kaza haberlini okuyunca sok girdim:(((

Kayıt
25 Nisan 2011
Mesajlar
8
Beğeniler
0
#1
sankı bıraz tırstım scooter olayından :(( sakin ve dıkkatlı bı ınsanım hatta abım benle dalga gecıyor arabayı dede gıbı kulanıyorsunn senın ruhun ölmus dıye:) ben arabayı sakın kullanmayı seven bı ınsanım.. ailemde bunun bılıncınde oldugu ıcınde bana scooter kullanmama izin verdiler ama ben baslamadan bu kaza bolumunu okuyunca valla tırstım ınanılmaz haberler var :( bunların hepsii bı yerde toplandıgından mı boyle yoksa gercekten bukadar tehlıkelı mı bu motor / scooter olayı?? surekli kotu haberler mı alıyorsunuz ???
 

goksel ozdogru

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ocak 2008
Mesajlar
1.456
Beğeniler
568
Yer
ankara
#2
kardes bunlar ders almak için. ona bakarsan arabalar ile de ne kazalar oluyor, hepsini toplayamazsın bile . dikkat edersen neredeyse %80 i dikkatsizlik ve umursamazlık eseri...
 
Kayıt
8 Ekim 2009
Mesajlar
2.734
Beğeniler
810
Yer
KIRKLARELİ/VİZE
#3
erkan,göksel hocamında dediği gibi bunlar bizleri motordan soğutmak için değil sadece önlemlerimizi arttırmak için forumumuzda paylaşılıyor ve olan bitenden haberdar olmamız için bu konu var.sen tedbirli ol gerekli önlemleri almaya bak gerisi zaten eğer başımıza bişey gelecekse bu arabayla seyahat ederkende olur
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#4
Motosiklet sürme/kullanma eylemi diğer kara taşıtlarından 30 kat daha telikeli bir eylemdir.
Bu tehlikenin bilincinde olarak sürüş yapın deriz her zaman.Bu yüzden bu forumda olsun diğer forumlarda olsun "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri alın diyoruz.
Bilmediğiniz bir eylemi tek başınıza kendi kendinize öğrenmeniz İMKANSIZDIR.Ben yaptım oldu mantığığı İFLAS etmiştir.
Kazısın bunu tüm sürücüler bilinç altına beynine.
Amerikayı yeniden keşfetmek için ısrar etmeyin.Keşfedilmiş siz tadını çıkarın.
BU eğitim olayında da bu böyle.
Birileri çektiği acılar için bu eğitim sistemini çıkartmış ve bizlerin hizmetine sunmuş.Biz de bu eğitimleri alarak daha risksiz daha Güvenli Daha Keyfli sürüş yapabiliriz.
Ama amca oğlu dayı oğlu baba abi ile olmaz bu iş.
Kimse bana hikaye anlatmasın.Ben o hikayeleri çok okudum yaşadım artık ben gerçekleri yazıyorum.
 
Kayıt
28 Mart 2011
Mesajlar
140
Beğeniler
36
Yer
Antalya
#5
Daha 3 ay kadar önce otomobille kaza yaptım. Yolcu tarafında oturuyodum. Kırmızıda geçen bi kendini bilmeze, 70 km gibi bi hızla frensiz çarptık. Ben (her zaman takarım ama illaki ihmal ettiğim o 2 dk içinde olmalı ya kaza) kemerim takılı olmadığı için ön cama uçtum. Camı patlattım. Kafayıda tabi. Kol-bacak vs ezilmeler falan saymıyorum bile. Bu karşı taraftaki büyükbaş beyefendinin bir sürü aracın arasından burnunu çıkarması ve yanımdaki sürücünün DİKKATSİZLİĞİ sonucunda oldu. Yani, farkeden birşey yok. DİKKATSİZLİK VARSA - KORUMA YOKSA her yerde her türlü kaza başımıza gelir, bize zarar verir. Korkup saklanmaktansa, kendini emniyete alıp meydana çıkmak daha iyidir bence..
 

