Racing kullanıcıları artçı ile uzun yol yapmalı mı?

Kayıt
27 Nisan 2008
Mesajlar
4
Beğeniler
9
Yaş
44
Yer
İstanbul
#1
Merhaba Arkadaşlar,

Öncelikle kısa bir girişle kendimi tanıtiyim; 17 senelik motorcuyum ve foruma yeni katıldım, aslında bir süredir sadece izleyici olarak gözlem aşamasındaydım fakat şu an itibariyle bir seviye atlayıp katılımcı olmaya ve siz değerli tutkunlarla fikir alış-verişi yapmaya karar verdim. Çok yakın bir zamanda artçımla birlikte bir ege turu düşünüyoruz,başlığın sebebi de bu:) Umarım bu başlık güzel sohbetlere ve yararlı paylaşımlara vesile olur.

Şimdi başlığın devamı niteliğindeki konuya girelim. Racing tutkunları bilir, kulllanımı çok keyifli olmakla beraber aynı zamanda yorucu da olan bu tarz motorlarda malesef artçıların pek konforlu seyahat ettiğini söylemek mümkün değildir. Bu motoru almış ve uzun yolda kullanmak isteyen herkes artçısı için üzülür Çoğu artçı bu seyahatlere dayanamaz, dayanabileni de bunu sizin için yapar ve her anından zevk alamadığı kesindir

Artçıları bilinçlendirme, tecrübelerini paylaşarak cesaretlendirme ve yardımcı olacak püf noktaları tecrübe eden kişilerin birbirleriyle paylaşarak acılarını hafifletmeye vesile olmasını sağlamak adına bir davet benimkisi. Unutmayalım ki artçısı mutlu olan yoldan keyif alır:)

Katılımlarınızı bekliyorum...
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#2
Güzel ve gerekli bir başlık..

Öncelikle teşekkür ederiz abicim:) hoş geldin...

Ben kesinlikle racing motorlarda artçı taraftarı değilim. kesinlikle almamak binmemek lazım.. Race motorlarda denge çok önemlidir bu dengenin bozulması demek ciddi kazalara sebep olmak demektir.

Özellikle acemi artçılar genelde şu hatayı yapar.. Virajlarda ters yöne eğilmek gibi bir hata :) Motosiklet kullanıcıları bunun ne demek olduğunu iyi bilir.. Bilmeyen varsa motosikletin dengesinin bozulması demek.. Kaza demek...

Motosiklet iki teker üzerinde durduğunda vücut hareketleri ile sağa sola yatar ve gider. Dönüşler %30 vucutla olur. Racing motorlarda bu daha fazladır.

Uzun lafın kısası Race motorlarda arkanıza kimseyi almayın ve kimsenin arkasına binmeyin :)
 

Ozgur Baglama

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ocak 2008
Mesajlar
1.380
Beğeniler
727
Yaş
37
Yer
Bakırköy, İstanbul
#3
öncelikle merhaba aramıza hoşgeldin sevgili arkadaşım.öncelikle bende 1000rr var abimle ikimiz kullanıyoruz malum yeri geldiğinde arkaya binmek durumunda kalıyorum e tabi arada oda.ama ben bundan kesinlikle şikayetçi değilim aksine çok keyif alıyorum tabi bu ikimizinde moturu ve sürücüyü üst düzeyde tanımamızdan kaynaklanıyor.motoru bilmiyen birisi binince tabiki zorluk oluyor.abim geçen yaz arkasına arkadaşını alarak istanbuldan bodruma gitti e tabi arkadaşı biraz şikayetçi olmadı değil ama yinede keyifli olduğunu söylüyor.yani arkanıza kimseyi almayın ve arkaya binmeyin değil motoru biliyorsanız arkaya binin motoru bildiğini biliyorsanız arkaya bindirin.ve kendinizi uzun yol keyfinden alıkoymayın.iyi sürüşler.
 
