kle 500 hakkında bilgi istiyorummmm

Kayıt
25 Nisan 2008
Mesajlar
7
Beğeniler
0
#1
kle 500 kullanan varmı.almak istiyorum da.2004 veya 2005 model dusunuyorumm.bi bilgim yok bu model hakkımda .kullanan varsa biraz bilgi almak istiyorum daa.tesekkurler.....
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#2
Ben kullanmıyorum ama arkadaşım senelerdir KLE 500 kullanıyo, baya da yol yaptı ve çok memnun..
 
Kayıt
28 Haziran 2008
Mesajlar
38
Beğeniler
11
#3
kawasaki kle 500 kullanıcısıyım.son derece memnunum.hem arazide hem asfalt için yapılmış.diğer motorlarla mukayese bile edilmez ona göre şasesi,depo hacmi,ekonomisi,ve her fizikten insan yapısına yakışıyor.görüyoruz motorun üstünde dev gibi kalmış.yakışması bile farklı,su devridaimli,dipçik gibi bir makine.kle 500 klasman motoru 92 senesinden günümüze aynı motordur.kendini kanıtlamıştır.ilk uçak motorudur.japon harikasıdır.şimdiye kadar kullananlar memnun.ben vespaiharley,535 virago yamaha,cros,fj1200 den sonra kullanmakta olduğum bir motordur.
 
Kayıt
28 Haziran 2008
Mesajlar
38
Beğeniler
11
#4
yalnız türkiyede her motorun parça sorunu vardır.kawasaki de z motor ithal eder ve getirtir. bir aydır motoruma binemiyorum. z motoru da tenkit ediyorum.yunanistandan bir haftada getirtiyorlar.ne bu yaw..
 
Kayıt
26 Mart 2008
Mesajlar
18
Beğeniler
12
Yer
İstanbul
#6
kawasakiciler küçük zincir dişlisi lazım, olan ve temini mümkün mü.?
yaklaşık bir aydır motor arıyrum ve karşım aprilla pegaso- f 600 gs - Transalp ve kle çıkıyor. 7500-8000 arası bir para ayırabildim. Bu fiyata yeni ve çok iyi durumda kle ler var. Fakat bilmediğimden karar veremiyorum. Elimdeki paraya çok yol yapmış BMW ve Hondalar alabiliyorum, Aprilla ve Kle ler daha uygun fiyatlı. Ama ben yol yapacağımdan ve araziye gireceğimden bir tğrlü karar veremiyorum. Neden diğerlerine göre bu iki marka ucuz. Sedece yedek parça sıkıntısı yüzündenmi. Yoksa Türkiyede bilinmediklerindenmi.
 
Kayıt
28 Haziran 2008
Mesajlar
38
Beğeniler
11
#7
kullandım aşağı yukarı birsürü motor arasında karar verdim hala 2 senedir kullanıyorum,kawasaki KLE500 son derece meşakkat motoru.Dipçik gibi demek doğru.Şehir dışında 134 ş.içinde 154 ytl benzin yakmakta.Diğer klasman motorları içinde ucuza alınabilir model,ayrıca paranızın da yeteceğini zannediyorum.Diğer motorlarla kıyaslandığında suspansiyonuda şahane.Ön maşalara hava basıyorsunuz.Ağırlığa göre,boya göre orta amartüsörü ayarlamak mümkün.Her fizik görünümlü kişiye yakışan bir motor türü.(Z) motor her parçasını getirtiği gibi ,parçada bulunduruyor.Arıza da yapmıyor.Bakarsan bağ olur...
Bence kötü motor yok ,kötü binici var,sağlıcakla kalınız.
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#8
arkadaşlar parçalarının kolay bulunamaması malesef kawasakinin en büyük derdidir metro motordan beridir bir türlü distribitörlük sistemini ve hizmetlerinin oturtamamıştır ben klr 250 kullandım harika su suğutmalı torku yüksek tabiri caizse çekirge gibi bir motosikletti ama izmir kahramanlara parça için her gittiğimde adamlarla kavga ederdik hala bu böyle güzelim markaya hiç yakışmıyor
 
Kayıt
12 Ağustos 2008
Mesajlar
175
Beğeniler
176
#9
Kawas parçası bulmak isteyen bana özelden bana mesaj atabilir.Takımın cross yarışçısı olduğumdan parçaları yurtdışından uygun fiyatlara getirtiriz.Hatta çoğuna benden para bile almıyorlar.Sadece Kawasaki'nin 4 teker makinelerinin parçaları gelmiyor.
 
