Motosiklet ile Otomobil arasindaki 13 Fark

Cansu_Tezcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesajlar
691
Beğeniler
548
Yaş
29
Yer
LüLeBuRRGaZ
#1
Asagidaki yazi biz motor kullanicilari ile otomobil kullanicilarinin arasindaki bir cok farki ortaya cikarmaktadir. Hepmiz ayni otobanlari kullansakta , aslinda cok farkli durumlardan etkileniyoruz.


Otomobil



1.Otomobil Soforusun , yani oturdugun bir koltuk ve otomobilini kontrol etmeni saglayan bir kontrol sistemi ile kumanda ediyorsun
ve otomobilini kontrol etmeni saglayan bir kontrol sistemi ile kumanda ediyorsun.

2.Her zaman 4 teker ustundesin ve her zaman on tekerin gectigi yerden arka tekerde gecer. Ornegin koseyi donerken.

3. Otobanda ilerlerken ani ve kivrak bir sekilde serit degistirmen cok zordur. Kaplandigin alan dolayisi ile bu tehklike sacabilir.

4. Yoldaki tabelalara dikkat etmen gerekli , isratlemeler ilerisi hakkinda bilgi verir, yol calismasi veya isik var ise hizini azaltman gereklidir.

5. Ruzgar. Ruzgara ne olmus ki!!!

6. Cesitlilik.Arac icinde yemek yiyebilir , konusabilir , muzik dinleyebilir ve eglenceli bir cok sey yapabilirsin.

7. Aracinda yolcu olmasi senin yol durumunu etkilemez.

8. Frenleme genelikle seni olasi bir kazadan uzak durman icin yapacagin en dogru harekettir.

9. Tek fren sistemi. Pedala dokundugunda 4 tekere ayni anda frenleme hukmu vermektesin. Secim sansin yok.

10. Cok yagisli bir yol senin sadece arabanin daha fazla pislenecegini ifade eder.

11. Aracnin yol ustundeki golgesinin senin icin hic bir anlam veya ifadesi yoktur.

12. Yolun renginin veya yol yuzeyinin degismesi sana sadece bir seye dikkat etmedigini gosterir.

13. Gaz pedali sadece araca daha fazla gaz vermek adina kullanilir.


Motosiklet


1. Motosiklet surucususun, yani aracin kontrolunu cok siki elinde tutman ve tum vucudunun hareketi (Belin , ayaklarin , basin gibi) motor surusunde bir kontrol mekanizmasi gorevi gordugunun anlamina gelir.

2. Birbirinden bagimsiz iki teker uzerindesin. Hatta bazi zamanlarda arka ve on tekerin tepkileri ve hareketleri bir birinden bagimsiz ve alakasiz bile olabilir.

3. Yol ustundeki basit bir kivrim , catlak yada cok hafif bir islak zemin senin icin kritik bir sorun olabilir.

4. Yukardaki madde gibi trafik isaretlemeleri senin icinde uyarici bir anlam tasimaktadir. Yanliz sadece frenlemen senin icin yeterli degildir , gelecek yol durumu senin surusunu cok ciddi olarak etkileyebilir.(Ornek micir yol)

5. Ruzgar sadece tehlike demektir. Motorun tum kontrolunu yitirebilirsin hatta yoldan bile cikabilirsin.Disardan bakan ise bunun sebebini asla anlayamaz.

6. Motorunda bir dilek cini olmadigindan o tip isteklerini yerine getirmen imkansiz. Motor surme harici yapacagin her sey tehlikeli bir durum icin ilk adimi attigin anlamina gelir.

7. Yolcularin senin icin cok sef ifade ederler. Onlar motorun arkasina bindikleri anda senin surus kontrolunun bir parcasi haline gelirler. Ya senin ile ortak calisirlar yada sana karsi calisirlar.

8. Eger yolculuk esnasinda ters giden bir sey ile karsilasiyor isen aracin vitesini dusurmen ilk once sana olaya daha yavas yaklasarak orda neler oldugunu anlamayi saglayacak zamani tanir. Zaten manevra ile kacacak bir yerin var ise gaza hafif asilip kivrak bir manevra ile ordan rahatlikla siyrilablirsin.

