Honda Yüksek cc li motorsikleri için geliştirdiği çift kavramalı debriyaj sistemi

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#1
Bugünlerde teknik konulara biraz daha ilgi duyuyorum ve internet üzerinden araştırmalar yapıyorum.Gözüme takılan bu ilgi çekici konuyu sizlerle paylaşmak istedim.
Honda motosikletlerde yeni çift kavramalı debriyaj sistemi. http://img43.imageshack.us/img43/482/33698615.jpg
Honda Motor Co., Ltd., büyük hacimli spor motorlar için dünyada bir ilk olan tam otomatik çift kavramalı şanzımanı geliştirdiğini duyurdu.Yeni şanzıman, binicilere sportif bir sürüş deneyimiyle birlikte kolay kullanım ve üstün bir şanzıman verimi sunarak, geleneksel bir manuel şanzımana eşit veya ondan daha iyi bir yakıt ekonomisi sağlıyor.
http://img180.imageshack.us/img180/8148/56730521.jpg
Dünyanın bu ilk çift kavramalı motosiklet şanzımanı, mevcut motorlarla önemli model değişikliğine gerek kalmadan birleşmeye imkan veren hafif ve kompakt bir tasarıma sahip.Yeni şanzıman ayrıca binicilere ihtiyaçları olan hassas hızlanma denetimini, yumuşak ve kusursuz vites değişikliğine yardımcı olan elektronik kontrol teknolojisi ile sağlıyor.Çok çeşitli konularda binici ihtiyaçlarına yanıt verebilmesi için, şanzımana ikisi tam otomatik olmak üzere üç çalışma modu (D-modu normal çalışma ve S-modu sportif sürüş için) ve manuel şanzımanın verdiği vites değiştirme hissinin aynısını veren 6 ileri manuel mod eklendi.Honda yeni şanzımanın, büyük hacimli motosikletlere, özellikle de geleneksel motosiklet pazarlarında kullanılmak üzere tasarlanan spor motosikletlere yerleşimini zamanla daha da yaygınlaştırmayı hedefliyor.
http://img180.imageshack.us/img180/6885/91747373.jpg
Başlıca Özellikler
Yeni şanzıman, bağımsız debriyajların sırasıyla önce tek viteslere (1, 3, 5), sonra da çift viteslere (2, 4, 6) uygulandığı bir çift debriyajlı şanzıman konfigürasyonuna sahip.Bu iki debriyaj, vites değişikliklerini gerçekleştirmek için nöbetleşe çalışıyor.Örneğin, 1. vitesten 2. vitese geçerken, bilgisayar vites yükseltmeyi tespit ederek, kusursuz bir vites değişikliği gerçekleştirmek üzere 2. vites debriyajını hazır tutar ve 1. vites debriyajını bırakıp, 2. vitese geçer.Mevcut çift debriyajlı şanzımanlardan bazıları hantal olsa da, yeni sistem çift giriş mili gibi teknolojiler kullanarak, yenilikçi sıralı debriyaj dizaynı ve motor kapağının altındaki hidrolik devre konsantrasyonu ile kompakt bir tasarımı yakalamaktadır. Kompakt olma ve hafiflik özelliği, geleneksel motosiklet vites kutusununkine dayanan basit bir vites değiştirme mekanizması kullanılarak daha da geliştirilmiştir.En üst seviyede iyileştirilmiş vites programlama özelliği, tam manuel bir şanzımanın ki ile aynı veya ondan daha iyi bir yakıt ekonomisi sağlarken, Çift Debriyajlı Şanzımanın sportif bir sürüş ile çevresel performansı bir arada sunmasına imkan veriyor.
Kaynak...Yürümeyen Honda dan Duyurulur.....Honda Motor Co. Ltd
 
Kayıt
13 Mayıs 2008
Mesajlar
770
Beğeniler
181
Yer
Eskişehir,yazları Ayvalık.
#2
Motosiklet teknolojiyi biraz geri takip ediyor,doğal olarak daha kompakt tasarımı var. Otomobildeki Abs gibi Dsg şanzıman da geriden geliyor. Şu an geliştirilen en verimli şanzımandır.Keşke her modelde yaygınlaşsa.
 
Yukarı