Honda CBR 125 R Kullanıcılarına Sorularım

Kayıt
23 Şubat 2010
Mesajlar
67
Beğeniler
24
Yer
Kuşadası
#1
Merhaba arkadaşlar.
Honda CBR 125 R ile ilgili bazı sorularım olacak.
Bugün bir arkadaşımın cbrsini kullandım.
Ordan yola çıkarak birkaç sorum olacak.
İlk olarak gidon hareketi biraz sert geldi.Tüm CBR'lerde böyle midir yoksa bir sorun mu var?(Gidon hareketi bir scootera nazaran daha fazla kuvvete ihtiyaç duyuyor)
İkinci sorum iki frenin de çok hassas olması.Çok çok hafif bir kuvvet uygulamak gerekiyor ki kilitlenme olmasın.
Üçüncü sorum ise elcikle ilgili.Gaz verdiğimiz sağ elcikte yaklaşık 1cm kadar boşluk var.Belki 1 cm etmez bile.Yani 1 cm açtıktan sonra, gaz vermek için biraz daha açmak gerekiyor.Bu normal bir durum mu?
Aklıma geldiğinde konudan sorulara devam edeceğim.
Şimdiden hepinize teşekkürler...
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#2
Merhaba arkadaşlar.
Honda CBR 125 R ile ilgili bazı sorularım olacak.
Bugün bir arkadaşımın cbrsini kullandım.
Ordan yola çıkarak birkaç sorum olacak.
İlk olarak gidon hareketi biraz sert geldi.Tüm CBR'lerde böyle midir yoksa bir sorun mu var?(Gidon hareketi bir scootera nazaran daha fazla kuvvete ihtiyaç duyuyor)
İkinci sorum iki frenin de çok hassas olması.Çok çok hafif bir kuvvet uygulamak gerekiyor ki kilitlenme olmasın.
Üçüncü sorum ise elcikle ilgili.Gaz verdiğimiz sağ elcikte yaklaşık 1cm kadar boşluk var.Belki 1 cm etmez bile.Yani 1 cm açtıktan sonra, gaz vermek için biraz daha açmak gerekiyor.Bu normal bir durum mu?
Aklıma geldiğinde konudan sorulara devam edeceğim.
Şimdiden hepinize teşekkürler...
O bir yarış motoru :) sukuturla karşılaştırma, sukuturların gidonlarına dokundunmu motor tepki verir ama motosikletler biraz farklı, yani gayet normal sert olması..(hem sukutur, hemde cbr125r kullandım)

frenlerin hassas olmasıda bence iyi bir durum, yani bir arıza söz konusu değil, siz sadece o motorun frenlerine alışkın değilsinizdir.

Gaz kolundaki boşluk çok önemli değil genellikle bir çok motorun gaz kolunda küçükde olsa bir boşluk söz konusudur, gaz kolunun yay sistemi veya gaz teliyle alakalı bir durum ancak hiç bir önemi yok.
 
Kayıt
23 Şubat 2010
Mesajlar
67
Beğeniler
24
Yer
Kuşadası
#3
O bir yarış motoru :) sukuturla karşılaştırma, sukuturların gidonlarına dokundunmu motor tepki verir ama motosikletler biraz farklı, yani gayet normal sert olması..(hem sukutur, hemde cbr125r kullandım)

frenlerin hassas olmasıda bence iyi bir durum, yani bir arıza söz konusu değil, siz sadece o motorun frenlerine alışkın değilsinizdir.

