Otobana/otoyola motosikletin çıkma şartları nelerdir?

Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
1
Beğeniler
0
#1
Merhaba MOTOTRciler :)

Hafızamın bir yerinden bir ses işitiyorum. San ki otoyola/otobana çıkmak için alt limitler vardı motor hacmi ya da motor gücü bakımından. Hatta şehiriçi üstsınırdan bile bahsedenler hatırlarım. Bir bilen varsa buna açıklık getirebilirse çok iyi olacak.
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.271
Yer
Kadıköy/İstanbul
#3
O şekilde düşünmemiştim hiç. Ama otobana çıkmak için motorlu olması yeter bence. 50 cc de olabilir. Otobanlarda 50-60 km olması lazım hız alt limitinin. 50 cc bir motor da o hıza ulaşabiliyor. Yani 50 km altına düşmedikten sonra bir sorun olacağını sanmıyorum.
 
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
17
Beğeniler
14
Yer
ANKARA
#4
Otobana çıkıpta 50 ile gidilmez benim kanımca.. hele altında otobana çıkabilecek kadar seni tetikleyen bir motor varsa.. :D Bakınız : Suzuki GSX-R 1000
img465./img465/1217/gsxr1000k5blk2ld9.jpg
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#5
evet doğru söylüyosun böyle bir kanun var ama biraz komik:)

TRAFİK GÜVENLİĞİ
Aşırı Hız


Birçok sürücü hızlı araç kullanmayı yeteneklerini kanıtlamak, özgürlüklerini somutlaştırmak ve araçlarının performansını ortaya koymak amacıyla yapar. Her yıl meydana gelen kazaların % 13’ü aşırı hızdan meydana gelmektedir. Bu nedenle, hız denetimi trafikte özel bir önem taşımaktadır. Hız denetiminin temel amacı, sürücülerin aşırı hız nedeniyle kaza yaptığı yol kesimlerinde, yasayla belirlenmiş hız sınırlarında kullanmalarını sağlamaktır. Bu denetimdeki hedeflerimiz aşırı hızdan kaynaklanan kazaların çok olduğu kesimlerde kazaların azaltılması ve şehir içi ve şehir dışı yollarda sürücülerin hız sınırlarına uymalarının sağlanmasıdır. Ayrıca hız denetimleri, sürücülerin daha dikkatli olmalarına, kazaların azalmasına, ölü ve yaralı sayısının düşmesine, ekonomik kaybın en aza inmesine yol açar.



2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu şehirlerarası yollarda ve şehir içinde sürücülerin hangi şartlarda araç kullanacaklarına dair sınırlamalar getirmiştir. Kanunda, ülkemizdeki yolların geometrik özelliklerine ve her türlü hava koşullarındaki durumuna göre hız sınırlaması getirilmiştir. Hız ölçen teknik cihaz veya çeşitli teknik usullerle yapılan tespit sonucu hız sınırlarını aşan sürücülere para cezası uygulanır.



Hız sınırlarını yüzde otuzdan fazla aşmak suretiyle suçunun işlendiği tarihten geriye doğru bir yıl içerisinde aynı kuralı(hız sınırlarını yüzde otuz aşmak) beş defa ihlal ettiği tespit edilenlerin sürücü belgeleri bir yıl süreyle geri alınır. Bir yılın sonunda psiko-teknik değerlendirmeden ve psikiyatri uzmanının muayenesinden geçirilerek sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılanların belgeleri , sürücü belgesine el koyan Trafik biriminden veya en yakın Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünden dilekçe ile başvurması halinde geri verilir.



ŞEHİR İÇİ ve ŞEHİR DIŞI HIZ LİMİTLERİ
ARAÇ CİNSİ Şehir İçi Şehir Dışı Otoyol
Otomobil 50 Km/s 90 Km/s 120 Km/s
Otobüs 50 Km/s 80 Km/s 100 Km/s
Minibüs, Kamyon, Kamyonet 50 Km/s 80 Km/s 90 Km/s
Arazi Taşıtı, Motosiklet 50 Km/s 70 Km/s 80 Km/s
Tehlikeli madde taşıyan ve Özel izin belgeli araçlar 30 Km/s 50 Km/s 60 Km/s
Motorlu ve motorsuz bisikletler 30 Km/s 50 Km/s -
Lastik tek. Traktör, arızalı aracı Çeken araçlar ve iş makineleri 20 Km/s 20 K1-Motosiklet ehliyeti 2 sınıfta olacak

a) A2 sınıfı 50 cc altı motorlu bisikletler icin basit bir sınavla 16 yaştan itibaren.
b) A sınıfı ehliyetler 18 yaş ile 250 cc kullanımına acık olacak.

