lastik patlayınca..

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#1
iyi forumlar birçok motorsiklet kullanıcısının en büyük kabusu lastiğinin patlamasıdır (özellikle arka lastiğinin) malum ters bir yerdeyseniz ve servislere uzaksanız işiniz birhayli zordur kaldıki lastik tamircileride motorsiklet lastiğini sökmekle uğraşmaz yada üstesinden gelemez
işte bu tür durumlarda kullanılan lastik köpükleriyle ilgili sorularım olacak..
1: bu köpükler sağlıklımıdır? yani lastiğe yada janta zararı varmıdır?
2: bu köpükler şamrellimi tubeless tipi lastiklerdemi kullanılmalıdır?
3: köpüğü sıktıktan sonra en fazla kaç km. yol alınmalı ve maksimum hız ne olmalıdır?
eminimki bu konu netleşince birçok motosiklet kullanıcısının işi kolaylaşacaktır :)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#2
Çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Bu köpüklerden bir çok araçta kullandım. Küçük çivi patlaklarında birebir etkili. hem lastiği şişrmekte hemde patlağı geçici süreliğine kapatmaktadır. Ancak bu köpüklerinde belirli markalarını almakta fayda var. Örneğin ben italyan malı stac plastic diye bir marka kullanıyorum. tubeless tip motosikletimde kullandım ve sorun yaşanmadı ancak çin ve türk malı olanların bazıları sibobu tıkamaya kadar sorunlar çıkartabiliyor. Bunun için kalitelisi şart. Şamyelli lastikte hiç kullanmadım ancak ondada batan cisim çıkarıldığında eğer şamyelde yarılma yoksa aynı etkiyi göstereceğini düşünüyorum. Tek kötü yanı ise yarılmalarda hiçbir işe yaramıyor. Zaten tubeless lastiklerde bir çivi batması durumunda çivi çıkarılmaz ve oynatılmazsa yolunuza devam edebiliyorsunuz belirli bir süre. yinede benim gibi balığa gidipte batan vidayı farketmeden 7-8 saat sonunda motorunuza gelince lastiğin indiğini üstelik dağ başında görürseniz cidden çok işinize yarıyor. Zaten lüks spor otomobillerde stepne yerine bunlar kullanılmakta orjinalde...

Dediğim gibi lastiği veya şamyeli yarmadığınız sürece işinize yarıyor. Km durumuna gelirsek. Kayseride gece 1 de patlayan otomobil lastiğinde kullandım ve ankaraya geldim ertesi günde hiç bir inme olmadan lastikçiye kadar gittim. hızımda 90 civarlarında idi..
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#3
teşekkürler demekki motosikletlerin çantasında bulunması gerekiyor :) çünkü saat çok geç olduğunda ve ters bir yerdeyseniz keyifle başlayan geziniz büyük bir çileye dönüşebiliyor:)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#4
@Recep

Tabi canım. Bende biraz hastalıktır bu tarz şeyler. Artçı selemin altında yolda kaldığımda istediğim tüm parçalara ulaşabileceğim takımlarım,lastik tamir spreyini, yedek bujiyi,ampulleri, takviye için kabloyu..vs... kesinlikle eksik etmem. Gerçi şimdiye kadar lastik tamir spreyi hariç yolda hiçbirisini kullanmadım ancak bir gün gerçekten işe yarayabilir. Bu sebeple bazı temel malzemelerin olmasında fayda var. Hatta kaza riski yüksek olan biz motorcuların eğer yerleri varsa ufak bir ilkyardım çantası taşımasıda yararlı olur.
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#5
Merhaba,

Bu köpüklerin hiç bir sakıncası yoktur.

Tubeless lastiklerde kullanılıyor.

Patladıktan hemen sonra içine sıkıyorsunuz ve 8 saat içerisinde deliği tamamen kapatıyor. Peki hava inmiyor mu az da olsa iniyor hava eki yapmak gerekiyor.

25 - 30 YTL gibi de fiyatları var.

