Racıng motosiklet alacaksanız unutmayın

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#1
Racıng motosikletin Sadece fiyatı pahalı değil...
Güvenli ve keyfli bir sürüş yapacaksak viraja yatacaksak ve fren mesafesini kısa tutmak istiyorsak sezona yeni lastiklerle girmek durumundayız hatta sezon ortasında ikinci bir kez değiştirmek gerekebiliyor takım olarak değiştirmek (ön arka) virajda kesinlikle tutuş sağlıyor

LASTİKLER

54img54/6434/121387621368900olmc824

27img27/999/d67bdf1cbb0c96478016bfd

Buda yaklaşık olarak : 750-800 TL arasında değişmekte

Daha sonra yağ ve yağ filtresi buda sezonda en az iki defa

26img26/5589/92resize
://gimg26/92resize/1/]26img26/92resize/1/w435.png

87img87/8254/7resize1
://gimg87/7resize1/1/]87img87/7resize1/1/w435.png
27img27/6727/93resize
://gimg27/93resize/1/]27img27/93resize/1/w435.png

Buda bir defası 150 TL den olamk üzere 300

E biz gezmeye devam ediyoruz haliyle biz gaz verdikçe zincire yükleniyoruz e oda uzadakça uzuyor Bi bakıyosun zincir değişme sinyalleri veriyor
6img6/7145/44548xh1ej1
://gimg6/44548xh1ej1/1/]6img6/44548xh1ej1/1/w483.png

27img27/8530/dsc00973ws1nz4
://gimg27/dsc00973ws1nz4/1/]27img27/dsc00973ws1nz4/1/w640.png
Tabi zinciri yağlamakta gerekiyor
6img6/699/ur938
://gimg6/ur938/1/]6img6/ur938/1/w250.png
ZİNCİR FİYATI esnek 400 ila 500 arası e biz ortalamasını alalım 450 zincir Yağıda 15 ama bitmedi devam ediyor birde sürekli almamız gereken bi şey var

6img6/4774/p1000798
://gimg6/p1000798/1/]6img6/p1000798/1/w640.png
Tabi bu motor gücüne ve saatteki hızımıza göre değişkenlik göstermekte Km ye en az 300tl en fazla 650 bununda ortalaması 475 sezon boyunca hiç gezmem diyen 5000 km yol gezmekte Yani :475*5000=2375000

Hiç heseba katılmayan radar cezaları e toplu gidilen gezilerde yenilenler içilenler Alah korusun düşmeler kazalar felan derken
E bi hesap yapalım bakalım
Lastikler 750
Yağ 300
Zincir ve yağı 465
Benzin 2375 toplayalım 3890 çıktı Bunlar minimum değerler
Yani Racıng motosikleti almak değil kullanmak pahalıdır arkadaşlar
AKLINIZA GELEN DİĞER UNSURLARI SİZDE EKLEYİN
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#3
Şimdi benim bu yazıda anlamadığım bir kaç nokta var. Birincisi benim lastiklerim 2. yılına girecek. hatta ön lastiğim fabrikanın taktığı orjinal lastik yani 2005 arka lastiğim ise 2007 model ve lastiklerimde çürüme yok. herhangi hayati bir yarada yok. dişleride güzel şimdi ben neden lastik değişiyim? Her sezon mutlaka lastik değişir diye bir kanun yokturki. bu senin motoruna nasıl bindiğine ve lastikleri nasıl koruduğuna bağlıdır. ben bir ss te bir takım lastikle rahatlıkla 3 yıl çıkareabilirim. ha tabi siz tutupta lastik yakarsanız imkansız ama benim kullanış ve saklma koşuluma göre 3 yıl rahatlıkla kullanırım. şu anki motorum yaz kış kullanılmakta üstelik ss sınıfında olsada stabilize yollardada halen kullanıyorum ve bir sorunum yok. Diğeri ise yağ ve filtre. yatan bir motor için yılda en az bir kez değişmesi kabulum. Ancak yağ değişimi 4.000 km ise ve ilk değişimden sonra motor 3.000 km kullanılıpta tekrar yatırılacaksa tek yağ değişimi yeterli olacaktır. Motor yağının değişmesini gerektiren üç durum vardır. birincisi kullandığınız iklim şartına göre belirli kmlerde ikincisi uzun süreli yatan makinaların tekrar yola çıkmalarında üçüncüsü ise bir arıza için motor yağı boşaltılıyorsa/özelliğini kaybettiyse. Bunun dışında bir sezonda 3.000 km yapan bir arkadaş neden iki kez değiştirsin?

