Motorsiklet Nasıl Yıkanır ?

Ali Aygün

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2008
Mesajlar
381
Beğeniler
382
Yer
İstanbul
#1
--------------------------------------------------------------------------------

Haydaaaa... "Bu da nereden çıktı?" demeyin. Ben kendimi bildim bileli, 'Pis motorcu’ diye bir deyim vardır. Tamam vardır da bu deyim nereden çıkmıştır, hiç düşündünüz mü? Ben biraz kafa yorunca şöyle bir teori ürettim. Şimdi biz motor kullanırken, kendimiz, şahsen ve bizzat motorun kaportasını oluşturmuyoruz mu? Oluşturuyoruz!
Bu oluşum esnasında yoldaki her türlü pis, pasak, yağmur, çamur, toz, börtü-böcek cesetleri vs. ile ilk temas halinde olan da biz değil miyiz? Biziz! Ayrıca, soğuk, sıcak hava değişimlerinde, özellikle de sıcakta, şıpır şıpır terlemek sureti ile ıslanan da biz olmuyor muyuz? Oluyoruz! Bu durumda bir süre motor tepesinde vakit geçiren kişinin, motordan indiğinde pırıl pırıl olması beklenebilir mi? Beklenemez! İşte üzerinde börtü böcek ölüleri, bilumum toz hatta çamur, üstüne mis kokulu ter eklenince ortaya gerçekten ’pis motorcu’ deyimini destekleyen bir tablo çıkıyor. Motora binmeyen birinin bu durumu kavraması da söz konusu olmadığından adımız ’pis’e çıkıyor.


TEMİZLENME YÖNTEMLERİ

Bu durum aklıma hemen temizlenme yöntemlerini getirdi. Evet, çeşitli doğa olayları sebebi ile kirlenen motor ve motorcu nasıl temizlenmeli? Motorcu derken elbette nasıl duş alınacağından bahsetmiyorum. Sanırım o kısmı hepimiz biliyoruz. Ancak kirlenen motor ekipmanları yani dış etkenlere maruz kalan mont, bot, kask, eldiven ve motor pantolonumuzu nasıl temizleyeceğimiz de incelenmesi gereken bir konu. Kask temizliğini aşağı yukarı hepimiz biliyoruz. En basit yöntemi, tüy bırakmayan ıslak bir bez ile silmek. Yok ben daha teferruatlı bir girişimde bulunacağım derseniz, kask temizlemekte kullanılmak üzere üretilmiş özel sıvılar hatta özel ıslak mendiller var. Pek çok motor dükkanında mevcut. Kaskımızı temizledik, gelelim monta. Mont kuru havalarda bile, egzoz dumanı, toz, yapışan börtü-böcekler, terleyen vücut gibi faktörlerle pislenir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta montun su geçirgenliği olup olmadığıdır. Su geçirmez özelliği olan hiçbir motosiklet ekipmanını ’atayım makineye yıkayayım, pırıl pırıl olsun.’ Demeyin yazık edersiniz. Çamaşır makinesinde yıkamak, hem hırpalamak hem de makine deterjanında mevcut kimyasalların saldırısına uğramak sureti ile montun tüm su geçirmez özelliğini öldürür. En mantıklısı deterjan kullanmadan, bildiğimiz duru su ile iyice ıslatıp, fazlaca hırpalamadan yıkayıp, sıkmadan mümkünse elbise askısına asarak, suyun süzülmesini sonra da kurumasını beklemek. Ama bu şıp diye olacak bir iş değildir. Takdir edersiniz ki özellikle de çok sıcak olmayan havalarda bu suyun süzülüp montun kuruması hadisesi epey vakit alır. Su geçirmezlik özelliği olmayan montları ise etiketlerindeki yıkama talimatlarına uygun şekilde temizlemek yerinde bir karar olacaktır. Mesela ben yazlık montumu korumalarını çıkardıktan sonra, çamaşır makinasında, uygun programda, foşur foşur yıkayabiliyorum. Ama siz yine de montunuz yazlık bile olsa yıkama talimatlarına bir bakın derim. Aynı şekilde eldivenler ve pantolonlarınız için de bu prosedür geçerli. Botlar içinse, onlar biraz daha çamura, pise yakın seyahat ettiklerinden üzerlerindeki kurumuz kirleri bir fırça yardımı ile temizleyip, yine kimyasal içeren deterjan kullanmamakta fayda var.

