motorsiklete yeni başlıyanlara

erenkocer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2008
Mesajlar
356
Beğeniler
257
Yaş
52
Yer
kuşadası
#1
motorsiklete yeni başlıyan arakadaşlarımız için azda olsa faydalı olacağını umarım******************************************************************************Eğer bir motosiklet kullanıcısıysanız doğayla bütünleşen, komutlarınıza anında cevap veren bir makinaya hükmederek, özgürlük tutkusunu yaşama imkanına sahipsiniz demektir. Ancak size sunulan bu macera ve özgürlük keyfini yaşayabilmeniz büyük ölçüde motosikletinizi güvenli ve emniyetli bir biçimde kullanmanıza bağlıdır. Aşağıdaki “Emniyetli Sürüş Kuralları”na uyarsanız siz ve dostlarınız üzülmezsiniz.


Kasksız yola çıkmayın
Çoğu motosiklet kazalarında sürücünün kasksız olması kafanın sert bir yere çarpması nedeniyle ölümlere varan ağır sonuçlar doğurabilmektedir. Kask giydiğinizde çene kayışını mutlaka kilitleyiniz. Aksi halde ani bir harekette kaskınız fırlayacak ve sizi koruyamayacaktır.

Kask giymeyenlerin özürleri ve yanıtları
Özür :Ben çok iyi sürücüyüm. Kaza yapmam.
Yanıt : Olabilir. Fakat siz trafikte yalnız değilsiniz ve diğer sürücülerin nasıl sürücü olduklarını bilemezsiniz.
Özür :50 Km/saat ten hızlı sürmüyorum.
Yanıt : 30 Km/saat hızla giderken başın sert bir yere çarpması ölüme neden olabilir.
Özür :Kasksız kullanmak benim problemim, başka kimseyi ilgilendirmez.
Yanıt : Hayır. Sadece sizi ilgilendirmez. Aynı zamanda ailenizi, arkadaşlarınızı, motosiklet imajına vereceği zarar nedeniyle tüm motosikletçileri, hastanede geçecek süre ve yapılacak masraf nedeniyle de ülke ekonomisini ilgilendirir.
Özür :Çok yakına gideceğim.
Yanıt : Kaza için bir kilometre sınırı mı var? "Bir kilometreden daha kısa mesafelerde kaza olmaz."gibi. Adı üstünde "Kaza". Nerede ve ne zaman geleceği bilinemez.
Özür :Motosikleti park ettikten sonra kaskı taşımak zor geliyor.
Yanıt : Taşımak zorunda değilsiniz. Hemen hemen her motosiklette kilitli kask taşıyıcı vardır.

Koruyucu giysiler giyin
Motosiklette vücudunuz dış etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantalon, motosiklet çizmesi ya da lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir.
Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından
görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır.

Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin
Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir. Bu nedenle yola çıkmadan önce aşağıdaki kontrolleri yapmayı alışkanlık haline getiriniz.

Yakıt : Depo dolu olmalı.
Motor Yağı : Tamam olmalı.
Lastikler : Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı.
Jantlar : Jant telleri gevşek, jant eğik ya da ezik olmamalı.
Zincir : Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu 15-20 mm olmalıdır.
Motor : Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevşek olmamalıdır.
Frenler : Balatalar aşınma sınırını aşmamalı, ön fren levye boşluğu 10-20 mm, arka fren pedal boşluğu 20-30 mm olmalıdır.
Debriyaj : Debriyaj balataları aşınma sınırını aşmamalı, levye boşluğu 10-20 mm olmalıdır.
Far, sinyaller ,korna ve fren lambaları : Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır.
Akü : Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı.
Aynalar : Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı.
Cıvata ve somunlar : Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır.

MOTOSİKLET KULLANIMINDA BAZI TEKNİKLER

Kalkış

Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır.
Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır. Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır.
Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır. Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır.
Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir.

Dönme

Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı tespit edin.

Doksan derecelik viraj

Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın. Viraja girdikten sonra çok mecbur kalmadıkça fren yapmayınız ve gazı açmayınız.
Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin.

Geniş açılı viraj

Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın.
Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır.

Tam dönüşlü virajlar

İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarfedin. Aniden umulmadık bir engel, park etmiş bir araçla karşılaşabilirsiniz.
Yol kenarlarına fazla yaklaşmayın. Yolun dış kesimlerinde bulunabilecek kum, çakıl gibi malzemeler motosiklet için tehlikeli olabilir.

Sürekli virajlar

Sürekli virajlarda bir viraj çıkışının izleyen virajın girişi olduğunu unutmayın.
Düz ve ters eğimli yol virajlarında daha yavaş ve daha dikkatli gidilmelidir.
Virajlara yavaş girilmeli ve göreceli olarak hızlı çıkılmalıdır. Bu nedenle viraj çıkışında gazı hafifçe açınız.
Dönme sırasında gazın aniden açılması arka tekerleğin kaymasına neden olur.
Motosiklet normal şartlarda araçların görüş açısı içinde olmak için orta yol çizgisinin sağ yakınında sürülmelidir. Ancak virajlarda yolun dış çizgisine yaklaşılmalı ve viraja dıştan girilmelidir. Orta çizgiye yakın dönüşlerde motosiklet yattığı zaman sürücü karşı yönden gelen aracın yoluna geçebilir. Bu durum bir tür şerit ihlali olup son derece tehlikelidir.
Virajlarda daima baş çevirilmeli ve göz virajın çıkışına yönlendirilmelidir