Kayıt
27 Nisan 2008
Mesajlar
4
Beğeniler
9
Yaş
44
Yer
İstanbul
#4
Yorumlar için teşekkürler, şu anda artçımla birlikte kuşadasındayız :) beklediğimden çok daha başarılı çıktığı için artçımı tebrik ediyorum. Bi radara yakalanmamız dışında gayet keyifli bir yolculuk oldu ama umarım dönüşte de radara yakalanmayız :) Döndüğümüzde deneyimlerimizi paylaşmak üzere tekrar gireceğim. Sevgiler...
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#5
Movistar kardeşim Bu iş tamamen artçınla arandaki anlaşmaya bağlı aralarda durduğunuzda sor zorlandığı yönleri ona göre yolda gaz açarsın yada fren yaparsın (yada teker artçılıyken yapmaman tavsiye edilir)

Eşimle birlikte Yalovadan 600f e bindik Amasyaya kadar aşağı yukarı 550 km yol gittik Oldukça keyfli gidiyorduk taki eşimin arkada uyuduğunu hissedene kadar(belki inanmayacaksınız ama doğru) yani artçıyla iletişimin sürekliliğini sağlayacak şu intercom cihazlardan lazım oluyor yada müzik dinlemek için mp3 çalar gibi cihazların eksikliğini insan arıyor ...
Ama biliryorsun artçılı yol tutuşun daha iyi fren mesafen kısalıyor... artçınla birlikte yapılan kısa mesafe yolculuklarla pratik yapın bence

Biz iki sene yazın böle f le gittik geldi baktık böle olmadı geçen sene 1000RR aldık aynen Yalovadan Amasyaya busefer biraz değişiklikler oldu benim bileklerim biraz ağrıdı sırtımda ağrıdı , Sonra daha kısa sürede gittik ve daha az benzin yaktık :) ama emin ol oldukça keyfli oldu
Sen yolu takip et ve artçınla anlaşacak işaret cihaz veya başka bişiler bul bence keyf alacaksınız
İyi yolculuklar
 
Kayıt
26 Mart 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
91
Yer
samsun
#6
ewt yaa racing motor kullanmak yürek ve tecrübe istiyor bi abimle sohbet etmiştim kimsenin arkasına binme kolay kolayda kimseyi arkana alma demişti
 
Kayıt
23 Temmuz 2008
Mesajlar
83
Beğeniler
32
Yaş
37
Yer
istanbul
#7
merhaba arkadaşlar bende cbr 125 motosikletimle artçımla birlikte eskişehire gittim. tek bi sıkıntı yaşadım yolda oda ulaşın dediğim gibi saga keskin bi viraja hızlı girdim bozüyük yolunu bilen bilir artçım malesef panikleyip sol tarafa yatmaya başladı biraz sıkıntılı bir viraj oldu ama atlattık ilk fırsatta durup arkadaşımı bilinçlendirdim. orkonun dediği gibi bilinçlendirmek çok önemli. velhasıl ikimizde bu yolculuktan çok keyif aldık ibu arada ilk uzun yol deneyimimdi:) neyse herkese hayırlı sürüşler
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
Yaş
39
#8
benbile scoter la motora acemi biratcı aldıgımda virajlarda acayip dengemi bozuyorlar kaldıki bu reyzink mtorlada çokçokdaha fazladır onun için bence alınmamalı
 
Kayıt
5 Haziran 2008
Mesajlar
219
Beğeniler
168
Yer
istanbul/bahçelievler
#9
@antivirus
racing motr kullanmak yürek ister tabiki ama motor kulanmayı küçük motorla başlarsan yani merdivenleri kademeli atlarsan kolay kullanılması.hiç bilmeyen bir kişi yada yeni motor ehliyeti almış bir kişi ben racing alacam binerim kullanabilirim diyorsa yanılıyor.motora bindimi nereye gideceğini şaşırır belkide kaldıramaz motoru.racing motru kullanmak tecrübe ister kademeli bir merdivenden geçiş ister.arkadaşın motoru vardı.güzel kullanıyordu.arkasına biniyordum korkmuyordum vede bazen kasksız biniyordum.adrelin bazen tavana vuruyordu.arkaya binecek kişi serbest olacak virajlarda motor yattığında rahat olacak.motoru kullananı tutmayak.motorun önüne doğru elini üst üste getirecek motora basınç verecek.arkadaşlar kasksız asla motora binmeyin küçük motor olsa bile.
 
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesajlar
122
Beğeniler
53
Yaş
33
Yer
izmir
#10
@sonayışığı bende senin dediklerine katılıyorum racing hevesi aldı basını gidiyo ama racing ile baslamamın dogru olmadıgını dusunuyorum ve honda cbr-125 ile baslayacagım kısmetse daha sonra da is hayatına atılıp guzel bi gelirim olduktan sonra racing alırım ee malum araba gibi yakıyomus mubarek :)
 