Kısacası bir motosikletin masraf çıkarması kullanıcıyada bağlıdır. ben 10.000 km de debriyajı ve ön fren balatası bitik motoru 23.000 km ye getiriyorum üstelik halen kullanabiliyorum. ama bir başkasıda o debriyajı aldığı gün sıyırabilirdi. Br diğeri ise motor yağı. yaz kış motor kullanıyorum kullandığım motor yağı 6.000 kmde dahi özelliğini kaybetmeyen bir yağ olmasına karşın 4.000 km de bir değiştiriyorum ve hiç bir sorunum olmuyor...


Arkadaşlar kısacası bu masrafı yapmakta yapmamakta sizin elinizde olan bir şey. Her ne kadar en iyi tamir bakımdır desemde buda bir yere kadar. en iyi arıza zamanında bakım ve arızanın oluşmasını engellemektir...
 

azigun

Kıdemli Üye
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
172
Beğeniler
102
Yaş
33
Yer
Istanblue
#4
zaten ilk olarak ekipmanda hissettiriyor kendini..kask alcaksın shoei,arai veya suomy tak minimum 700tl..
bi mont alcaksn full korumalı bide racinge uygun güsel şekil bişey (tercihen deri) 700tlde oraya gidiyor..
bellik,dizlik bide ayakkabı dedik 300de ona gitti (Minimum)..
arkadasımın dediği gbi lastik 700den baslıo özellikle fazla iyi marka ve reklamı sağlam olan modeller 900tl..
temizlik spreyleri falan mikrofiber bezler periyodik olarak her ay 100tl ye varıyor eğer motoruma gözüm gbi bakarım diyosanız.. ;)
derken noluyo arkadaslar gazı açtığımız için bide benzin ekleniyor..sonra sahibinden.com ilan ver..
:D
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#8
@Emrah.Saka

Emrah şimdi kullanılan motosikletle alakalı senin sölediklerin Ben yalovadan binip amasyaya kadar gidiyorum 600km otobanda sürat ortalamamız çok yüksek olduğu için otoban sonrasındada bol viraj var lastiklerin nekadar ısındığını ve ne hızla tükendiğini tahmin edebilirsin teknikersin ki diğer zamanlarda sürekli ayaklıklarda askıda kalıyor tekerlerin ikiside havada...

Sadece bu uzun yol gidiş dönüş vesaire yapılan 2000 km sonrasında tekrar yağ değiştirdiğimde motorun ne kadar rahatladığını sesinden ve gaz çekince verdiği tepkiden anlıyorsun Ayrıca uzun süre yüksek süratlerde yol aldıktan sonra çıkan yağın halini görsen 600 değil 6000 km yol yapmış sanarsın...
Ön tekerle arka tekerin değişik dişlerde olmasının farkını ikisini birden değiştirip viraja girdiğinde anlayacaksın

Söylediklerim yanlş anlaşılmasın 1000rr la cbr 125r ın lastiğini bitirmesi yaptığı hızları kıyaslayarak fren balatalarının tükenmesi vs aynı olmasını beklemeyin
 

Ozgur Baglama

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ocak 2008
Mesajlar
1.380
Beğeniler
727
Yaş
37
Yer
Bakırköy, İstanbul
#9
bendede 1000 rr var okadar devirli kullandığımda oldu sakin kullandığımda değil 650 lira 300 lira yaktığını daha görmedim.benim motorum 2005 model km en fazla yaktığı 280 lira oldu şimdiye kadar.
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#10
polat demiş ki:
Emrah şimdi kullanılan motosikletle alakalı senin sölediklerin Ben yalovadan binip amasyaya kadar gidiyorum 600km otobanda sürat ortalamamız çok yüksek olduğu için otoban sonrasındada bol viraj var lastiklerin nekadar ısındığını ve ne hızla tükendiğini tahmin edebilirsin teknikersin ki diğer zamanlarda sürekli ayaklıklarda askıda kalıyor tekerlerin ikiside havada...

