radar

Durum
Daha fazla cevap için açık değil.
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesajlar
122
Beğeniler
53
Yaş
33
Yer
izmir
#1
racing kullanan abiler bilindigi gibi sehirler arası yollarda otomobiller icin max:100 km motosikletler icinde 80km racing motorlarında mı 80? cok sacma olur eger öleyse 2. vitese zaten 80 de gecmiyo mu bu makinalar :)
racing kullanıcılarına sorum: tamam otobanda bi sorun yasamıyorsunuzdur mutlaka ama sehirler arası yollarda radar oluyor racinglerde hız sınırı nedir? 80 le de gitmesi cok sacma geliyo 100 de sacma geliyo yani radarlarla bası dertte olan racing kullanıcıları war mı yoksa kacabiliyorlar mı :)
 
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesajlar
29
Beğeniler
12
Yer
bahcelievler ist
#2
bugün kardeşim tekirdagda 174le radara girdiler tatilden dönüyolardı yani hız limiti fln sacma seyler =P
radar tabelasını gördünmü hemen esiceksin hızını. ss ci arkadaşlarında pols görünce durdugunu sanmıyorum =)
 
Kayıt
22 Ocak 2008
Mesajlar
9
Beğeniler
2
Yaş
43
#5
şehirler arası yolda 100-110 ile gittiğinde genelde sorun olmuyor.. Aydından Ankaraya genelde :) bu arada geldim sorun olmadı takiii polatlı girişine gelene kadar. Racing makinede zaten azcık gaza dokunsan 150 diyor.. 110 ile giderken çok kısa bir ara motor 143 e çıkmış ve sonu 237 YTL radar parası.. Gelde bundan sonra plakayı kıvırıp çıkma yola.. Evlat acısı gibi oturdu içime
 
Kayıt
3 Ağustos 2008
Mesajlar
43
Beğeniler
29
Yaş
42
Yer
ANKARA
#6
80 cok sacma tabiki mustafa arkadasımında bahsetdiği gibi 100 110 ile sorun olmuyor fakat 80 le de hiç olmuyor arada bir uzayıp rahatlatmak gerekiyor motoru fakat sonucları cepten olunca can sıkıyor illaki
 

A.HAMDİ

Organizatör
Kayıt
9 Mart 2008
Mesajlar
1.106
Beğeniler
472
Yaş
66
Yer
SİNOP-ANKARA
#7
sayın izmirli organizatör arkadaşım
bu sorduğun soruyu ben duymamış olim
türkiyede trafik kuralına uymayan cezayı öder.dünyada da böyle,
bizler arkadaşların trafik kurallarına uymalarını öğütlememiz gerekir.
lütfen senin sağlığın motorun 150-200 yapmasından daha önemli
kazasız ve de az hızlı günler
 
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesajlar
122
Beğeniler
53
Yaş
33
Yer
izmir
#8
izmirde cogu racinglerin plakası hic gozukmuyor ben o yuzden sordum kacabilen warmı diye :D
birde bi arkadas söyledi ne kadar dogruluk payı war bilmiyorum ama : racing motor lar 100 un altında yanıyo dedi :) polislerde bunu bildikleri icin goz yumuyolar dedi :S
 

polat

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
473
Yer
Yalova
#9
Valla geçenlerde aşimle alış verişten dönerken polis durdurdu evrakları istedi bende hiç problem olmadığı için rahatllıkla çıkardım verdim kıyafetlerimiz evraklarımız tamam nasıl olsa dedim; polıs dediki kardeşim canınızamı susadınız birde iki kişisiniz 209 la radara girdiniz diyince eyvah dedim....
racing makinaya uzun süre binince kötü olan bir şey var hıza alışıyorsunuz ve farketmiyorsunuz.
Polis dediki sizin hız sınırınız 70 % 10 da tölerans var 77 Km/h dedi Bende yavaş gidince motosikletin hararet yapabileceğini ve zaten yüksek beygirli aletler olduğunu anlattım
Biliyoruz kardeşim bizde bunları hata sizin dedi bir derneğiniz kulübünüz felan yokmu gidin konuşunmotosikletin hız sınırı arttırılsın bizde uğraşmaktan bıktık dedi siz yine durdunuz çoğusu durmuyor kaçıyor diye dert yandı
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#10
arkadaşlar demokrasi ve özgürlikleryle övünen a.b.d. de maksimum izin verilen hız 70 km/s evet yanlış okumadınız sadece 70 bizde gene 100-120 km/s hızda başınıza bişey gelmeden seyahati tamamlayabiliyorsunuz :) sadece meskun mahal denilen yerlerde hızı 60 km/s yapmanız yeterli
ayrıca ben racingde olsa hiçbir makinenin yok 100 km/s nin altında gidersen hararet yapar yok motor yanar inanmıyorum arkadaşlar bu kadar kolaymı 4 zamanlı su soğutmalı motorun hararet yapıp yanması? :) biz yasal hız sınırlarına uyalım herşeyi geçin kendimiz ve bizleri sevenler için.. sonra allah korusun yeni bir kaza haberi videosu yerine güzel bir gezi resimleri şeklinde mf sayfalarında yerimizi alalım :D
 