Kayıt
27 Ağustos 2008
Mesajlar
265
Beğeniler
136
Yaş
44
Yer
İstanbul
#11
Artçılık ve önemi
Arkadaşlar ben uzun yıllardır Raca makinelerin hemen hemen hepsine hem sürücü hemde artçı olarak bindim.
Alınmalı alınmamalı konusuna gelice
tabiki çok dikkatli olunmalı çünkü sürücü ile bir bütün olan artçı aranan artçıdır
ben birçok noktaya artçı olarak gittim hatta aramızda kalsın
arkada uyuduğum günleri bile biliyorum..
sevgiler..
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
Yaş
39
#12
allahtan uyandıgında kendinizi tahtalıköyde bulmadınız verilmiş sadakanızvar bence
ensonyopılacak çılgınlık bir race makineninarkasında uyuakalmak olmalı
 
E

Erdinc.Akbay

Misafir
#13
Arkadaslar bence artci konusu cok ciddi bir konu, cogumuzun hayali race motorumuzda artci olarak kiz arkadasimizla seyahat etmek veya cok motorlu artcili ekip halinde uzun yolculuklar yapmaktir. Ancak bircok arkadasimizin da soyledigi gibi race tipi motorlar denge unsuru en hassas motor tipidir. artcinin motor kullanmamis ya da en azindan artcilik davranisi konusunda bilgilendirilmemis olmasi ozellikle yuksek suratte ve uzun yolda geri donulemez hatalara sebep olabilmektedir.

Artcilik konusunda su temel unsurlarin hicbir zaman gozardi edilmemesi gerektigine inaniyorum:

1- Mumkunse race motorlarda zorunlu kalmadikca uzun mesafede artci alinmamalidir.

2- Sayet artci alinacaksa artci mutlaka basta kask olmak uzere gerekli guvenlik donanimlarina sahip olmalidir.

3- Artcinin mumkunse motor kullanma bilgisi olan bir kisi olmasi eger degilse ozellikle viraj davranisi gibi temel konularda yolculuk oncesi bilgilendirilmelidir.

4- Artciya kesinlikle ama kesinlikle uyumamasi tembih edilmelidir. Zira en tecrubeli bir artci bile neticede insandir, insanin uyku ve uyanma anindaki bilinc duzeyi nedeniyle olusabilecek davranislar motor uzerindeyken cok tehlikeli neticeler dogurabilir.

5- Artci-surucu arasinda kablosuz baglanti saglayan bluetooth veya telsiz tabanli sistemler bulunmaktadir, bu sistemler de yolculuk guvenini artirici rol oynamasi acisindan tercih edilebilir.

6- Unutmayalim ki su ana kadar gerceklestirdigimiz riskli davranislarda basimiza kotu birsey gelmemis olmasi gelecekteki risklerin de kotu sonuc dogurmayacagi anlamina gelmez! Lutfen tum onlemleri alalim keyif zehir olmasin!

Cok tesekkurler, kazasiz keyifli surusler! :)
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#14
Erdinç kardeşim bence bir yanlışlık var,bence race motorlar denge konusunda en sağlam motorlardır...Yanlışım var ise biri beni düzeltsin...
 
E

Erdinc.Akbay

Misafir
#15
@metin.ulucan

Metin Bey merhaba,

Denge konusunda hassas derken ivmelenme basarilari ve suratleri nedeniyle denge konusunda en dikkatli olunmasi gereken motorlar demek istemistim.

Umarim yanlis anlasilmaya meal vermemisimdir..

Cok tesekkurler...
 

mehmetpolat

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2008
Mesajlar
629
Beğeniler
275
Yaş
34
Yer
atasehir,Istanbul
#16
beyler bence race motora artçı alınır ama keyif sürüşü için uzun yol race motorlarda kasar bence, uzun yola çıkacaksam chopper,enduro veya naked tercihim olurdu.
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#17
Arkadaşlar kendimizi kandırmayalım,aslında RACE ve CHOPPER motorlar solo motorlardır,arka sele kısa mesafe yolculuklar için eklenmiştir...;)
 
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
165
Beğeniler
80
Yaş
55
Yer
Kilis
#19
Uzun yola artçıyla çıkmak tabiki riskli ..Fakat arkada oturan kişi bu işi biliyorsa sorun yaşanmaz..Biz hanımla Ekim ayının 3 . de Suzuki GS 500 ile Diyarbakır dan Manisa Somaya 1.500 Km gideceğiz.25 gün kalıp geri döneceğiz..toplam 3.000 Km yol Hanım ve ben...Bu arada belirteyim 43 yaşındayız ve 27 yıllık evliyiz...İnşallah burada topiği açar resimleri koyarız...
 
Yukarı Alt