Sadece bu uzun yol gidiş dönüş vesaire yapılan 2000 km sonrasında tekrar yağ değiştirdiğimde motorun ne kadar rahatladığını sesinden ve gaz çekince verdiği tepkiden anlıyorsun Ayrıca uzun süre yüksek süratlerde yol aldıktan sonra çıkan yağın halini görsen 600 değil 6000 km yol yapmış sanarsın...
Ön tekerle arka tekerin değişik dişlerde olmasının farkını ikisini birden değiştirip viraja girdiğinde anlayacaksın

Söylediklerim yanlş anlaşılmasın 1000rr la cbr 125r ın lastiğini bitirmesi yaptığı hızları kıyaslayarak fren balatalarının tükenmesi vs aynı olmasını beklemeyin


Polat hocam tamam makinanız yüksek devirli ve yüksek güçlü bir makina. Buna tamam bir sorunum yok ancak benzinli bir motorun dediğiniz gibi yağ kirletme durumu varsa bir sorun var demektir. Yada kullandığınız yağların kalitesinde bir sorun vardır. resimlerde gördüğüm kadarı ile castrol kullanıyorsanız aynı yağı bende kullanıyorum. Ve bir dönem iş sıkışıklığı ve sürekli uzun yol gitmem nedeni ile mecbur kalarak 4.000 de değişmesi gereken yağı 6.000 de değiştim. üstelik sizin söylediğiniz km leri bende yaptım. ankara malatya gidiş dönüşü özellikle yağı değiştiremeden yapmıştım. Şimdi burada şunu eklemek istiyorum. sizin bahsettiğiniz makina ile bir 125 karşılaştırılamaz ancak sonuçta bu yağın belirli kriterleri vardır ve dediğiniz şekilde 600 km de motorunuz yağı kirletiyorsa ve özelliği bozuluyorsa ilk olarak karter havalandırma, contalar ve soğutma sisteminizi kontrol ettirin derim. ben söylediğiniz motordan çok daha eski yapı olan zzr serisinide kullandım ve inanın söylediğiniz gibi bir sorun yaşamadım. bu sebeple söylediğiniz yağ bozulması istisnai bir durumdur...

lastiklere gelince. Söylediğinize katılıyorum. lastikler yük altında oldukları zaman daha doğrusu yük altında çalışır birde hızları fazla olursa ısınma buna bağlı olarakta hamurunda yumuşama olur ancak bu zaten her lastikten beklenen bir özelliktir. Isınan bir lastiğinde aşınması olur ancak dediğim gibi yine buradada kullanıcı faktörü ön plana çıkıyor. örneğin otobanda sürat ortalamınız çok yüksek diyorsunuz. mesela ben otobanda zzr 1100 ile 100 km yi geçmeden gidiyorum sonuçta altımdaki makinayı ve beni hayata bağlayan bir somun. ama siz hız yapıyorsunuz haliylede bunun sonucunda virajlarda aşınma fazla olacaktır. ama benim kullanımımda bu sizin kadar olmayacaktır. bu sebeple kesin yargı ve masraf belirtmek yerine kullanıcı faktörünüde hesap etmek gerekir... Sizin 10.000 km kullandığınız lastiği ben 60.000 kullanabilirim yada benim 5.000 kmde bitirdiğim bir fren balatasını siz 20.000 kmde bitirebilirsiniz. bu tamamen kullanıcının motoru nasıl kullandığı ile alakalıdır...
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#11
Özgür kardeşim bu yaptığım tespitte unuttuğum bi şey var biz hep iki kişi biniyoruz eşimle bunu unuttum ama senin repsol o kadar az yakması iyi birde şöyle dene depoyu doldurup otobana çık depo bitene kadar gazla bakalım ne kadar yakacak birde öyle hesap yap...
Ben izmitten depoyu fulleyip otobona çıkıyorum bolu dağı ayrımına gelmeden depo bitiyor aradaki mesafe yaklaşık 110 km depo alıyor 18 litre hesap yapınca yaklaşık
472 lira yakıyor kilo metreye tabi iki kişi
 

azigun

Kıdemli Üye
Kayıt
5 Ocak 2009
Mesajlar
172
Beğeniler
102
Yaş
33
Yer
Istanblue
#12
arkadaslar bide doğal olarak makinanın ccsine ve kullanım şekline bağlı olarak bütün etkenler değişkenlik gösterir..
emrah kardesm bn ybr125 kullandm 4 yıl bırak lastiği zincir değiştirmedim ama 98 beygir 600cc makinayla bir değil işte..ülkemizde herseyin 2 katı fiyatı olduğunu düşünürsen inan ufak bi hesapla polar kardesime hak verirsin..