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
29
Beğeniler
28
#12
Selam herkeze..
araniza yeni katildim kle ile ilgili soru olunca dayanamadim:))
digermerih2 arkadasim aldinmi bilmiyorum demirati ama almadinsa inanki hic dusunme enduro ve racing olsun hemen hemen bircok naked i uzun sure kullandim. Ama kle m benim bir numara hic degismem simdi hatta saseden ayiracam simdi . Stratik boya filan yaptiracam a'dan z'ye elden gecirecem hic vazgecme dogru yoldasin ;)
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#13
o zaman sana bi soru kle nin piston çalışma yönü yüzünden at gibi çalışır
derler acayip vibrasyon olurmuş doğrumudur.

ayrıca aramıza hoş geldin.
 
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
29
Beğeniler
28
#14
o zaman sana bi soru kle nin piston çalışma yönü yüzünden at gibi çalışır
derler acayip vibrasyon olurmuş doğrumudur.

ayrıca aramıza hoş geldin.
piston calisma yonunden dolayi degil. cunku ayni motor lar gps ve en serisinde de var. buyuk bir ihtimalle sase baglantisindan olabilir. bir kac sey aklima geldi ona bakacam eger kesersem ne mutlu :)) yani evet hizlandigin zaman vibrasyon yapiyor yani :-(((
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#15
bildiğim kadarıyla çift silindirli olmasına rağmen aynı yönde çalışması sonucu olan vuruntu.
 
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
91
Beğeniler
53
Yer
İstanbul / Avcılar
#17
Tüm motorsiklet tutkunlarına selam ve saygılarımı sunarım. Ben de bir KLE 500 kullanıcısı olarak tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
4-zamanlı,su soğutmalı,çift silindir ve 498 cc. bir makina.
DOHC 8 sübaplı olup 45 PS / 8.300 rpm ve 42.5 Nm. / 7.500 rpm değerlerine sahip.
Keihin CVK 34 x 2 tipi karbüratörü bulunan KLE 500'ün ateşlemesi dijital TCBI ve elektrik marşlı. 6 vites şanjumana sahip KLE 500, yüksek gerilimli çelik şase üzerine entegre edilmiş. Önlerde 41 mm teleskopik havalı çatal ve arkada gaz şoklu Uni-Trak süspansiyon bulunduruyor. 90/90-21 ön ve 130/80-17 arka lâstik ebatları var. Önde tek 300 mm çift piston kaliper disk ve arkada ise Tek 230 mm tek piston kaliper disk var.

2215 mm. uzunluğa, 880 mm. genişliğe ve 1270 mm. yüksekliğe sahip. 850 mm. yüksekliğe sahip selesi ile kısa boylu kullanıcılara uygun olmadığından tavsiye etmiyorum.
15 lt. denilen yakıt deposu kapak hizasına kadar doldurulduğunda maksimum 15,2 lt. alıyor.181 kg. kuru ağırlıklı olup sadece Japonya'da imâl ediliyor. (Tedarikçi ülkelerde imâlatı yok)Her ne kadar Z-Moto yetkilileri "Artık üretilmiyor" deseler de yabancı forum sitelerine baktığınızda halen bir çok ülkeye ihraç edildiğini göreceksiniz.

Öncelikle şunu da belirtmek istiyorum. 190 cm. boylarında ve irice iseniz selenin dar geleceğini söylemek zorundayım. Ama benim gibi zayıf iseniz (177 cm. boy ve 64 kg. ağırılığındayım) selenin darlığı hiç sorun olmuyor. :)

2008 yaz dönemindeki gözlemlerim şu şekilde oldu:

Öncelikle, motorum yeni olduğu için katalog talimatları doğrultusunda 4000 devri geçmediğmi hemen belirteyim. Hein Gericke marka aldığım montumu da böylece test etme fırsatım oldu ve montla ilgili diyebileceğim tek şey, "mükemmel" ifadesidir. Beni ne terletti, ne de üşüttü...

