Honda Deauville 700

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#1
Günaydın.

Motorumu değiştirmek ve uzun yol yapabilecek (mesela bir avrupa turu kadar uzun :D) bir makinaya transfer olmak niyetindeyim.

Tabiki mevcut sevgili Yamaha Majesty 400 ümü satabilmek şartıyla.:confused:

Bununla ilgili olarak araştırmalara başladım.Öne çıkan bazı seçenekler var ancak fiyat ve fayda ilişkisi olarak şu an en mantıklı görünen Honda Deauville 700 gibi.
İkinci el fiyatı: 2006-2008 modeller 14.000-18.000 TL arası.

Çok gördüğüm ve hakkında bilgi sahibi olduğum bir motor değil.
İnternetten bulabildiğim genel bir bilgiye sahibim.
Maalesef Honda'nın sitesinde de hiç bir şey yok.Teknik bilgileri gösteren bir sayfadan başka motoru anlatan ve tanıtan bir bilgi notu ekleme gereğini duymamışlar.:mad:

Yetkili satıcısı ile yaptığım telefon konuşmasın da ;
" Deauville hakkında bilgi alabilirmiyim ?" sorum,
"O nedir abi ???" şeklinde yanıtlanınca iş sizlere kaldı.

(bayağı bir çaba sonucunda motorun bir Honda ürünü olduğunu ve bilmeleri gerektiğini ifade ettim ama cevap "Büyük" motorları bilmedikleri ve istersem scooter verebilecekleri oldu ?????)

Neyse bu ayıbı Honda'ya bırakıyorum....
Gelelim motora,

Şaftlı oluşu ve üzerine entegre seyahat çantaları, yakıt sarfiyatının da düşük olması (1000 cc ve üzeri turinglere göre) dikkat çekici özellikleri.

Bu konuda daha detaylı bilgisi olan dostlarımızın paylaşmasını rica ediyorum.

Bu gün öğleden sonradan itibaren bir seyahatte olacağım için mesajlarınıza bakamayacağım.
Ama pazartesi günü ilk işim değerli katkılarınızı okumak olacak.

Şimdiden teşekkürler.

altan
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.996
Beğeniler
3.100
Yaş
51
Yer
İstanbul-Çamlıca
#3
Altan bu motorla değil avrupa dünya turu yaparsın.
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#4
Altan avrupa kadar uzun düşünüyorsan çıkacağın yolları daha rahat ve konforlu bir yolculuk yapmanı isterim Deauville 700 de rahat kullanabileceğin bir motor ama uzun yolda yorabililr diğer alternatifler
honda pan european

images.google.co.uk/imgres?imgurl=www.bikez.com/pictures/honda/2007/24167_0_1_2_st%25201300%2520pan-european%2520abs_Image%2520credits%2520-%2520Honda&imgrefurl=www.bikez.com/motorcycles/honda_st_1300_pan-european_abs_2007.php&usg=__C-SGvWG7VIeLfaLWGY_1AxPY47g=&h=300&w=400&sz=26&hl=en&start=6&um=1&tbnid=CLWTIqDyXMhmrM:&tbnh=93&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dpan%2Beuropean%2B1300%26um%3D1%26hl%3Den%26sa%3DN

384img384/3118/800pxpaneuropeanst1300av8
://gimg384/800pxpaneuropeanst1300av8/1/]384img384/800pxpaneuropeanst1300av8/1/w800.png

yada yamaha fjr 1300
384img384/6927/gene20fjr1300202ma0
://gimg384/gene20fjr1300202ma0/1/]384img384/gene20fjr1300202ma0/1/w763.png
göstergeleri
229img229/5309/2001fjr2013000620fjr130ub9
://gimg229/2001fjr2013000620fjr130ub9/1/]229img229/2001fjr2013000620fjr130ub9/1/w320.png
kuvvrtli bir makina ve uzun yol daha a yorulur daha çok keyf alırsın
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#8
aslında motor kadar sürücüde önemli tecrübe kadar dayanıklılık gerektiriyor
500-750-1000-5000cc:) farketmez konfor ayrıcalıktır fakat maddiyat unutulmamalı
motorun bedeli yanısıra yakıtı ve teknik ekipman düşünülmeden geçilmemeli ayrıca
sürücünün fizik yapısıda motora uygun olmalı kısa ve narin yapılı bir kişiye
paneuropan gibi bir motoru nasıl tavsiye edebiliriz!
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#9
Haklısın Barış etrafda kriz olunca maddiyide göz ardı edemiyorsun ama 600 f 'im vardı başta yakıtı fazla diye düşündüm ama 1000rr aldım baktım yakıtta fazla fark yok Yani diyeceğim makine büyük olduğu zaman daha az yakıtlada aynı gücü üretebiliyor
Altanada sormadık boyu bası gücü kuvveti nasıldır diye ama :))
 

