Motor Kaskı Hediyeli Yarışma

Durum
Daha fazla cevap için açık değil.
Kayıt
22 Ocak 2008
Mesajlar
1
Beğeniler
1
Yaş
31
#61
Her geçen gün motorsiklet kullanıcılarının sayısı hızla artmakta ve bu kullanıcıların bir çoğu bilinçsiz. Trafik kanunlarında her nekedarda kask zorunlu tutulmuş olsada bunun önüne ne yazıkki geçilemiyor. Bir çok kullanıcı genelde sırf polis görsün diye belirli yerlerde kask kullanıyor. Ama bir şeyi unutuyor onun kullandığı kaskın polise bir fazydasıyok. motorla yapılan bir kazada arabadaki gibi değidir kaza küçük bile olmuş olsa yaralanma şansı yüksektir çünki zemin ile direk temas mevcuttur. Bu yüzden kişi kaskı görünüş ve kurallar bu yönde diye değil kendini sevdiği için takmalıdır. Bende şahsım adına 2 yıllık motor kullanıcısıyım ve yazın birkaç biniş hariç kasksız motora binmedim ve bundan sonrada bu şekil devam edeceğine inanıyorumş. Her şeyin başında insan kendi canını sevmeli ve gereğini kurallar böle diye değil en sağlıklısı ve güvenlisi böle diye yapmalıdır.
 
Kayıt
18 Ocak 2008
Mesajlar
50
Beğeniler
12
#64
@mobylette

Normalde bu kısma ekstradan yorum yazılmadığını biliyorum ama gerçekten cevap çok iyi sizi tebrik ederim
 
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
2
Beğeniler
3
#65
kask takmalıyız çünki motora binmeyi seviyoruz ve bunu olabildiğince uzun süre devam ettirmek istiyoruz.
 
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
1
Beğeniler
2
#66
@ulas

neden kask takarız ? çünkü motor kullanmak çok zewklidir. neden kask takarız ? çünkü motor kullanmak dünyaya baş kaldırıdır. neden kask takarız ? çünkü motor kullanmak özgürlüktür. neden kask takarız ? çünkü motor kullanmak aşk işidir. neden kask takarız ? çünkü motor (erkekler için kadını) kadınlar için erkeğidir. neden kask takarız ? çünkü bütün bu duyguları uzun bi ömür tatmak yaşamak hissetmek ve gelecek nesillere aktarmak için sadece kask takarız
 
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
18
Beğeniler
11
#67
;)

işte size benim sebeplerim

sağlam vücut sağlam bir kafanın etkisinde bulunur veeeeeeee

birtane daha benden yoksa kendime ve sevdiklerime en büyük önemi verdiğimi göstermek için kask takmalıyımmm ve takmalıyızzz :D

" SİZDEN BİRTANE DAHA YOK "
 
Kayıt
24 Ocak 2008
Mesajlar
2
Beğeniler
4
#68
ben kaskı ölümden korktuğum yada ölmemek için değil, sakat kalmamak için takıyorum.
bana binme şu motora geberip gidicen birgün b.k yoluna diyenlerin yardımına muhtaç yaşamaktan korktuğum için takıyorum.
kaskı tak hayatta kal diye birşey yok, öldürmeyen allah öldürmez,sakat bırakır:cool:
 
