Kaza yaptım

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#1
Selamlar arkdaşlar hayatımın ilk motosiklet kazasını 23 temmuz 2010 tarihi ile yapmış bulunmaktayım kazam tek taraflı olmuştur ben hariç kimsenin canı yanmamıştır.Olaa bugün akşam 17:30 gibi gerçekleşti.Kocaeli spor antreman tesislerinin kenarında 60 km/h ile seyrederken düzlükten istifade edip hızımı arttırmak istedim gaz kolunu çevirince motosiklet aniden hzlanmaya başladı tüm çapalarıma rağmen hızı kesemedim ilerideki kavşaktaki kaldırıma çarpmaktansa motosikleti sol tarafına yatırdım yaklaşık 20 m sürüklendikten sonra ancak durabildim.Kafada kask ve korumalı montum vardı.Montumun kolları sürüklenmenin etkisi ile hafiften yırtıldı ve kolumda lokal soyulma ve yanıklar meydana geldi.Babamdan aldığım güvenli sürüş teknikleri sayesinde başka hiçbir yara almadan kurtuldum.Motosikletim altımdan çıkıp kaldırama çarparak takla attı durumu pert :( Gaz kolunu incelediğimde sinir bozucu bir olayla karşılaştım kenarları kırılan gaz kolu kafa grenajına takılmış tüm sorun bu herkese iyi akşamlar.
 

DEMİRAT

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2009
Mesajlar
1.399
Beğeniler
369
#2
geçmiş olsun Alican neyse buna şükür,kontagı kapatmak aklına gelmedimi,gerci anlık bir olay ama gelmesi lazımdı
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#3
Geçmiş olsun kardeşim
Demek ki zamanında ilgi alakanı esirgemişsin motosikletin gaz koluna.
Güvenli Sürüş Teknikleri eğitimlerinde (Erol Başkanım Özgür Polisim bilir) T-Clock denilen bir kontrol sitemi vardır.Bazıları haftalık aylık veya günlük yapılması gerekenlerdir.
Kazayı anlatmışsın teşekkürler bizimle paylaştığın için.
Bu kaza anında soğuk kanlı olmak ve madem gaz kolu takılı kaldı Debriyajı sıkıp vitesi boşa almak yada sadece debriyajı sıkılı tutmak ve varsa emergeny stop düğmesini kapatıp frenlerle yavaşlamak ve durmak lazım.Emergeny stop düğmesi yoksa kontak anahtarını kapatmak lazım.
Bu kaza yine senin hatan var kardeşim.
Gerekli bakımları kontrolleri zamanında yapmadığın için olmuş.
Buna şükür.
Senin kadar şanslı olmayanlarda vardı bugün kaza bilançolarında.

Artık daha sık kontrollerini yaparsın motosikletten inerken ve binerken.
 

DEMİRAT

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2009
Mesajlar
1.399
Beğeniler
369
#5
Geçmiş olsun kardeşim
Demek ki zamanında ilgi alakanı esirgemişsin motosikletin gaz koluna.
Güvenli Sürüş Teknikleri eğitimlerinde (Erol Başkanım Özgür Polisim bilir) T-Clock denilen bir kontrol sitemi vardır.Bazıları haftalık aylık veya günlük yapılması gerekenlerdir.
Kazayı anlatmışsın teşekkürler bizimle paylaştığın için.
Bu kaza anında soğuk kanlı olmak ve madem gaz kolu takılı kaldı Debriyajı sıkıp vitesi boşa almak yada sadece debriyajı sıkılı tutmak ve varsa emergeny stop düğmesini kapatıp frenlerle yavaşlamak ve durmak lazım.Emergeny stop düğmesi yoksa kontak anahtarını kapatmak lazım.
Bu kaza yine senin hatan var kardeşim.
Gerekli bakımları kontrolleri zamanında yapmadığın için olmuş.
Buna şükür.
Senin kadar şanslı olmayanlarda vardı bugün kaza bilançolarında.




Artık daha sık kontrollerini yaparsın motosikletten inerken ve binerken.


amacım polomik yaratmak deyilde örnek üzerinde, eğitimimde verilenin olabilirligini anlatmak için yorum yapacam,gaz kolu takılan bir motosikletin üzerinde yukardaki yazınızda 3 madde halinde yapıması gerekir denilmiş
şimdi yeni motosiklete başlayan ögrennen,bunuda geçtim bikaç senelik motosiklet kullanıcısınada bunu yapacan deseniz o anda aklına sırasıyla bunları yapma sansıda yokdur hatırlayamazda,bu tip paniklememen gerekir dedigimiz olaylarda yapılması gereken şeyler kısa ve net tek hamleli işlemler olmalıdır
ben ne demişim kontak kapa niye demişim enkolay ve hızlı oldugu için,scooterde zaten mecbur kontakdan başka caren yokda viteslide olsa deneyin uygun bir yolda hızlı giderken kontagı kapayın en pratigi olabilir sekli budur,beyinlere kısa ve kolay, denenen şeyler kalır,sizde deneyin boş uygun yolda kontagı kapatın ve beyninize yazın derim