MOTOSİKLET YIKAMAK RUHA İYİ GELİR

Motosikletinizi yıkamak ise eğer gerçekten işe kendiniz verirseniz bir çeşit sanat sayılabilir. Ben şahsen motorunu yıkamacıya gidip elin adamlarına yıkatan motor sevdalılarından pek haz etmem. Motorcu dediğin binmeyi sevdiği kadar motorunu yıkamayı da sever. Çünkü motor yıkamak da motor kullanmak gibi bir rehabilitasyon imkanıdır. Motor yıkamak için kendinize bir grup motor yıkama ekipmanı edinmelisiniz. Bunlar; basit bir kova, uygun boylarda birkaç sünger, kurulama bezleri, zincir temizliği için uygun ebatlarda bir fırça, zincirin altına koyacağınız ve zinciri temizlerken kullanacağınız (Gazyağı, zincir temizleme kimyasalları vs.) gibi sıvıların yere saçılmaması için uygun ebatlarda bir kap, çeşitli motosiklet şampuanları, vida ve birbirine geçen metal parçaların paslanmasını engellemek için kullanabileceğiniz Vd40 gibi paslanmaya karşı koruyucu-kollayıcı çeşitli spreyler, plastik kısımları parlatmakta kullanabileceğiniz spreyler, grenajlar için parlatıcı pastalar, hatta sele için deri bakım ve temizleme sıvıları gibi keyfinize göre uzatabileceğiniz bir listede toplanabilir.

LASTİKLERE DİKKAT !..

İyi bir motosiklet temizliği yaklaşık 1.5-2 saat sürer. Hatta abartıp bunu 3-4 saate çıkartan motor sevdalıları da tanıyorum. Burada en önemli olay herhangi bir sıvıyı alıp da kullanılması gereken yer dışında kullanmamaya özen göstermek. Örneğin; benim gibi plastik yerleri parlatmak için aldığınız sıvıyı (ki bunlar hani şu otomobil torpidolarını filan parlatmak maksadıyla da kullanılır) elciklerde, gösterge kenarlarında vs. kullandıktan ve motoru pırıl pırıl yaptıktan sonra, ’aaaaa, lastikler çok soluk kaldı şöyle onların da kenarlarını parlatayım’ diye gaza gelip lastiklere de sürerseniz, ilk virajda kendinizi yerde bulmanız işten bile değil. Unutmayın düz dururken her ne kadar lastiklerin yanları yerle hiç temas etmiyor gibi gelse de viraja girdiğinizde bu sevimli yaratıklar dönebilmek için sizin o aman parlasın diye yağlı bir sıvı ile donattığınız lastiğin yanlarını kullanıyorlar. Diyeceğim o ki, harbi motorcu acil bir durum olmadıkça, mecbur kalmadıkça motorunu kendi yıkayandır. Yok ben uğraşamam diyen varsa aranızda, onları esefle kınamak sureti ile kendilerine naçizane tavsiyem, motorlarını en azından motordan anlayan, motor yıkamasını bilen ve bu konuda tecrübesi bol olan yerlerde yıkatmalarıdır. Yurdumda böyle merkezler bulunmaktadır.