Ethem Doğru

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2010
Mesajlar
1.112
Beğeniler
399
Yer
Kartal İstanbul
#8
Daha 3 ay kadar önce otomobille kaza yaptım. Yolcu tarafında oturuyodum. Kırmızıda geçen bi kendini bilmeze, 70 km gibi bi hızla frensiz çarptık. Ben (her zaman takarım ama illaki ihmal ettiğim o 2 dk içinde olmalı ya kaza) kemerim takılı olmadığı için ön cama uçtum. Camı patlattım. Kafayıda tabi. Kol-bacak vs ezilmeler falan saymıyorum bile. Bu karşı taraftaki büyükbaş beyefendinin bir sürü aracın arasından burnunu çıkarması ve yanımdaki sürücünün DİKKATSİZLİĞİ sonucunda oldu. Yani, farkeden birşey yok. DİKKATSİZLİK VARSA - KORUMA YOKSA her yerde her türlü kaza başımıza gelir, bize zarar verir. Korkup saklanmaktansa, kendini emniyete alıp meydana çıkmak daha iyidir bence..
geçmiş olsun. kötü bir durum.
 

goksel ozdogru

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ocak 2008
Mesajlar
1.456
Beğeniler
568
Yer
ankara
#9
mesela ne gibi avantaj ve dezavantajı var size göre ;)
mesela dikkatli bir sürücü yerinde hızlanmalarla ve çevik manevralarla kaza gelmeden atlatabilir ama arabalardaki gibi (abs , hava yastığı, çekiş kontrol, fren güç dağılımı, çelik bar, emniyet kemeri, ...) pek çok emniyet tedbirindende mahrumuz

herhalukarda kaza gelmeden tedbir almak ve azami dikkatle kaza ihtimali her zaman en aza indirilebilir... ama ortadal kaldırmak mümkün değil.

yol kenarında yaya varsa yola cıkabileceği hesap edilir,
kavşakta arac varsa yola cıkcağı hesaap edilir,
sollamalarda yada yanımızdaki aracın önümüze çıkabileceği hesap edilir,
yağış ve virajlarda savrulabileceğimiz hesap edilir,
her zaman lastiğin ve yolun dumu göz önüne alınarak patlama riski hesap edilir,
...........

en sonunda macera aramaya kalkışılmaz ve güvenli sürüş
 
Kayıt
4 Ocak 2011
Mesajlar
1.216
Beğeniler
502
Yer
ankara/polatlı
#10
Bi kere 2 araba arasından geçme şansın var motorla. Olmamalı tabii, ama teorik olarak mümkün. Mesela: karşıdaki araç hatalı sollama yapsa.
Yada çok sıkıştın, tarlaya uçsan üstünde koruman varsa bayağı ucuz atlatırsın kazayı
Vites düşürüp çok ani hızlanabilirsin, motorun gücü yeterliyse. Tehlikeli bi duruma girmemek için daha ani tepkiler verebilirsin ortalama bir arabaya göre.

Özüm Bey, geçmiş olsun.

Erkan,
Kaza haberini okuyunca "şoka girmiş" olmayasın? Şok bayağı etkili olmuş, gramerini de etkilemiş :D
 
Kayıt
28 Mart 2011
Mesajlar
140
Beğeniler
36
Yer
Antalya
#11
Bi kere 2 araba arasından geçme şansın var motorla. Olmamalı tabii, ama teorik olarak mümkün. Mesela: karşıdaki araç hatalı sollama yapsa.
Yada çok sıkıştın, tarlaya uçsan üstünde koruman varsa bayağı ucuz atlatırsın kazayı
Vites düşürüp çok ani hızlanabilirsin, motorun gücü yeterliyse. Tehlikeli bi duruma girmemek için daha ani tepkiler verebilirsin ortalama bir arabaya göre.

