Motor çekicisi ile ilgili yardım

Kayıt
6 Temmuz 2009
Mesajlar
37
Beğeniler
28
Yer
Antalya
#1
Cross motorumu satıp SL 650 Savage aldım ama cross hastalığım aynen olduğu gibi devam ediyor. Şimdi niyetim special bir cross alıp boş zamanlarımda kedimi dağlara vurmak.Sorum şu.Benim Chopperin arkasına takabileceğim motoru üzerine bağlayıp araziye kadar götürebileceğim bir tür römork varmıdır(Malum istediğim tarz motorlarda plaka olmuyor) konuyla ilgili bilgisi tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok mutlu olurum.Hatta ufak tefek olduğumuz için dirt bike diye tabir ettiğimiz orta boy crosslardan bile düşünüyorum.
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#2
iki teker böyle bir ağırlığı çekebilirmi acaba??cc ve hp olarak düşünme
yere basan iki teker ve motorunun kendi ağırlığı ne kadar yeterli olabilir acaba?
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#3
Cross motorumu satıp SL 650 Savage aldım ama cross hastalığım aynen olduğu gibi devam ediyor. Şimdi niyetim special bir cross alıp boş zamanlarımda kedimi dağlara vurmak.Sorum şu.Benim Chopperin arkasına takabileceğim motoru üzerine bağlayıp araziye kadar götürebileceğim bir tür römork varmıdır(Malum istediğim tarz motorlarda plaka olmuyor) konuyla ilgili bilgisi tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok mutlu olurum.Hatta ufak tefek olduğumuz için dirt bike diye tabir ettiğimiz orta boy crosslardan bile düşünüyorum.
Cruiserin o çekiciyi ve üstündeki motorla çekebileceğiniz pek sanmıyorum.Oto yada jeeple mümkün olabilir ama sizim cruiserle olmaz.
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#4
aslında güzel bir konu, otomobil ile motosikleti taşıdığımızı düşünsek, nasıl bir römork kullanabiliriz?
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#5
aslında güzel bir konu, otomobil ile motosikleti taşıdığımızı düşünsek, nasıl bir römork kullanabiliriz?
araba için motosiklet römorkları mevcut.ama motorla, motor çekmek
bence biraz zor.

http://www.e-sirket.com/ilanlar/16732_20385.JPG
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#6
Motosikletle Romörk çekmek için altımızdaki motosiklet güçlü olması lazım.Böyle örnekler var.Ama bu iş öyle 250 cc 500 cc lerle olmuyor.Mesela Goldwing için üretilmiş motosiklet romörkörü var.Ama dediğim gibi Goldwinge özel.
 
Kayıt
6 Temmuz 2009
Mesajlar
37
Beğeniler
28
Yer
Antalya
#7
http://i951.photobucket.com/albums/ad355/ganjjj/adszyx3.jpg

arkadaslar ınsan tasımak ıcın tasarlanmıs romork yapılmış goruldugu uzre fıber kısmın yerıne motoru sabıtleyecek bır aksam yapıldıgı taktırde sanırım cozume ulasılabılır.Aslında ben bı proje cızmıstım ancak benım projem paralel ıkı tekerleklıydı buda teorıkte cok ıse yarar gorunmekle bırlıkte pratıkte vırajlarda hıcte saglıklı olmayacaktı ama tek tekerlekle olayı cozmusler akıl akıldan ustundur ıste
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#8
Türkiye'de motosiklete römork takma iznini trafikte vereceklerini sanmıyorum!..Baksanıza koltuk sayısı diyerek ardcı yolcu taşımayı bile kaldırmışlar..(inşallah yanlışlar Bağdat'tan döner:))
 
Kayıt
9 Ekim 2009
Mesajlar
459
Beğeniler
45
#10
Türkiye'de motosiklete römork takma iznini trafikte vereceklerini sanmıyorum!..Baksanıza koltuk sayısı diyerek ardcı yolcu taşımayı bile kaldırmışlar..(inşallah yanlışlar Bağdat'tan döner:))
aman aman ardçı taşıma kaldırıldı diye birşey yok,tamamen yanlış anlamadan kaynaklanmış...:eek::p:D
 
Kayıt
23 Aralık 2008
Mesajlar
409
Beğeniler
89
#11
ben olsam trafiğe çıkabilen bişi alır sorunu çözerim. hatta cruzeri satar enduro alırım. hem arazide hem asvaltta binerim.
 

