Honda XL650 Transalp

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#1
Honda XL650 Transalp ile ilgili tüm tecrübeleri bu konu altında paylaşalım.
Öncelikle Transalp kullanıcıları parmak kaldırsın :)
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#5
Engin abi, tecrübelerini paylaşmanı bekliyoruz :)
Bu motosikletin sana göre artıları eksilerini bizimle paylaşırsan seviniriz.

Transalp alacaksın galiba Özgürcüğüm ;) Veri topluyorsun gibime geldi.
Bana da öyle geldi Mesut abi :D Evet artık şekillenmeye başladı :D

en güzel kararı vermişsin tebrik ederim canım biraderim.
Sağol Şenol abi.
 
Kayıt
5 Ağustos 2009
Mesajlar
156
Beğeniler
107
Yer
Göztepe-İstanbul
#6
Ben Transalp'i çok seviyorum.Ondan çok memnunum.Kolay kolay değiştirmem.Bir kere çok sağlam bir motor.Temiz kullanımda hiç motor açılmadan 300.000 km gidiyor.Periyodik bakımlar haricinde yolunuz servise düşmez.Tıkır tıkır,mırıl mırıl çalışır.Kullanımı çok konforlu bir motordur.Sizi hiç yormaz istediğiniz kadar uzun yola gidebilirsiniz..Artçı içinde çok rahattır.Hatta arkada topcase varsa artçılar arkada bir güzel uyurlar.21 inçlik ön jant sayesinde her türlü yolda çok rahat giderler.Yoldaki bozuklukları size hissettirmezler.Geçen sene Kıyıköy'e giderken yola herhalde bir kamyondan kaya düşmüş.Yüksekliği sanıyorum 25-30 cm vardı.Tam alacakaranlıktı,akşam oluyordu yani.Farkedemedim kayayı.Ne olduğunu anlamadan küttt diye bir ses duydum ve Transalp o kayanın üzerinden kazasız belasız ve de hasarsız bir şekilde geçti.İnanın başka bir motor olsa havada en az 3-5 takla atardı.En keyifli sürüş 100-140 km hızlar arasında olur.Daha yüksek hızlarda biraz rüzgar alır.Heleki yan çantalarınızda varsa türbülans etkisi yaratır.Bir miktarda titreşim artar.Ama zaten endurocunun yüksek hızlarla işi yoktur.O geze geze,göre göre keyif alarak motosiklet sürmeyi sever.Biraz yüksek bir motordur.Hakkını tam verebilmeniz için 1.80 boy ister.Aksi takdirde sıkışık trafikte,bozuk ve eğilimli yollarda biraz zorlanabilirsiniz.Benim boyum 1.71 .Alçak sele ile kullanıyorum.Rahatlıkla idare edebiliyorum.Alçak selede yetmez ise arka amortisörden 3-4 cm daha düşürülebiliyor.

Bana göre bir tek eksisi var diyebilirim.Benzini sever.Emsallerine göre diğerlerinden fazla yakar.Bir depo ile (19 Lt) yaklaşık 300 km yol yapar.Fakat yukarıda saydıklarımı gözönüne alınca hiç gözünüze batmaz,helali hoş olsun dersiniz.

