Motosikletiniz Devrildi Üzülmeyin - Acemilik...!!!

Ferhat Taskın

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Mayıs 2008
Mesajlar
872
Beğeniler
1.179
Yaş
41
Yer
ANKARA
#1
Acemilikte insani urkuten bu konu aslinda teknigi uygulandiginda ustunde dusunup uzulunecek bir sey degildir.
Motor ne agirlikte olursa olsun, sizin cinsiyet ve fiziksel gucunuz ne olursa olsun dusen motoru kaldirmak cocuk oyuncagidir...
once bunu kafaniza yerlestirin.
Hicbir motor firmasi dustugunde kibar bir hanim surucu tarafindan kaldirilamayacak bir seri uretim motor uretmemistir, bilesiniz.

Motor genellikle yavas hizda manevralar sirasinda duser.
Dolayisiyla, kendinize zarar vermemek icin dikkatli olacak vaktiniz vardir.
Sunu demek istiyorum ki, baktiniz dusuyor, birakin dussun.
Ayaginiz altinda kalmasin mesela...kendiniz kurtarin once.

Ustelik eliniz gazda ve motor viteste ise asiri gaz verip tehlikeli bir savrulmaya da donusturebilirsiniz isi...
Asagida dusen motoru kaldirmak icin kullanilan en yaygin ve bildik teknigi bulacaksiniz.
ABD de butun motor okullarinda bu egitim veriliyor ve benim gordugum-denedigim kadariyla da son derece basarilidir

Once motoru stop edin, anahtarla ve "engine cut off switch", yani mars dugmesinin yanindaki acil motor stop dugmesi ile.

Dugmeyi ve anahtari "off" durumunda birakin.

Anahtar gidonu kitlyor ise, kilit durumuna getirmeyin.

Benzin valfini (varsa) kapatin.

Motor viteste olmalidir, degil ise elinizle/ayaginizla ulasip vitese alin.

Mumkun degilse bandananizi boynunuzdan cikarip arka freni sikica baglayin.

Ayaginizin alti, cizmenizin alti temiz, kum cakil, ot, camur vb. den arinmis olmalidir.

O bolgeyi temizleyin.

Motorun sol yana devrildigini farzediyoruz...

Motora arkanizi donun, kalcaniz sele hizasinda olacak sekilde comelin.

Simdi, sag elinizle sol elcigi yakalayip yukari, tanka degecek kadar kaldirin.
(gidonu olabildiginca sola cevirin...motor viteste-yani debriyaja dokunmayin)

Simdi selenin altinda saglam bir yer bulup sol elinizle yakalayin ve kalcanizla selenin oratisnda/kenarina yaslanin.
(BU NOKTA ONEMLI..bulmasi kolaydir ama her motora gore degisir)

Kollariniz gergin bir vaziyette, motoru geriye iterken (kalcanizla yaslandiniz ya), ayni zamanda bacaklarinizla dogrulun.

Yeterince dogruldugunda durmasini bilin,
yoksa motor bu kez obur tarafa devrilebilir..:)
Motor duzeldimi...iyi..rahat bir nefes alin...aceleniz yok...
hic arkanizi donmeden ayaginizin topugu ile yan destegi acin ve motoru emniyete alin.

Yan destek bir sebepten dolayi acilmiyorsa,
dikkatle motora yuzunuzu donup, her iki elinizle elciklerden tutup (varsa) orta destege alin.

Iste buuu...:)

Simdi, eger kaldiramadiysaniz, kalcanizin yeri yanlistir.
Biraz saga-sola- yukari- asagi deneyip dogru noktayi bulacaginizdan emin olabilirsiniz.

Dogru noktayi bulursaniz hangi agirlikta olursa olsun motor kus gibi kalkacaktir.

Katiyen unutmayin. Motor dusunce once sakin olmayi ogrenin...
bu her zaman olabilir ve herkesin basina gelebilir.
Kimseye birsey olmadiysa sorun yoktur...

Adrenalin destegi ile, telas ile panik icinde motoru kaldirmaya kaldirirsiniz belki ama beliniz sakatlayabilirsiniz, motoru obur tarafa devirebilirsiniz, geriye-ileriye kayabilir baskalarina da zarar verebilirsiniz...

En kasarli motorcular bile defalarca bu halti yemistir, hic uzulmeyin ve guzel guzel, birer birer yukarda yazdigim gibi kaldirin.
Birkac cizik cocukluktan kalma ufak tefek yara izlerimiz gibidir motorda...
Onu eskisinden daha cok seversiniz...:)

Enduro ve/veya motokros a gelince, motorun devrilmesi nerdeyse gunluk olaylardandir. Burada hic uzulecek birsey yok yani...