Kayıt
25 Ocak 2008
Mesajlar
6
Beğeniler
6
#70
1) Kask motorsikletin bir azası gibidir.Olmazsa olmazlarının başında gelir.Dünyada hergün milyonlarca insan trafik kuralı ihlali yaparken, içinde insan faktörü olan bir olguda da ne kadar tecrübeli, ne kadar dikkatli bir sürücü olsak da bu sebeplerden kasksız kontağı dahi çevirmemeliyiz.
2) Tamam, motorun bir organıdır, olmazsa olmazıdır dedik.Peki neden bu kadar önemli?
Çünkü yollar düz değil, su gibi berrak değil.İleride aniden karşılaşacağımız bir çukuru önceden farkedemeyebiliriz.Bir taşı son anda farketsek de artık iş işten geçmiş olabilir.
Bir otomobilin veya başka bir motorun sıcak tamponunu kendi vücudumuz üzerinde hissedeceğimiz anlar olabilir.Bu gibi anlarda zararın neresinden dönülse kardır atasözünü doğrulayan yine insanoğlunun icadı en önemli güvenlik unsuru kasktır.
3) Kask, kaç km hızda takılmalıdır? Duran motorda dahi takılmalıdır.Eğer birazdan hareket edeceksek, kontağı çevirmeden hemen önce takmalıyız kaskı.Yoksa o da bizi kaza anında takmayacaktır.
4) Vücudumuzun en hassas organı beyindir.Bu yüzden kafatası gibi çok sert bir kemik dokunun içinde muhafaza edilir.Öyle hassastır ki, tek başına kafatası dahi korumaya yetmez.Çünkü herhangi bir darbe anında beynimiz, kafatasımızın içinde kafatası iç duvarına çarparsa bu darbenin etkisini kat be kat artıracak ve anında travmaya, hatta ölüme yol açacaktı.Fakat beynimiz bir sıvı ve zar doku içinde muhafaza edilir.Eğer kafatasımızın o sert kemik dokumuzun beynimizi hasara uğratmasını istemiyorsak (özetle kendi organımızı yine kendi organımızla işlev dışı bırakmak istemiyorsak) en iyi darbe emici gereç burada kask olacaktır.Unutmayın, başınıza kendi kendinize bile vuracağınız her darbe, canlı ve sağlıklı hücrelerinizin kaybına neden olur.
5) Şimdiye kadarki sebepleri, biyolojikti.Bundan sonra da diğer sebeplerini açıklayayım;
Kaskımız aynı zamanda motorsikletimizin ve dolayısıyla bizim aksesuarımızdır.Motorumuzla uyumlu renklerde alacağımız kaskımız, başımızdayken bizi daha zevk sahibi biri olarak gösterecektir.Estetik yönüyle de kask, yine bizim yanımızda yardımcımız görevindedir.
6) Yine bir kaza anını gözönünüze getirelim.Bir otomobilin çarptığı motor sürücüsü metrelerce yerde sürüklenmiş ve fiziki olarak hasara uğramış.Medya da duymuş ve kameralar sizin yüzünüze çevrilmiş.Ya da oradan geçenler, siz yerde yatarken size bakıyorlar.Onca insan size bakarken, ya da bütün halk tv başında sizi izlerken ( hele hele aileniz, sizi tanıyanlar ve sevenler) tesadüfen sizi kaza geçirmiş, yerde yatarken görseler, orada en azından yüzünüzün, başınızın sağlam olup da anlaşılır konuşabilmeyi, olanları hatırlamayı, sevdiklerinizi teskin edecek kadar bilincinizin açık olmasını ve sokak tabiriyle karizmanızı devam ettirmeyi istemez miydiniz?
Yaralı, kanlı bir yüz her zaman yarasız, kansız bir yüze göre daha itici gelecektir.Olumsuz etki bırakacaktır.
7)Hepiniz motorları seviyorsunuz değil mi?
Evet
Hepiniz de azınlıktasınız değil mi?
Evet
Hepimiz de toplumumuza, çevremize, ailemize, sevdiklerimize bu aracı canıgönülden beğendirmeye çalışıyoruz değil mi?
Evet
Ve yine hepimiz ne kadar sevdirmeye uğraşsak da karşımızda zıt fikirlerle savaşmak zorunda kalıyoruz değil mi?
Evet
Peki bu kadar hemfikir olduğumuz bir konuda, ortada bir de psikolojik savaş sözkonusu ise, neden bu savaşı bizim lehimize çevirecek en kolay araç olan kaskı kullanmıyoruz? Bir gün başımıza birşey gelse, evimize döndüğümüzde kapıyı çalıp kaza yaptım deyip insanları şaşırtmak ve sevdiğimiz şeyi, hakkını vererek yaptığımızı göstermek güzel olurdu değil mi?
Yoksa hiçkimse bir kaza geçirdi diye zaten karşısında olan herkesi tekrar sindirmeye çalışamaz.Yenilgisini kabul eder ve kasksız kötü biten bir veda ile pes eder.Siz böyle yapmayın.
8) Hayatta sadece sizi sevenler yok.Sizin de sevdikleriniz var, önünüzde bir yaşam var (yaşınız kaç olursa olsun) daha fazla yaşamak istiyorsanız, torunlarınıza ilginç ve güzel tecrübelerinizi anlatmak istiyorsanız kask takmaya devam edin.
9) Önce kendiniz için, sonra sevenleriniz, sonra sevdikleriniz için kask takın.En son da bundan sonra kimsenin motorsikletli yaşama dil uzatamaması için kask takın.Siz takmadığınız müddetçe, kimse de sizden güç alıp takmaz ve ölümlü kazalar sonucu yalnız bir motorsever olarak kalırsınız, üstelik bu spordan, bu zevkten, bu yaşam kültüründen erkenden emekli olmuş şekilde.
 