Eğer kısmet olurda sizde Transalp alırsanız inanın çok memnun kalırsınız.Rahatlıkla tavsiye ederim.
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.470
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#7
Ben Transalp'i çok seviyorum.Ondan çok memnunum.Kolay kolay değiştirmem.Bir kere çok sağlam bir motor.Temiz kullanımda hiç motor açılmadan 300.000 km gidiyor.Periyodik bakımlar haricinde yolunuz servise düşmez.Tıkır tıkır,mırıl mırıl çalışır.Kullanımı çok konforlu bir motordur.Sizi hiç yormaz istediğiniz kadar uzun yola gidebilirsiniz..Artçı içinde çok rahattır.Hatta arkada topcase varsa artçılar arkada bir güzel uyurlar.21 inçlik ön jant sayesinde her türlü yolda çok rahat giderler.Yoldaki bozuklukları size hissettirmezler.Geçen sene Kıyıköy'e giderken yola herhalde bir kamyondan kaya düşmüş.Yüksekliği sanıyorum 25-30 cm vardı.Tam alacakaranlıktı,akşam oluyordu yani.Farkedemedim kayayı.Ne olduğunu anlamadan küttt diye bir ses duydum ve Transalp o kayanın üzerinden kazasız belasız ve de hasarsız bir şekilde geçti.İnanın başka bir motor olsa havada en az 3-5 takla atardı.En keyifli sürüş 100-140 km hızlar arasında olur.Daha yüksek hızlarda biraz rüzgar alır.Heleki yan çantalarınızda varsa türbülans etkisi yaratır.Bir miktarda titreşim artar.Ama zaten endurocunun yüksek hızlarla işi yoktur.O geze geze,göre göre keyif alarak motosiklet sürmeyi sever.Biraz yüksek bir motordur.Hakkını tam verebilmeniz için 1.80 boy ister.Aksi takdirde sıkışık trafikte,bozuk ve eğilimli yollarda biraz zorlanabilirsiniz.Benim boyum 1.71 .Alçak sele ile kullanıyorum.Rahatlıkla idare edebiliyorum.Alçak selede yetmez ise arka amortisörden 3-4 cm daha düşürülebiliyor.

Bana göre bir tek eksisi var diyebilirim.Benzini sever.Emsallerine göre diğerlerinden fazla yakar.Bir depo ile (19 Lt) yaklaşık 300 km yol yapar.Fakat yukarıda saydıklarımı gözönüne alınca hiç gözünüze batmaz,helali hoş olsun dersiniz.

Eğer kısmet olurda sizde Transalp alırsanız inanın çok memnun kalırsınız.Rahatlıkla tavsiye ederim.

İlave etmeme izin verirse Engin abim
yeni modeli enjeksiyonlu daha az yaktığını duydum.
Birde enduronun 650 lik segmentteki atalarından biridir.
BMW F 650 GS ve ST, Kawasaki KLE 500, ve Transalp efsanedir.
Transalpi bende bir süre kullandım.Yüksek turing camı olursa biraz daha hız yapabilirsin ama Engin abinin dediği gibi endurcu hızı sevmez.Doğanın çevrenin tadına vara vara gezmeyi sever.Bu yüzden harika bir seçim olacak
ama
sanırım bir sorun var.
Özgürüm biraz boydan fakir aynı adminimiz gibi :D
Ama onuda alçak sele opsiyonu ve amortisör ayarlarıyla aşılabilir.Birde tek ayak yere değse yeter bana göre tabii.
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#8
Engin ve Şenol abi bilgiler için çok teşekkürler.
Şenol abi sana aşk olsun ben Erol abi kadar kısamıyım yaw :D:D:D
Bu arada benim de boy Engin abi kadar o zaman alçak sele benim de işimi görür diye düşünüyorum.
Bu arada bir satılık Transalp ilanında, iç ve dış lastik değişmiştir diye bir yazı gördüm. Transalp'in lastikler iç lastikli mi? Tubeless değil mi?
 
Kayıt
5 Ağustos 2009
Mesajlar
156
Beğeniler
107
Yer
Göztepe-İstanbul
#11
Özgür Bey,

Transalp'de lastikler şamriyellidir.Zaten tel jant oldumu lastikler şamriyelli olur.(1200 GS hariç) Ama tel jantda enduronun olmazsa olmazlarındandır.Döküm jantlarla arazide hoplayıp zıplayamazsınız.
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#12
Özgür Bey,

Transalp'de lastikler şamriyellidir.Zaten tel jant oldumu lastikler şamriyelli olur.(1200 GS hariç) Ama tel jantda enduronun olmazsa olmazlarındandır.Döküm jantlarla arazide hoplayıp zıplayamazsınız.
Anladım, tel jant tabiki çok önemli ama tel jant olunca mecbur iç lastik olması gerektiğini bilmiyordum.