Alintidir..Ayşe Şule BİLGİÇ
 
Kayıt
5 Haziran 2008
Mesajlar
219
Beğeniler
168
Yer
istanbul/bahçelievler
#3
vd40 gerçekten mükemmel pas sökücü.tekstilin her makinasında kesin çözüm.ali kardeş bu kadar araştırmışsın benim motorum olunca sana temizletecem
 

Haluk

Kıdemli Üye
Kayıt
14 Ağustos 2008
Mesajlar
136
Beğeniler
202
#5
@turgaydag

Evet ya kriko. Krokilere bakmaktan aklimda o kalmış :eek:, ümitsizlik bak insanı yanlış da konuşturuyo! Sağol Turgaycım.
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#6
Ali bey yazı için teşekkür ediyorum. ayşe şule bilgiçin yazılarını bir dönem hiç aksatmadan okurdum. gerçekten çok güzel bilgiler veriyor. ancak eklemek istediğim bir kaç şey var.

Arkadaşlar motosiklet yıkamak araba yıkamak kadar kolay değildir. hatta çok pahalı sonuçlara neden olabilir. bu sebeple şu önerilerime dikkat ederseniz iyi olur.

Motorunuzda bulunan elektronik kontrol ünitelerinin (enjeksiyon, ateşleme, alarm gibi) yerlerini çok iyi öğrenin bunlar genelde su almamaya karşı dirençli olarak yapılırlar ancak yinede bu yerleri bilip buralara hortumla su tutmamak çok pahalı sorunlara neden olabilir.

Bir diğeri ise mümkünse motor ve fren sisteminiz soğuk iken motorunuzu yıkayın. Fren diskleri malumunuz çelik alaşımından yapılırlar ve siz frene basarken çok ısınırlar çok ısınmış bir fren diskinin üstüne soğuk su gelmesi disklerin eğilmesine neden olur. otomobil otobüs kamyon gibi vasıtalarda disklerde torna payı olduğundan belki torna ile düzeltiliyor ancak motosiklette bunu kesinlikle önermem en ideali disklerin değişmesidir ve buda tahmin edecveğiniz üzere pahalı parçalar. Diğeri ise motoru yıkarken dikkatli olun. günümüz motorlarının çoğunluğu alüminyum alaşımdan yapılıyor. yine motor sıcakken motora değicek soğuk su silindir kapağında motor blokunda çatlamalara neden olacaktır. eğer işiniz acele ve motorun yıkanması gerekiyor ise sıcak motoru sadece sıcak su ile yıkayın.
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#7
birşey eklemek istiyorum motosikleti çok mecbur kamadıkça hele chopper yada naked gibi herşeyi açıktaysa sakın basınçlı suyla otomobil yıkar gibi yıkamayın üşenmeyin silin hem beyne su gidebilir hem o basınçla zayıf kablolar kopabilir
 

SERVET

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2008
Mesajlar
1.786
Beğeniler
604
Yer
İstanbul
#8
verdıgınız kıymetlı bılgıler ıcın tşk ler arkadaslar
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#13
@texas16

sen o basınçlı su püskürtme makinalarıyla yıkamaya devam edersen sevgili kardeşim emin ol birgün bişekilde çıkarır :) chpopperi olan arkadaşımın bütün elektrik kabloları hasar görmüştü
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#14
@Recep.Varlı

Recep kardeşime katılıyorum. kablolara bir şey olmasa dahi dediğim sorundan dolayı blok yada kapak çatlaabilirsin. dikkat et yada motorun soğuduktan sonra yıkat derim.
 
Kayıt
21 Ağustos 2008
Mesajlar
98
Beğeniler
16
Yaş
54
Yer
Bursa
#15
@Recep.Varlı

basınçlı suyu yakından tutmuyorum birde ben kendim yıkıyorum ve gösterge paneline basınçlı su tutmuyorum uzaktan sadece köpüğünü alıyorum şimdiye kadarda hiç duymadım basınçlı suyun motor ve motor silindir zarar verdiğini
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#16
Motorsiklet en güzel böyle yıkanır arkadaşlar...:);)


63img63/7523/ayewashwx2
 
Yukarı Alt