Racing Motosiklet Kullanıcıları!

Celil

Kıdemli Üye
Kayıt
8 Haziran 2008
Mesajlar
236
Beğeniler
121
Yaş
28
Yer
İzmiR/Çigli
#1
öncelikle slmlar. aklıma takılan bi soruyu sorucaktım...
Racing motorlarda 100KM'nin altında gidildimi hararet yaptıgını duydum.ßunun dogru olup olmadıgını cevaplarsanız sevinirim.
İyi forumlar!
 

Ozgur Baglama

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ocak 2008
Mesajlar
1.380
Beğeniler
727
Yaş
37
Yer
Bakırköy, İstanbul
#3
arkadaşa katılıyorum sadece şehir içi dur kalk ta fan açar.yüksek devirli makineler olduğu için bu normaldir.
 

Tolga

Aktif Üye
Kayıt
29 Haziran 2008
Mesajlar
111
Beğeniler
83
Yaş
37
Yer
SAMSUN
#6
bende racing makine kullanıcısıyım. arkadasların yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum.
 
Kayıt
19 Eylül 2008
Mesajlar
40
Beğeniler
8
Yaş
40
Yer
mersin
#8
kim diyor kim anlatıoyor kim sölüyor bunları yaa ya mantıken bir düşünün yaff 27 ooo ytl para veriosun motora 100 km atında hararet yapıomus bimem neymiş hocam su ısısı her aracta yukselir yukselmesse zaten problem olur fan acması hararet yaptıgı anlamına gelmez normaldir fan bizde reno 12 vardı kayıslı idi fanı hep calısıodu yani fan :D motor fan acması gayet normal motorun ısısı az olursa daha cok yakar bunuda unutmayın :D adamlar koskoca motosiklet yapmıslar 100 km altında hararet yapacak bunumu dusunenmemişler :D ama radyatörün petekleri tıkalıysa yapar :D
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yaş
42
Yer
ANKARA
#9
benim motosiklet eliminatör race değil ama motoru race.. kitapçığında yazan bujiyi bulamadım başka bir buji taktım motorun hem performansı etkilendi hemde iki kere hararet lambası yandı, hemen orjinal bujisini zorda olsa temin edip taktım ve hiç bir problemim kalmadı, yani motorun soğutma ve ateşleme sisteminde bir sorun yoksa fan açar motoru ideal ısıya getirir hararet yapmaz...
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#10
@Celil

Arkadaşım bu söylenilen doğruda olabilir yanlışta. bak sana bir örnek veriyim. BP nin şahsen yakıtından nefret ederim. İmkanın varsa otobüs şöförleri ile konuş geneli bp nin yağı beş para etmez der. Ancak aynı motor yağı bi akrabamın otobüsünde zamanı gelince değiştirilmek kaidesiyle kullanılıyor ve son motor rektefesinden sonra yaklaşık 1.500.000 km geçti. Kötü denmesinin sebebi neydi peki? şoför amcamın birisi bp nin yağını koyar. 10.000 de değişmesi gereken yağı 35.000 de değişir. arabaya bakıyorum edası vermek içinde mal sahibinin yanında daha 10.000 km oldu yağ değişeli yağın haline bak der ve bu kulaktan kulağa yayılır gider. Şimdi senin dediğin durumda buna benzemekte. Eğer motorda termostat sorunu varsa kapalı ise termostat ister 300 km ile git ister 30 km ile o motor hararet yapmaya mahkumdur. Yada antifriz ile ilgili yorumumda yazdığım gibi motor antifriz yerine su ile çalışıyordur su kanalları radyatör petekleri tıkanmıştır rektefe veya modifikasyonda soğutma sistemine uygun olmadan silindir kapağı taşlanarak sıkıştırma oranı artırılmıştır yada radyatör hava kanatları eğiktir 100 km nin altında giderken hava akışı 200 km hıza göre az olacağından hararet yapabilir. Ancak bir motorlu kara taşıtı imal edilirken bir çok testten geçer. Hatta bir traktör fabrikasında bir dönem sırf hararet testleri üzerine çalıştım ve yapılan testleri görsen inanamazsın. bu sebeple her şeyi faal durumda çalışır bakımlı bir motor rölantide hararet yapmıyorsa 30 km den sonrada yapmaz. Bu sebeple bu bilgi yanlıştır ve böyle bir sıkıntı varsa eğer bu zamana kadar bir çok racing kullancısı motorunu ağırlıklı olarak motorunu trafikte kullandı böyle bir sorun olsaydı sence kaç kişi racing e binerdi? cevabını veriyim. kimse... bu sebeple bu tarz şehir efsanelerine inanmayın...
 
Yukarı Alt