DEMİRAT

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2009
Mesajlar
1.399
Beğeniler
369
#12
araba için motosiklet römorkları mevcut.ama motorla, motor çekmek
bence biraz zor.

http://www.e-sirket.com/ilanlar/16732_20385.JPG


benim fikrimde bu, resimdeki görüntü bana cok saçma geliyo nedeni ise neden motorum varken arabamla motoru götüreyimki,aksesuar olarakmı yoksa başka bişeymi insan neden ihtiyac duyar bu resimdeki arabayla motor cekmek,nasıl bir ortam olmaliki bu resimdekini yapalım,inanın ciddi ciddi soruyorum size:)
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#13
http://i951.photobucket.com/albums/ad355/ganjjj/adszyx3.jpg

arkadaslar ınsan tasımak ıcın tasarlanmıs romork yapılmış goruldugu uzre fıber kısmın yerıne motoru sabıtleyecek bır aksam yapıldıgı taktırde sanırım cozume ulasılabılır.Aslında ben bı proje cızmıstım ancak benım projem paralel ıkı tekerleklıydı buda teorıkte cok ıse yarar gorunmekle bırlıkte pratıkte vırajlarda hıcte saglıklı olmayacaktı ama tek tekerlekle olayı cozmusler akıl akıldan ustundur ıste
yalnız kaçırdığın bir detay var!!bu görüldüğü gibi pistte çekiliyor yani
bunu bisikletle bile çekebilirsin;) nedenide düz yol olması.
arkanda yaklaşık 300 kg ağırlıkla motoru yokuşta nasıl yere bastırabilirsin?????
ama sen dersenki ben hep düzde giderim o zaman ayrı.
 
Kayıt
6 Temmuz 2009
Mesajlar
37
Beğeniler
28
Yer
Antalya
#14
Barış kardeşim antalyada oturuyorum.Bu şehirde tek bir tane yokuş bulamazsın araziye gideceğimiz maksimum km 30 bilemedin 40 kmdir bu da dümdüz tertemiz asfalttan gitmek kaydı ile olacaktır.(evimin önünden itibaren)Ben bu amaçla düşünüyorum bu malzemeyi zaten. Yoksa uzun yola arkamda böyle bir yükle çıkmayı hiç istemem.Düşünmedim bile böyle birşey.Fuat kardeşimin yorumuna şöyle cevap vereyim aslında haklısın ancak her motor cinsinin ayrı özellik ve güzellikleri var malum.Ben şayet imkanlar el veriyorsa her güzelliği ayrı ayrı tatmayı tercih ediyorum.Cruiserden aldığın sürüş keyfini endurodan alamazsın enduronun verdiği esneklik ve özgürlük hissini cruiserde bulamazsın.Bunlar benim şahsi görüşümdür katılmayan varsa da saygı duyarım. Ömer kardeşimin sorusuna da bir çok cevap var motorun arıza yapar yolda kalabilirsin.Ailenle uzun bir süre farklı bir kente (tatil vs.) gidebilirsin ve motorunu evde bırakmak istemeyebilirsin.Motorun uzun yola müsait olmayabilir ama sen onu uzun bir mesafe götürmek durumunda kalabilirsin.Motor tamircisi isen yolda kalan motorları dükkanına getirmek için kullanabilirsin vs vs vs
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#15
Barış kardeşim antalyada oturuyorum.Bu şehirde tek bir tane yokuş bulamazsın araziye gideceğimiz maksimum km 30 bilemedin 40 kmdir bu da dümdüz tertemiz asfalttan gitmek kaydı ile olacaktır.(evimin önünden itibaren)Ben bu amaçla düşünüyorum bu malzemeyi zaten. Yoksa uzun yola arkamda böyle bir yükle çıkmayı hiç istemem.Düşünmedim bile böyle birşey.Fuat kardeşimin yorumuna şöyle cevap vereyim aslında haklısın ancak her motor cinsinin ayrı özellik ve güzellikleri var malum.Ben şayet imkanlar el veriyorsa her güzelliği ayrı ayrı tatmayı tercih ediyorum.Cruiserden aldığın sürüş keyfini endurodan alamazsın enduronun verdiği esneklik ve özgürlük hissini cruiserde bulamazsın.Bunlar benim şahsi görüşümdür katılmayan varsa da saygı duyarım. Ömer kardeşimin sorusuna da bir çok cevap var motorun arıza yapar yolda kalabilirsin.Ailenle uzun bir süre farklı bir kente (tatil vs.) gidebilirsin ve motorunu evde bırakmak istemeyebilirsin.Motorun uzun yola müsait olmayabilir ama sen onu uzun bir mesafe götürmek durumunda kalabilirsin.Motor tamircisi isen yolda kalan motorları dükkanına getirmek için kullanabilirsin vs vs vs