Gaz kolundaki boşluk çok önemli değil genellikle bir çok motorun gaz kolunda küçükde olsa bir boşluk söz konusudur, gaz kolunun yay sistemi veya gaz teliyle alakalı bir durum ancak hiç bir önemi yok.
Cevaplarınız için teşekkürler.
Arkadaşımın motorunun gidon ve frenlerine park halindeyken bakmıştım.
Ancak biraz yol yaptım gayet iyi durumdalar.
Bir şey daha fark ettim.
Motor çalışır halde hareketsizken boş vitese sanki zor geçiyor.(Ya da ben beceremedim.1'den boşa alırken hafif dokunmayı deniyorum hareket olmuyor biraz daha sert yapıyorum 2'ye geçiyor öyle olunca hafif aşağı yapıyorum duruma göre bazen 1'e geçiyor bazen boşa almış oluyor)
Bu durumda bir anormallik var mı sizce?
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#4
Cevaplarınız için teşekkürler.
Arkadaşımın motorunun gidon ve frenlerine park halindeyken bakmıştım.
Ancak biraz yol yaptım gayet iyi durumdalar.
Bir şey daha fark ettim.
Motor çalışır halde hareketsizken boş vitese sanki zor geçiyor.(Ya da ben beceremedim.1'den boşa alırken hafif dokunmayı deniyorum hareket olmuyor biraz daha sert yapıyorum 2'ye geçiyor öyle olunca hafif aşağı yapıyorum duruma göre bazen 1'e geçiyor bazen boşa almış oluyor)
Bu durumda bir anormallik var mı sizce?
hiç bir anormallik yok tamamen alışkanlıkla alakalı bir durum
 
Kayıt
23 Şubat 2010
Mesajlar
67
Beğeniler
24
Yer
Kuşadası
#5
Bir de CBR 125 R'ler için vites-devir ilişkisi hakkında bilgi almak istiyorum.
Bildiğim kadarıyla en yüksek torku 8250 devirde üretiyor.
Buna bağlı olarak 7-8 bin arası vites değişimi uygun mudur?
Ayrıca tasarruflu kullanım için hangi devirleri önerirsiniz?
Bir de arkadaşımın bana yöneltmiş olduğu bir soruyu size sorayım.
Vites küçültme hakkında tereddütleri var.
Devir ne kadar düşerse vites küçülteyim diye bir soru sordu.
Kusura bakmayın vitesli motor hakkında çok detaylı bilgiye sahip değilim.
Bu yüzden sizi rahatsız etmek durumundayım.
 

Ziya Çerezci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ocak 2009
Mesajlar
1.207
Beğeniler
532
Yer
Ankara
#6
Bir de CBR 125 R'ler için vites-devir ilişkisi hakkında bilgi almak istiyorum.
Bildiğim kadarıyla en yüksek torku 8250 devirde üretiyor.
Buna bağlı olarak 7-8 bin arası vites değişimi uygun mudur?
Ayrıca tasarruflu kullanım için hangi devirleri önerirsiniz?
Bir de arkadaşımın bana yöneltmiş olduğu bir soruyu size sorayım.
Vites küçültme hakkında tereddütleri var.
Devir ne kadar düşerse vites küçülteyim diye bir soru sordu.
Kusura bakmayın vitesli motor hakkında çok detaylı bilgiye sahip değilim.
Bu yüzden sizi rahatsız etmek durumundayım.
1 ve 2. viteste 7-8 binde değiştirebilirsiniz tabi düz yoldayken yokuşta ise 10 binde değiştirin performans açısından gelelim diğer viteslere mesela 4 ten 5'e geçiceksiniz 4 iken devir 10bin ya diyelim 5'e attığınız anda 7-8 bin arasında zaten motor yani 7-8 de değiştirme yaparsanız motosiklet hızlanmaz :) Vites küçültmeyide 5bine indiğinde yapabilirsiniz motor çekmez zaten anlarsınız küçültüleceğini.
 
Kayıt
23 Şubat 2010
Mesajlar
67
Beğeniler
24
Yer
Kuşadası
#7
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
Hem beni, hem arkadaşımı, hem de tüm meraklıları aydınlatmış oldunuz.
Kafama takılan bir konu daha var.
Bu motor ile düşük devirde seyahat etmek zincire yük bindiriyormuş.
Peki şehir içinde 2. vitesle 3000-5000 devir arası seyir etmek sakıncalı mıdır?(Trafiğin olduğu bir ortam)
Bunun yerine 1. viteste mi seyir etmek gerekir şehir içinde?(ya da daha fazla hızlanamayacağımız bir yol diyebiliriz)
Bu durumun benzin sarfiyatına etkisi ne olur?
Kusura bakmayın çok soru sordum ancak en iyi bilgiyi tecrübe sahibi kişilerden alabiliriz.
Anlayışınız için teşekkürler...
 

