motocross modelleri

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#1
aşağıda sizlere birkaç motocross modeli ve teknik detayı veriyorum.

ilk önce benimde çok sevdiğim bir model:) bu model 150 ve 450 cc arasında
5 model olarak piyasadadır.

Honda Crf 450 X

http://www.canim.net/motors/resimler/Honda_CRF450R_2006_01_1024x768.jpg

TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 4 sübaplı SOHC tek silindirli
Motor hacmi (cc) 449
Silindir çapı & strok (mm) 96x62
Sıkıştırma oranı 12 : 1
Yakıt sistemi Gaz kelebeği konum sensörlü (TPS) 40mm´lik FCR karbüratör
Max güç (ps @ dev/dak) 49.2 / 7500
Max tork (Nm @ dev/dak) 46.8 / 7000
Ateşleme Elektronik avanslı ve ateşleme bobinli bilgisayar kontrollü dijital kapasitör desarj sistemi
Çalıştırma Elektrikli / Kick Start
Şanzıman 5 vites
Güç Aktarım T-ring zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm) 2176x825x1254
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1478
Sele yüksekliği (mm) 963
Yerden açıklık (mm) 348
Yakıt kapasitesi (litre) 8,3
Tekerlekler Ön 21x1,60 alüminyum telli jant
Arka 18x2,15 alüminyum telli jant
Lastikler Ön 80/100 21 51M
Arka 110/100 18 62M
Süspansiyon Ön 47mm´lik ters Showa kartuş tipi teleskobik ön çatal, aks çatalın önünde,16 kademeli sıkıştırma ve açılma ayarlı, 315mm esneme aralıklı
Arka Showa amortisörlü pro-link ,ayarlanabilir 13 kademeli düşük hızlı, 3.5 turlu yüksek hızlı sıkıştırma ve 17 kademeli açılma ayarlı ; 315mm esneme aralıklı
Frenler Ön Çift piston kaliperli 240x3mm´lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Arka Tek piston kaliperli 240x4mm´lik disk, cüruflu metal balatalı
Ağırlık 115,7 kg


KTM 450SX-F bu da 125-450cc arası;)

Engine type Single cylinder, 4-stroke
Displacement 449.3 cc
Bore x stroke 97 x 60,8 mm (3.82 x 2.39")
Compression ratio 12.5:1
Starter E-Starter/12 V 4 Ah
Transmission 5 gears
Carburetor Keihin FCR MX 41
Control 4 V/DOHC with finger followers
Lubrication Pressure lubrication with 3 oil pumps
Engine lubrication Motorex, SAE 10W50
Primary drive 29:74
Final drive 14:52
Cooling Liquid cooling
Clutch Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Ignition Kokusan

http://www.motocrossactionmag.com/Media/News/ktm450sx.jpg


YAMAHA 125-450 Serisi.

Type 449cc liquid-cooled DOHC 4-stroke; 4 titanium valves
Bore x Stroke 97.0 x 60.8mm
Compression Ratio 12.5:1
Fuel Delivery Fuel Injection (FI), Keihin® 44mm
Ignition TCI
Transmission Constant-mesh 5-speed; multiplate wet clutch
Final Drive Chain Drive
Chassis
Suspension/Front KYB® Speed-Sensitive System, inverted fork: fully adjustable, 12.2-in travel
Suspension/Rear KYB® Fully adjustable single shock; 12.4-in travel
Brakes/Front Hydraulic single disc brake, 250mm
Brakes/Rear Hydraulic single disc brake, 245mm
Tires/Front 80/100-21-Dunlop® D-742FA
Tires/Rear 120/80-19-Dunlop® D-756
Dimensions
Length 86.3 in
Width 32.4 in
Height 51.6 in
Seat Height 39.3 in
Wheelbase 58.7 in
Ground Clearance 15.0 in
Fuel Capacity 1.6 gal
Wet Weight 245 lb

http://www.motorhelmets.net/pics-index/05-yzf-450f-blue.jpg
 
Kayıt
26 Mart 2010
Mesajlar
84
Beğeniler
6
Yer
Balıkesir
#4
Bmw g 450 12bin tl fiyatı ile bunların hepsini mazi yaptı.Şu foruma resim koyma işi beni uraştırmasa koyacam bir tane.Herşeyi ile süper 450.
 