Manisa Akhisar'daki Opet'ten benzin ikmalimi yaptım (mola vermek isterseniz tavsiye ederim, çünkü hem güleç yüzlüler hem de çay ikram edecek kadar misafirperverler) ve kilometre göstergesini sıfırladım. Balıkesir Bandırma'ya kadar gittim. Bandırma'nın içindeki Petrol Ofisi'nden aynı şekilde depoyu fulledim ve kıyasladım. Litre hesabını dikkate alırsak, 5,96 lt. yani yaklaşık 6 litre ile 185,6 km. gittiğini gördüm. Ama şunu da belirteyim, 80 km. hızı geçmemekle beraber, seri kullanmadım. Yani uzun yolda yaklaşık 3,3 litre yaktığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Ancak, İstanbul şehir içi trafiğinde yakıt sarfiyatı doğal olark yükseldi. 21 Nisan 2008'de Zübeyde Hanım Öğretmenevi'nde verilen bir konferansa motorumla gittim. ilk 1000 km. dolduğu için yine rodaj uyarılarını dikkate alarak 5000 -6000 devri geçmedim. İçerenköy kavşağını dönerken benzin bitti ve reserve geçmek zorunda kaldım. Reserve geçtiğimde sayaç tam olarak 260,0 km.'yi gösteriyordu. Reservin kapasitesi katalog verilerine göre 3,4 litre. Deponun kapasitesi yine katalog verilerine göre 15 litre. Ancak tam kapak hizasına geldiğinde 15,2 litre alıyor. Yani bu duruma göre 5000-6000 devir aralığında kullanıldığında 15,2-3,4= 11,8 litre ile 260,0 kilometre yol katedilebilmektedir. Bunun da ortalama hesabını aldığımızda 5000-6000 devir aralığında olmak koşulu ile İstanbul şehir içi trafiğinde 100 km.'de 4,54 litre yakıt harcadığı hesap edilebilmektedir.

Bu arada aklıma gelmişken, 800-900 km.'den sonra 40 km. ve üzeri hızlarda az da olsa bir uğultu duyuyordum. Kuzenimden aldığım zincir yağlaması ile bu uğultu kısmen geçti (zincir yağı spreyi bitmeseydi komple yağlayacaktık ama kısmet olmadı). Bu yüzden bu uğultudan rahatsız olur iseniz -ki dikkattinizi vermezseniz duyabileceğinizi sanmıyorum- motorunuzun zincirinin yağlamayı ihmal etmeyiniz.

Kim ne derse desin, ben KLE 500'den oldukça memnunum. Kimin ne söylediği beni ilgilendirmiyor. İyi bakarsan Çin motoru da olsa hiç bir sorun çıkmaz. Yeter ki çocuğun gibi bakmayı bil. Bende bir tane de Çin motoru var. 2005 Mayıs'ta aldım ve Allah'a şükürler olsun şimdiye kadar hiç bir problemle karşılaşmadım. Hele hele Kawasaki'yle sorun yaşayacağımı da hiç sanmıyorum. Süspansiyon konusuna gelince,tartışılmaz olarak değerlendiriyorum. 1987 yılında ilk motrum olan Simson'un süspansiyonunu hatırlıyorum da, doğrusu bu özlemimi hiç aratmadı.

Şİmdilik paylaşacağım gözlemlerim bundan ibaret. Ama havalar iyice düzelsin, tekrar motorsikletimle yaşayacağım deneyim ve gözlemlerimi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Herkese kazasız, huzurlu ve sıhhatli sürüşler dilerim.
 
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
91
Beğeniler
53
Yer
İstanbul / Avcılar
#18
Selam değerli arkadaşlarım.

Motorsikletimin aküsünü taktım ve çalıştırdım. Pistondaki yağların sızmasından dolayı zorlanmamamı için bir kaç kez marşa basıp bıraktım. Böylece yağlanması gereken alanlarda yağın hareketliliğini sağlamaya çalıştım.

