Kime hangi motor uygundur ???

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#1
Forumda pek çok motoru olmayan, almak üzere olan yada hangi motoru alayım diye araştırma yapan,hayallerindekini alabilmek için yanıp tutuşan katılımcı var.

Yine aynı şekilde motor kullanmaya 600cc Racing yada 1000cc Chopperle başlayanlar olduğunuda görüyoruz :confused::confused::confused:

Hiç bir gelişmiş ülkede motosiklet kullanmaya bu şekilde başlamanıza müsaade edilmez.

Her kaza haberi bütün Motosiklet camiasına maal ediliyor ve yeni başlayacaklara kötü bir örnek oluyor.
Dikkat ederseniz bu kaza haberlerinin çoğunda sebep aynı "AŞIRI HIZ "

Ben buna başka bir isim taktım "KONTROLSÜZ HIZ"

Çünkü motosikletler en küçüğüde dahil yapıları gereği hızlı ve güçlü araçlardır.

Maharet bu hızı ve gücü kontrol edebilmektir.

Kazaların asıl sebebi bu gücün kontrol edilemeyişidir.
Yola,yüke ,havaya,motorun özelliklerine ve tecrübeye göre yapılan bu kontrol becerisini kazanmak zamanla olabilecek bir şey.

İşte bu sebeple 150cc yi geçmeyen bir motorla başlayan süreç çeşitli ülkelerde farklılıklar göstermek kaydıyla yavaş yavaş büyük motora geçmenize müsaade ediyor.

Ehliyeti almanızla 1000 cc bir motora geçmeniz arasındaki süre 5 seneyi geçebiliyor.Yurt dışında yaşayan katılımcılar kendi yaşadıkları ülkelerden örnekler vererek bizleri aydınlatabilirler.

Mademki bizim kanunlarımızda henüz böyle bir şey yok o halde en azından "bilinçli motorcular" olarak bu konuda bir kamuoyu yaratabiliriz.
Yaratmalıyız.

Bu seferde kanun bizim arkamızdan gelsin.

Tabi bu işle profesyonel olarak uğraşanlarada çok büyük bir iş düşüyor.
Yeni başlayan birine daha az para kazanmak pahasına ama iyi ve UZUN ÖMÜRLÜ bir müşteri kazanmak adına küçük bir motoru satabilmeliler.

İşin sadece kask takıp, mont ve eldiven giymekten ibaret olmadığını ,yaşa,tecrübeye, fiziksel özelliklere (kilo,boy vs.) ,kullanım amacına uygun bir motorun seçimininde en az onlar kadar önemli olduğunu anlatabilmeliyiz.

Bu işe yeni başlayanlar için hangi motorların uygun olabileceğini detaylı bir şlekilde anlatan sabit bir dosya hazırlayıp görünür bir yerde tutmakta fayda var diye düşünüyorum.

Bu işin temel prensibini bir cümleyle özetleyebiliriz aslında;

"Siz kendinizi düşünmüyor olabilirsiniz ama zarar verebileceğiniz diğer insanları düşünmek zorundasınız."

kazasız sürüşler.

altan
 

Turgay

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
1.499
Beğeniler
843
Yaş
35
Yer
İstanbul
#3
Hiç birşeyden korkmam, eğitimsiz insandan korktuğum kadar..
 

Ozgur Baglama

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ocak 2008
Mesajlar
1.380
Beğeniler
727
Yaş
37
Yer
Bakırköy, İstanbul
#4
bence olayın büyük kısmı kafada btiyor.birşeye şahit oldum çok şaşırdım.asker ardaşım dükkana geldi bende malum bi tane emektar var 125 cc dediki ver bi tur atayım dedim daha önce kullandınmı dediki yok kullanmadım dedim olm düşersin olurmu öle şey yok yok dedi sen bana vitesi göster freni göster bende gösterdim adam aldı gitti motoru abi ya sonra geldi utanmadan atla arkama bi tur atalım ya kardeşim bi bindim dersin bu aram 40 yıl motor kullanıyor.valla inanmazsınız geçen geldiğinde 1000rr ı verdim sanki motoru o üretmiş öyle kullandı ama kendinden o kadar emin ben bile şaşırdım.bazı arkadaşlar motorun üstüne binince titriyor o adamda 40 yıllık tecrübe olsun o benim1 ay motor kullanan arkadaş gibi kullananmaz kanımca..
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#5
Motosiklet Forum'da olmazsa olmaz bir konu!