Altan

Kıdemli Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesajlar
106
Beğeniler
125
Yaş
52
Yer
İzmir
#11
Dünyanın hiç bir yerinde böyle bir uygulama yok ve olmayacakta .

Motosikletlerin koruma ekipmanları olmadığı için ( air-bag,emniyet kemeri, koruma tamponları vs.) hız sınırları otomobillerden daha düşük olarak belirlenir.
En çok tolerans tanınan ülkelerde bile ancak otomobillerle aynı tutulur.

Ama daha yüksek belirlenmesi söz konusu bile olamaz.Otobanlarında hız sınırının olmadığı Almanyada bile bu konu artık ciddi olarak tartışılıyor.

Buradaki en büyük yanlış anlama, olayın motorun (yada otomobilin) kapasitesi ve gücü ile değerlendirilmesi.

Siz 250 km süratle bir yere çarparak ölmeyi tercih etmiş (yada göze almış ?) olabilirsiniz.Kanunların ve devletin görevi burada sizi değil çarpacağınız kişiyi korumaktır.

Hız sınırları en kötü senaryo göz önüne alınarak hesaplanır.90 km hız sınırı olan bir yolda ki en kötü resmi senaryo iki aracın 90 km süratle kafa-kafaya çarpışmasıdır.Bu durumda toplam sürat 180 km dir.

Hız sınırları özellikle 1960 yıllarda Nader isimli bir Amerikalı mühendis tarafından başlatılan "yol güvenliği " mücadelesinin sonunda uzun yıllar süren araştırmalar ve kötü tecrübeler neticesinde belirlenmiş nerede ise tüm dünyada kabul görmüştür.

Momentumun değişmezliği ,kinetik enerji, potansiyel enerji gibi fizik kuralları burada temel prensiptir ve bunun yolla,motorla,otomobille hiç bir alakası yoktur.

180 km ile bir duvara çarpmak size korkutucu gelmiyorsa daha süratli gidebilirsiniz ama karşınızdakininde yaşama hakkı olduğunu göz ardı edemezsiniz.

Diğer bir konuda yol "kalitesi" dir. ülkemizdeki yolların kalitesi otobanlar hariç vasat düzeydedir.

Sathi kaplama denilen mıcır serilmiş yollar, çukurlar, tümsekler ,yanlış eğim verilmiş virajlar bizim yollarımız için normal bir şey olarak kabul edilmektedir. Ayrıca normal yolu geçtim otobanda bile ineğe yada koyun sürüsüne ,köpeğe çarpmakta olağan karşılanmaktadır.

Bu şartlar altında "ama benim motorum hararet yapıyor " sözü biraz havada kalıyor.

Zaten sizlerinde belirttiği gibi bu motorların tipi "RACING" yani YARIŞ.