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#10
Değerli katkılarınız için teşekkür ediyorum.

Sondan başlıyayım.
Boyum 1.85 cm ve 110 kg ağırlığındayım.Kilo vermeye çalışıyorum ama pek umut yok :D.Anlayacağınız boyutlardan yana bir sıkıntım yok.

Yaşta 40'ı geçtiği için çok agresif motorlardan uzak duruyorum.
Motorda aradığım ilk şey sürat değil konfor , problemsizlik ve mantıklı bir yakıt tüketimi.

Benim kullanım tarzım büyük bir çoğunluğu (%80) şehir içi.
Arasıra hafta sonu kaçamakları şeklinde gerçekleşmesi muhtemel geziler için ve yılda bir yapılacak bir uzun yol (avrupa ) amacı ile bir motora ihtiyacım var.

Gold Wing, BMW LT gibi ağır sıkletleri saymazsak bu segmentte Honda Pan European, Yamaha FJR 1300 ve yine BMW nin 1150 cc civarında bir kaç tane Boxer modeli var.Hava soğutmalı motor istemediğim için BMW yi eliyorum.

Pan European ağırlıklı şehir içi kullanım için çok büyük (ayrıca fiyatıda çok pahalı 25.000 Tl nin üzerinde ???) FJR ise aslında çanta takılmış bir Racing gibi çok fazla güçlü ve büyük oturuş pozisyonu olarakta bir turing gibi değil.

1000 cc nin altında ise Yamaha Fazer, Honda CBF ve Honda Deauvill öne çıkan motorlar.Fazer' e bir turing motor demek çok güç.

Deauville turing maksatlı bir motor.Çok güçlü değil (66 HP, 66,2 Nm tork) ama torku yüksek, oturuş pozisyonu entegre çantaları, ayarlanabilir camı ,düşük yakıt tüketimi, çok kalın -büyük-ağır olmayışı ve opsiyonel dünya kadar aksesuarı , şaftlı oluşu, Kombine ABS fren sistemi ile bana mantıklı geliyor.

Şu an için bu yönde bir eğilimim var bir de daha önce kullanmış olan birilerinden bilgi alabilseydik ne güzel olurdu.

yine de katkılarınız için tekrar teşekkür ediyorum.

altan
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#11
bmw ve hava soğutmalı derken hangi 1150 anlamadım?? bunlar 2 silindir, boxer motor, 4 zamanlı, yağ ve hava soğutmalı, silindir başına 4 subap tır yağ soğutma radayatörü sorun çıkartmaz.
 

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#12
işin doğrusu ben de tam anlamış değilim.
Bir birine çok benzeyen (belkide aynı) motoru kullanan farklı kasalarda BMW motorlar mevcut.

Belki satıcısınında (ikinci el) bilgisizliği belkide benim genellemem bir kaç tanesine "bunlar hava soğutmalı" dendiği için ben de hepsinin öyle olduğunu düşündüm.

altan
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#13
Deauville çok güzel bir turing motor,Honda olması da cabası tabii...:);) Ben hiç düşünme al ve güle güle keyif ile kullan derim...:)
 

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#14
İnşallah olur.
Ama tabiki ilk şart mevcut motosikleti satabilmek:D

Aksi takdirde hem iki tane motoru koyacak yerim yok hemde bu keyif çok tuzlu bir fatura haline geliyor.