30-40 km için böyle bir aparat yaptırmaya değmez bence.zaten benim yaptığım yorum
kişisel öneri değil.antalya,ankara,bolu,kars....yokuş yada inişte bu tip bir aparatı
hafif ve düşükk cc bir motorla yürütmen yada durdurman imkansız.!!!araç sollmayı falan düşünemiyorum bile.
 

Mehmet_Begec

Kıdemli Üye
Kayıt
11 Nisan 2008
Mesajlar
226
Beğeniler
192
Yer
Bremerhaven
#16
Cruiserin o çekiciyi ve üstündeki motorla çekebileceğiniz pek sanmıyorum.Oto yada jeeple mümkün olabilir ama sizim cruiserle olmaz.
Senolabiye kesinlikle katiliyorum. Cruiser degilde Trike olsa arkaya Romörk olabilir, ama sorusekli gibi olmaz.

Ha, buarada ben busene Türkiyeye söyle bir sekil geldim ve sorunsuz bir yolculuk yaptim. Belki sana fikir üretmemeye yardimci olur!

http://img34.imageshack.us/img34/3604/im000053.jpg
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#17
Senolabiye kesinlikle katiliyorum. Cruiser degilde Trike olsa arkaya Romörk olabilir, ama sorusekli gibi olmaz.

Ha, buarada ben busene Türkiyeye söyle bir sekil geldim ve sorunsuz bir yolculuk yaptim. Belki sana fikir üretmemeye yardimci olur!

http://img34.imageshack.us/img34/3604/im000053.jpg
Ki bu şekilde gelmek bile otoyu yada jeep i ciddi şekilde sorun çıkartmakta.ÖZel sürüş gerekiyor.En relax halinizle gelmeniz gerekiyor.Bunu birde bir cruiserle düşündüğünüzde çok çok daha dikkat gerekiyor.
 
Kayıt
6 Temmuz 2009
Mesajlar
37
Beğeniler
28
Yer
Antalya
#18
Mehmet Begeç arkadaşım ''fikir üretmeme'' değimin için seni kınıyorum.Türkiye fikir üretmeye meğilli insanların önü kesildiği için bir adım bile ileri gidemiyor.Fikir üretmemek de nedemek.Fikir üreteceğiz tartışacağız göremediğimiz yanlışlarımızı eksiklerimizi başkalarının göstermesine izin verecek ve fikir ve yorumlara kulak asacağız.Ben mühendisim hangi aracın neyi ne kadar nereye kadar hangi şartlarda çekebileceğini çok iyi hesaplayacak bilgi ve tecrübeye sahibim.Ancak olay bilgi hesap ve tecrübeyle bitmiyor bununda farkındayım.Obakımdan bütün bunları bir yana atıp burada farklı tecrübeleri olan arkadaşlarla konuyu paylaşmak istedim.Sorum ve fikrim gayet mantıklı trafiğe çıkamayacağım bir motor almak niyetindeyim ve bu motoru kullanım alanına kadar elimdeki imkanlarla nasıl transfer ederim bunun için kafa yoruyor ve yorumlarınıza başvuruyorum.Buraların trafiğini başka yerlerle kıyaslamayın.Burada trafik keşmekeş kuyruk bilet gişesi tem otoyolu köprü yok ışıklarda insanlar en fazla 30 sn kuyruk olur arka arkaya dizilmiş 5 araçtan fazlasını göremezsiniz.30 40 km mesafeye en sağdan ortalama 40 km/hız ile giderken kimseyi sollama imkanınız yok zaten.Bütün bu bilgiler ışığında fikrimin çokda mantıksız olduğunu söyleyen olmasın lütfen.(Bu arada gözünüzde büyütmeyin o kadar aparat ortalama 50 kg taşıyacağı yükte en fazla 80 kg toplamda 130 kg yük çekecek.Burada önemli olan taşıyacağı ve çekeceği yükten ziyade yol tutuş ve viraj konusuydu önceki mesajlarımdada yazdığım üzre bunuda amcalar tek tekerlekle çözmüşler zaten)
 