Abi alçak seleyi siz mi taktırdınız?
 
Kayıt
5 Ağustos 2009
Mesajlar
156
Beğeniler
107
Yer
Göztepe-İstanbul
#13
Alçak seleyi sahibinden.com dan 2.el olarak aldım.Takılması çok kolay zaten,normal seleden bir farkı yok.Transalp alırsanız şu an alçak seleyi en hesaplı Honda Pazarbaşı'ndan alabilirsiniz.Sipariş veriyorsunuz,yurtdışından (Belçika) getirtiyor.Fiyatı da 200 TL
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#14
Alçak seleyi sahibinden.com dan 2.el olarak aldım.Takılması çok kolay zaten,normal seleden bir farkı yok.Transalp alırsanız şu an alçak seleyi en hesaplı Honda Pazarbaşı'ndan alabilirsiniz.Sipariş veriyorsunuz,yurtdışından (Belçika) getirtiyor.Fiyatı da 200 TL
Teşekkür ederim.
Transalp'i 2. el olarak alırken özellikle dikkat etmek gereken bir yeri var mı?
Yani kronik bir hastalık gibi?
 
Kayıt
5 Ağustos 2009
Mesajlar
156
Beğeniler
107
Yer
Göztepe-İstanbul
#15
Transalp'in bildiğim kadarıyla öyle kronik bir arızası yok.Zaten sağlamlığı ile efsane olmuş bir modeldir.

Motor alırken mümkün olduğu kadar tanıdığınız bildiğiniz kişilerden almakta yarar var.Olmuyorsa Honda servislerinden motorun şaşi numarasını vererek (gittiği servisi biliyorsanız orada plaka no da yeterli olur) geçmişini sorgulatırsınız.Bakımları zamanında yapılmış mı,ne gibi parçaları değişmiş (ki bunlar size kazalı olup olmadığı hakkında ipucu verir) ortaya çıkar.

Eğer düşünürseniz bir arkadaşım motorunu satıyor.Onu tavsiye edebilirim.Kendisi Pan European,Varadero ya da DL 1000'e geçmek istiyor.Bu yüzden satışa çıkardı.Motor 2008 model,km si az fiyatıda gayet iyi.Aşağıda linkini vereyim bir inceleyin

Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.099
Yer
İstanbul-Çamlıca
#16
Transalp'in bildiğim kadarıyla öyle kronik bir arızası yok.Zaten sağlamlığı ile efsane olmuş bir modeldir.

Motor alırken mümkün olduğu kadar tanıdığınız bildiğiniz kişilerden almakta yarar var.Olmuyorsa Honda servislerinden motorun şaşi numarasını vererek (gittiği servisi biliyorsanız orada plaka no da yeterli olur) geçmişini sorgulatırsınız.Bakımları zamanında yapılmış mı,ne gibi parçaları değişmiş (ki bunlar size kazalı olup olmadığı hakkında ipucu verir) ortaya çıkar.

Eğer düşünürseniz bir arkadaşım motorunu satıyor.Onu tavsiye edebilirim.Kendisi Pan European,Varadero ya da DL 1000'e geçmek istiyor.Bu yüzden satışa çıkardı.Motor 2008 model,km si az fiyatıda gayet iyi.Aşağıda linkini vereyim bir inceleyin

http://www.sahibinden.com/bu_fiyata_bu_kadar_temiz_transalp_yok-07WQQaXQQ19962420WQQpXQQdisplayitem

Çok güzel full bir motor, özgürüm yakışır sana, kaçırma bu motoru.
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.470
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#17
evet tur camı da var + eski camıda verecekmiş.Biraz pazarlık payı vardır sanırım.Bence de oldukça uygun bir makineye benziyor.Birde Engin abimiz de onaylıyor mesele yok ozaman.
Elcik ısıtma da varmış.Harika bir sistem.Ellerinde üşümez hem.
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#18
Aha işte giriyorlar kanıma ben ne yapayım şimdi :D
Teşekkür ederim Engin abi. Ben maddi olanakları biraz gözden geçirmem gerekecek :D
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#19
Satılık transalppppppppp :)

Yavv bana yazacak birşey kalmamışki transalple alakalı...