Ve sezonu açtım. Daha doğrusu açmak istedim ama soğuktan dolayı hevesim kursağımda kaldı gibi bir şey olsa da yine "yaza merhaba" dedim. Ama burası İstanbul; hava her zamanki gibi nakör davranıyor. Yani sıcak derken soğuk, soğuk derken sıcak oluyor. Bu yüzden de hastalanma olasılığınız artıyor. Neyse, hayırlısı bakalım...

2009 yazında deneyim ve gözlemlerimi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Şimdiden herkese mutlu, huzurlu, kem gözlerden uzak, kazasız dolu dolu bir yaz yaşamanızı diliyorum.
 
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
91
Beğeniler
53
Yer
İstanbul / Avcılar
#19
Hafta sonu asistanım ile geziye çıktık ve KLE 500 hakkındaki gözlemlerim şu şekilde oldu:

Depoyu tamamen doldurdum (15.2 lt.) daha sonra da yola koyulduk. Ortalama 6000 - 8000 devir/dakika ve 140 - 160 km/h arasında kullanmaya özen gösterdim. Buradaki amaç, yüksek devirdeki yakıt durumuyla ve yol tutuşu ile ilgili bilgi edinebilmemdi. Geri dönüşte ise 160 - 180 km/h ile kullandım. Ancak dikkatimi çeken şey, 170 km/h ve sonrası hızda rüzgarda hafif bir salınım yaptığını hissettim. Gerçi bunun etkisini ise, 200 kg. ağırlığındaki KLE 500'ün yüksek bir makina olmasına ve benim de bu makineye göre hafif kalmama (64 kg.) yorumladım. Zaten bir racing olmadığı için de bu belli belirsiz hissedilen salınımı yapmasını çok normal buluyorum. Ancak, yine de KLE 500 sürücülerinin de bu konudaki görüşlerini almak isterdim.

Fazla ayrıtılara girmeden yakıt durumunu da şu şekilde ifade edeyim:

Gözlemlerim boyunca hatalı bir veri elde etmemek amacıyla sadece Petrol Ofisi'nden 95 oktan V/Max kurşunsuz benzin kullandım. (pompa litre fiyatı 2.99 TL)

Yüksek süratlerde kullanıldığında 383,4 km. ile 21.88 lt. benzin tüketti. Yani 100 km.'de yaklaşık değer olarak 5.71 lt. benzin tüketti. Bunu da ekonomik kullanımla kıyaslarsanız ekonomik kullanım ile yüksek hızlarda kullanım arasında yaklaşık % 70'lik bir fark olduğu görülür ki, bu farkın da ciddi bir değer olduğunu ifade etmekte fayda var.

Günlük fiyat baz alındığında ise 100 km.'de 17 TL 08 Kuruş yaktı. Bir başka ifadeyle km.'de 0.001708 TL (eski değere göre 170800 TL) tüketti.

Son olarak ifade etmek istediğim en önemli unsur şu:

Her ne olursa olsun, dünyanın en güvenilir motorsikleti de olsa asla hız yapmayınız. İnanın ki, yavaş gitmek çok daha eğlenceli. Hem çevreyi görmüş oluyorsunuz, hem güvenli yolculuk yapmış oluyorsunuz hem de paranız uçup gitmiyor. Tabiki yorulmuyorsunuz da... Ve herşeyden önemlisi yavaş ve dikkatli kullanıp hayatınızı riske atarak sevenlerinizi yasa boğmuyorsunuz.

Kazasız ve huzurlu sürüşler dilerim.

A. Vahap
 

goksel ozdogru

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ocak 2008
Mesajlar
1.456
Beğeniler
568
Yer
ankara
#20
merhaba arkadaşlar;

kle 500 hakkında bilgi verebilecek kimse var mı nasıl bir makinadır? yani yol ve arazi açısından. yani şunu soruyorum, elbette bir transalp değil ama hesaplı. artcı ile rampada bayılmayacak, arzide dur demeyecek ,uzun yolda öldürmeyecek ve hesaplı bir makina denebilir mi. yoksa illaki transalp al mı diyorsunuz?
 
Yukarı