Her kask korumaz

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#1
Pek çok kazada, büyük oranda can kurtaran kasklar, bilinenin aksine aslında oldukça basit bir yapıya sahiptir. Çelik, kaskta kullanılmayan bir maddedir. Kask konusunda önemli bir nokta da, bir kez darbe almış olan bir kaskın, ikinci bir darbeyi koruma yeteneğinin olmamasıdır. Kaskınız boy seviyesinden yere düşer, ya da herhangi bir kazada kuvvetli bir darbe alırsa tekrar kullanılması doğru değildir. Motosiklet kullanıcılarına söyleyebileceğim en önemli uyarı, piyasada dış görünüş olarak kendisinden 3-4 kat pahalı markalardan farkı yokmuş gibi duran, ucuz kasklardan uzak durmaları. Hiçbir koruyuculuğu olmayan bu kasklar kazada bırakın darbe emmeyi, karpuz gibi yarılmaktadırlar.

Dış Kabuk: En dışındaki kabuk genellikle tek parça sert bir malzemeden üretilir. Bu kabuğun görevi darbe sonrasında kaskın tek parça kalmasını sağlamaktır.

İç Kabuk: Bir çeşit köpükten oluşan ikinci katmandır. Kaskın asıl darbe emen ve kafayı koruyan bölgesi burasıdır. Darbe emme özelliği yüksek olan bu malzeme zamanla hava ile etkileşerek, darbe emme özelliğini kaybeder. Bu yüzden kaskların belli bir raf ömrü vardır.

İç Kaplama: Kafanın kaskın içinde rahat etmesini sağlamak ve az da olsa darbe enerjisini dağıtmakla görevlidir.

Kayış Sistemi: Kaza anında kaskın kafadan çıkmasını önlemek gibi çok önemli bir görevi vardır. Bu sebeple kaskı kafasında ama kayışı açık olan bir sürücü kask takmayan biri ile neredeyse eşit risk taşımaktadır.

Haber: Ayşe Şule BİLGİÇ
 
Kayıt
28 Nisan 2009
Mesajlar
703
Beğeniler
240
Yer
tekirdağ - çerkezköy
#2
Pek çok kazada, büyük oranda can kurtaran kasklar, bilinenin aksine aslında oldukça basit bir yapıya sahiptir. Çelik, kaskta kullanılmayan bir maddedir. Kask konusunda önemli bir nokta da, bir kez darbe almış olan bir kaskın, ikinci bir darbeyi koruma yeteneğinin olmamasıdır. Kaskınız boy seviyesinden yere düşer, ya da herhangi bir kazada kuvvetli bir darbe alırsa tekrar kullanılması doğru değildir. Motosiklet kullanıcılarına söyleyebileceğim en önemli uyarı, piyasada dış görünüş olarak kendisinden 3-4 kat pahalı markalardan farkı yokmuş gibi duran, ucuz kasklardan uzak durmaları. Hiçbir koruyuculuğu olmayan bu kasklar kazada bırakın darbe emmeyi, karpuz gibi yarılmaktadırlar.

Dış Kabuk: En dışındaki kabuk genellikle tek parça sert bir malzemeden üretilir. Bu kabuğun görevi darbe sonrasında kaskın tek parça kalmasını sağlamaktır.

İç Kabuk: Bir çeşit köpükten oluşan ikinci katmandır. Kaskın asıl darbe emen ve kafayı koruyan bölgesi burasıdır. Darbe emme özelliği yüksek olan bu malzeme zamanla hava ile etkileşerek, darbe emme özelliğini kaybeder. Bu yüzden kaskların belli bir raf ömrü vardır.

İç Kaplama: Kafanın kaskın içinde rahat etmesini sağlamak ve az da olsa darbe enerjisini dağıtmakla görevlidir.

Kayış Sistemi: Kaza anında kaskın kafadan çıkmasını önlemek gibi çok önemli bir görevi vardır. Bu sebeple kaskı kafasında ama kayışı açık olan bir sürücü kask takmayan biri ile neredeyse eşit risk taşımaktadır.

Haber: Ayşe Şule BİLGİÇ


teşekkürler şenol abi
 
Kayıt
25 Haziran 2009
Mesajlar
44
Beğeniler
2
Yer
BURSA
#4
Pek çok kazada, büyük oranda can kurtaran kasklar, bilinenin aksine aslında oldukça basit bir yapıya sahiptir. Çelik, kaskta kullanılmayan bir maddedir. Kask konusunda önemli bir nokta da, bir kez darbe almış olan bir kaskın, ikinci bir darbeyi koruma yeteneğinin olmamasıdır. Kaskınız boy seviyesinden yere düşer, ya da herhangi bir kazada kuvvetli bir darbe alırsa tekrar kullanılması doğru değildir. Motosiklet kullanıcılarına söyleyebileceğim en önemli uyarı, piyasada dış görünüş olarak kendisinden 3-4 kat pahalı markalardan farkı yokmuş gibi duran, ucuz kasklardan uzak durmaları. Hiçbir koruyuculuğu olmayan bu kasklar kazada bırakın darbe emmeyi, karpuz gibi yarılmaktadırlar.

Dış Kabuk: En dışındaki kabuk genellikle tek parça sert bir malzemeden üretilir. Bu kabuğun görevi darbe sonrasında kaskın tek parça kalmasını sağlamaktır.

İç Kabuk: Bir çeşit köpükten oluşan ikinci katmandır. Kaskın asıl darbe emen ve kafayı koruyan bölgesi burasıdır. Darbe emme özelliği yüksek olan bu malzeme zamanla hava ile etkileşerek, darbe emme özelliğini kaybeder. Bu yüzden kaskların belli bir raf ömrü vardır.

İç Kaplama: Kafanın kaskın içinde rahat etmesini sağlamak ve az da olsa darbe enerjisini dağıtmakla görevlidir.

Kayış Sistemi: Kaza anında kaskın kafadan çıkmasını önlemek gibi çok önemli bir görevi vardır. Bu sebeple kaskı kafasında ama kayışı açık olan bir sürücü kask takmayan biri ile neredeyse eşit risk taşımaktadır.

Haber: Ayşe Şule BİLGİÇ


teşekkürler abi saol..
 
Yukarı