Haddimizi Bilelim

Kayıt
10 Eylül 2010
Mesajlar
103
Beğeniler
45
Yer
tekirdağ çorlu
#1
Özellikle enduro motosikletlerin vazgeçilmez rahatlığı olan Top Case'ler (arka çamurluk üstü çantalar), küçük bir ayrıntıyı kaçırdığımız için, kuyruk şasilerinin kırılmalarına yol açıyor. Hacim birimi litre olan bu çantaların istiab haddi ise kilogram olarak belirtilmiş. Bazılarının içine yapıştırılan "Important" (Önemli) etiketinde şöyle yazıyor:

"Maksimum 5 kilogramdan fazla yüklemeyiniz, 130 kilometre sürati aşmayınız"

Şimdi 50 litrelik bir çantada akü taşımaya kalkarsanız, kuyruk şasisini kırarsınız ama, 50 litreye dünyanın giysisi sığar; hem de 5 kilogramı geçmeden. 130 kilometre sürat sınırına gelince, gerçekten de bu kilometrede motosikletin arkası türbülansa giriyor. Gidiş etkileniyor. Eğer böyle bir bagaj kullanıyorsak, istiab haddimizi ve hız sınırımızı bilmekte fayda var diye düşünüyorum
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#2
Evet genelde kg ile hacmi hep karıştıyolar sonra ya motosiklete ya da çantaya suç atıyorlar.Ama hiç kimse ben hatalıyım bu çanta yük taşımak için değil demiyor.
Kimse hatayı kendinde aramıyor.
Evet tüm motosiklet arka ve yan çantaları için top speed (üst hız sınırı) vardır.Ama ne hikmetse toplum olarak küçük yazılara rağbet etmeyiz okumaya tenezzül etmeyiz.
Diğer yandan zaten bu camida hemen her kullanıcı anadan doğma motosiklet kullanıcısı olduğu için bu eylemi çok iyi bildiğinden ayrıntılarda takılı kalmazlar.Bir kaç kişi varız ayrıntılara dikkat eden bu yüzden de bizler Dinazorus modundayız
Keza buna bağlı olarak hız ve sürüşte te haddimizi limitlerimizi bilmemiz gerekiyor ama yukarıda da yazdığım gibi her kullanıcı ana karnında bu eylemin ana hatlarınını genetik olarak aldıklarından hemen büyünce bu eyleme direk atlıyorlar.Bazıları bir kaç yatay geçiş yapıyor ama neticede haddlerini limitlerini bilmeden körü körüne kamikaze saldırışlara devam ediyorlar.
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#4
Dikkat edilmesi gerekip,genelde dikkat edilmeyen bir ayrıntı...Millet olarak okumayı sevmeyip kulaktan dolma bilgilere hitap etmeyi yani kolayı seviyoruz,bu sadece motosiklet konusunda değil,herşeyde böyleyiz,halbuki herşeyin bir bilimselliği var...Neyse konudan pek sapmak istemiyorum...Topcase seçerken genelde motora yakışıyor mu yakışmıyor mu,şekli güzel mi diye şeylere bakılıyor,bu çok yanlış ve bilinçsizce bir yaklaşım,çünki motosikletlerin tarzına göre çantaların büyüklüğü de değişiyor...Örneğin daha spor ve spor-touring gibi motorlarda ön cam daha kısa ve sürücü pozisyonu daha öne yatık olduğu için topcase doğal olarak daha fazla rüzgar alıcağı ve daha çok tribulans yaratıcağı için daha küçük bir topcase seçmek gerekir,aksi takdirde yolda giderken motosikletin çok değişik tepkileri ile boğuşmak zorunda kalırsınız(kafa sallama,gidon titreme vs vs),touring ve enduro motorlar daha büyük topcase'ler için daha uygun,ama modele göre de değişiklik gösterebilir,iyi araştırmak lazım...Topcase alırken kullandığınız tarz motora göre topcase seçimeye özen göstermek lazım,sonra da kullanma prospektüsünü okuyup ona göre kullanmak gerekir...Çok faydalı ve genelde dikkat edilmeyen bir konu...Umarım herkes okuyup topcase alırken ve kullanırken bunlara dikkat eder...
 
Yukarı