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
49
Beğeniler
33
Yer
ANKARA
#71
kaskı motorsiklette bir aksesuar olarak görmeyip can güvenliği açısından geri dönüşü mümkün olmayan en önemli unsurdur.fakat günümüzde saçı bozulmasındiye kaskı kafasında değilde kolunda taşıyan arkadaşlarda malesef var...
 
Kayıt
27 Ocak 2008
Mesajlar
62
Beğeniler
37
Yer
ANKARA
#72
K A S K

Kask Al Seni Korusun

Kimsenin Aklı Sokakta Kalmasın

...Keşke Alsaydı Sağ Kalsaydı

Kandırma Aklını Sendetak Kaskını
 
Kayıt
27 Ocak 2008
Mesajlar
2
Beğeniler
2
Yaş
46
Yer
NEREDE YASAMIYORUM KI DAHA DOGRU OLURDU
#73
Allah iki seyi önemli oldugu icin kemik icine saklamıs biri beyin digeri digeri omurilik onun icin mümkün oldugu kadar bu iki organı korumak gerek
 
Kayıt
28 Ocak 2008
Mesajlar
18
Beğeniler
13
Yaş
30
#74
sadece motorsiklet kaskına deyıl butun korumalara ıhtıyacımız var türkıye gıbı bır ulkede motorsiklet kullanma cok buyuk basarı cunku hıc kımse motorsikleti adam yerıne koymuyor su ana kadar hıc kasksız motorsiklete pınmedım kazada yaptım kask kafamda kırıldı ama cıddı hıc bıseyım olmadı bu yuzden kask hayatımızı korumamız ıcın onemlıdır sadece kask deyıl ama en onemlı en korunması gereken yerde kafamızdır KASKSIZ MOTORSİKLETE PİNMEYELİMM........
 
Kayıt
29 Ocak 2008
Mesajlar
1
Beğeniler
1
#76
Görmeden süremezsiniz,
Duymadan tepki veremezsiniz,
Dokunmadan kullanamazsınız,
Koklamadan hissedemezsiniz,
Tat almadan keyfine varamazsınız..


Gerçek manada motor kullanmak ve motorcu olmak, kendi yaşamının sürücüsü olmaktır. Bunun için bu beş duyuyu korumak zorundasınız. Kask 6. duyunuz gibidir. Kask koruma duyunuzdur. Lütfen kask takın. Kendinizi de, sevenlerinizi de, ömrünüzün kalan kısmında bu keyiften mahrum etmeyin.
 
Kayıt
28 Ocak 2008
Mesajlar
18
Beğeniler
13
Yaş
30
#77
1990 yılında tüm dünyada yaralanmalara bağlı 5 milyon kişi ölmüştür. 2020 yılında ise beklenen ölüm 8.4 milyon kişidir.

Trafik kazaları ülkemizde yaralanmalara bağlı ölüm nedenlerinin ilk sırasında yer alır. Motosiklet kazalarının tüm trafik kazaları içindeki oranı ülkeden ülkeye şehirden şehre değişiklik gösterse de, motosiklet kazalarında yaralanma olasılığı araba kazalarına göre çok daha yüksektir. Araba kazalarında yaralanma oranı %20 iken motosiklet kazalarında bu oran %80'in üzerindedir.

Motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında araç içinde olanlara oranla 16 kat daha fazla ölüm ve 4 kat daha fazla yaralanma riskine sahiptir.

Araba kazalarında sürücü ve yolcu güvenliğini artıran çok sayıda donanım vardır: kapı barları ve kaportası, emniyet kemerleri, hava yastıkları gibi. Motosikletlerde ise en önemli koruma malzemesi koruma başlığıdır. Yine deri ceket, pantolon ve eldiven yanında uygun ayakkabılar ve koruma gözlükleri de önemlidir.

Motosiklet kazaları şiddetli olaylardır, motosiklet kazalarında yaralanma sıklıkla sürücünün fırlaması ve duran bir nesneye veya yere çarpmasına bağlı oluşur. Koruyucu başlıklar sert dış yapıları ile darbeleri emer ve dağıtır, ciddi kafa yaralanmalarını önler, nesnelerin doğrudan kafa ile temasını engeller.

Motosiklet kazalarında ölüm ve ciddi yaralanmaların en önemli nedeni kafa yaralanmalarıdır: Bu nedenledir ki birçok ülkede koruma başlığı kullanılması yasalarla zorunlu kılınmıştır ve uygulanmaktadır. Tüm Avrupa Birliği ülkelerinde koruma başlığı kullanmayan motosiklet sürücüsü görmeniz mümkün değildir.

Motosiklet kullanırken koruma başlığı kullanmak ülkemizde de zorunludur. Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde gerekli yasal düzenleme yapılmıştır. 2004 yılı trafik cezalarına bakıldığında 78/1-b maddesine göre Trafik polislerinin ve diğer yetkililerin “Motosiklet kullanırken koruma başlığı ve koruma gözlüğü, yolcu iken koruma başlığı bulundurmayan ve kullanmayanlara” 41,200,000 TL para cezası ve 5 ceza puanı uygulaması gerekmektedir. Ne yazık ki ülkemizde bu kurala hiç uyulmamaktadır.

Koruma başlıklarının yararı nedir?

Koruma başlıkları hayat kurtar, yaralanmaları azaltır, halkın ödediği vergilerin önlenebilir nedenlere boşa harcanması engellenir.

Koruma başlığı takılması ile ilgili birkaç rakama bakarsak kullanılmasının önemini çok daha kolay anlarız: Koruma başlığı orta, ciddi ve ölümcül kafa yaralanmalarını %60 ile %75 arasında azaltır.

Koruma başlığı kullanmayanlar kullananlarla karşılaştırıldığında:

2.5-5 kat daha fazla ölümcül kafa travmasına maruz kaldıkları, 1.5 kat daha fazla hastaneye yatış gerektiren yaralanmalarla sahip oldukları, 2 kat daha fazla ölümcül olmayan kafa yaralanmalarına maruz kaldıkları görülür.

Boyun omurgası yaralanmasının görülmesi kullanmayanlarda kullananlara göre %7'den %10'a çıkar.

Araştırmalar motosiklet kazalarında koruma başlıklarının ölümcül yaralanmalardan korunmada %29 etkili olduğunu göstermiştir, diğer bir deyişle motosiklet kazası geçirdiyseniz, koruyucu başlık takmayanlara oranla %29 hayatta kalma şansına sahipsinizdir. Ciddi beyin dokusu yaralanmalarında ise bu oran %67'dir.

Koruyucu başlıklar yaralanma ve ölümü azalttığı gibi hastane masraflarının, işgücü kaybının, yasal ve mahkeme giderlerinin ve toplumun net kaybının azalmasını sağlar. Tüm bu giderler dikkate alındığında 1994 yılında ABD'de maliyetin 48 milyon doları bulduğu bilinmektedir.