Bende basit bir ekleme yapayım

Benim boyum 1.66 ve ben her gün trafikte kullanıyorum bu motoru, alçak selem yok ama ben seleyi biraz tıraşlattırdım ancak halen alçak sele kıvamına geldiğini düşünmüyorum..

Bizim buralar hep bayır, iniş eğer eğimli bir yerde durmak zorunda kalırsanız (kısa boylular için) ciddi sıkıntı çıkar ki ben 2 defa yatırdım motoru bu yüzden dolayı..

En çok hoşuma giden yönleri ciddi eğimlerde inerken hiç sıkıntı çıkmıyor sanki düz yolda gider gibi gidiyorsunuz oturuş ve gidon pozisyonundan dolayı, aynı şekilde arabaların çıkmakta zorlandığı yokuşlardan ben özellikle çıkıyorum çok güzel oluyor..
Birde iş yerine vardığımda motoru kaldırıma çıkartıyorum orada bir rampa var özürlüler için yapılmış oradan çıkmaktan acayip zevk alıyorum. :)

Motorumu kaldırımdan indirirkende alçak kaldırım olsun, düz olsun gibi bir sıkıntım yok neresi denkgelirse ordan indiriyorum motoru :)

Mesut abiyle yaptığımız gezide 75 tl lik benzin aldım motor şuan 400 km de.. yani 0.1875 tl yakıyor tabi bunun yaklaşık 160 km si ful trafikte geçti (ful trafikten kastım 7 km lik yolu 25-30 dakika arasında geçiyorum)

Sonuç olarak bu motor bahsedildiği kadar fazla yakmıyor bence..

Başka ne söylüyebilirim; motor soğukken çalıştırıldığında hafif bir tıkırtı geliyor ama ısınınca geçiyor bu ses, bu ses diğer transalplerde de varmış kullananlar öyle söylüyor.

Hoşuma gitmeyen tek yanı ise gaza yüklendiğinizde motorun yeterince ivmelenmemesi ancak bu durumda kişiden kişiye değişiyor, benim önceki motorumdan kalma bir sıkıntı bu..

Yani düşük cc li bir motordan inen biri için gayet seri gelecektir ancak race tarzı yada benzeri tiplere binmiş insanlar yada bu tarz hızlı motorlar kullanmış insanlara bu durum çok sıkıcı geliyor..

Dilediğiniz asvaltta çok rahat yol alabilirsiniz, kişisel deneyimim; 600 cc ninja motoruna sahip kawasaki ve suzuki gsx750 f e göre her şartta yol alabilen, asvallattaki yada zemindeki tüm bozuklukları emerek sürücüye hissettirmeyen bir motor.

Yan ayakçığına aldığınızda selesine tek parmanızla dokunarak yaylandırabilirsiniz, motor sanki ayakçıktan kurtulacakmış kadar yaylanabilir buda nasıl bir süspansiyon olduğunu gösterir.

Ayrıca süspansiyonun sertliğini de kendiniz ayarlayabilirsiniz.

Düzenli bir çalışması vardır rolantide devir aşağı yukarı çıkmadan stabil çalışabilir.

Yıkamasaız bile çok güzeldir :)

Motora ilk bindiğinizde yada yeni kullanmaya başladığınızda kendinizi gökyüzünde hissedersiniz ve bu size güven verir. otomobillerin tepesinden bakarsınız :)

ciddi eğimlerde 2. 3. viteşte gaz vermeden aşağı inerken yani motor freniyle kara javalarınkine benzer bir ses çıkartır acayip hoşunuza gider arada bir güm güm diye ses gelir hafiften egzozlardan.

Yolda giderken devir kırmızıya girse bile siz bunu motorun sesinden hissedemezsiniz, motourun sesini ciddi anlamda duymazsınız yolculuk esnasında..

Daha çok şey söylenir bu makina hakkında ama yeter bu kadar Özgürcüğüm :)
 
Yukarı