Bisikletlerde de kullanılıyor. Bu köpükler sadece sizi yolda kalmayın diye yapılmışlardır. Bir de slime diye bir jel vardır o jeller daha etkilidir hatta reklamlarında yüzlerce çivi batırıp çıkartıyorlar ve bir sey olmuyor.
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#6
biz bu köpükleri dağ bisikletinde kullanıyoruz ve süper bir icat lastiğin patladığını anlamıyorsunuz bile özellikle yarışlarda durup değiştirme ve zaman kaybetme gibi bir sorununuz olmuyor ama tabiki tubeless olması şart iç lastikte pek randıman vermiyor.
motorsiklette ise yüksek hızlarda balans yapıyor bu yüzden geçici bir çözüm ama
yine söylüyorum süper bir buluş.
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#7
kesinlikle süper bir buluş motosikletin stepnesi yok (eski px serisi vespalar ve honda kinetic scooterlar hariç :) )bu yüzden edinmekte fayda var derim
 

Bozkurthakan

Kıdemli Üye
Kayıt
12 Ağustos 2008
Mesajlar
175
Beğeniler
176
Yaş
120
#8
Vallahi Recep kardeşim o bizim can kurtaranımız.Her şeyimi unatabilirim ama kaskımı ve spreyimi asla...
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#9
hakan kardeşim hele allah korusun düşünsene yoldasın harleyin arka lastiği patlıyor onu çıkartmanın ve tamir edilip takmanın ne kadar zor olduğunu yaşanacak sıkıntıları düşünmek bile istemiyorum:) kaska kadar vazgeçilmez olmalı bencede:)
 

Hakan Karael

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
2.946
Beğeniler
1.297
Yaş
47
Yer
İstanbul
#11
aynı şekilde katılıyorum çok güzel bir icat benim değil ama gurup gezisindeki bir arkadaşımın bende olmasından dolayı çok işine yaramıştı kurtarıcı gibi:):):)
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#12
peki bunlar kaç lastiklik? yada kaç kullanımlık? öyle ya arkadaşımıza veririz sonra bizimki patlarsa:)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#14
@Recep

Arkadaşım otomobillerde tek kullanımlık. Kullanıldıktan sonra havayla temas ettiğinden sprey borusunda donma oluyor. bu sebeple motosiklettede tek sefere mahsus kullanabilirsin.
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#16
bu iki değer bana çelişkili gibi geldi belkide marka ve modellere göre böyledir ama sanırım rn falzla 1-2 kullanımlık
 
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
27
Beğeniler
34
Yaş
31
Yer
İstanbul
#17
Bu köpüklerin kaliteli olanından kullanmazsanız o kadar da büyük performans elde edemiyorsunuz malesef. Bisiklette pek sorun yaratmasalar da motosiklette sorun yapabiliyor. Yüzey basıncı ile alakalı bir şey sanırsam. :) ama işimize yaradıkları kesin. benim motosikletimde eşya koyabileceğim pek bir yer olmamasına rağmen, bir adet sprey için daima yer var. :)
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#18
Efsane geri döndü sanırım. Şulecim nerelerdesin özlettin kendini.
 

Murat ORAK

Kıdemli Üye
Kayıt
13 Mart 2008
Mesajlar
348
Beğeniler
106
Yaş
38
Yer
istanbul
#19
Bu değerli bilgileriniz için teşekkür ederim.Benim gibi varsa acemi motorcular için bu tarz bilgiler gercekten cok faydalı,mümkünse bu tarz bilgilerin devamını diliyorum.
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#20
Arkadaşlar uzun yolda lastiğiniz patladı,diyelim ki çivi girdi,çiviyi çıkartıyorsunuz,yerine ağaç vidası vidalıyorsunuz(bulursanız eğer tabii),köpüğü basıyorsunuz,o zaten lastiği biraz şişiriyor,ilk gördüğünüz benzincide lastiğe hava basıyorsunuz ve yola devam ediyorsunuz...
Not: Bilgi benim değil,honda servisindeki ustanın söylediğidir...!:);) Ha bu arada bu bilgi şambriyelli lastik kullananlar için değildir...
 
Yukarı Alt