dip not: sayfa kirliligi olmasın diye dip nota da iyi alıştım unuttugum seyler aklıma gelince yazıyorum:D:D vitesli motoru olan arkadaşlar denesin farzedinki gaz kolunuz takılı kalmış gibi gazı kesmeden debriyaja basın ve motorunuzu durdurmaya calısın ve motosikletiniz durma esnasında bile gazı basılı tutun şunu diyorum bunları yaparken ki psikolojik durumu yasayın diye bunu deneyin diyorum,kısaca psikolojik durama hitap eden ve hızlı olan kontak kapatmaktır
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#6
Geçmiş olsun kardeşim
Demek ki zamanında ilgi alakanı esirgemişsin motosikletin gaz koluna.
Güvenli Sürüş Teknikleri eğitimlerinde (Erol Başkanım Özgür Polisim bilir) T-Clock denilen bir kontrol sitemi vardır.Bazıları haftalık aylık veya günlük yapılması gerekenlerdir.
Kazayı anlatmışsın teşekkürler bizimle paylaştığın için.
Bu kaza anında soğuk kanlı olmak ve madem gaz kolu takılı kaldı Debriyajı sıkıp vitesi boşa almak yada sadece debriyajı sıkılı tutmak ve varsa emergeny stop düğmesini kapatıp frenlerle yavaşlamak ve durmak lazım.Emergeny stop düğmesi yoksa kontak anahtarını kapatmak lazım.
Bu kaza yine senin hatan var kardeşim.
Gerekli bakımları kontrolleri zamanında yapmadığın için olmuş.
Buna şükür.
Senin kadar şanslı olmayanlarda vardı bugün kaza bilançolarında.

Artık daha sık kontrollerini yaparsın motosikletten inerken ve binerken.
Şenol hocam motosikletim scooter acil kesme düğmesi olmadığı için kontak aklıma geldi motosikletimi yeni aldığım için bazı aksamların yerini hemen bulamıyorum.Kaza anında elimi bir an gösterge panelinin üzerine uzanıp kontak anahtarı aradı fakat anahtar alt paneldeymiş daha önceki ramzeyden gelen alışkanlık.Gaz kolu ise tamamı ile benim hatam burda kimseye hata bulmuyorum motosiklet camiasına verdiğim kötü imajdan dolayı herkesden özür dilerim.
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#7
amacım polomik yaratmak deyilde örnek üzerinde, eğitimimde verilenin olabilirligini anlatmak için yorum yapacam,gaz kolu takılan bir motosikletin üzerinde yukardaki yazınızda 3 madde halinde yapıması gerekir denilmiş
şimdi yeni motosiklete başlayan ögrennen,bunuda geçtim bikaç senelik motosiklet kullanıcısınada bunu yapacan deseniz o anda aklına sırasıyla bunları yapma sansıda yokdur hatırlayamazda,bu tip paniklememen gerekir dedigimiz olaylarda yapılması gereken şeyler kısa ve net tek hamleli işlemler olmalıdır
ben ne demişim kontak kapa niye demişim enkolay ve hızlı oldugu için,scooterde zaten mecbur kontakdan başka caren yokda viteslide olsa deneyin uygun bir yolda hızlı giderken kontagı kapayın en pratigi olabilir sekli budur,beyinlere kısa ve kolay, denenen şeyler kalır,sizde deneyin boş uygun yolda kontagı kapatın ve beyninize yazın derim
Teşekkürlerler ömer hocam verdiğiniz bilgiler için.
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#11
Alican geçmiş olsun..
Kontak kapatmak en kısa ve en kolay yol değil bence...İkinci yol.
Ya önünde seyreden yakın bir araç varsa? Gidonu bırakıp kontak ararken yine olan olur.
İlk yapılacak iş her iki frene dengeli bir şekilde basmaktır..Sağlam tutan bir fren otomatik vitesli motoru durdurur.Alican'ın frenleri zayıfmış gibi geldi bana..
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#13
Alican geçmiş olsun..
Kontak kapatmak en kısa ve en kolay yol değil bence...İkinci yol.
Ya önünde seyreden yakın bir araç varsa? Gidonu bırakıp kontak ararken yine olan olur.
İlk yapılacak iş her iki frene dengeli bir şekilde basmaktır..Sağlam tutan bir fren otomatik vitesli motoru durdurur.Alican'ın frenleri zayıfmış gibi geldi bana..
Arka frene çok sıkı şekilde asıldım 110 dan 80 e düştü kavşağa çok yaklaştığımı farkettim ortadaki reklam direğine çarpıp fırlayan motosikletin insanlara zarar vermemesi için motosikleti altımdan saldım o an aklıma daha iyi bir fikir gelmedi herkese teşekkürler allah kimseye kaza zeval vermesin.
 