Mehmet_Begec

Kıdemli Üye
Kayıt
11 Nisan 2008
Mesajlar
226
Beğeniler
192
Yer
Bremerhaven
#19
Mehmet Begeç arkadaşım ''fikir üretmeme'' değimin için seni kınıyorum.Türkiye fikir üretmeye meğilli insanların önü kesildiği için bir adım bile ileri gidemiyor.Fikir üretmemek de nedemek.Fikir üreteceğiz tartışacağız göremediğimiz yanlışlarımızı eksiklerimizi başkalarının göstermesine izin verecek ve fikir ve yorumlara kulak asacağız.Ben mühendisim hangi aracın neyi ne kadar nereye kadar hangi şartlarda çekebileceğini çok iyi hesaplayacak bilgi ve tecrübeye sahibim.Ancak olay bilgi hesap ve tecrübeyle bitmiyor bununda farkındayım.Obakımdan bütün bunları bir yana atıp burada farklı tecrübeleri olan arkadaşlarla konuyu paylaşmak istedim.Sorum ve fikrim gayet mantıklı trafiğe çıkamayacağım bir motor almak niyetindeyim ve bu motoru kullanım alanına kadar elimdeki imkanlarla nasıl transfer ederim bunun için kafa yoruyor ve yorumlarınıza başvuruyorum.Buraların trafiğini başka yerlerle kıyaslamayın.Burada trafik keşmekeş kuyruk bilet gişesi tem otoyolu köprü yok ışıklarda insanlar en fazla 30 sn kuyruk olur arka arkaya dizilmiş 5 araçtan fazlasını göremezsiniz.30 40 km mesafeye en sağdan ortalama 40 km/hız ile giderken kimseyi sollama imkanınız yok zaten.Bütün bu bilgiler ışığında fikrimin çokda mantıksız olduğunu söyleyen olmasın lütfen.(Bu arada gözünüzde büyütmeyin o kadar aparat ortalama 50 kg taşıyacağı yükte en fazla 80 kg toplamda 130 kg yük çekecek.Burada önemli olan taşıyacağı ve çekeceği yükten ziyade yol tutuş ve viraj konusuydu önceki mesajlarımdada yazdığım üzre bunuda amcalar tek tekerlekle çözmüşler zaten)
Arkadasim üzülerek farkettim, yazimda bir yalnislik olmus, "fikir edinmeye" yazacagima "fikir edinmemeye" (istemeyerek) yazmisim. Kusura bakma, niyetim sana birsekil yardimci olmakti :(
 

DEMİRAT

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2009
Mesajlar
1.399
Beğeniler
369
#20
Barış kardeşim antalyada oturuyorum.Bu şehirde tek bir tane yokuş bulamazsın araziye gideceğimiz maksimum km 30 bilemedin 40 kmdir bu da dümdüz tertemiz asfalttan gitmek kaydı ile olacaktır.(evimin önünden itibaren)Ben bu amaçla düşünüyorum bu malzemeyi zaten. Yoksa uzun yola arkamda böyle bir yükle çıkmayı hiç istemem.Düşünmedim bile böyle birşey.Fuat kardeşimin yorumuna şöyle cevap vereyim aslında haklısın ancak her motor cinsinin ayrı özellik ve güzellikleri var malum.Ben şayet imkanlar el veriyorsa her güzelliği ayrı ayrı tatmayı tercih ediyorum.Cruiserden aldığın sürüş keyfini endurodan alamazsın enduronun verdiği esneklik ve özgürlük hissini cruiserde bulamazsın.Bunlar benim şahsi görüşümdür katılmayan varsa da saygı duyarım. Ömer kardeşimin sorusuna da bir çok cevap var motorun arıza yapar yolda kalabilirsin.Ailenle uzun bir süre farklı bir kente (tatil vs.) gidebilirsin ve motorunu evde bırakmak istemeyebilirsin.Motorun uzun yola müsait olmayabilir ama sen onu uzun bir mesafe götürmek durumunda kalabilirsin.Motor tamircisi isen yolda kalan motorları dükkanına getirmek için kullanabilirsin vs vs vs




apdullah kardeşim kısaca cevabım,hani ne işe yarayacagını yazmışsınya ,sence motorunu araba arkasında uzun mesafede götürmek için yaşayacagın riks ve sıkıntıya degermi,deger diyosan arabanı bırakacan motorla gidecen gidecegin yere,arkadaşım tatile giderken tokattan antalyaya eşini ve cocukları otobüsle kendi hayabusayla gitti,olay bu
 
Yukarı