özgür hocam bi yazında okuduğum kadarıyla ev ve iş arası 7 km 60 ı geçmiorm demiştin doğal olarak o zaman senin makinanın bizimkilerden az yakması kaçınılmaz..ben ufak bi gaz açtığımda 10 dkya kalmaz bir çizgi düşüyor göstergede..yani kıısacası her benzinle çalışan araçta olduğu üzere bizm motosikletlermzde kullanım biçimine göre yakıtta değişiklik gösteriyor..
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#13
Bana hakverip gerçeklerden kaçmayanda çıktı nihayet :):)

Şimdi ben two brothers egsoz takdım bujileride iridyum yaptım e hava filtresinide performanslı olsun k&n yaptık bunları yaptıktan sonra 60 le gidip azyaksın demek zaten amaçsız olur
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#14
Polat bey bakın benim amacım size muhalefet olmak yada sadece benim dediğim doğrudur demek değil. benim amacım kullanıcı faktörünüde bu işe sokmaktır. Siz gidipte çık egsoz açık filtre vs takarsanız ve o motoru ses dinleme amaçlı kullanırsanız tabiki öyle olacaktır. Ha tamam yerinde yapılır ancak süreklide açıkçası o tarz bir şeyin yapılması haliyle dediğiniz masraflarıda aşar... Dikkat ederseniz yazımda zaten bunun üstüne basa basa söyledim. Siz caddede yarışmak amaçlı kullanıyor olabilirsiniz ve o masrafı görürsünüz ama ben motosikletin her çeşidini bir keyif ve ulaşım aracı olarak gördüğümden sizden çok daha az masraf göreceğim kesindir. ancak sizin yazınızda öyle bir kesinlik vardıki sanki tüm racingler bu masrafı çıkaracak. O zaman parası olmayıpta 3-4.000 ytl ye 90 92 racing alan bir arkadaşın her sezon en az 4-5 bin tl harcaması lazım motoruna binebilmek için. Sonuçta kaç yaşında bir makina.


Söylediğimi tekrar tekrar yazıyorum. Bu yazdığınız masrafların fazlasınıda yarısınıda çıkartmak kullanıcının elinde olan bir şeydir...
 

Erol Ceyhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesajlar
865
Beğeniler
350
Yaş
42
Yer
istanbul/Bayrampaşa
#15
Emrah kardeşim bir insan 1000cc lik bir motora biniyorsa büyük ölçüde o gaza basacak demektir racing motorun özelliği budur ben scooter halimle 120 km yi görmeden rahat edemiyorum şöyle bir örnek vereyim adam subaru impreza alıyor ve arabaya az yaktırmaya çalışıyor bu mantıksız az yakacak adam gider 1.3 motorlu bir araç alır evden işe işten eve gider bunlar birnevi hava atma aracı olduğu için bu masraflar çıkar diyorum ben hiç 1000 cc lik motoru tın tın giderken görmedim :):)
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#16
@erol ceyhan

Aynen katılıyorum abicim.Gülü seven dikenine katlanmalı.Bu ülkemizde baya bir ağırda olsa yapacak pek birşeyde yok :(
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#17
@Emrah.Saka

Valla kardeş ben motoruma performans artırıcı şeler yapmadan öncesi içindi söylediklerim şu haliyle daha deneyemedim havalar ısınsın biraz denerim ozaman tekeri kaç kmde yağı nekadarda bitirecek...

Ha birde motoru incitmeyim aman çok gaz vermeyim çok yakmasın racıng motosikletle şöle yavaş yavaş gidiyim etrafı seyrederek diye kullanayım bakalımm nasıl olacak (sanırım çabuk ısınıp hararet yapacaktır) ki bunlarda zaten racıngle yapılmaz...

İki gündür 1995 model bir 600f le uğraşıyorum gece 1 lere kadar sezona çıkartacağız nihayet topladık
makineyi 5500 e felan aldılar
Granajları boyandı ,arka teker yağ yağ filtresi firen balataları ön,arka,stickerları yenilendi ,öncam takıldı vs.. aha zincirinin ve dişlisinin değişmesi lazım ama abi biraz daha götürür bu seni dedik
Ee ozaman bu abimiz daha çok masraf yaptı zaten 5500,e almıştı 1800-küsür masrafı çıktı hatta hiç binmeden yaptı bu masrafı kullanıcı faktörü sıfırdı :)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#18
@polat



Hocam ilk olarak racingde gaza basmassan 100 km altı gidersen hararet yapar gibi hurafeleri bir başka konuda açıkladım. Arartırsanız en ince detayına kadar sebebini bulursunuz. Böyle bir şey yok. tabi siz üçüncü vites 20 km altı hızla gitmeye kalkmazsanız....

