Motorlarda kaza olasiligi

Kayıt
31 Ağustos 2009
Mesajlar
73
Beğeniler
25
Yer
Cin(China)
#1
Sevgili abilerim,ablalarim ve arkadaslarim sizlere bir soru sormak istiyorum.

Cevremde cok sik duydugum bazi laflar:

"Motor duse kalka ogrenilir"

"Uzun sure motor kullanipta dusmedim diyen yalan soyluyordur" vb.


Bu sorumu ozellikle tecrube orani yuksek olan suruculere sormak istiyorum.

Bu laflarin dogruluk payi nedir? Gercekten motorsiklet dusme yada kaza orani bu kadar yuksek bir aletmidir?

Ben cok tecrubeli sayilmam 2 sene civari scooter kullandim, pekin gibi lanet bir trafikte, ama Allah'a cok sukur daha dusmedim. (Ama kaza yaptim 1 kez. Ondada dusmemistim, cunku hizli gitmiyordum, gogsumu gidona carpmistim sadece)
Ama sonucta ben bir amatorum, benim tecrubem geneli yansitmaz.

Lakin dusunuyorumda, surusune dikkat eden, belli bir hizi gecmeyen (sehir ici 50-60 mesela), gereksiz atraksiyondan kacindan bir insan olsaniz dahi o aletten illa dusulur mu yada kaza yapilir mi?
Uzun suredir motor kullanipta basina kaza gelmemis (ufak tefekler sayilmaz) yada motordan dusmemis kullanicilar varmi?

Bana bu konuda bilgi verip tecrubelerinizi paylasabilirseniz cok memnun olurum.

Tesekkurler
 
Kayıt
31 Ağustos 2009
Mesajlar
73
Beğeniler
25
Yer
Cin(China)
#2
ek aciklama yapma ihtiyaci duydum, sakin yanlis anlasilma olmasin birsey ispati degildir bu yazi, ozellikle kendi acimdan

zaten yeni plaka uretilmedigi icin motor ureticilerinin girmedigi bir sehirde, guvenli surus egitimi olanaklarindan yoksun bir ulkede yasiyorum, arastirmalarim hala devam ediyor gerci en azindan sertifika sahibi birilerini bulmakta, insallah sansim yaver gider

konu surus egitimlerinin yada koruyucularin etkililigi degildir, tecrubelerinizi sorarken zaten surekli koruyucu kullandiginiz ve egitim aldiginiz varsayilmistir, bilginize
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#3
Yunuz Emre,

Motor düşe kalka öğrenilmez.

Düşmeyen motorcu yoktur, henüz düşmeyen motorcu vardır.

Trafik kazalarının %90 ından fazlasının nedeni insan hatalarıdır. Kazalar rastlantı sonucu değil, güvenli olmayan sürüş sebebiyle olur.

Ortalama bir araba sürücüsü yılda on altıbin km yol yapar. Bu sırada kaza yapma olasılığı yedi de bir dir. Motosiklet sürücüleri ise çok daha büyük risk altındadır.

Motosiklet sürücüsünün bir kazada ölme ya da ciddi biçimde yaralanma olasılığı otomobil sürücüsünden 35 kat daha fazladır.

Yaralanmayla sonuçlanacak bir kazaya karışma olasılığı ise 8 kat daha fazladır.

Kendilerinin yaralanma olasılığı da 20 kat daha fazladır.

Ortalama kaza olasılığından daha fazla risk altında bulunan sürücüler şunlardır.

- Yıl boyunca ortalamadan daha uzun süre motosiklet kullananlar.
- Genç, özellikle de erkek sürücüler.
- Deneyimsiz sürücüler.

Kaza yapma olasılığı fazla olanlar;

- İstatistikler genç ve deneyimsiz erkeklerin motor kazası yapma riskinin daha fazla olduğunu ortaya koyar.

- Yarallanmayla sonuçlanan kazaları yapanların %93 erkek.

- Motosiklette en fazla can kaybı olan yaş 17.

- Aynı deneyime sahip 20 yaşında ve 30 yaşında sürücüler kıyaslandığında, gençlerin 3 kez daha fazla kaza riski altında oldukları görülüyor.

