Şile Gözlemeciler, İyi seyirler.

Gökhan Yasdal

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2010
Mesajlar
870
Beğeniler
485
Yer
İstanbul
#5
Abi bu tür videoların biraz daha izlenebilir olması için müzik şart bence :) Hata bulalım dersen bence zor. Kamera kaskının sağ yanına bağlı olduğundan normal giderken sanki sol bariyere çok yakınsın gibi görünüyor bazen ama bence yanıltıyor kameranın yeri. Kaskının üstüne monte edebilsen hem yolun ilerisini daha iyi görüp senin gördüğün şekilde ilerideki virrajları daha iyi görür, konumlanmana daha çok dikkat edebiliriz. Bir kaç yerde sağa virajda sağda, sola virajda solda kaldın gibi geldi ama sonrasında ardında gelen ters viraj aslında yaptığın hareketin doğru olduğunu gösterdi. Bir öneri de sen arkadan giden motor olsaydın öndekinin konumlanmalarını ve gidişini izlemek de zevkli olabilirdi. İkinizin de sürüşünü görmüş olurduk.
Havalar düzeliyor gibi. Yakın zamanda birlikte sürelim inşallah.
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#7
sona doğru bir jipin arkasına fazla girmişiz gibi.ayrıca u dönüş yaptıktan sonra
çok mu acele diğer şeride geçtik.bir de sollama yasağı ihlali ucundan dönülmüş gibi, gibi:)
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#8
Barış, jiple ilgili bir sıkıntı yok, sollama ihlalide yok, u dönüşü ile ilgili biraz daha incelersen yanlışı çok rahat görebilirsin.:)
 

Gökhan Yasdal

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2010
Mesajlar
870
Beğeniler
485
Yer
İstanbul
#9
Abi, tekrar izledim.

Birinci gördüğüm kavşak'dı, yol bağlantısıydı sallamayıp kapatmışsın. Yol boş ama. Ben risk yaratacak bir durum göremedim. U dönüşünden sonra 9:20 gibi öndeki jip'in kıçına yanaşıp biraz taciz edip yol istemişsin o kısımda biraz sıkıntı gördüm, başka da beni rahatsız eden ayrıntı yoktu. Şiir gibi yol maşallah.
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#10
Abi, tekrar izledim.

Birinci gördüğüm kavşak'dı, yol bağlantısıydı sallamayıp kapatmışsın. Yol boş ama. Ben risk yaratacak bir durum göremedim. U dönüşünden sonra 9:20 gibi öndeki jip'in kıçına yanaşıp biraz taciz edip yol istemişsin o kısımda biraz sıkıntı gördüm, başka da beni rahatsız eden ayrıntı yoktu. Şiir gibi yol maşallah.
Jip e taciz yok, hiç yapmadığım ve yapmayacağım birşey. Orda sollama poizsyonu almış, ilk fırsat da sollamayı planlıyorum.

Hata u dönüşünde ama neresinde, u dönüşünde ne yapmamışım, ne yapmam gerekiyordu.
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#11
Neyse yormayım sizi arkadaşlar, u dönüşünde kocaman bir DUR işareti vardı. Yol boş da olsa DUR işareti olan her yerde durup sol ayağınızı yere koymanız lazım. Testlerde DUR işaretinde durmamak kalma sebebidir. :)
 

Gökhan Yasdal

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2010
Mesajlar
870
Beğeniler
485
Yer
İstanbul
#12
Neyse yormayım sizi arkadaşlar, u dönüşünde kocaman bir DUR işareti vardı. Yol boş da olsa DUR işareti olan her yerde durup sol ayağınızı yere koymanız lazım. Testlerde DUR işaretinde durmamak kalma sebebidir. :)
Yok yahu şeker gibi döndün bence. Apaçık yol. Her şey görülüyor. Durmanın bi alemi yok bence orada. Sağdan katılacak arabaya yaklaşıp sürmene ne demeli? Orada U dan sonra solda kalsan daha mı güvenli olurdu sanki sağdan bağlanan aracın bi edepsizlik yapıp yola çıkması durumunda zor durumda kalmamak için?
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#13
Yok yahu şeker gibi döndün bence. Apaçık yol. Her şey görülüyor. Durmanın bi alemi yok bence orada. Sağdan katılacak arabaya yaklaşıp sürmene ne demeli? Orada U dan sonra solda kalsan daha mı güvenli olurdu sanki sağdan bağlanan aracın bi edepsizlik yapıp yola çıkması durumunda zor durumda kalmamak için?
Gökhan, amacım orda DUR İŞARETİ ne dikkat çekmekti, karşı yoldan gelen arabayı dikkate bile almıyorum. Dikkat ederseniz, kavşakta çok yavaş dönüyorum ve DUR İŞERETİNE iki üç kez kafamı çevirerek bakıyorum görünsün diye. Orda çok keskin dönüp sol şeride hemen yanaşsaydım, DUR İŞARETİ Görünmeyecekti.

Tabii normal sürüşte, kesinlikle karşı tarafta bir araç var ise, dur işaretinde durulur ve karşıdan gelen aracın geçmisi beklinir.

Arkadaşlar yolun açık olduğunu görseniz bile, mutlaka DUR İŞARETİNDE durun, bu alışkanlık olsun. Orda durmak size ne kaybettirir, kaç saniyeniz gider.
 

Gökhan Yasdal

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2010
Mesajlar
870
Beğeniler
485
Yer
İstanbul
#14
Orda sollama poizsyonu almış, ilk fırsat da sollamayı planlıyorum.
Abi nasıl pozisyon alıp sollamayı planlamaktır o öyle :) Adam zaten sol şeritte. Refüj arasından geçmey iplanlamıyorsan orada adam yol vermedikçe sollama yapamayacaksın demektir. Bu durumda bana sanki tehlikeli takip mesafesine girmişsin gibi geldi.

http://img846.imageshack.us/img846/7979/erolabi.jpg
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#15
Gökhan, ben sollama PLANLAMASINA videonun 8:54 saniyesinde başlamışım, vitesimi düşürmüş ve takip mesafesini yani iki saniye kuralını 9:05 e kadar devam ettirmişim, daha sonra izleme posizyonu alarak yolun illersini gözlemlemişim, daha sonra da sollama pozisyonuna girmişim. Sollama pozisyonu takip mesafesinden kısadır. Çünkü her an sollamaya hazır olmak, ve ilk fırsat da ok gibi fırlayıp tehlikeden uzaklaşmak zorundasın.
 
Yukarı