Kayıt
26 Mart 2010
Mesajlar
84
Beğeniler
6
Yer
Balıkesir
#6
Barış Hocam senin koyduğunu farketmedim resimleri,halbuki g450 yi herkesten çok sen önermelisin,biliyorsun,tatmışsın Bmw nin ihtişamlı sürüş keyfini...
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#9
Bmw g 450 12bin tl fiyatı ile bunların hepsini mazi yaptı.Şu foruma resim koyma işi beni uraştırmasa koyacam bir tane.Herşeyi ile süper 450.
Barış Hocam senin koyduğunu farketmedim resimleri,halbuki g450 yi herkesten çok sen önermelisin,biliyorsun,tatmışsın Bmw nin ihtişamlı sürüş keyfini...

bmw sürüyorum ama bu modeli ne ktm'nin ne de diğerlerinin eline su dökemez neyi "mazi" yaptığı tartışılır?? fim yarışları, yani uluslarası hiç bir yarışta
değil g 450 bmw nin herhangibir motorunu görmek imkansız;)
enduro, motocross mx1-mx2, süpercross da bmw henüz yer edinmedi.
belki superbike da yaptıkları gibi bir takım kurarlar ve iyi birkaç
transfer yaparlarsa onda ismini görürüz.ama ne yazıkki superbike da
şu anda 6. sıradalar zaten 7 takım var:);):)
 
Kayıt
26 Mart 2010
Mesajlar
84
Beğeniler
6
Yer
Balıkesir
#10
Ben 9000 dolar verip 250lik hondayı almaktansa 12binleri verir paşalar gibi BMW alırım diyorum.Zaten 450 cc bir motorla her halükarda yarışamaz o 250cikler di mi ama?
BMW nin ölüsü yeter bence japon takıntısı yoksa??? He biz de severiz japon motorsikleti ama takıntı yok!
 
Kayıt
13 Mayıs 2008
Mesajlar
770
Beğeniler
181
Yer
Eskişehir,yazları Ayvalık.
#11
Ben 9000 dolar verip 250lik hondayı almaktansa 12binleri verir paşalar gibi BMW alırım diyorum.Zaten 450 cc bir motorla her halükarda yarışamaz o 250cikler di mi ama?
BMW nin ölüsü yeter bence japon takıntısı yoksa??? He biz de severiz japon motorsikleti ama takıntı yok!
Tl mi:D

Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#14
Ben 9000 dolar verip 250lik hondayı almaktansa 12binleri verir paşalar gibi BMW alırım diyorum.Zaten 450 cc bir motorla her halükarda yarışamaz o 250cikler di mi ama?
BMW nin ölüsü yeter bence japon takıntısı yoksa??? He biz de severiz japon motorsikleti ama takıntı yok!
ne bileyim "mazi" oldu diyince yakından takip ettiğinizi sandım!!! ama olsa, olsa gazi olur;) 12.000euro yaklaşık 25.000TL eder;)
 

DEMİRAT

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2009
Mesajlar
1.399
Beğeniler
369
#15
(Ulen bende cinsini göremeyince TL dir dedim ama eşşolusuları yukarı euro yazmış.Dünden beri yaptığım bütün planlar mort.Neyse Honda bakarız artık,bilemedin yamaha :) )
bu yazını begenmedim, üslubu,dikatli olmanı tavsiye ederim hoş bir tepki şekli deyil
 

ö. faruk

Aktif Üye
Kayıt
30 Aralık 2008
Mesajlar
194
Beğeniler
46
Yer
silivri\istanbul
#16
cross motorları görünce dayanamadım bişi yazıyım dedim.içimdeki ateş alevleniyor her cross gördüğümde bir seferinde bi ktm gxe 50 serisi alıp üzerindeki pert motoru değiştirip 2t 125cc motor bulup koymayı amaçlıyordum ama bu değişikliği ancak geniş çevre sahibi olan motorcular yapabiliyor bende malesef elimdeki ktm yi verip bir nx 250 almıştım.sonradan cok pişman oldum çünki bir cok 2t motor buldum.Anlatmak istediğim ktm lerin süspansiyon yapısına bayılıyorum ama içlerinden birini secmem gerekse şuan bir karar veremezdim sanırım:)
 
Kayıt
26 Mart 2010
Mesajlar
84
Beğeniler
6
Yer
Balıkesir
#18
Dünkü şakam anlaşılmamış yani daha vurgulu anlatayım.9000 dolar 250lik makinaya vereceğime 12000 bin 450lik makinaya veririm dedim(01.29 itibarıyla gönderdiğim mesaj).Gökhan hocam "TL mi :)" dediğinde farkettim 00.28 itibarı ile gönderdiğim mesajda 12bin Tl yazmış olduğumu,ama el alışkanlığı.Kaza ile yazmışım.Yine de şakaya vurup ses etmedim.Sadece 250lik makineye 13000 TL vereceğime 450liğe 25000 verilir demek istiyorum.450nin 250 ye oranı 1.8 ;25000 in 13000 e oranı da yaklaşık 1.9 .Yani japon yerine alman alırım aynı hesaba geliyor.Umarım bu şekilde detaylı anlattığımda anlaşılmıştır.bir arkadaş şakalı üslübumuzu beğenmediğini yazmış,inşallah şimdi anlamıştır.
 
