motor alırken bilmemiz gerekenler

Kayıt
3 Mart 2008
Mesajlar
31
Beğeniler
9
#1
motoru almak la işin bitmediğini asıl işin bundan sonra başladığını
motorun ilk 500 bakımında buji ve yağın değişiminin sadece para almak için yapıldığını
ilk bakımdan sonraki bakımlarda servisin bak falan km de gelmessen garanti dışı kalır ha diyerekten kulağını çekebileceğini
servis yetkili bile olsa asla motorun başından tamir bitene kadar ayrılmamak gerektiğini
bakımlarda servisin keyfine bağlı hizmetin esas olduğu ve motorun garantili olsa bile aslında olacak olan her sorunun garanti dışı olduğunu

yanlışlıkla motoru tamir yada bakım için servise bırakıp gittiğin zaman olabilecek olan olumsuzlukları (ki bu 100de 100 kesin oluyor)
peşinen kabul etmek zorundasın
eger motoru yetkili servis olsa bile bırakıp gitti isen
bundan sonra motorundan yağ damlayabilir (buyuk bir ihtimalle motor açılmış ama adam akıllı toplanamamıştır.trafikte motorunda damlayan yağ eksoza gelince yanan yağın çıkardığı duman itibari ile bütün dikkatleri üzerine çekersin ve egzos patlamış yada motor yanıyo abi gibi diyaloğlar içine girersin )
artık motoru marşı ile çalıştırmayı unutabilirsin çünkü motor açıldığı için aküyü şarj eden düzeni de bozulmuştur
motoru mecburen ayaktan çalıştırıcaksın ve azda olsa spor yapmış olursun
karbüratörünün ayarı kaçabilir ozaman motoru ne rolantisi tutmaz ne yaparsan yap ya çok devirli çalışır azaltayım dersin durur ortası gitmiştir bi kere
farların yanmaz sinyaller zaten iptal akşamları çıkamassın yola motordan sarjını yapamayan akü ne yapsın
vs.vs.bunlar gibi daha nice tecrübelere vakıf olur kırk yılın başında dişinle tırnağınla almış olduğun motorunu aç gözlü servis ve işi malı satana kadar olan firma ile başlarsın yüz göz olmaya ama nafile
olan senin parana emeğine zamanına ve moraline olur
burası türkiye dünyanın her yerinde 2+2=4 eder ama turkiyede maalesef bu 2+2=3
4dü bulana kadar daha çok yol lazım
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#3
@deksuri arkadaşım ne yazıkki söylediklerinin bazılarına katılmıyorum. İk olarak yetkili servislerin hepsini kötüleyemeyiz.çünkü işlerini düzgün yapanlarda var bunların haklarını yiyemeyiz. Kötü işçiliği olanlar var doğrudur. Bunu arkadaşlarımızın tecrübelerindende duyuyoruz. Ancak benim servisterde yedek parça harici içim olmadı doğrusu söylemek gerekirse tüm bakım ve tamiratlarımı kendim yaparım. Ancak bunu herkes yapamaz. bu sebeple servislere gidicek arkadaşlarda var aramızda. onlarıda yanlış yönlendirmemiz yanlış olur. Bir diğeri ise ilk 500 bakımı dediğin rodaj bakımıdır.Arkadaşım rodaj bakımı ne için yapılır? Bir motor bunun adı ister motosiklet motoru olsun isterse otobüs motoru olsun yeni iken veya rektefiye edilmişken motor içindeki parçalar (pistonlar sekmanlar gömlek, subaplar subap kepleri krank mili ve yatakları vs..) biribirine çok yakın çalışırlar ve aşırı sürtünmeden dolayı normalden çok çok fazla metal talaşı yağa karışır. bu parçalar kendilerine yuva açana kadar yani rodaj döneminde bu yaşanır. bu dönemde belirli kurallara uyulması ve motor yağının varsa yağ filtresinin değiştirilmesi kullanıcı yararına olan bir durumdur ve bunun amacı para almak değildir. tamamen senin aracının motorunun ve dolayısıyla senin cebinin yararı içindir. halen gereksi diyorsan rodaj kuralları ve bakımlara uymamak senin elinde kimse karışamaz. ancak doğru olan budur.
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#4
kısmen katılıyorum vaktin varsa elbette motorunun başında olmalısın ama rodaj döneminde sen motoru tam gaz kullanırsan limitlerini zorlarsan harley sevisinin bile bu motor için yapabileceği pek bişey yoktur:) tedbirini almalı ama servisinede güvenmelisin bence..
 
Yukarı Alt