İşin içinden çıkamadım birsürü problem var - derbi gpr 50

Kayıt
26 Mart 2013
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Yer
Macaristan
#1
İyi Akşamlar arkadaşlar,
2 hafta önce 2001 model tuning edilmiş Derbi GPR 50 Replica aldım. 23500 km de.

Yaptığım maximum hız 120 km/h.

Sorunlarım şunlar,
1) 1. viteste çok büyük çekiş problemim var. Evimin alt katındaki garajdan bile tekliyerek çıkabiliyorum.
2) 1. ve 2. viteste 3000-6000 devir arasında motor inanılmaz yavaş hızlanıyor fakat 7-8000 e ulaştığı anda uçuyor. 3000-6000 devir arasında egzostan sanki motor çok hava alıyormuş gibi (nasıl açıklıycağımı bilmiyorum pır-pır-pır-pır :)) ) ses çıkıyor. Bu 3000-6000 devir arasında arabalar arkamda sıra oluyorlar resmen. (Çok utanç verici)
3)Akü 12.6Volt göstermesine ve marşı döndürmesine rağmen ateşleme kesinlikle yapmıyor. O yüzden motoru hep ittirerek çalıştırmak zorunda kalıyorum.
4)Motor rölantide durmuyor. Karbüratörden benzini sonuna kadar açmama rağmen değişen bişey yok, elimi gazdan çektiğim anda devir 1000 in altına düşüp motor duruyor.
3) Geçen gün aniden motor durdu. Bir daha da ateşleme yapmadı. İttirerek de çalıştıramadım. Bujiyi çıkarttığımda buji siyahtı, temizledim geri taktım, 200 metre gitti yine ateşleme yapmamaya başladı. Başka bir bujiyle denedim, yine aynı problem.

Acil yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler !
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/150863_10151426122364585_130902899_n.jpg
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#2
Bu alet için yazılmış br kaç söz

50cc motorun ülkemizde hiç piyasası yok, zaten muhtemelen gelmez de Türkiye'ye.
Gelse de o kadar parayı 50cc'ye kimse vermez.
Şekil güzel de, güç 9 HP..
Adam YBR ile tokatlanırken tükürür o şekle be

.
Evet, 2 zamanlı motor ayrı bir merak ve zevk işidir, yurtdışında da hastaları olduğu bir gerçek ve bu motor tam anlamıyla bu işe yeni başlayan paralı kitleye hitaben üretilmiş bir makine.
Yurtdışındaki bol paralı başlangıç kitlesine keyifli sürüşler dileyelim biz de o zaman. http://www.motosiklet.net/forum/images/smilies/eskiler/icon_razz.gif
Ama ne olursa olsun, yatmış gazlıyorsun, YBR tokatlayınca koyar be, o grenajlardan utanır insan

Sorununuza gelince 2 zamanlı motosikletlerde sık karşılanan bir sorunla karşı kaşıyasınız.Acilen bir servise gösterin bence.
 
Kayıt
26 Mart 2013
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Yer
Macaristan
#3
Bir arkadaşımla motoru tamamen söküp temizlemeyi, tüm parçaları kontrol etmeyi planlıyoruz. Fakat hangi parçalarda sorun olabileceğini söyleyebilirseniz çok iyi olur.
"Yurtdışındaki bol paralı başlangıç kitlesi" ne gelirsek.
450 Euro vererek satın aldığımı var sayarsak pek te pahalı sayılmaz sanırım. :)
ve tabi 120 km'den fazla hıza rahatça ulaştığımı (Hız ibresinde ki maximum hız budur.) düşünürsek gayette 2000 Euro'luk 50cc aletleri ben tokatlıyorum aslında. :)
 
Kayıt
13 Ağustos 2012
Mesajlar
137
Beğeniler
53
Yer
İzmir
#4
2 zamanlı bir motoru bilmeyenler için 50 cc az gelebilir ama hız ve ivmelenme konusunda ybr'den kalır yanı olmadığına eminim. (tabi sağlamken)Artık 2 zamanlı motosikletlerin üretilmemesinin sebebide avrupa standartlarına uygunluktur. 2 zamanlı motosikletler aynı zamanda yağ da yakarlar.
Şahsen bende dt 125 ve ardından dt125R modelini uzun süre kullandım.
Cem senin motosikletinin mekaniği hakkında bilgim yok ama mutlaka DtR lerdeki gibi bir turbo sistemi vardır. Bunu da bu işi bilen biri düzgünce ayarlayabilir kanaatindeyim.
 

Armağan Pekatik

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2011
Mesajlar
537
Beğeniler
253
Yer
Kartal / İSTANBUL
#5
Bence karbiratör boğazları pislenmiş sadece zorlamayın. Ya boğaz yada borularda çatlak, patlak var ya da tıkanık.
Egsoz siyah duman atıyor ya da sık patlama yapıp öksürüyorsa bu dediğim kesinlik kazanır. Çok masraf çıkarmaz ama böyle kullanmaya devam ederseniz çok sorun yaşarsınız.
 
Yukarı