Söylediğiniz 600 f örneğine gelirsek. İkinci el alınan bir motorda masraf yapılmasıda aslında kullanıcının insiyatifindedir. Şimdi o motoru alan arkadaş arasa biraz beklese ve değerinin biraz üstünü verse bakımları yetkili serviste yapılmış, kaydı olan temiz bir motorda bulabilirdi. ancak 5.500e alabilirmiydi bilemem. İkinci el vasıtada şöyle bir kural vardır. şahsen ben buna bakarım. atıyorum piyasa değeri 8.000 ytl olan bir otomobil alıcam ilk tercihim mesela 9000 ytl isteyipte aracı gerçekten çok temiz yeni bakımdan çıkmış eksiği olmayan bir aracı almaktır. burada karım ne olur? sorunsuz bir araç almış olurum. bir diğer tercihim ise hasarlı yada arızalı bir araç almaktır. bunuda nasıl alırım. yine piyasası 8.000 ytl dir. atıyorum motor yatak sarmıştır yada mekanik eksiği vardır ve 6.000 ytl istiyordur. şimdi ben bu tüm aksaklıkları 2.000 ytl ye çözebilirsem bu aracıda alırım. o zamanda derimki ucuz aldım masraf ettim ancak tertemiz oldu binerim. verdiğiniz örnekte buna benzemektedir. motyoru alan kişi 5500 e o motoru aldı ve aksaklıklarını giderdi ise ve motorun piyasası 7500 civarı ise bu motorda karlısınız. Çünkü istediğiniz gibi oldu. En azından kafanızı ağrıtmayacağını biliyorsunuz.


Ancak sıfır ikinci el farketmez motor size sorunsuz olarak geldi ise dediğim gibi bir lastiği 30 dakika içinde bitirmekte sizin elinizde 3 yıldada bitirmek sizin elinizde. Şimdi bazı arkadaşlarımız örnek olarak benim motorumla yüksek hacimli bir makinanın bir olmayacağını söylemiş. doğrudur lafım yok ancak şöylede bir durum var. Fabrika bir araç tasarlarken tüm ekipmanları sistemleri vs reyi o araca göre seçer üretir. şimdi benim motorum 125 cc 10 beygirdir zincirin baklaları pimleri, malzemesi motor gücü ve taşıyacağı yüke göre hesap edilip belirlenir. 1000 lik bir makinanın ise kendi motor gücü ve ağırlığına göre hesap edilip belirlenir. Kısacası kullanım süresindeki farklılıklar yine kullanıcıdan çıkar.


Atıyorum iki motoru ele alalım. birisi 125 lik dieri 1000 lik. zincirleri güce göre yapılmış ve kullanım süreleri eşit. Şimdi 1000 likte ani kalkış, tek teker yaparsa, zincirini temizleyip yağlamazsa ve 10.000 km yol giderse aynı kullanımda 125 liktede aynı sonuç olur.


Tabi sizin görüşünüze saygım var herkes bir olamaz. Siz hız seversiniz ben gezi vs.... ancak bakın tekrar söylüyorum motor ne olursa olsun temiz kullanılırsa ömrü uzar hırpalanırsa kısalır... burada yanlış olan bir şey varmı?
 

serkan thundercat

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
610
Beğeniler
259
Yaş
43
#19
selam arkadaşlar..
98 model yamaha yzf 600 r motorum var. daha önce 125 cc bianchi hunter' ımı 1.5 sene kullandım. 2 senedir de yamahamı kullanıyorum. 2008in başında metzeler sportec m1 aldım. henüz 6000 km falan yaptım. durduk yere patenaj yapan bi adam değilim ama arada kıç sallarım.kuşadası-seferihisar arasını bilen varsa harika virajları olduğunu bilirler. genelde kullandığım yer burası. lastiklerimi bu sezon da kullanmayı düşünüyorum. kullanmadığım zamanlarda motorum tahta bi zemin üzerinde bekliyor. her 4500 de yağ ve filtre değiştirim.. km'de 20 kr-22 kr yakıyorum. yolun hakkı ne ise ona göre gidiyorum. polat arkadaşın masrafları bana çok fazla geldi. ama bu elbette kullanım şekline bağlı. anladığım kadarı ile oldukça spor kullanıyor. e para onun, motor onun istediği gibi kullanabilir. bize kazasız belasız kullanmasını dilemek kalır..:)
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.996
Beğeniler
3.100
Yaş
51
Yer
İstanbul-Çamlıca
#20
Serkan Motosiklet Forum ailesine hoş geldin. İyi Forumlar.
 
Yukarı Alt