Koruyucu başlık kullanmayan sürücülerin kazalarındaki hastane maliyetlerinin ve yatış oranlarının daha çok, hastanede kalış sürelerinin ve rehabilitasyon sürelerinin daha uzun olduğu bilinmektedir. Hastane ve rehabilitasyon maliyetlerinin ve işgücü kaybının vergi ödeyenler tarafından karşılandığını unutulmamalıdır. Motosiklet kazalarına bağlı gelişen kafa yaralanmalarının hastane maliyeti diğer kafa yaralanmalarına göre 2 kat fazladır. Bu kafa yaralanmaları bir koruyucu başlık kullanımı ile azaldığında her yıl trilyonlarca liranın kar edileceği açıktır.

Koruyucu başlıklar kullanan sürücülerin trafiği görmesini engellemez, diğer şeritleri kontrol etme süresini uzatmaz. Ayrıca sürücünün işitmesini azaltmaz. Koruma başlıklarının etkili olması için belirli standartlara göre üretilmiş olması gereklidir. Yeterli şekilde darbeyi emebilecek sertlikte ve görmeyi etkilemeyecek şekilde tasarlanmalıdır.

Trafik kazalarını önleme programları yanında motosiklet kazalarını önleme programları da başlatılmalıdır. Kazaları önleme, kaza sırasında yaralanmaların azaltma, yaralılara hızlı acil tıbbi bakımı ulaştırma ve uygun tıbbi bakımı sağlama konusunda etkinlikler düzenlenmelidir.

Motosiklet kazalarında yaralanmanın şiddeti ve zaman önemlidir. Koruyucu başlık kullanılması ciddi kafa yaralanmalarını azaltması sayesinde tıbbi müdahalede bulunacak ekibe zaman da kazandırır.

Motosiklet kullanımı ayrı bir beceri gerektirir, araba kullanma ehliyeti olan herkesin motosiklet kullanamayacağı bilgisi ile motosiklet için ayrı bir ehliyet alınmalıdır. Ancak motosiklet kazalarında ya sürücülerin ehliyetsiz oldukları ya da yeterli tecrübe ve kullandıkları motosiklete özgü kullanma özellikleri ve sınırlarını bilmedikleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle mutlaka ulusal sürücü eğitim programlarının oluşturulması, sürücü kurslarında yeterli ve tam eğitimin sunulması ve diğer araç sürücülerinin motosikletlerle aynı trafik içinde nasıl davranacağının öğretilmesi gerekir. Alkollü motosiklet kullanmak kazaların diğer bir nedenidir ki zaten koordinasyonu daha zor olan motosikletlerin alkollü sürücüler ile ne kadar tehlike olacağı açıktır.

Motosiklet sürücülerinin kazalarda korunma ihtiyacı açıktır, koruyucu başlıklar sadece kullanıldıkları zaman etkili olurlar. Koruyucu başlık kullanımını artırmanın en etkili yöntemi ise yasaların çıkartılması ve bunların uygulanmasıdır. George Washington Üniversitesi Acil Tıp Departmanı profesörlerinden Dr. Tilman Jolly'ni şu sözü çok önemlidir: Bir hekim, bir meclis üyesinin sadece bir koruma başlığı yasasını çıkartmak ile kurtardığı kadar çok hayatı kurtarma şansına sahip olmayı hayal eder.” Trafik polislerinin bu kuralın uygulanması konusunda gösterecekleri duyarlılık ve kararlılık ile hekimlerin kurtarabileceğinden daha çok hastayı kurtarma şansına sahip oldukları da unutulmamalıdır. Yasal düzenlemenin yapıldığı ülkemizde bu kurallara uyulmasını sağlamak ve denetlemek de görevimizdir. Trafik polislerinin üzerlerine düşen görevi yapmaları sağlık çalışanları beklentimizdir.
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.271
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#78
Bu kadar ayrıntılı cevap için çok teşekkür ederiz. Gerçekten çok yerinde bir açıklama olmuş.

Teşekkürler
 
Kayıt
30 Ocak 2008
Mesajlar
21
Beğeniler
13
Yaş
60
Yer
şanlıurfa
#79
Tebrikler.... Cevap yazan tüm arkadaşlara.Katıılmamak elde degil.Ve sonuç olarak.Motorsiklet hatatını uzun sürdürmek istiyorsan kasksız motora binme!...
 
Durum
Daha fazla cevap için açık değil.
Yukarı Alt