(ALINTI)
 
Kayıt
8 Temmuz 2008
Mesajlar
94
Beğeniler
59
Yaş
35
Yer
ANKARA
#3
benım takıldıgım bir yer var.
motor vıteste olacak ama kacıncı vıteste olacak
 
Kayıt
5 Ağustos 2008
Mesajlar
172
Beğeniler
75
Yaş
28
#5
@eren

o sana bağlı kardeşim şimdi sen nasıl bi düşüş istiyon şert bi düşüş istersen 5 de bırakacaksın eğer yumuşak olsun diyosan 1 de bırakacan:D:D:D:DEren im alemsin ya:D:D:D
 
Kayıt
16 Mart 2009
Mesajlar
52
Beğeniler
13
Yaş
40
Yer
istanbul/samsun
#10
benimde ilk kullandığım motor f 650 idi ve birçok kez devirdim ağırlık merkezi yukarıda olduğu için endurolarda devrilmeler olağan, tecrübe ile doğru orantılı tabi! tutmak neredeyse imkansız
kaldırmak anlatıldığı üzere gerçekten kolay ağırlığı korkutmasın kimseyi.
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#11
Arkanı dönüp motora kaldırma olayı 10 numara diğer türlü kolay kolay kalkmıyor gerçekten
 

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#12
Ben bu salaklığı geçen hafta yaptım:eek:

Yeni motorum Honda NT 700 e alışma programı çerçevesinde İzmirde Metro ya alışverişe gittim.
Hava hafif yağmurlu ama o sırada yağmıyordu.Yerler biraz ıslak ama kayda değer bir şey değil.
Otopark ta önümdeki 48 plakalı opel Corsa tam 90 derecelik bir sol dönüş yaparak otopark yoluna girdikten sonra aniden durdu ve arka kapısı açılarak birisi dışarıya hamle yaptı.
Bende ani bir frenle durdum.Zaten yürüme hızında gidiyorduk.Ön tekerlek belki 1-2 mc kaymıştır. Gidon hafif sola dönük pozisyonda durdum.

Sonrası çok ilginç;

Sanki birisi motoru sağdan ittirmeye başladı.
İnanılır gibi değil.!!!!!!

Motor sola yatmaya başladı.Önce bir tutayım dedim ama ne mümkün , gidiyor.
Bende Ferhat kardeşimin dediği gibi ayağımı kurtardım ve düşüşü kontrol altına alarak motoru sola yatırdım.

Bu arada Honda mühendislerini tebrik etmek lazım.
Motorun yanında ilk bakışta "bu da nedir yaaa? " dediğiniz siyah üçgen kauçuk takozun ne işe yaradığını o an anlıyorsunuz.

Sadece lastiklerin yanakları ve bu takoz yere temas ediyor dolayısı ile motorda bir çizik bile oluşmuyor.

Bu arada arkamdaki arabalarda durdular ve beni seyrediyorlar tabiki.
Ben panikle hemen motora saldırdım ve kaldırmaya çalıştım.

Ama ne mümkün, sanki yere yapışmış meret kımıldamıyor bile.Ama belim kımıldadı !!! Bir ağrı ile kaldım ve bıraktım.:(

Güvenlik görevlisi halime acıdı koştu geldi.
İki kişi yüklendik yine nafile.

Biraz hareketlendi ama kaldıramadık.Bunun üzerine oradaki iki genç "abi dur geldik" diye seslenip koşup yetiştiler ve böylece dört kişi motoru ayağa diktik.

Böyle bir şey ilk defa başıma geldi ve kara kara düşünmeme sebep oldu.
Hani dağ başında motoru devirirsem yandım diye düşündüm.

Ferhat kardeşimizin anlattığı yöntemi mutlaka deneyeceğim.
Ama etrafta 2-3 kişi olmadan motoru asla yatırmam bir daha, denemek için bile olsa....:D

altan
 

Bülent.Ö

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2009
Mesajlar
1.571
Beğeniler
621
Yaş
56
Yer
İdealtepe / İstanbul
#13
Daha hafif motorlarda (130 kg civarı) önün dönük olarak ve sol el sol elcikte, sağ el ortanın arkasında sele altı bir yerde olmak üzere kaldırabiliyorsun. Belli oranda kaldırınca da hem ayak açma hem de sağ elle sol gidonu tutma ile hallediliyor iş.

Eğitimde hem bunu hem de yukarıdaki kalça ile kaldırma tekniğini öğrettiler.
 

Cansu_Tezcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesajlar
691
Beğeniler
548
Yaş
29
Yer
LüLeBuRRGaZ
#15
@Soner.Usta

topiği hortlaşmışsın :eek: bende gsr600 ü deviriyodum ama devirmedim :D
 
Yukarı Alt