Bence asıl tartışılması gereken konu hız sınırlarının arttırılması değil Yarış maksatlı yada yetenekli motorların normal trafiğe çıkıp-çıkmamasıdır.

altan
 

Hakan ERSOZ

Kıdemli Üye
Kayıt
14 Kasım 2008
Mesajlar
662
Beğeniler
201
Yaş
119
Yer
istanbul bakırköy
#12
radar dan korkup yavaş giden radara girsin:) şahsen 4 senedir şehirler arası yolda 160-240 la seyir ediyorum bir allahın kuluda durdurmadı yada plakaya ait ceza yok bence şans işi bu kafana takma:)
 

Hakan ERSOZ

Kıdemli Üye
Kayıt
14 Kasım 2008
Mesajlar
662
Beğeniler
201
Yaş
119
Yer
istanbul bakırköy
#13
konu baya saptı ama söylemedende geçemicem niye şehir içlerinde bisiklet yollarımız yok 2 teker araçlara uygun yollarımız yok asfaltlarımız çogu yolda kalitesiz kazaların %12 si yol şartlarından oluyor türkiyedeki şöförlerin %60 psikolojik sorunlu kaldırıma cıkıp yaya ezebilen insanlar sorun bukadar büyükken ufacık bir motorsikletin diger araçlara verecegi zararı konusmaya gerek yok bence
 
Kayıt
8 Mart 2008
Mesajlar
55
Beğeniler
31
Yaş
52
Yer
turkiye
#14
@hakann


Hakan arkadaşım dediğiniz doğru. yollarımız bozuk ve eksikler var durum böyle diye üzerimize düşenleri kimse yapmıyor diye bizde mi umursamaz olalım.?

Sorun yukarıda da bahsedildiği gibi bu tarz motorların trafiğe çıkmasına müsade edilip edilmemesi aslında.. "Hız yapmak" isteyenin tercihi peki, Allah korusun o hızla diğer bir araca çarpıldığında kendisine çarpılan aracın tercihi ne olacak? Onun günahı ne ? ve neyin bedelini ödemiş olacak? Trafik kaza haberlerini görüyoruz hergün okuyoruz.. "karşı yönden gelen araç aşırı sürat nedeni ile hakimiyetini yitirerek karşı şeritten gelen aracın üzerine uçtu ..." gerisini düşünmek bile insanı rahatsız ediyor..

Ayrıca yukarıda bir arkadaşım crash testlerden bahsetmiş eline sağlık ama bir şey atlanmış o crash testlerde araçların maksimum süratleri 90km/h. NCAP testlerini okuyabilirsiniz. araçlar 90km hızda o hale geliyorlar gerisini düşünmeye bile gerek yok gibi geliyor bana..
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#15
sökmen kardeşim crash test 45 km/s ile yapılır eğer 90 km/s hızla bir duvara çarparsak ( ki bu en iyi ihtimaldir çünkü etki-tepki prensibi en az aynı hızla size doğru gelen araca çarpmaktan azdır ) alacağımız hasar fabrika verilerinden çok daha fazladır
 
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
165
Beğeniler
80
Yaş
55
Yer
Kilis
#16
Arkadaşlar yani şimdi yasal hız sınırı 70 Km ..Doğru bir yasamı..kesinlikle değil,,kaza yapmamıza sebebiyet verecek bi hız,,kamyonlar bile bize toslar yahu..Bu yasayı değiştirmeyenler eblehin tekidir.70 le yolmu gidilir..Denizlinin çıkışında 102 ile Radara girdim..Vicdansız oğlu vicdansız bana tam 237 lira ceza yazdı..Eğer kanun buysa lanet olsun böğle kanuna..Ha ödedimmi tabiki hayır orada yırtıp attım..Kanun,, kanun ise değerlidir ,,kanun densüzlükse o densüzlüğü değiştirmeyenleri şiddetle vede nefretle kınıyorum.Şimden sonra uzun yola ya 600 yada 1000 le çıkacam hadi buyursun durdurabilsinlerde görelim..Gerçi onlarda kalleşçe sırtından vurmada vardır ama,onların kurşunlarıda bize yetişemez..
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#17
federeal abi öfkeni anlıyorum haksızlıklara karşı kim olsa kızar ama malesef yasanın değişmesi için bişeyler yapmadıkça yırtılan cezalar motoru satarken misliyle bize döner..
imzaysa imza meclisse meclis ne gerekiyorsa yasal olarak bu forumlar sayesinde sesimizi duyurup organize olmalıyız
 

Hakan Karael

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
2.946
Beğeniler
1.297
Yaş
47
Yer
İstanbul
#19
Malesef geçtiğimiz pazar günü Kartal sahil yolunda 107 ile radara girme gafletinde bulundum sonuç 170 ytl ceza malesef :)
 
Durum
Daha fazla cevap için açık değil.
Yukarı Alt