Kayıt
26 Mart 2010
Mesajlar
84
Beğeniler
6
Yer
Balıkesir
#19
bmw sürüyorum ama bu modeli ne ktm'nin ne de diğerlerinin eline su dökemez neyi "mazi" yaptığı tartışılır?? fim yarışları, yani uluslarası hiç bir yarışta
değil g 450 bmw nin herhangibir motorunu görmek imkansız;)
enduro, motocross mx1-mx2, süpercross da bmw henüz yer edinmedi.
belki superbike da yaptıkları gibi bir takım kurarlar ve iyi birkaç
transfer yaparlarsa onda ismini görürüz.ama ne yazıkki superbike da
şu anda 6. sıradalar zaten 7 takım var:);):)
Sizin BMW ye binmeniz BMW yi çok iyi bildiğiniz anlamına gelmez.Şöyle ki; BMW dünyanın en populer ve bilinen yarışmalarından olan Formula 1 e 2005 yılında katılmış ve ilk yarışını 2006 yılında yapmıştır.İlk Formula 1 şampiyonası ise 1950 de yapılmıştır yani BMW tam 56 sene sonra yarışlara katılır.BMW'nin bir yarışa girmemesi orada yarışamayacağı anlamına gelmeyecektir.Şirket neyi hesaplar bilmem ama bugüne kadar BMW nin yarışa girmiyor,geçemez diye yorumlandığını duymadım.

6.sırada olmaları motorlarının performansına gölge düşürmeyecek,şirketin belki yarış politikaları sorgulanacaktır.Yani en iyi araçları yapıyorsan en iyi pilotu bulman da gereklidir,ama bulamadıysan da aracın kötü değildir.

Ama asıl sorun "mazi"ye baktığımızda,geçmişi "takip ettiğimizde" geride iyi şeyleri bulamamak olacaktır.Yoksa BMW de Honda da bize çalışmıyor.Yeri gelir 91 model hondamızla mutlu oluruz,yeri gelir son model g 450mizle heyecan dolarız.Ama iyi arkadaşlar yanımızda olduğunda mutluluklarımızda, heyecanlarımızda anlam kazanacak. ;)
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#20
Bmw g 450 12bin tl fiyatı ile bunların hepsini mazi yaptı.Şu foruma resim koyma işi beni uraştırmasa koyacam bir tane.Herşeyi ile süper 450.
Barış Hocam senin koyduğunu farketmedim resimleri,halbuki g450 yi herkesten çok sen önermelisin,biliyorsun,tatmışsın Bmw nin ihtişamlı sürüş keyfini...
Sizin BMW ye binmeniz BMW yi çok iyi bildiğiniz anlamına gelmez.Şöyle ki; BMW dünyanın en populer ve bilinen yarışmalarından olan Formula 1 e 2005 yılında katılmış ve ilk yarışını 2006 yılında yapmıştır.İlk Formula 1 şampiyonası ise 1950 de yapılmıştır yani BMW tam 56 sene sonra yarışlara katılır.BMW'nin bir yarışa girmemesi orada yarışamayacağı anlamına gelmeyecektir.Şirket neyi hesaplar bilmem ama bugüne kadar BMW nin yarışa girmiyor,geçemez diye yorumlandığını duymadım.

6.sırada olmaları motorlarının performansına gölge düşürmeyecek,şirketin belki yarış politikaları sorgulanacaktır.Yani en iyi araçları yapıyorsan en iyi pilotu bulman da gereklidir,ama bulamadıysan da aracın kötü değildir.

Ama asıl sorun "mazi"ye baktığımızda,geçmişi "takip ettiğimizde" geride iyi şeyleri bulamamak olacaktır.Yoksa BMW de Honda da bize çalışmıyor.Yeri gelir 91 model hondamızla mutlu oluruz,yeri gelir son model g 450mizle heyecan dolarız.Ama iyi arkadaşlar yanımızda olduğunda mutluluklarımızda, heyecanlarımızda anlam kazanacak. ;)

"Barış Hocam senin koyduğunu farketmedim resimleri,halbuki g450 yi herkesten çok sen önermelisin," diyen sizsiniz:) ben bmw'yi çok iyi
bilirim iddaasında değilim:):)

konumuz f1 hiç değil;) burası motosikletforum;)


"Bmw g 450 12bin tl fiyatı ile bunların hepsini mazi yaptı." araştırılmadan, bilgisizce yazılmış bir cevap:)
hem fiyat yanlış, hem de mazi konusu:)
bunların hepsi derken dünyanın ilk sırasında ki üç(3) motosiklet firması var:)

lütfen bilgimiz dahilin de, mantıklı yorumlar yapalım. emin olmadığımız,
bilmediğimiz konular da birşeyler çiziktirirsek konuyla ilgisi olmayan, bilgi edinmek isteyen kişileri yanlış yönlendirmiş oluruz.;)
konuları yorum tabi ki yapılacak ama biz motosikletforum yönetimi
sorulan sorulara ve yeni gelen arkadaşlara net bilgiler verebilmek için
buradayız.
 
Yukarı