Sezon açılmak üzere bakımlar tamam mı?

Kayıt
31 Ekim 2011
Mesajlar
46
Beğeniler
22
Yaş
30
Yer
İSTANBUL
#1
Merhaba...
Arkadaşlar motorsikletleriniz sizler için değerli,güzel ve eğlencelidir ama aynı zamanda yeri geldiğinde bir canavar da olabilir... Motorsşklet'inizin canavara dönüşmemesi için gerekli bakımlarının yapılması lazım... Sezon gelmek üzere tekrar marşa basılacak belki de bi binceksiniz soluğu kilometrelerce uzakta alacaksınız, bunun için acaba motorsiklet'iniz ne kadar güvenli;
Türkiye'de çok saçma bir mantık var kışa girildiği zaman bakım yapılır ve yaza hazırdır, artık bakım yapmaya gerek yoktur... Bu çok ama çok saçma bir durum şunları unutmayalım;
*Motor yağı sadece kullanıldığı zaman bozulmaz motorsiklet'iniz uzun süre( örn: kış mevsimi) yattığı zamanda vizkozite değerlerini kaybedebilir... Bu zararmıdır? Aslına bakarsanız zarar olarak gözükmez çünkü görünürde yağ temizdir içiniz rahatlar... Aslında motorsiklet'inizin beklemiş yağ yerine yeni yağ ile çalışması ileride meydana gelebilecek bakım ile alakalı sorunları daha ilerki bir tarihe uzatır( örn: debriyaj balatası, motor içerisindeki aşınma sonucu bozulabilecek parçalar v.s)..
*Yağ filtresi; Şöyle düşünün insan vücudunda nasıl ki kanı süzen temizleyen organlarmız var yağ filtreside aynı şekilde motorunuzun kanını temizler içerideki çapakları veya yağda bizim göremeyeceğimiz kadar ufak olan pislikleri... Yağ filtresi'de aynı motor yağı gibi zamanla hassasiyetini yitirir, hatta bazı durumlarda bile içerisindeki kağıt olan kısımlar koparak yağ kanallarını tıkar buda maliyetli ve uzun bir onarım ister.. Bu gibi olaylar ile karşılaşmak hiç kimse istemez bu yüzden motorunuzun bakımını aksatmayıp orjinal yedek parça kullanmaya öncelik gösterin...
*Aktarma organları; motorsiklet'leriniz ve sizin için zincir,kayış ve şaft çok önemlidir, duyuyoruz bazen zincir koptu takla atıyodum şaft kitledi düşüyodum vs. vs. bunların başımıza gelmesini hiç kimse istemez ama her an olabilecek şeyler bunlar bunun için düzenli olarak zincir gerginliğini yağını, kayışınızı ve şaft milinizi kontrol ettirin...
*Lastikler; lastikler sizin için hayatını ilgilendiren en önemli faktördür, türkiye yollarını hepimiz çok iyi biliyoruz maalef yollarımız avrupadaki gibi bal kaymak deil ner de ne zaman çukr yarık vs. çıkacağı belli olmuyor... Şunu unutmayın arkadaşlar ortalama bir lastik ömürü içerisine basınç vurulduğu an başlar ve dişleri ne kadar yeni de olsa 2 yıl sonra biter... Raf ömrü 5 yıl olup her iki sene de bir değişmesi gerekir...
Herkese keyifli forumlar ve kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim...
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#2
bu güzel paylaşım için teşekkürler.
kendi adıma sezonu hiç kapatmadığım için motoru yıkamam yeterli olacak:)
son hali çamur içinde.
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.472
Beğeniler
9.007
Yaş
57
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#4
Paylaşım için teşekkürler.
Ama ben merak ettim bu sezonu kim kapattı neden bizim haberimiz olmadı.Ben 78 yılından beri hiç kapatmadım sezonu da şimdi niye açılışına katılayım anlayabilmiş değilim.
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yaş
40
Yer
Trabzon
#5
Barış hocam ile Şenol abimiz biraz dengesiz insanlar. :) Hiç insan kar kış yağmur çamurda motor sürer mi? Az efendi olun kardeşim ya, şöyle bir durun bekleyin yaz gelsin havalar ısınsın, takarız kaskları kolumuza gezeriz sahil boyu. Psikopat gibi soğukta, karda kışta ne işiniz var motorun üstünde yahu :) Kendimi lüfer gibi hissettim :D:D Ahmet kardeşim sakın alınma, takılıyorum :)
 
Yukarı Alt