Özüm Bey, geçmiş olsun.

Erkan,
Kaza haberini okuyunca "şoka girmiş" olmayasın? Şok bayağı etkili olmuş, gramerini de etkilemiş :D

Teşekkür ederim. Bende hep motor üstünde şunu düşünüyorum. "Tehlike anında frenle durmaya çalışmak yerine, bi delik bul ordan kaç" :D :eek:
Belki benim motora özgü bişeydir ama biraz sürat fazla olunca durmuyo meret :D Arabada böyle bi delik bulmak çok zor. Hadi buldun diyelim, sığdırmak ayrı bir dert :D
 
Kayıt
4 Ocak 2011
Mesajlar
1.216
Beğeniler
502
Yer
ankara/polatlı
#12
Bu tarz akrobatik manevralar "son çare" olarak denenmeli tabii, başka şans yoksa. En güzeli böyle bi duruma hiç düşmemek. Ama hatayı karşı tarafın yapması da mümkün tabii. Yani fren yetecekse fren yapılmalı bence, yetmeyecekse başka şeyler denenebilir.

Frenleri daha iyi bi motora geçmek de oldukça iyi bi fikir bu arada :)
 
Kayıt
18 Aralık 2010
Mesajlar
1.707
Beğeniler
563
Yer
BAŞKENT
#13
mesela ne gibi avantaj ve dezavantajı var size göre ;)
Siz benden daha ıyı bılıyorsunuzdur fakat ben yınede anlatayım birşeyler :D
1 kere motorda araçlara gore daha yuksekte oturuyoruz ileriyi goruş mesafemız daha iyi, manevra kabılıyetımız daha yuksek, trafiğe çok fazla takılmıyoruz, park sorunu pek yok,duruma gore daha kolay hızlanabılırız ve son olarak motor uzerınde kendımızı ozgur hıssedıyoruz :)
şimdilik aklıma gelenler bukadar bunlar avantajlardı tabıkıde
dezavantajlarınıda yazmaya gerek duymadım neredeyse hergun her konuda yazılıyor zaten ;),

Daha 3 ay kadar önce otomobille kaza yaptım. Yolcu tarafında oturuyodum. Kırmızıda geçen bi kendini bilmeze, 70 km gibi bi hızla frensiz çarptık. Ben (her zaman takarım ama illaki ihmal ettiğim o 2 dk içinde olmalı ya kaza) kemerim takılı olmadığı için ön cama uçtum. Camı patlattım. Kafayıda tabi. Kol-bacak vs ezilmeler falan saymıyorum bile. Bu karşı taraftaki büyükbaş beyefendinin bir sürü aracın arasından burnunu çıkarması ve yanımdaki sürücünün DİKKATSİZLİĞİ sonucunda oldu. Yani, farkeden birşey yok. DİKKATSİZLİK VARSA - KORUMA YOKSA her yerde her türlü kaza başımıza gelir, bize zarar verir. Korkup saklanmaktansa, kendini emniyete alıp meydana çıkmak daha iyidir bence..
Bu arada çok geçmıs olsun umarım şöförde de onemlı bırşey yoktur
 
Kayıt
28 Mart 2011
Mesajlar
140
Beğeniler
36
Yer
Antalya
#14
Bu tarz akrobatik manevralar "son çare" olarak denenmeli tabii, başka şans yoksa. En güzeli böyle bi duruma hiç düşmemek. Ama hatayı karşı tarafın yapması da mümkün tabii. Yani fren yetecekse fren yapılmalı bence, yetmeyecekse başka şeyler denenebilir.