9. Bir birinden bagimsiz iki frenin vardir. Bunlari bazen farkli zamanlarda bazen ayni anda kullanabilirsin. Bu secim tamemen surucunun kontrolunde olan bir durumdur.

10. Agir yagisli bir havada suruse devam etmek , senin daha evel yasamadigin ve asla unutamiyacagin bir tecrubeye giristigini ifade eder. Genelikle bu durumlarda surusu orda kesmen alacagin en saglikli karar olacaktir.

11. Senin golgenin gittikce motorun on tarafina dogru uzamasi arkandaki gunesin dik ve guclu bir bicimde seni arkadan aydinlattigi anlamina gelir. Dikkatli ol!! Bu durumda karsidan gelen arac suruculeri gunesten kamasan gozleri yuzunden seni gormekte gucluk cekebilirler.

12. Yol renginde degisiklik veya yuzeyinde degisiliklik veya yol yuzeyindei bilinmeyen bir sey sana tek bir sey ifade eder. CEVRESINDE DOLAS!!!

13. Gaz kolu motoru hizlandirmak icin ve motorun hizini yavaslatmak adina da kullanilabilir.
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#2
cansu bununla ilgili bir konuyu ben açmıştım

www.motosikletforum.com/showthread.php?t=2037"]www.motosikletforum.com/showthread.php?t=2037
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#4
Arkadaşım konu güzel olmuşta bir kaç yanlış nokta var bunlarıda belirtmek isterim özellikle dört teker adına;

2.Her zaman 4 teker ustundesin ve her zaman on tekerin gectigi yerden arka tekerde gecer. Ornegin koseyi donerken.

Bu küçük otomobiller için böyle olsada özellikle ağır vasıtalar için ne yazıkki böyle olmamaktadır. örneğin yolcu otobüsü kullanırken sistem çok farklıdır. Dar ve hızlı giremeyeceğin alanlarda genellikle arka teker çok çok az bir yol alıp dönerken ön teker çok fazla yol almak zorundadır. ve dönüş yaparken sadece iç kısımdaki açıyı hesaplayamazsın. aracın arka tamponu dış açı ile döner bu sebeple örneğin sağa dönüyorsan soldaki trafik akışı ve yanındaki araçlarıda hesap etmek zorundasın. bir diğeri ise şehirlerarası yollardaki virajlar. burada ise yolun yan şerdini kaçırman 12 metrelik makinanın bariyerlere çarpması anlamına gelmektedir Bu sebeple konuya sadece otomobil diye bakmamak daha doğru olacaktır. özellikle ağır vasıtaların manevra yeteneğini bilmemiz biz motorcular için kullanım sırasında bu araçların oluşturabileceği tehlikelere karşı daha dikkatli olmamızı sağlar.


5. Ruzgar. Ruzgara ne olmus ki!!!


Rüzgar motosiklet kadar tehlikeli olabilmekte bir dört teker için. Bunu belki yolcu farketmez ancak rüzgar dört tekerinde yoldan çıkmasını sağlayabilecek bir etkendir. Özellikle modifikasyon geçirmiş cadde tipi otomobiller veya yarış araçlarında benim üstünde durduğum en önemli noktalardan birisi ise aerodinamiktir. basitçe anlatırsam rüzgarın aracın üzerindeki etkisidir. bu sebeple özellikle daha fazla hız yapmak için bir araç yapılıyorsa bu etkeni atlaman ölümvcül sonuçlar verir.

10. Cok yagisli bir yol senin sadece arabanin daha fazla pislenecegini ifade eder.

Böylesi bir durumda cam ayna buğulanmasından ziyade en büyük tehlike aquaplaning dedikleri su yastıklamasıdır. örneğin hızlı bir şekilde giderken sol teker asfaltta sağ teker ise su birikintisine girerse lastikler yola temas edemez ve suyun direncinden dolayı sağ tekerlerde frenleme meydana gelir aracın savrulur..



Arkadaşlar özellikle iki teker kullanan bir kişinin dört tekerin her çeşidinin azda olsa manevra yeteneklerini ve tehlikesini bilmesi kendi hayatı için bence önem taşımaktadır. bu sebeple bu tarz bilgilerinde faydalı olacağına inanıyorum
 
Yukarı Alt