Durma ( Fren Yapma )

Fren yapmadan önce gazı tamamen kesin.
İleriye doğru bakın ve her iki freni (ön ve arka )aynı anda kullanın. Frenlerin ayrı ayrı kullanılması hem motosikletin dengesini bozar hem de durma mesafesini artırır.
Motosiklete tek kişi bindiğinde frenleme esnasında yükün yüzde 60'ı ön tekerleğe, 40'ı arka tekerleğe biner. Bu nedenle ön fren arka frenden daha kuvvetlice sıkılmalıdır.
Ani fren yaparak tekerlekleri bloke etmekten kaçının. Tekerleklerden biri ya da ikisinin bloke olması motosikletin dengesinin bozulmasına, hatta devrilmesine neden olabilir.
Kesikli fren yapmayın. Frenleri yavaştan kuvvetliye doğru ve sürekli olarak uygulayın. Motor iyice yavaşlayıp durmaya yaklaşınca, durmadan hemen önce; debriyaja basarak vitesi boşa alın. Böylelikle motor freninden azami şekildede faydalanmış olursunuz.
Fren esnasında tekerleklerden biri bloke olursa, o tekerleğe ait freni gevşetin ve yeniden yavaşça fren uygulayın.
Frenleme sırasında motosikletin ataletini ve durma mesafesini hesaba katarak öndeki vasıtayı emniyetle durabileceğiniz bir mesafeden takip edin.
Çok zorunlu olmadıkça virajlarda fren yapmayın.
__________________

*********************************
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#2
öncelikle paylaşımın için teşekkürler arabada emniye kemeri neyse motorda kask daha önemlidir eldivende keza olmassa olmazlardandır birde yaz aylarında sıcaktan kask takmamayı savunanları tanıyorum ne olursa olsun hiçbir kask hastaneden yada morgdan daha sıkıcı değildir:)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#4
Hocam bilgiler için teşekkür ediyoruz. özellikle yeni başlayan arkaaşlar için çok faydalı bilgiler. özellikle kas için yazılanlar ve recep kardeşimizin yorumu gerçekten çok güzel. Aslında kask konusunda şöyle bir şey var bunu çoğumuz denersek daha rahat anlarız.


Otomobillerde emniyet kemerleri ilk başlarda insanı sıkar ama 6-7 ay sonra inanın emniyet kemeri takmadığınızda huzursuz olmaya başloyprsunuz düzenli kullanırsanız. kasktada durum bu. örneğin motosikletini sürekli kask ile kullanan bir sürücüyseniz trafiğe kapalı bir yolda düşük hızlarda kasksız bir kullanmaya çalışın. emin olun rahat edemeyeceksiniz. Sanki her an kaza yapıpta başınızı bi yerlere çarpacakmışsınız gibi geliyor. Bu sebeple özellikle koruyucu donanımlar ve kask mevsim ayrımı yapılmadan kullanılmalıdır.
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.996
Beğeniler
3.100
Yaş
51
Yer
İstanbul-Çamlıca
#6
@suat29


Suat29 MF ailesine hoş geldin. İyi forumlar, kazasız sürüşler dilerim.
 

erenkocer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2008
Mesajlar
356
Beğeniler
257
Yaş
52
Yer
kuşadası
#8
evet arkadaşlar kask önemli çünkü kask hayat kurtarır ben 50 metre yolada gitsem mutlaka kask takıyorum kaskla bir bütün olmuşum kasksız kendimi çıplak gibi hissediyorum kaskı kesinlikle ihmal etmeyelim
 

Turgay

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
1.499
Beğeniler
843
Yaş
35
Yer
İstanbul
#10
Ben kaskı şeye benzetiyorum hani, polis otolarında, jeeplerde ön tamponu koruma demirleri takıyorlarya tampona zarar gelmesin diye. Motosiklet üzerinde de ön tampon bizim alnımız ve onu koruyan tabiki KASK. ;)
 

Mesut Korkmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2008
Mesajlar
1.724
Beğeniler
971
Yaş
54
Yer
Çayyolu, Ankara
#11
Motosiklete binenlerin bildikleri ve her zaman da uygulamaları gereken şeyler bunlar. Bilenler için hatırlatma, bilmeyenler için altın kurallar. Teşekkürler.

@Recep.Varlı

Güzel cümle ;) tebrikler.
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.472
Beğeniler
9.009
Yaş
57
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#13
@erenkocer

Ve bütün bunları tek başınıza yapmak uygulamak yerine daha once "güvenli Sürüş eğitimleri" almış biri nezaretinde/gözetiminde yapın.Çok kimse yaptığı yanlışı göremez.Ama gözlemci olan eğitimli kişi bu hatayı görüp size bildirebilir.Ve sizde sistemi doğru uygulamış olursunuz.
Ama ben yinede yeni başlayana eskiden beri kullanan herkese
illede vede ısrarla "GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMLERİ" veren kurum/kuruluşlardan eğitim alın derim.

Sakın bazıları gibi ben oraya vereceğim parayla depomu doldurup falanca km daha fazla yaparım demesin.Bir kaç depo az gezerek ama Güvenli şekilde çok uzun yıllar sağlıklı motosiklet kullanmak varken güvensiz ve sağlığın bozuk halde yaşamak mı derim.
 
Yukarı Alt