- Aynı yaştaki sürücüler arasında, ilk yıl kaza yapma riski 6.yıldan 3 kez daha fazla.

- 17 yaşında motora başlayan sürücü 35 yaşına dek en az 8 kaza yapacaktır.

En çok rastlanan kaza türleri;

- Kazaların 3/4 ü kentsel yerleşim alanlarında meydana geliyor.

- Ölümle sonunçlanan kazaların yarısından fazlası kırsal alanlarda oluyor.

- Kazaların %15 i öndeki aracı geçerken yapılıyor.

- Kazaların %12 si viraj alırken yapılıyor.

- Kazaların %30 u ıslak ve kaygan yolda oluyor.

Ne yazıkki veriler hatalardan yetirince ders alınmadığını gösteriyor. Cinsiyet yaş, sürüş mesafesi ve sürüş deneyimi göz önüne alındığında bazı sürücüler hala daha fazla risk altında.

Üç yıl içinde bir kaza yapmış sürücülerin bir sonraki yıl kaza yapma olasılıkları ortalamanın 3 kat üzerinde.

Yaptığınız her kaza yada kazadan son anda kurtulduğunuz her durum, sürüş tekniğinizi yeniden değerlendirip düzeltmek için bir fırsattır.

EĞİTİM ŞART.
 
Kayıt
31 Ağustos 2009
Mesajlar
73
Beğeniler
25
Yer
Cin(China)
#4
Erol bey genis icerikli cevabiniz icin tesekkurler

Lakin bana sunuda cevaplayabilirmisiniz, kendi tecrubelerinize ve yorumunuza dayanarak?

Sehir icinde, hiz motoru kullanmayan, 50-60 tan oteye gecmeyen, tum trafik kurallarina harfiyen uyan bir kullanici ile; hiz motoru kullanan, yeri geldiginde surat yapan, sadece motorun ustunde olup agir agir gitmekten degilde, motorla cesitli aksiyonlara girmekten memnun olan bir kullanicinin risk faktoru aynimidir?

Secilen motor cesidi, kullanilan hiz araligi faktorler uzerinde ne kadar etkilidir?

Ayrica bilincli bir motor surucusu olarak, yaptiginiz kaza sayisi veya dusme sayiniz nedir?(eger ozel bir soru degilse bu, cevaplamayabilirsiniz)

tesekkurler
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#5
Yunus Emre,

Motorun hızı kaza yapma riskini belirleyen en önemli etmenlerdendir. Çok hızlı gitmek sürücülerin ölümle sonuçlanan kaza ihtimalini arttırır. Ne kadar hızlıysanız hatadan kaçınacak hareketleri yapabilme imkanınız da o kadar kısıtlıdır. Hız genellikle bir tercihtir çünkü hızlı gitmenin gerçekten kaçınılmaz olduğu durumlar kısıtlıdır. İyi bir sürüş için koşullara uygun hızda gitmek gerekir.

Trafik kurallarına harfiyen uyma kaza riskini tabiki düşürür. Eğer İleri sürüş teknikleri ve güvenli sürüş teknikleri eğitimi alırsanız ve trafik kurallarına harfiyen uyarsanız diğer sürücülere göre kaza yapma riskinin %90 azalır.

Ben üç kere motosikletden düştüm. İkisi motor kilitlenmesinden, birisi de köpek saldırısından dolayı.

Motosiklete düşmek için değil, zevk almak için binelim.

Ama dediğim gibi, DÜŞMEYEN MOTORCU YOKTUR, HENÜZ DÜŞMEYEN MOTORCU VARDIR. :)
 

Goktug Uguz

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2009
Mesajlar
1.564
Beğeniler
747
Yer
İstanbul - Bahçeşehir
#6
Erol abim herturlu açıklamayı layıkıyla yapmış bizlere laf kalmamış ama şunu eklemek isterim sürat tabiki felakettir ama trafikte emin ol ki yavaş gitmek de tehlikelidir. sakın yanlış anlama bu hızlı git demek degil ama trafigin hareket süratine bağlı olarak %2-3 gibi fazla bir hızla gitmek uygundur kanımca. Aslında bu konuda soylenen bu ama benim daha çok dikkat ettiğim şey "altın bölge" denilen kendi tabirimce "güvenli bölge" yi sağlayabilmek önemlidir. Önünde arkanda sağında solunda bulunan araçlarla aranda bıraktıgın mesafedir bu. Daha basitçe anlatmak gerekirse yolda giderken düştüm arkamdaki araba ustumden geçmesin ondeki fren yaptı arkasına yapışmıyım veya şerit değiştiren araçlardan etkilenmiyim durumudur.
 