Böyle bir düşünceyi öncelikle bizimle paylaştığınız ve dile getirdiğiniz için size teşekkür ederim.

Basitçe anlatmak gerekirse emeklemeden yürüyemez ve koşamazsınız. Motosiklette yürümek yılların deneyimi koşmak ise yılların ve biniş süresinin deneyimini gerektirir. Motosiklet kullanımında emekle süresi de uzun bir zaman ister. Koşmayı siz düşünün.

Emekleme sürecinin en önemli yanı doğru motosiklet seçmektir. Burada önemli olan sizin boyutuz değildir. İri yapılı olmanız büyük cc motosiklete binebileceğiniz anlama gelmez. Motosikletin boyutu tamamen sizin tecrubenizle doğru orantılıdır. Zamanla tarzınız oluşur. Tarzınıza göre de seçim yaparsınız.

Racing motosikletler hep çekici olmuştur unutmayınız ki hayatınıza yapacağınız bir hata ile son verebilirsiniz. Bu tip motosikletler uzun yılların tecrubesi ile kullanılabilecek motosikletlerdir.

Komik belki ama gerekli bir öneride bulunmak istiyorum. Bisiklet kullanın ve hakimiyetinizi arttırın. Size çok büyük faydası olacaktır. Yanlış duymadınız bisiklet kullanımı size çok şey kazandıracaktır.

Değerli arkadaşlar başlangıç için öncelikle size scooter öneririz. Bir kaç ay binip ben motosikleti öğrendim diyerek kendinizi kandırmayın. Gerçekten emin oluncaya kadar kullanın. 100 cc 250 cc başlangıç sınırınız olmalıdır. Zamanla istemis oldugunuz tarz ile kendi motosiklet seciminizi yapabilirsiniz.

Motosiklet kültürü ne yazık ki bizim ülkede çarpık bir şekilde ilerliyor bizler ve bizim gibi düşünenler buna yön vermek için çabalıyoruz. Çabalamaya da devam edeceğiz.

Kullanım amacına göre size tavsiyelerimiz:

Şehir içi kullanımı için en iyi ve ideal motosiklet scooterdir. Yapacağınız gezi ve yola göre de maxi scooter de olabilir

Uzun yol ve turlar yapıyorsanız Enduroo tarzı en idealidir.

Hız tutkunuz var ise Race

Arazide kullanmak istiyorsanız Moto Cross veya ATV

Keyifli turlar istiyorsanız Chopper

Tamamen İş amaçlı da 100 cc 150 cc aralığında günlük kullanıma uygun modeller

Kısaca size önerilerimiz olabilir. Bunların dışında da modeller vardır ama genel olarak bu çatıda toplanır.

Sevgi ve Saygılarımla

Ulaş
 
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
165
Beğeniler
80
Yaş
55
Yer
Kilis
#6
Ben her türlü makinayı kullanırım...Bi hayabusaya binemedim..Chopperde zaten tarzım değil..Ortalama 100 e yakın makina geldi geçti..yaş 43 ..Ama en sevdiğim makina Yamaha RS 125 Cygnus...Cıbırın yerini kaptı valla..pabucu dama..
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.996
Beğeniler
3.100
Yaş
51
Yer
İstanbul-Çamlıca
#7
Altan ve Ulaş hocam ağzınıza dilinize sağlık. Çok güzel ve yararlı bir paylaşım bizler için, umarım herkez bunları dikkate alır. Tüm motosiklet kullanan arkadaşlara kazasız sürüşler.
 

Turgay

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
1.499
Beğeniler
843
Yaş
35
Yer
İstanbul
#8
Ulaş abi çok haklısın, bisiklet bu işin taaaaaaaa en başı. ondaki tecrübe motora direk yansıyor. Bunu yaşayanlardan biriyim.
 

Mehmet_Begec

Kıdemli Üye
Kayıt
11 Nisan 2008
Mesajlar
226
Beğeniler
192
Yer
Bremerhaven
#9
Cok güzel bir Konu acilmis ve cok dogru sözler söylenmis.Özellikle Altan ve Ulas Arkadasima tesekkür ediyorum. Bence bunlar altin degerinde tavsiyeler ve bilgiler. Gözardi etmeyen Arkadaslar kesinlikle faydasini görür diyorum.

Herkese kazasis sürüsler diliyorum.
 
