbo dizel arabada tork yuksek olur ve acayip bir sekilde sizi koltuga yapirtirir, ama benzinli nekadar guzlu olsada dizel torkuna yetisemedinden o ani yapisma olmaz, onun yerine daha duzenli genis acida bir yapisma olur....
Yani 4 silindirde guc genisbir aciya yayilmistir ve surekliligi yuksek suratlere gider, 2 silindirde ise dar bir aciyo yogunlasmis bir guc u ani sekilde lastige iletimi gibidir....

dusuk suratlerde 2 silindir kendini daha hizli hissettirir 4 silindirliye gore ama yuksek suratte 2 silindir limitinde kalir, 4 silindir devam eder....

Dilim dondunce aciklamaya calistim... belki agresif likten kastimiz farklidir...
 
Yukarı