Hayalimde ybr125 vardı, kavuştum :)

Kayıt
23 Aralık 2012
Mesajlar
55
Beğeniler
19
#1
Arkadaşlar nihayet motoruma kavuştum, bugün bir adet 16.000 km’de 2012 model YBR125 ESD sahibi oldum :)

Daha önce GS eğitimi almıştım ama motosikletle trafik tecrübem hiç yoktu. Motorun devrini noterde aldıktan sonra motorla trafiğe çıkıp okula gitmek çok güzeldi gerçekten, yaklaşık 10 km yol yaptım. Bildiğim bazı güvenli sürüş ilkelerini uygulamaya çalıştım, kavşaklarda araç geçmemek, şerit kullanımı vb. çok eğlenceliydi gerçekten bir çocuk gibi mutlu oldum :)

Motorumla ilgili sormak istediğim birkaç şey var:

1.Motorun direksiyon kilidini bir türlü kilitleyemedim, satın aldığım arkadaş gösterdi yine de yapamıyorum, anahtarı kırarsam diye korktuğum için de fazla zorlamadım. Bu işin bir püf noktası var mı?

2.Motoru alarmsız ABUS marka ve alarmlı LUMA marka disk kilitleriyle kilitledim, bir de Masterlock marka zincir bağladım ancak ne yazık ki zinciri koruma demirine taktım, koruma demirini sökmek kolay olur sanırım. Şasiye yetişmedi zincir, sizce koruma demirinde bağlı olmasının mahsuru var mı, kolay sökülür mü bu demir? Bir de yanına arabamı parkettim.

3.Motorla yokuş inerken frenden bir gıcırtı sesi geldi, tabi ki bir yandan da motor freni yapıyordum, sesin ön mü yoksa arka frenden mi geldiğini anlayamadım, yarın bir daha bakacağım. Düz yolda olmadı bu ses. Sesin kaynağı ne olabilir?

4.Motora bir de yaklaşık iki kibrit kutusu büyüklüğünde (diyet menüsü gibi oldu :)) bir alarm aldım, 9 V pille çalıştığı için aküye filan bağlanmıyor ancak motorun neresine saklayacağımı bilemedim. Nereye koymamı tavsiye edersiniz? Ben koltuğun altında küçük bir bagaj var sanıyordum ama satan arkadaş olmadığını söyledi.

5.Motor yağını değiştirmek istiyorum, bu mevsimde ne kullanmamı tavsiye edersiniz? Bununla ilgili farklı yerlerde farklı yorumlar yapılmış, kafam karıştı.

6.Kullanım kılavuzu yoktu satan arkadaşta, internetten 2008 modelinkini bulabildim
Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
2012’den farklılıkları var mıdır acaba yoksa 2008’inkini kullanabilir miyim?



Çok soru sormuşum sağolun okuduğunuz için.
 
Kayıt
8 Mayıs 2013
Mesajlar
12
Beğeniler
2
Yer
Balıkesir
#2
Motorunuz hayırlı uğurlu olsun umarım kazasız belasız keyifle kullanırsınız. Direksiyon kilidini kilitlemek için gidon düz durumdayken anahtarı içeriye doğru bastırıp gidonla beraber anahtarı sola doğru çevirmeniz yeterli. Motor yağı için ise castrol 10-40 kullanıyorum.
 
Kayıt
23 Aralık 2012
Mesajlar
55
Beğeniler
19
#4
Bugün farkettim, motoru durdurunca egzostan çıt çıt sesler geliyor, ısınmadan mı kaynaklanıyordur acaba?
 

Bilgin Turan

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ocak 2012
Mesajlar
753
Beğeniler
289
Yer
Şişli, İstanbul
#5
Oncelikle motorunuz hayirli ugurlu olsun. Her yerine kilit baglamissiniz motorun kimse cesaret edemez sanirim calmak icin. Motorun sagindan solundan gelen cit cit sesleri sanirim dediginiz gibi isinmadan metalin genlesmesinden falan kaynaklaniyor diye biliyorum. Benim motorda da oluyor
 

Doğan PARILTI

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2011
Mesajlar
1.070
Beğeniler
519
Yer
İSTANBUL
#7
Alarmı disk kilidini bende alacaktım son anda satıcı vazgecirdi beni, sebebi ise adam kafaya koydumu yapıyor ve hiç bir caydırıcı özelliği yok dedi :( Nasıl yani dediğim de silikon sıkıyorlar ve çıt ses çıkmıyor dedi benden söylemesi :(
 
Kayıt
23 Aralık 2012
Mesajlar
55
Beğeniler
19
#8
Alarmı disk kilidini bende alacaktım son anda satıcı vazgecirdi beni, sebebi ise adam kafaya koydumu yapıyor ve hiç bir caydırıcı özelliği yok dedi :( Nasıl yani dediğim de silikon sıkıyorlar ve çıt ses çıkmıyor dedi benden söylemesi :(
Aslında 9V pille çalışan bir tane alarm aldım ancak motorun neresine koyabilirim bilemiyorum, iki kibrit kutusu büyüklüğünde. Bir de çok hassas, rüzgar motoru sallarsa öter gibime geliyor.
 
Kayıt
23 Aralık 2012
Mesajlar
55
Beğeniler
19
#11
Bugün sabah soğukta jigleyi açmama rağmen çalıştıramadım ancak kickstartla çalıştırabildim, aküm mü zayıf acaba?
Bir de soğukken motor tekleme yaptı ama sonra geçti normal bir durumdur herhalde.
 
Kayıt
23 Aralık 2012
Mesajlar
55
Beğeniler
19
#12
Bir kafama takılan nokta daha var, benzin deposu boş gösteriyorken benzin aldım ve elemana depoyu doldurmasını söyledim ancak 30 TL'lik benzin aldım. Şimdi gösterge tam dolu gösteriyor ama yaklaşık 6 litre benzinle nasıl doldu anlamadım. Normalde 14-15 litre olmuyor mu bunların deposu? Bir de yedeğe düştüğünü nasıl anlarım deponun, bugün temkinli davranıp hemen benzin aldım ancak her zaman yakında benzinci bulmak mümkün olmayabiliyor.
 

İsmail

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2013
Mesajlar
1.359
Beğeniler
738
Yer
İstanbul
#13
Yakıt tankı kapasitesi 13.0 litre (bunun 3 litresi yedek depo)

Açıkçası YBR'leri bilmiyorum. Ama 6 lt'de ışık yakmaması gerekir.
 

A.HAMDİ

Organizatör
Kayıt
9 Mart 2008
Mesajlar
1.106
Beğeniler
472
Yer
ALANYA-ANKARA
#14
iyi günlerde kullanın,
bence ufaktefek şeylere fazla kafayı takmayın yoksa işin sonu gelmez...
o size siz ona alışınca herşey yolunda gider..
tekerin düz bassın...
 
Kayıt
23 Aralık 2012
Mesajlar
55
Beğeniler
19
#15
iyi günlerde kullanın,
bence ufaktefek şeylere fazla kafayı takmayın yoksa işin sonu gelmez...
o size siz ona alışınca herşey yolunda gider..
tekerin düz bassın...
Teşekkür ederim. Aslında bu söylediğiniz şey bugün aklıma gelmişti fazla sakınan göze çöp batar derler. Dediğiniz gibi alışma sürecindeyim, gittikçe daha da iyi olacağını düşünüyorum.
 
Yukarı