eksoz sararması

Kayıt
9 Şubat 2008
Mesajlar
49
Beğeniler
17
Yaş
39
Yer
izmir
#1
Arkadaşlar cruiser motosikletinin eksozunda sıcağa bağlı oluşan saramaları gideren varmı? yada bi çözüm önerisi olan? çözüm yoksa eksozu komple değiştirmekmidir acaba??
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yaş
40
Yer
Trabzon
#2
O konuda bir bilgim yok malesef. Bilmişlik olarak algılanmasın ama başka birşey soyleyecegim.. Tdk ve oxford ingilizce türkçe sözlüklere göre: eksoz degil, egzoz :) O kelimenin dogrusu bu, egzoz :)
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#3
@basist

bunun tek yolu var o da motosiklet sıfırken yani hiç çalışmamışken pasta ile temizlemenizdir. (Pasta derken pasta cilanın pasta kısmı :) )
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#4
arakadaşlar kvel adında bir metal parlatıcı var!! şiddetle öneririm ne sararma ne morarma;)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#6
Arkadaşım bu tarz sorunlar sorunun büyüklüğüne göre çözümlenebilir. bunun için özel kimyasallar mevcut bununla temızleyebilirsin. gitmezse bazı oto nikelajcıları sıvama yöntemi denen kaplama yöntemi ile tekrar kaplanabilir ancak buda orjinali kadar sağlıklı olmuyor artı egsoz delikleri tam kapatılmazsa susturucunun içine zarar verebiliyor.
 
Kayıt
6 Mart 2009
Mesajlar
8
Beğeniler
6
#7
HERKESE SAYGILAR SELAMLAR.....................................................O.N.K..


Egsozlardaki mavileşme nikelajı yakma durumları genelliklen motordan çıkan egsozun alevinin çok uzamasından hararetin anormal artışı olarak ilk sebeb görülebilinir..
Buna sebeblerde ses yapsın diye egsoz çıkşlarını büyütmek veya perfonmas türü egsozlar takılmasıdır ..
Soğutma sistemininiz hangi türden şekilden olursa olsun bu gibi durumlarda haddi geçen bir çalışma yapıcaktır yok hava ilen soğutma durumunda sadecene süratli gidildiğinde ve motor önden gelen havayı çok iyi motora yansıtıyorsa ki gene de hararet biner motora ......NİYE>>>>

Egsoz gazının belli bir miktarı egsoz borusu ve susturucuda beklemesi gerekir yani gecikmesi lazımdır çıkmadan ve arkası arkasına gelen egzoz alevi bu gecikmenin taa başında sönümlenmesi lazımdır ne deve boynu yerde ne de egzosun çıkışına kadar olan yerinin bir yerinde hararet aynı olmalıdır bu da egsoz Çıkışı deliğinin bir serçe parmağından daha ufak tutulması ilen mümkün olur birikmiş gaz içine gelen yeni alev bu gaz içinde taa baştan gücünü yitirir ve hararet oluşmaz bu hem motora hararet bindirmez hem de egsoza burda çok iyi bir denge sağlanılırsa hem motorun çekişi birkaç kat artacağını kendiniz de hissediceksinizdir mesela 2 zamanlı kros motorlara bir bakınız salyangoz türü denilen devasa bir acaip egsozları vardır ve çıkan alevi bu birikmiş gaz içinde anında halleder ve zor koşulda çalışan motorun harareti en çok bu yolla azaltılır...

HİÇKİMSE MOTORUNUN EGSOZU İLEN OYNAMASIN BAŞKA ŞEYLER DE TAKMAYIN ARKA ÇIKIŞ DELİĞİNİ DE BÜYÜTMEYİN AKSİNE KÜÇÜLTÜN


SAYGILARIMLAN..............OSMAN NACİ KANAT...............................O.N.K....
 

Erol Ceyhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesajlar
865
Beğeniler
350
Yaş
42
Yer
istanbul/Bayrampaşa
#8
@Ozgur

Konuya ne taraftan girdiniz öyle:):) Desenize artık imla kurallarına uymamız gerekiyor fadıl takipte:)
 
Yukarı Alt