Goktug Uguz

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2009
Mesajlar
1.564
Beğeniler
747
Yer
İstanbul - Bahçeşehir
#7
Bu arada düşmemiş motorcu yoktur düşecek motorcu vardır lafı dogrudur sanırım :)

Ama birşey diyimmi düşmekten degil de kıyafetsiz dusmekten korkun.

Bide bi araştırma sonucuydu sanırım bir motorcu dustuyse %95 ihtimalle ilk 2 sene içerisinde bir daha dusecektir diye kaynagını hatırlayamadım suan ama saglam bir kaynaktı :)
 

Gökhan Yasdal

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2010
Mesajlar
870
Beğeniler
485
Yer
İstanbul
#8
Ben üç kere motosikletden düştüm. İkisi motor kilitlenmesinden, birisi de köpek saldırısından dolayı.
Bu ilgimi çekti. Çok tehlikeli bir durum lsa gerek. Biraz daha açar mısın? Tam olarak nasıl gerekleşiyor olay? E-5 de 80-90 la giderken'de başımıza gelebilecek bir şey midir? Açıkçası benim en çekindiğim işlerden biri hızlı giderken lastik patlaması ama bahsettiğin klitlenme de en az o kadar tehlikeli görünüyor. Ne tür önlemler alabiliriz? Otomobille bile lastik patlaması %50-60 kazayla sonuçlanıyor yüksek hızda. Sonuçta onda denge sorununuz da yok her şekilde 4 teker üstündesiniz. Sizi yere bağlayan tek şeyin yani lastiğin patlaması herhalde en zor kurtulabileceğiniz kaza türü.
 
Kayıt
31 Ağustos 2009
Mesajlar
73
Beğeniler
25
Yer
Cin(China)
#9
Ayni seymi bilmiyorum ama benim ufak scootlerla giderken (ki 60 civari bir hiz vardi) bir keresinde motor komple kendiliginden durup dururken stop etti, arka teker kilitlendi ve s cizmeye baslayarak kendiliginden fren yapti.(dusmedim allahtan.motor sallaniyordu ama yinede dengesi bozulmamisti bende atmadim kendimi ustunden, durduktan sonrada direk dengeyi saglayabildim zira motor cok ufak) Yol bostu tekrar baslatmayi denedim baslamadi, sonra yol kenarina itip 2 dakika bekledim motor tekrar calisti ve sorun yapmadan devam etti. O gunden sonra da boyle bir durum olmadi tekrar.

Bu motor kilitlenmesi midir?
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#11
Bu ilgimi çekti. Çok tehlikeli bir durum lsa gerek. Biraz daha açar mısın? Tam olarak nasıl gerekleşiyor olay? E-5 de 80-90 la giderken'de başımıza gelebilecek bir şey midir? Açıkçası benim en çekindiğim işlerden biri hızlı giderken lastik patlaması ama bahsettiğin klitlenme de en az o kadar tehlikeli görünüyor. Ne tür önlemler alabiliriz? Otomobille bile lastik patlaması %50-60 kazayla sonuçlanıyor yüksek hızda. Sonuçta onda denge sorununuz da yok her şekilde 4 teker üstündesiniz. Sizi yere bağlayan tek şeyin yani lastiğin patlaması herhalde en zor kurtulabileceğiniz kaza türü.
Gökhan, vitesli motosiklete başladığım ilk dönemlerdeydi. Bizim kuryelerin kullandığı cbf 150 vardı bir tane. İki düşmemide şilede site içinde yaptım. İkinci viteste site içinde alıştırma yaparken motosiklet stop ediyordu. Aslında düşme değil de yatırma desem daha doğru olacaktı.
 
Yukarı