İlk Motorumu alıyorum.. ?

Kayıt
11 Haziran 2012
Mesajlar
11
Beğeniler
1
#1
Evet arkadaşlar öncelikle iyi forumlar. Racing ve Naked arasında çok düşündüm. Herşeyin ilki Naked olduğu gibi benimde ilkim öyle olsun istedim
Şimdi öncelikle 10000 tl param var. Bana ne gibi motorlar önerirsiniz. Bi kaç araştırma yaptım KTM DUKE 125 , Honda CBF 250 , Yamaha YBR 250 gibi motorlar
İkinci el almak istiyorum ,bu 10000tl tam sınır değil tabiki 11000tl olsa farketmez. Önerebileceğiniz başka motorlar varmı ve bu motorlar arasındaki fark nedir .. ?


İyi forumlar.. :)
 
Kayıt
4 Ocak 2011
Mesajlar
1.216
Beğeniler
502
Yer
ankara/polatlı
#4
Burda yeni başlayan herkese tavsiyemiz aynıdır: yamaha ybr 125 yada honda cbf 150. 2. el alıp 5-10 bin km sürdükten sonra satmanı tavsiye ederim. Bahsettiğin motorları bulması ve elinden çıkarması biraz sıkıntılıdır.
 
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
27
Yer
Eskişehir
#9
Bende yeniyim o yüzden tavsiye veremem ama 250lik motorlar falan ne bileyim fazla bile başlarda bence, bir de honda cbf 150 görüyorum sokaklarda, güzel duruyor, sağlam duruyor, dağılmamış, ya gördüklerimin hepsi iyi bakılmış motorlar ya da motor iyi
 
Kayıt
7 Eylül 2009
Mesajlar
26
Beğeniler
3
#10
Merhaba, bütçeniz başlangıç için oldukça yüksek. Tüm koruyucu ekipmanlarınızı eksiksiz alabilirsiniz bu oldukça önemli, ayrıca butceden dolayı hazır motor bakarken eğitim alabilirisiniz, bence oldukca onemli bir avantaj cunku ekipman ve egitim aldiktan sonra egitimdeki durumunuz ve egitim verenlerin yorumlarını dikkate alarak belki 250 cc. uzeri bmw f650 vb. bir makina ila baslayabilirsiniz. Tabii burada bence baska onemli kriterlerden bazilari, aktif arac kullanicisi olup olmamanız (20000 km. ve uzeri ornegin), yasiniz, gecmiste veya su anda aktif bisiklet kullanım durumunuz ve yasadiginiz yer. Bunlari degerlendirip abaratmamak sarti ile cc. tercihi yapilabilir.
Ornegin 2000 TL full ekipmaninizi tamamlasaniz ve 1000 TL'de egitim icin harcasaniz motor icin butceniz 7000-8000 TL civarnda kalir ki bununla yukarida kısaca belirttigim kriterler dikakte alinarak motor alternatifiniz cok artar. Hatta egitimleri tamamlama suresinde bi tane 1000 TL'ye scooter alın 150 lik, ve motor aliminizi kışa bırakın Kasim-Subat arasinda elinizde 7000 TL nakit ve belki uzerine biraz daha koyabilirseniz 2013 yazina egitimlerini almis, scooter ile akfit motosiklet kullanıcısı olmuş, tüm koruyucu ekipmanlari olan bir f650 gs veya pegaso 650 veya ER5 - GS500 vb. kullanıcısı olabilirsiniz. Hem egitim ve scooter deneyimi sonucunda eger düşündüğünüz zevki almazsaniz mali zarariniz da cok az olur. Ayrica bu surede ne tür kullanım ve tarz istediginize karar verebilirisiniz. Sccoter konusunda cinli falan dusunmeyin eli yuzu duzgun kazasız bir tane alin. Eger buyuksehşirde yasiyorsaniz ve mali acidan sorun olmaz ise scooteri satmadan cc.li bir motor alabilirseniz iste o zaman super olur, sehir icinde gundelik scooter kullanımına devam edersiniz.

Tabii eger ben dusuk cc. bisey ile baslamak istiyorum diyorsaniz, o zaman kesinlikle 2.elde satisi kolay, servis ve parcasi sizi uzmeyecek birsey tercih edin. CBF ve YBR bu tarz motorlar ama DUKE kesinlikl iyi bir tercih olmaz eger cc. yukseltmek isterseniz. ama tarzi hosunuza gider 3-5 sene kullanirsaniz bilemem. eger ileriye donuk yol yapmak vb. planlariniz varsa 150 - 250 cc.'de cinli de dusunun derim cunku 2000-3000 km. sonra kesinlikle buyutmeyi dusunecekseniz ve cinlileri ucuz alip ucuz satabilirisiniz.

Scooter ve daha yuksek cc. durumunu kendim yaptim ve memnun kaldim (scooter + 500 cc. 20000 km üzerinde), dogru karar oldugunu dusunuyorum kendi adima o yuzden deneyimimi paylasmak istedim. Tabii siz kendi kosul ve durumunuza gore degerlendirip en uygun karari verebilirsiniz, diger yorumlar gibi beimki de kesin ve tek dogru degildir.
 
Kayıt
8 Ocak 2012
Mesajlar
15
Beğeniler
7
Yer
Türkiye
#11
Bu ne sürat , motoru sürmesini öğrendi , bu işten zevk almaya başladı , ne alsam diye düşünüyor? bak bak:) ya adam motor sürmesini bilmiyor, para hiç bir şey. en güzeli tekrar tekrar söylenen eğitim şart. ve koruma. en doğrusu bir skuter. bakalım nasıl bir şey bu iş? birde şu 125 cc lere geçiş motoru denmesine felaket takmış durumdayım:)) üç adet motorsiklet eskittim hepside 125 likti. Hala motorsikletim yok alsam yine YBR veya CBF olur.Ama bir türlü on bin liram olmadı:)) ilginçtir. Ama madem öyle sen 1000lık le başla temiz olur . alsat felan olmasın direk. Selamlar iyi sürüşler.
 
Kayıt
9 Ekim 2011
Mesajlar
14
Beğeniler
1
Yer
İstanbul
#13
İlk 3 aylık süreçte bir Honda Titan alıp 1000-2000 lira arası motorun tepkilerini nerde ne yapılması gerektiğini öğrenip yine aşağı yukarı aynı paralara satıp (için cız etmeden) 500-600 ccye kadar istediğin diğer bir motoru alırsın. Ama hem maddi hemde sağlık açısından ilk 3-5 ayı zarar etmeyeceğin bir 125likle geçirmeni şiddetle tavsiye ederim. Ayrıca bence saydığın motorlar arasında aşağı yukarı hiç fark yok hatta 125lik titanla aralarında da bir fark yok. O yüzden paranı boşu boşuna ilk senede sana yetmeyecek bir motora bağlama.
 

Bilgin Turan

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ocak 2012
Mesajlar
753
Beğeniler
289
Yer
Şişli, İstanbul
#14
400 lira civari honda 1. seviye egitim. en az 1500 lira ekipman. cb 125 e 4000 anahtar teslim sifirini al kafan rahat. 5000-10000 km arasi yeterli gorursen kendini degistirirsin motoru.
 
Yukarı