Ziya Çerezci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ocak 2009
Mesajlar
1.207
Beğeniler
532
Yer
Ankara
#10
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
Hem beni, hem arkadaşımı, hem de tüm meraklıları aydınlatmış oldunuz.
Kafama takılan bir konu daha var.
Bu motor ile düşük devirde seyahat etmek zincire yük bindiriyormuş.
Peki şehir içinde 2. vitesle 3000-5000 devir arası seyir etmek sakıncalı mıdır?(Trafiğin olduğu bir ortam)
Bunun yerine 1. viteste mi seyir etmek gerekir şehir içinde?(ya da daha fazla hızlanamayacağımız bir yol diyebiliriz)
Bu durumun benzin sarfiyatına etkisi ne olur?
Kusura bakmayın çok soru sordum ancak en iyi bilgiyi tecrübe sahibi kişilerden alabiliriz.
Anlayışınız için teşekkürler...
Eğer yavaş akan trafikte 1.viteste 9-10bin devirde giderseniz motor hararet göstergesi yükselir 2. viteste 5-6bin devir iyidr zincire yük binmesi hakkında bir bilgim yok birde benzin zaten cok yakmıyor bu motor o yüzden çok benzin konusuna takmayın ama çok tasarruflu olsun diyorsanız ybr125 alın :)Birde çok dengeli motor bu cbr125 yapıştır git :D:D:D:D:D:D:D:D
 
Kayıt
20 Temmuz 2010
Mesajlar
5
Beğeniler
0
Yer
alanyaa
#11
ewet gercekten ıyı motor bendede var repsol daha yenı aldm ama yanlız ruhsatı uzerıme gecırecektm parann 4 te 3nu verdm 4 te 1 ruhsattan snra dedım tmm dedı motorun borcu falanda yok ama adamın telı kapalı kndısınıde tanımıyrm bu adamı nasıl bulabılrıım lutfen yardımm
 
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesajlar
55
Beğeniler
4
#12
2011 model var bende gerçktn güzel bi motor gazında hiç boşluk yok kalkerken azcık gaz vermk yetiyo vites geçişlerinin hep yüksek devirlerde yapıyorum şehir içinde 1. vitesi geçmiyorum geçicek olursamda 2. vitese atıp 3000-5000 devire kadar çıkartyorum ve en sola geçiyorum biraz kalabalıksa vites arttırmak yerine sağ şeride geçip boşluk oldğunda basıp gidiyorum çünkü durmuyo velet ondeki araba duruyo bunun firene asılıncada arkası kayar filan bde :)
 
Kayıt
19 Ekim 2011
Mesajlar
20
Beğeniler
0
#13
2011 model var bende gerçktn güzel bi motor gazında hiç boşluk yok kalkerken azcık gaz vermk yetiyo vites geçişlerinin hep yüksek devirlerde yapıyorum şehir içinde 1. vitesi geçmiyorum geçicek olursamda 2. vitese atıp 3000-5000 devire kadar çıkartyorum ve en sola geçiyorum biraz kalabalıksa vites arttırmak yerine sağ şeride geçip boşluk oldğunda basıp gidiyorum çünkü durmuyo velet ondeki araba duruyo bunun firene asılıncada arkası kayar filan bde :)
bende cbr 125 kullanıyorum ama gayet güzel duruyor kısa mesafelerde özellikle:D
hatta bazen fren sistemini bu motora cok bile yapmışlar diyorum:D cbf 150 ye göre çok daha iyi bir fren sistemi var
 
Yukarı