Aşağıda Sahibinden.com daki ilan ve bilgiler var ilgilenenlere duyurulur.

altan

www.sahibinden.com/2007_model_yamaha_majesty_400WQQaXQQ12022509WQQpXQQdisplayitem

İlan No :#12022509
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#15
o zaman kardeşim sana hayırlı olsun 700lük honda tam bulmuşsun keşke daha önce binmiş olsaydım nedir nedeğildir yardımcı olamadık ama sen majesty i satıpta alırsan bizimle paylaş nasıl bi motormuş yolu virajı rahatlığı nedrumdamış :)
 

husfecan

Kıdemli Üye
Kayıt
7 Nisan 2008
Mesajlar
111
Beğeniler
132
Yaş
43
Yer
İstanbul
#16
Üstadım merhaba
Bende de 2008 nt700 var.Hiç düşünmeden al derim.
Bu makinayı kullanan başka makina kullanamaz.
Tüm Türkiye'yi gezdim ben motorla 1 ayda 17.000 km yaptım.
Hiç sorun çıkarmadı.
 

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#17
@husfecan

İşte aradığım cevap :D

Özellikle motorunun zayıf olduğu ve bu motoru alanların kısa bir süre sonra daha büyük bir turing motora (pan european) geçiş yaptıkları ve NT 700 ün aslında bir geçiş motoru olduğu gerçek bir turing olmadığı konusunda bazı eleştiriler okudum.:confused:

Oysa aşağı yukarı aynı motor gücüne sahip olan suzuki DL-650 V-Strom'un motor gücü bana gayet yeterli gelmişti.Evet bir yarış pistine çıkacaksanız yetersiz ama normal yolda ve makul süratlerde problemsiz bir sürüş sağlıyordu.

Diğer yandan daha öncede belirttiğim gibi 1000 cc nin üzerindeki motorlar benim için teknik olarak bir takım sıkıntılar yaratıyor.

katkınız için teşekkür ederim.

altan
 

husfecan

Kıdemli Üye
Kayıt
7 Nisan 2008
Mesajlar
111
Beğeniler
132
Yaş
43
Yer
İstanbul
#18
Ayrıca motorun şaft aktarmalı olması çok büyük bir avantaj.
Sürüşü çok zevkli uzun yolda tek marşla Erzincan'dan Tuzla'ya geldim.
İnan eve geldiğimde oturup televizyon izledim.
Yogunluk nedir bilmiyorsun.
Ayrıca Yan bagajları çok geniş her ihtiyacın yanında telle iple bağlama derdide yok.
Eğer makinayı görmek istersen her zaman Tuzla'ya beklerim üstadım.
İyi günler.
 
Kayıt
18 Ocak 2008
Mesajlar
65
Beğeniler
44
Yaş
62
Yer
adana
#19
kardeş merhaba.bende 5-6 ay önce sizin gibi araştırmaya başladım.daha önceki motorumla,MARMOK festivaline DATÇA'ya gittim.boyum 1,80,kilom 74.yaşımda 46.google ve youtube daki bütün yazılanları ve videoları araştırdım ve 4 ay önce gittim sıfır aldım.şuanda 3500 km.de.sizinde söylediğiniz gibi çantalarının olması,oturuş rahatlığı(hem sürücü,hem artçı),muhteşem viraj kabiliyeti ile kesinlikle tavsiye edeceğim bir motor.şehir içindeyse 1. ve 2. viteslerde bile bir scooter rahatlığı ile kullanabileceğiniz bir motor.bu yaz buradaki gurup arkadaşlarımla birlikte karadeniz turuna çıkacağız.sadece ve sadece bir kere artçımla beraber deneme amaçlı olarak 190 km.yaptım.ben 100-120 km. ile kullanmayı tercih ediyorum.doğayı ve etrafı seyrederek,motor kullanmanın keyfini çıkararak yol almayı tercih ediyorum.bu şekilde kullanımla yol bilgisayarının verisi ile 4,2 lt.yakıt sarfiyatı var.bir depo ile bu şekilde yaklaşık 400 km.yol yapabiliyorum.çok çok memnunum.tavsiye ederim.daha çok bilgi isterseniz,mail adresim:borakarakas@gmail.com
sevgilerimle.
 
Yukarı Alt