Frenleri daha iyi bi motora geçmek de oldukça iyi bi fikir bu arada :)

Daha iyi bi motora geçmeyi bende istiyorum ama kısaca özetlersek para yok :D :mad:

Az önce tamirciden geldim. iki lastiği de değiştirdim. balatalar yağ falan değişti. şimdi duruyo artık :D
 
Kayıt
28 Mart 2011
Mesajlar
140
Beğeniler
36
Yer
Antalya
#15
Siz benden daha ıyı bılıyorsunuzdur fakat ben yınede anlatayım birşeyler :D
1 kere motorda araçlara gore daha yuksekte oturuyoruz ileriyi goruş mesafemız daha iyi, manevra kabılıyetımız daha yuksek, trafiğe çok fazla takılmıyoruz, park sorunu pek yok,duruma gore daha kolay hızlanabılırız ve son olarak motor uzerınde kendımızı ozgur hıssedıyoruz :)
şimdilik aklıma gelenler bukadar bunlar avantajlardı tabıkıde
dezavantajlarınıda yazmaya gerek duymadım neredeyse hergun her konuda yazılıyor zaten ;),



Bu arada çok geçmıs olsun umarım şöförde de onemlı bırşey yoktur

Teşekkürler Ekrem. Şoförde hiç bişey yok :) Direksiyona vermiş olan gücünü. Direksiyon yamulup konsola girdi ama :D En çok hasar bendeydi zaten. O da 1 ay kadar beni yordu, geçti sonra. Ama özellikle ilk bir hafta insan elini kıpırdatamıyor kaza sonrasında :( Vücudumdaki bütün kemikler, kaslar acıyodu resmen. Hiç birimizin başına gelmez umarım böyle şeyler. Ne iki tekerde ne dört tekerde.. Birde o kazalı haliyle insanı oturtuyorlar karakolda.. Sanırım 7-8 saat beklemişti emniyette.
 
Kayıt
10 Ekim 2010
Mesajlar
32
Beğeniler
0
Yer
baku
#16
bana scooter demeyin:) fazer kullanıyorum geçen hafta istanbulda arkadaşın scooterına bınmek durumunda kaldım hava yağıslıylı.frene basmamla motorun hızlanması bir oldu.dümdüz kaldırıma.kaskın ve korumanın önemini orda daha iyi anladım.kafamı direk kaldırıma vurdum ve sa tarafımın üzerine kaydım.eldivenim olmadığından elimi yere atınca hafif yüzüldü.tabi3-4 gün sağ tarafım bastan aşagı ağrıyı saymıyorum.ama 10 metre de olsa kaskı takmak gerek nerde ne geleceği belli olmuyor.bu arada frene basmadan önce hızım 20 km falandı bastıktan sonra kaça çıktı bilmiyorum o kadar vaktim olmadı:)ve yokuş aşağı iniyordum.çok hafif atlattığım için gülerek yazıyorum ama korumalar gerçekten çok önemli eldivenine kadar.eldiven mesela basta garip geliyor ama şimdi artık eldivensiz süremiyorum desem yeridir.para varsa olduğu gibi korumaya vermek lazım ilk önce.tabi kask en önemlisi.
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#17
Bence hepsini, unutun gidin "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri alın.
Bakın imzamda ne diyor.
Bir insanin bildigini zannettigi bir seyi ogrenmesi, imkansizdir (Epiktetos)


Bu eğitimlerde size gereken tüm bilgiler veriliyor.Bu bilgileri net ortamında teorik olarak alıp pratikte uygulamanız İMKANSIZ.
Asla ama asla katta kendi hatalarınızı göremezsiniz.Hadi bir mucize oldu gördünüz sistemi bilmeden uyguladığınız ve kurtuldunuz.Burdaki yanlışla şans eseri kurtuldunuz ama bu sizin bilinç altınıza doğruymuş olarak girer ve bir daha ki sorunda basitçe telef olur veya ciddi sakatlanırsınız.
Boş verin deneme yanılmayla öğrenirim ayaklarını.Gidin 3 kuruş paranız gitsin Değeri para ile ölçülmeyecek sağlığınız canınız gitmesin.
Bırakın inadı alın eğitimlerinizi.
İmzamda bir çok örnekler var.
arif olana.
 
Yukarı