Kayıt
6 Temmuz 2009
Mesajlar
37
Beğeniler
28
Yaş
40
Yer
Antalya
#10
Bilgilendirme için ilgili kişilere teşekkür ederim.Başlangıç noktasında olan arkadaşlar için çok mühim konular.Ancak burada daha ziyade tecrübe/motor gücü orantısı ele alınmış benim değinmek istediğim konu daha çok fiziksel orantılar.Örneğin boyu 1.65 olan bir arkadaşımızın honda nx 250 gibi yüksek bir motorla başlaması sorun yaratırmı?Ayakların yere teması ne denli önemli ve boy konusunda optimum kıstas nedir hangi şekilde bu motor bana fiziksel olarak uygun diyebiliriz üstadlarımız bu konularda da yorumlarını esirgemezlerse çok memnun olurum.Malumunuz konunun başında da değinildiği üzre gücü kontrol etme konusunda fiziksel yeterlilik bence çok önemli
 

Hakan Çıtır

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Şubat 2009
Mesajlar
1.471
Beğeniler
400
Yaş
41
Yer
İSTANBUL
#11
Paylaşım için teşekkürler avrupa ve gelişmiş ülkelerdeki yaptırım gücü ve adamların sistemleri bence bizden kat kat üstün ne olursa olsun bizde herkesin gözüne çarpmıştır hatta reklamlarda bile gördüm küçük tekerli ne olduğu belli olmayan çin malı motorlarla su taşıyan 15-16 yaşlarlarda çocuklar ve kafalarında kask bile olmayan insanlar var buna müsade eden sistem ve işverenlerindede kabahat buluyorum ne yazıkki hergün bir çok insan ve genç bilinçsizce bindikleri bu makinalarla ölüme gidiyorlar. Çok mutluyumki bizim m/f ailesi olarak bir çok üyemiz bu konuda hassas ve çevresine örnek oluyor böyle paylaşımlarla ve anlatımlarla umarım bir kaç kişide olsa hayatını yaşamaya devam ediyordur bizlerle beraber
 

Emre PALAK

Kıdemli Üye
Kayıt
6 Eylül 2008
Mesajlar
549
Beğeniler
201
Yer
İstanbul
#12
Sanırım sorun insanımızda sabır olmayışı ve paranın istediğin şeyi satın alabilmesi. Tabi motoru profesyonel anlamda değil gösteriş amaçlı düşünmekte en büyük hata. Kimisi için yaşam tarzı, kimisi için spor, kimisi için zevk olan motosiklet ne yazıkki sonuçları bilmeyen, hesaplayamayan ya da anlatılanları dinlememekte direnen cahil bir insan için silahla oynamakla eşdeğer.
 

Bülent.Ö

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2009
Mesajlar
1.571
Beğeniler
621
Yaş
56
Yer
İdealtepe / İstanbul
#13
@Emre PALAK

Korkarım ki gösterişi yaşam tarzı olarak seçmiş birçok genç insan var ülkemizde.

Basit bir matematik hesabı ile bile bulabilecekleri birşey: Kiloları başına altlarına alacakları beygir gücü ne olacak? Bunu kontrol edebilecekler mi?

.
 
Kayıt
1 Eylül 2009
Mesajlar
22
Beğeniler
15
Yaş
46
#14
Bu konu hakkında ben de eklentiler yapmak isterim..

Motosiklet; gelişimi için kişiye uygun olması gereken bir taşıttır. Size göre uygun olanı bulabilmek, denemek ile olabilecek en pahallı yoldur.
Motosiklet kullanmaya karar verdiğinizde ilk önce yapacağınız öncelik, bir BAŞLANGIÇ EĞİTİMİ almaktır..Bu eğitimi verebilecek kişi veya kişilerin ehli ve sertifikalı kişiler olmasına özen gösterin. Başlangıç eğitiminizin sonunda eğitmeniniz sizin; fiziksel özellikler, kabiliyet, algılama, gaz hassasiyeti vs.. gibi birçok özelliklerinizi biraraya getirerek sizin hangi devir/tork aralığında, kaç beygir, kaç cc bir motosiklet kullanabileceğinize karar verip, size bu özellikleri olan marka ve modelleri içeren bir liste tavsiye edecektir. Gerisi işin görsel tarafı, o artık size kalmış..Rengine markasına aksesuarına siz karar verir mutlu hissettiğiniz bir motosikleti satın alır ve güvenli, keyifli sürüşlere başlarsınız..


Güvenli Sürüşler Dilerim...
 
Yukarı Alt