250 cc üzeri kullanım için şartlar :

2 yıl 250 cc ye kadar motosiklet kullanmış olmak.
Özel beceri kursuna katılmış olmak.
2. Motosiklet hız limitleri otomobillerle aynı seviyeye getirilecek.
3. Araç öncelik sıralamasında ilk sırayı motosikletler alacak, yani trafikte motosikletlerin önceliği yasa maddesi olarak yer alacak.
4. Motosiklet muayene süresi araçlarda olduğu gibi ilk defa 3 daha sonra 2 yılda bir yapılacak.
5. Motosiklet lambalarının sürekli açık olarak kullanılması yasa maddesinde yer alacak.

Ikinci pakete tavsiye olarak girecek maddeler :

Motosiklet vergilerinin düşürülmesi
Otoyol ve köprü indirimi ile teşvikm/s

yeni trfik kanunlarına göre ise bir kaç kural değişecek;
 
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
7
Beğeniler
19
#6
A2 ehliyeti ülkemizde tüm motorları kullanabiliyor. eskiden A1 ve A2 vardı. A1 i kaldırdılar.

Burada sözü geçen 50 cc ve altı motorları kullanabiliyor ibaresi yanlış değilmi?
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#7
a) A2 sınıfı 50 cc altı motorlu bisikletler icin basit bir sınavla 16 yaştan itibaren


@oxsy
 
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
7
Beğeniler
19
#8
Şuan böyle birşey yok :) ilerde olursa bilemem. Ama A2 ehliyetin varsa tüm motorları kullanabiliyorsun...
 
Kayıt
23 Ekim 2007
Mesajlar
288
Beğeniler
114
#9
ayrıca şunu belirtmek isterim avrupa ülkelerinde 125 cc ye kadar olan motosikletlerden senelik taşıt vergisi alınmıyormuş bizde AB üyesi oldugumuza göre en kıssa zamanda kalkar diyorum avrupada 125 lik motorların tutulması nın sebebi vergiden muaf oluşuymuş zira trafigi rahatlatmak için biryerde teşvik için diye duydum
 
Kayıt
15 Şubat 2008
Mesajlar
8
Beğeniler
3
#10
@baris

a2 ehliyeti için 17 yaşından gün alınması gerekiyor.sınavın basit olduğu konusunda haklısın..20 teorik sınav sorusu,bunun 13 neti yeterli..direksiyon sınavı vitesszi motorlarla okul bahçesinde yapılıyor....ama doğrumu?.....bu tartışılır.
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.271
Yer
Kadıköy/İstanbul
#11
Kesinlikle tartışılır. Bu konuda haklısınız. Motosiklet ehliyeti alıcılarının büyük bir çoğunluğu iş için alıyor ve eğitimi tam almadıklarından dolayı bir çok kaza meydana geliyor. Bunun için sürücü kurslarının eğitimini biraz daha sıkı tutmaları gerekiyor. Motosiklet ehliyeti alırken biraz daha ciddi sınavların yapılmasından yanayım
 
Kayıt
9 Şubat 2008
Mesajlar
18
Beğeniler
10
Yer
İzmir
#13
Bizim memlekette yarış parkurunda yapılan gösteri ve hareketler, sürücü tarafından asfalt yolda, hatta trafik sıkıştığı zamanlarda bile örnek alınıp cambazlık yapılıyor,sağlı sollu araç geçmeler, insan ürkütüyor trafik akışı açısından ve tasarruf yapanlar için motorsiklet gerekli, ama insanımız hala cambaz kafalı.Ehliyetin olması ve öğrendiği kurallara uymadıktan sonra hiç birşeyi değiştirmezki.
 
Kayıt
21 Haziran 2008
Mesajlar
3
Beğeniler
1
#16
Arkaslar,biri almanya ehliyetinin denklemesini soruyordu A1 25ccm üzeri her motor.A2 125ccm,ye kadar ve Avrupa da yapilan B sinifina ise M sinifi dahildir ve 50ccm ye kadar olan motorsiklet leri kapsar.Ama sakin ha bende bu M var deyipte Motorsiklet e binmeyin cünkü genel ölümlü kazalar bu siniflar da sik oluyor.ve zaten Motosiklet i sinif kullanmiyor ,aksine buna müaait olan egitimli kisiler kullanir.Unutmayin bir hata caniniz demektir bu 25ccm de oldugu gibi 1200 ccm de yine aynidir.
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
#17
otobanda altlimit 40km işmakineleri traktöörler otobana çıkamaz atarabasını dememe gerekyokzaten üstlimitte 120
türkiyedede 100cc altı mmatorlardan vergi alınmıyor tabiaz enaz 150olmasıgerekir ençok kullanılan 125 ve 150cc motosikletler adetbakımında
ayrıca sürücükurslarının motosiklet sınavlarını sıkıtutmasılazımdeyil matasiklet sınavını onlaradahi yaptırmamalı özel eyitim yerleriolmalı yanlızca motosiklet kursuveren pisti ekipmanı herşeyi motoragöre olan
bugün hiçbirkursun matasiklete uygun parkuruoldugunu düşünmüyorum biçogunun parkurubileyok
 
Yukarı