Hakan Çıtır

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Şubat 2009
Mesajlar
1.471
Beğeniler
400
Yer
İSTANBUL
#14
Sucuter motorlarda kontak anahtarı stop durumunda olduğunda giderken motor çalışır gibi olur ama gaz yemez doğru olan budur ama alican panik ve refleksler bu olaya sebebiyet vermiş çok geçmiş olsun
 
Kayıt
28 Nisan 2009
Mesajlar
703
Beğeniler
240
Yer
tekirdağ - çerkezköy
#15
Selamlar arkdaşlar hayatımın ilk motosiklet kazasını 23 temmuz 2010 tarihi ile yapmış bulunmaktayım kazam tek taraflı olmuştur ben hariç kimsenin canı yanmamıştır.Olaa bugün akşam 17:30 gibi gerçekleşti.Kocaeli spor antreman tesislerinin kenarında 60 km/h ile seyrederken düzlükten istifade edip hızımı arttırmak istedim gaz kolunu çevirince motosiklet aniden hzlanmaya başladı tüm çapalarıma rağmen hızı kesemedim ilerideki kavşaktaki kaldırıma çarpmaktansa motosikleti sol tarafına yatırdım yaklaşık 20 m sürüklendikten sonra ancak durabildim.Kafada kask ve korumalı montum vardı.Montumun kolları sürüklenmenin etkisi ile hafiften yırtıldı ve kolumda lokal soyulma ve yanıklar meydana geldi.Babamdan aldığım güvenli sürüş teknikleri sayesinde başka hiçbir yara almadan kurtuldum.Motosikletim altımdan çıkıp kaldırama çarparak takla attı durumu pert :( Gaz kolunu incelediğimde sinir bozucu bir olayla karşılaştım kenarları kırılan gaz kolu kafa grenajına takılmış tüm sorun bu herkese iyi akşamlar.
çok geçmiş olsun hocam ALLAH daha büyük kazalardan korusun hepimizi
 

Gökhan Yasdal

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2010
Mesajlar
870
Beğeniler
485
Yer
İstanbul
#16
Bu tip kazalar tecrübe seviyemizi artırıyor tabi. Sevindirici olan sağlık açısından tatsız bir sonuç doğurmaması. Kaza anında soğuk kanlılığı koruyup doğru olanı yapmak sanırım bol bol yapılan antreman ve tekrarlarla mümkün olacak. Eğitim alıp eğitimdeki bilgileri boş bir alanda tekrar tekrar yapmak lazım. Unutmayalım ki hafızamız okuyup öğrendiklerimizi hatırlamaya yarıyor fakat reflekslerimiz daha önce verdiği tepkiyi veriyor genelde. Yani daha önce deneme yapmadıysak yüz üstü düşerken %99 ellerimizi yere koyarız. Bunun yanlış olduğunu bilmemiz bize engel olamaz. Ancak uygun şekilde antremanlarla vücudumuza bir alışkanlığı kazandırabiliriz. Motosiklet ile ilgili çok fazla tecrübem olmamasına rağmen otomobilden dem vurmam gerekirse panik halinde yapacaklarımı öğrenmem için bir kaç kez o durumda kalmam gerektiğini söyleyebilirim. İlk otomobilim 106 Quicksilver'dı. O otomobilde aracın vereceği tepkileri boş alanlarda test etme imkanım oldu. Virajda savrulmayı önlemek, çukurlardan güvenli kaçmak gibi denemeleri yaparak tecrübe kazandım. Trafikte de bir iki kez bu tecrübeleri kullanmak durumunda kaldım. Gerçekten çıkamayacağımı hissettiğim bir virajda istem dışı kontra yaparak kurtarmıştım. Yaparken düşünmemiştim bile. Sadece daha önce yaptığım tekrarları beyin hatırlayıp uyguladı.

Bence adı üzerinde "KAZA" yani istemeden başımıza gelen zamanı tahmin edilemez bir durum. Bizim yapabileceğimiz yeteneklerimizi ve alışkanlıklarımızı geliştirerek bu durumlardan (aslında hiç bu duruma düşmeden) kurtulmak. Gaz kolunun takılması pek de kontrol edilip önlenecek bir arıza türü değil sanırım. Çok geçmiş olsun. Allah daha büyüklerinden korusun sizi.
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#18
Alican çok geçmiş olsun. Umarım daha kötüsünü yaşamazsın, biz de üzülmeyiz. Ancak monttan ve kasktan bahsettin ama diğer korumalar?

Full koruma arkadaşlar, düşmemiş sürücü yoktur, düşecek sürücü vardır. Hazırlıklı olmalıyız.

Takılan gaz konusunda şu veya bu yapılmalıydı demeyeceğim, çünkü o gaz kolu hiç takılmamalıydı bence. Hayatımız 2 adet tekerlek üzerinde ise ona çok ama çok iyi bakmalıyız. O da bizim her istediğimizi yapsın.

Ha oldu ya makine bu herşeyi yaptık da yine de takıldı;
Her zaman ve her zaman savunduğumuz eğitim, olmalı, olmalı, olmalı, kesin olmalı.
 

DEMİRAT

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2009
Mesajlar
1.399
Beğeniler
369
#19
Özgür egitimi savunmada senol hocayı geçeçen bu gidişle:D:D egitim hayat demek,su,ekmek kadar önemli
 
Yukarı